Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
StonedRomy schreef:Fokkers met een castratie contract zou ik direct bij weglopen. Een contract waarin staat dat ik er niet mee mag fokken zou ik wel willen ondertekenen.
Castratie heeft namelijk ook risico’s en niet iedere hond is beter af als ze gecastreerd worden.
Daarnaast mag niemand je verplichten je dier een onnodige medische ingreep te laten ondergaan, dus zo’n contract is niet rechtsgeldig.
Pups kies ik liefst zelf uit, maar ik vraag ook veel aan de fokker gedurende de weken
KarmaChansy schreef:ja dat doe ik zekerik kwam op de jack russel omdat gister ik hoorde dat de plaatselijke hoarder der teef heeft laten dekken door der eigen zoon. Ik word daar gewoon echt pissig van
edit: honden zoon dan
cinniz123 schreef:Ergens vind ik het wel oke dat een fokker mee beslist in de keuze van een pup die bij je past maar wel tot op zekere hoogte.
Ik kan ook een l*l smoes ophangen waarvoor ik de hond wil gaan gebruiken.
er zullen er zat zijn die je gelijk door hebt en eruit kan filteren maar er zijn er ook zat die glas hard kunnen liegen.
Ik zou om die reden zelf niet kunnen fokken met honden,teveel mensen die een pup kopen en hem vervolgens weer weg doen.
Ook die op lange wachtlijsten staan en de meest rotte redenen hoor je voorbij komen.
Als ik aan een hond begin is het voor de rest van zn leven dus zou het erg fijn vinden om zelf ook mee te kunnen beslissen in de pup die bij ons komt wonen.
AlphaDaemon schreef:Ik zou proberen zo open mogelijk te blijven tot het moment dat je echt gaat kiezen. Het is heel verleidelijk om meteen voor een bepaalde pup te vallen(want die heeft zo'n leuk kleurtje/snoetje) en daarbij niet tot nauwelijks meer naar de rest te kijken terwijl als je open minded blijft en ook goed naar de andere pups blijft kijken misschien toch opeens een andere pup opvalt.Wat betreft het kiezen: Ik ben ook echt heel erg benieuwd hoe dat straks gaat. Ik ben al eens bij een nestje puppies wezen kijken om eens te ervaren hoe dat is. Ik had geen magisch moment met 1 van de pups =P Wel had ik er een paar die ik wel grappig vond qua karakter. Ik hoop dat als dat straks ook gebeurd met het nestje van mijn toekomstige hondje de fokker me goed genoeg kan helpen in wat dan bij ons zou passen. En ik hoop ook dat mijn vriend en ik voor dezelfde pup vallen =P
Evi84 schreef:Ik sta op de wachtlijst voor een dobermann pup, dekking zal vermoedelijk september/oktober zijn, dus hopelijk rond februari/maart een puppy hier thuis.