Sterre en Sense hebben hun tweede eitje!

En Phoenix en Pyriet nog steeds niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Ze beginnen overdag idd al te broeden! Ik ben benieuwd of ze vannacht ook op de eitjes zit. Gisteren in ieder geval nog niet.
Bij valkparkieten zit de man meestal overdag op de eitjes en de pop 's nachts. (Ook al heb ik er poppen tussen die liever alles zelf doen).
Sterre heeft trouwens een pokkehekel aan het geluid van onze oven. Zodra ik die aanzet komt ze het broedblok uitgestormt en blaast naar alles wat beweegtNet smeet ze Sense uit woede van zijn stok, terwijl hij haar heel lief wilde kroelen
![]()
Ik hoop met een dag of 3 te kunnen zien of het eerste eitje bevrucht is!
Ianrowan2009 schreef:Cayenne schreef:Ze beginnen overdag idd al te broeden! Ik ben benieuwd of ze vannacht ook op de eitjes zit. Gisteren in ieder geval nog niet.
Bij valkparkieten zit de man meestal overdag op de eitjes en de pop 's nachts. (Ook al heb ik er poppen tussen die liever alles zelf doen).
Sterre heeft trouwens een pokkehekel aan het geluid van onze oven. Zodra ik die aanzet komt ze het broedblok uitgestormt en blaast naar alles wat beweegtNet smeet ze Sense uit woede van zijn stok, terwijl hij haar heel lief wilde kroelen
![]()
Ik hoop met een dag of 3 te kunnen zien of het eerste eitje bevrucht is!
Hormoon gerelateerd misschien??![]()
Wat een heerlijk topic dit
Ibbel schreef:Wat gebeurt er bij een breekei? Krijg je dan het equivalent van een baarmoederontsteking omdat het kapotte ei gaat 'rotten'? Of zijn het de eierschalen die de boel inwendig beschadigen?
Cayenne schreef:Wat leuk Dracarys!![]()
Ik zou er wel alleen iets meer bodembedekking in doen ivm de kans op spreidpootjes of per ongeluk dood drukken.
Ik doe er altijd een laagje of 7 cm in zodat ze niet op de bodem kunnen komen.