[VOLG] Reebokje aankomen lopen

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:25

Het lijkt net kerst zo <3

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:26

Agut <3

Wel heel opvallend hoe tam hij is. Ik kom ze vaak tegen in het bos maar nooit zo dichtbij.

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:32

Grote kans dat hij van het voorjaar zijn eigen gang zal gaan. Hormonen zijn een sterke drijfveer. 8-)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:33

Door hem wat te verwennen ontneem je hem niets want dit dier opnieuw verwilderen is een verloren zaak. Een ree die totaal niet bang van mensen en zeker honden is zal het nooit overleven in het wild.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:36

Is toch wel heel aandoenlijk <3

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:37

Ilsaaaa schreef:
Edit; kost me trouwens wel moeite hoor, het liefst had ik hem helemaal lekker vertroeteld, eten gegeven etc.. Maar dan ontneem ik hem de kans om ooit nog zelfstandig te worden. Hij mag best blijven maar moet wel voor zichzelf zorgen :D

Ohh ik zou daar ook zoveel strijd van hebben als ik jou was!! :')

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 20:47

Hij rent vooral achter onze bruine lab aan, de Berner is veel minder interessant. Misschien meer zijn formaat. De honden weten niet wat ze er mee moeten. Vind het wel heel sneu want hij mist duidelijk een soort genootje.
@bigone
Ja dat is misschien wel waar. Maar hij ziet er goed uit en als hij te kort komt kan hij bij het hooi en water van de paarden. Dus zie geen reden om hem nog mensgerichter te maken. Ben bang dat hij in het jachtseizoen dan naar evt jagers toe rent.Afbeelding
Ik zie hem denken; verdomme waarom ben ik de enige hond die niet naar binnen mag :+ .
Edit; @jibberjabber dat hoop ik ook
Laatst bijgewerkt door Aslien op 09-01-18 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Re: Reebokje aankomen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:48

Heb je ook weer gelijk in, reflecterende halsband omdoen :D :D

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:48

Achgut.. Had m persoonlijk al op de bank geparkeerd met een dekentje denk ik hahahaha.. :p

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 20:51

@bigone halsband is een top idee haha. Als het zover komt dat het echt kansloos is terug de natuur in te gaan kan ik hem zo in elk geval beschermen tegen auto's en misschien dat jagers zien dat het een erf ree is haha

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:52

Agut, wat een ontzettend aandoenlijk beestje, maar och, mijn hart breekt wel een beetje. Het beestje is zo gewend aan mensen en aan honden, ik ben bang dat als die de natuur weer in gaat/moet, het niet goed gaat komen :(

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:59

danzzz schreef:
ellepel schreef:
Ik kwam laatst een filmpje tegen op facebook en dat ging er over dat als een ree aangereden word door en auto het ook een hersenschudding kan krijgen.
Op dat moment zijn ze dus eigenlijk de kluts kwijt en zijn zodoende super tam.
Op het filmpje zag je ook een man die een ree kon aaien daar door

Ik kan dat filmpje helaas niet meer terugvinden,maar schijnt dat het na enkele dagen vaak wel weer in orde komt.
Dat zou er dus ook nog aan de hand kunnen zijn

dat is denk ik nog de meest plausibele verklaring

Hij heeft de hele zomer al bij de buren gelopen dus het is niet kortstondig tam ofzo.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:06

Dat bovenstaande weet TS toch niet zeker?

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:10

Wow, las de titel en dacht dat het aan komen lopen een overstatement zou ijn, maar dit is wel echt aan komen lopen _/-\o_

Denk dat de kans dat hij wild zou kunnen functioneren sowieso kansloos is.... kan je hem net zo goed vertroetelen <3

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:10

ik ben blij dat ik niet in jouw schoenen sta. Bij mij had hij allang in de woonkamer gestaan 'kom maar tv kijken ventje- geen bambi-maak je maar niet bang' :')

Als hij echt bij de buren ook al is geweest, zal hij denk ik inderdaad niet zo'n succes zijn in het wild-wild.

P'soonlijk vind ik Remy ook een leuke naam, hij voelt zich nu ook een beetje alleen op de wereld toch?

Hoe voelt dat nu, TS? De Uitverkorene zijn?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:13

Ha ha, reflecterende halsband met telefoon nummer erop, zie het al voor me.
Echt geniaal jouw ree met identiteits crisis! Hopelijk vind ie snel een vriendinnetje om zijn avances op los te laten ipv te vallen voor je bruine lab.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:14

Een paar jaar terug stond er bij ons in de krant een artikel van iemand die zowel een hond als een ree op de bank had zitten. De ree dacht ook dat die een hond was.
Zag er schattig uit.
Toen had niemand het erover dat het strafbaar zou zijn...

Voor de ree is het bos ook geen veilige plaats, er wordt gejaagd. En dat heeft hij waarschijnlijk wel meegekregen. Ik zou er naar neigen om hem wel in je huis te laten, om zo alleen als enige buiten te moeten blijven is best zielig.

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 21:20

Ik weet het inderdaad niet zeker maar acht de kans klein dat we op 1 km twee raam liggende reeën hebben :+ . Haha een penning voor hem :') . Ja voel me wel vereerd haha. Vind het ook wel sneu dat hij alleen buiten is maar weet dat het beter voor hem is. Als hij er dan in de lente met een vrouwtje van door gaat is hij tenminste nog niet compleet verhond :=

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:20

:D haha
Ook ik bewonder je standvastigheid ts. Zo'n snoetje...
Heeft de opvang misschien een idee zodat dit mannetje ergens is te plaatsen bij soortgenoten?
Ik vrees dat dit negeren weinig uitkomst biedt. Zoekt hij een volgend huisje of hond. En dan?
Naam... Swiebertje :+ de landloper.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:21

Ik kol even binnen vallen.

Als dit reetje echt zo tam is dan kan het ook goed zijn dat het een.keer aangereden geweest is.
Pas nog een artikel zien voorbijkomen op fb omdat iemand bij het vogel en zoogdieren opvangcentrum melding gemaakt had van een tamme ree.

Afbeelding
Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:24

''Meestal tijdelijk''. Het kan in een uitzonderlijk geval ook langer duren neem ik aan? Ook vraag ik me af of dit dan eventueel op een hersenscan te zien zou zijn! Eigenlijk erg interessant, ook al vind ik het erg sneu voor de dieren!

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 21:28

Oké interessant! Bedankt voor het delen. Hij is wel erg alert, hij schrok net en schoot ervandoor toen ik de deur open deed maar toen hij zag dat ik het was met de hond mee was kwam hij aanrennen. Maar misschien is dat de oorzaak :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:38

Mij lijkt de meest logische verklaring dat hij is groot gebracht door mensen en zij hem heel goed bedoeld vrijgelaten hebben.. gevalletje hersenschudding heb ik wel eens bij een bunzing meegemaakt, die veranderde binnen een aantal weken wel van gedrag en dat deze ree zo voor de deur blijft staan en voor ramen ligt past daar imo niet helemaal bij, dat is geen kwestie van niet schuw zijn maar het contact opzoeken..
Van alles gaan doen zoals hier geopperd word zou ik niet doen, hooguit wat muesli neerzetten als je dat nog van de paarden hebt maar hij is niet zielig.. dier blijft buiten ja maar het is geen huisdier.. ik vraag me af of mensen het nog zo lief en leuk vinden als beestje in paniek raakt en alles (incl zichzelf) sloopt en zijn behoefte binnen doet.
Ik ben bang dat hij verpest is door de mens en dat dit niet meer over gaat.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:42

eclair98 schreef:
''Meestal tijdelijk''. Het kan in een uitzonderlijk geval ook langer duren neem ik aan? Ook vraag ik me af of dit dan eventueel op een hersenscan te zien zou zijn! Eigenlijk erg interessant, ook al vind ik het erg sneu voor de dieren!

Zoiets kán idd ook langer aanhouden. Denk dat het te maken heeft met in hoeverre er ook schade is in de hersenen?

Maar grootgebracht en vrijgelaten door mensen is natuurlijk óók een mogelijkheid.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:44

Heb de foto's even aan mijn broer laten zijn, hij is zelf jager. Zegt dat het een bokje is van afgelopen jaar en acht het waarschijnlijk dat het door mens en fles is groot gebracht, waarna het weer in de natuur is los gelaten. Op mijn vraag of zo'n diertje het dan zelf kan gaan redden was het antwoord dat het diertje grote kans heeft in de natuur door zijn gedrag een verkeerde hond tegen te komen....

Ik vind het heel bijzonder TS!! Lekker van genieten en lekker laten lopen.