[VOLG] Kat met jongen in huis gehaald

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Re: Kat met jongen in huis gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 12:48

Ik ken twee gitzwarte katers die, als er op een bepaalde manier het licht op valt, toch ook strepen in de vacht hebben.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:59

Op t koppie zie ik wel strepen :D

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 13:35

Hoe gaat het met de katjes? :)

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 15:22

Hoi, met 4 katjes gaat het erg goed! Ze groeien goed en zijn lekker actief. Het katje wat altijd al achterbleef doet het helaas niet zo goed. Hij zondert zich af en is mager. Hij wil helaas geen kitten elk van mij dus nu voer ik de 4 grote bij zodat moeders genoeg heeft voor hem, maar ik weet niet of hij het red.

1 katje is er net stiekem uitgesprongen.
Afbeelding

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 15:41

Kan nog net met zijn allen op de rij
Afbeelding

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 15:51

Lief setje met z'n vijven.
Je ziet duidelijk welke achterblijft. Jammer, maar zo gaat dat soms.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 15:55

Is het geen idee om het kleinste, magere kitten naar iemand te doen die ervaring heeft met kittens te voeden. Misschien lukt het haar / hem wel?

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 16:14

dromertje2 schreef:
Is het geen idee om het kleinste, magere kitten naar iemand te doen die ervaring heeft met kittens te voeden. Misschien lukt het haar / hem wel?

Buiten dat ik niemand ken die dat zou kunnen, lijkt het me voor de kitten het beste als de moeder haar opvoed. Maar ik weet zelf niet wanneer die grens overschreden wordt en ze niet beter af ik bij moeders..

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 16:17

Als je zegt dat kitten mager is, zich afzonderd, niet goed meer drinkt, zijn dat tekenen dat ze langzaam aan het opgeven is. Dit zouden bij mij alarmbellen zijn. Hoe minder ze eten, hoe zwakker, hoe minder kracht ze hebben om te kunnen eten, worden ze nog zwakker, enz enz

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 17:51

Dierenarts? Vind t op de foto’s al een groot verschil, laat staan wat de weegschaal dan aan zou geven..

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 17:52

J0anieke schreef:
Dierenarts? Vind t op de foto’s al een groot verschil, laat staan wat de weegschaal dan aan zou geven..

Ze was altijd al veruit de kleinste, ze groeide half zo hard als de rest. Maar er is me altijd verzekerd dat zo lang ze groeit ik haar niet moest vergelijken met de rest.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 17:53

Misschien toch proberen er wat extra's in te proppen? Alle beetjes helpen, of wat vaker aanleggen als dat lukt?(de andere kittens desnoods even apart zodat ze goed kan drinken?) Bij de moeder weghalen lijkt mij ook zielig en niet goed voor het kitten. Anders misschien overleg met dierenarts, misschien heeft die nog speciale voeding voor die kleinste zodat hij wat beter groeit? Het zijn wel schatjes hoor!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 17:56

Groeit het katje dan nog (genoeg)?
Sastaic schreef:
...Het katje wat altijd al achterbleef doet het helaas niet zo goed. Hij zondert zich af en is mager. ...

Als je dit al zegt geef je eigenlijk al aan dat het voor je gevoel niet goed zit?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 17:57

Misschien krijg je er wel kittenmousse in? Dat is vaak net aantrekkelijker.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 17:57

Sabri schreef:
Misschien toch proberen er wat extra's in te proppen? Alle beetjes helpen, of wat vaker aanleggen als dat lukt?(de andere kittens desnoods even apart zodat ze goed kan drinken?) Bij de moeder weghalen lijkt mij ook zielig en niet goed voor het kitten. Anders misschien overleg met dierenarts, misschien heeft die nog speciale voeding voor die kleinste zodat hij wat beter groeit? Het zijn wel schatjes hoor!

Ja die voeding heb ik, maar die wil ze dus niet. Nu probeer ik zijn broertjes en zusjes daar zoveel mogelijk van te geven zodat moeders meer voor hem heeft. Aanleggen doe ik ook ja. Verder probeer ik er maar het beste van te hopen.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 17:58

J0anieke schreef:
Groeit het katje dan nog (genoeg)?
Sastaic schreef:
...Het katje wat altijd al achterbleef doet het helaas niet zo goed. Hij zondert zich af en is mager. ...

Als je dit al zegt geef je eigenlijk al aan dat het voor je gevoel niet goed zit?

Klopt.
Ik weet niet wat die op dit momentweegt.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 17:59

kiwiwitje schreef:

Wat is dat en hoe kom ik daar (op zaterdagavond) aan.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:00

Zo lief de familie samen ! <3
Duimen maar voor het kleintje dat het alsnog goed bijtrekt !

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:06

Sastaic schreef:
Klopt.

Je zou haar kunnen wegen en kijken of ze niet afvalt.
Ik zou alsnog overwegen om naar de DA te gaan en op zn minst eigenlijk te bellen.

Vind het overigens wel een beetje gek dat je niet hebt gewogen als de DA je heeft geadviseerd om in de gaten te houden of ze wel groeit.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:09

Sastaic schreef:
kiwiwitje schreef:

Wat is dat en hoe kom ik daar (op zaterdagavond) aan.

https://petsplace.nl/royal-canin-fhn-ba ... gLyGvD_BwE

Hier is de petsplace op zondag open. Maar anders kun je bij de jumbo of appie (oid) blikjes mousse proberen.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:09

Weeg je het kitten regelmatig? hoeveel is hij/zij aangekomen de afgelopen tijd? Hoe oud zijn ze nu?

Bij mij zouden alle alarmbellen gaan rinkelen en had al bij de DA gezeten om het kleintje te laten nakijken wat er aan de hand zou kunnen zijn en waarom die niet genoeg groeit.
Niet de natuur zijn gang laten gaan maar ingrijpen jij bent daar verantwoordelijk voor!

Vanaf 3/4 weken kan je vast voedsel gaan geven zoals carnibest of kittenmousse dit is ook de tijd dat je een kattenbak gaat neerzetten want dan eet moederpoes niets meer op.
Elke dierenwinkel verkoopt dit wel.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:42

Jis_ schreef:
meggiemeg schreef:
15 weken? Dat is wel erg oud om ze naar een nieuw baasje te doen 8 tot 9 weken zou voor mij de max zijn tenzij ze extra zorg nodig hebben. (in een hoop advertenties worden ze al aangeboden als ze 6 weken oud zijn) Als moeders je vertrouwt en je bouwt een soort van routine op zal het niet erg vinden zolang je haar overal bij betrekt. Ik hoop voor je dat je ze kunt verkopen, vaak kan je ze overal ook gratis krijgen namelijk. Vraag eens bij de dierenarts na of er een aktieperiode is om ze te laten helpen, dat scheelt vaak best een hoop, dan kan je de mama eventueel in de tussentijd aan de pil doen, hou er wel rekening mee dat de pil geen 100% garantie geeft

Dat is zeker niet te oud, ik kreeg mijn kitten ook met 14 weken en daar ben ik zo blij mee, kittens krijgen nog flink wat mee van de moeder. Is alleen maar gunstig. 12 weken vind ik minimaal. Kittens met 6 weken aanbieden mag helemaal niet.

Inderdaad,volgens de wet moeten ze minimaal 7 weken zijn.https://wetten.overheid.nl/BWBR0035217/2018-07-01

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 19:05

Ik reageer later vanavond, ben nog aan het werk.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 19:56

J0anieke schreef:
Sastaic schreef:
Klopt.

Je zou haar kunnen wegen en kijken of ze niet afvalt.
Ik zou alsnog overwegen om naar de DA te gaan en op zn minst eigenlijk te bellen.

Vind het overigens wel een beetje gek dat je niet hebt gewogen als de DA je heeft geadviseerd om in de gaten te houden of ze wel groeit.

Ik heb de katjes de eerste 2 weken zeker wel gewogen, daarom weet ik ook dat de rest harder groeide dan hij. Er is mij gezegd dat zo lang hij blijft groeien het geen probleem is. Dat zei overigens de assistent en niet de dierenarts. Na aandringen heb ik toen toch kittenmelk mee gekregen omdat ik dat in huis wilde hebben voor het geval dat. Echter wil het kleintje hier niets van weten, zowel niet in een flesje als op een schaaltje. 3 van de andere drinken wel van het schaaltje maar hij helaas niet. Daarom heb ik ervoor gekozen de anderen dan maar te voorzien en hem zoveel mogelijk aan te leggen.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 19:58

kiwiwitje schreef:
https://petsplace.nl/royal-canin-fhn-ba ... gLyGvD_BwE

Hier is de petsplace op zondag open. Maar anders kun je bij de jumbo of appie (oid) blikjes mousse proberen.

Ooh dat ken ik wel, wist niet dat ze dat mousse noemen :+ ik zal eens kijken of er hier in de buurt morgen een dierenwinkel los is.