Evelienepien schreef:Voor mij zou de reden zijn om een ongezonde hond niet in huis te halen:
De kopzorgen, die je er meteen bij hebt (wordt ie wel / niet beter) / de letterlijke zorg (medicijnen geven / temperaturen oid) en ja, het geld dat dat kost...
Ik denk daarmee net zoals een paard:
Ik koop een gezond paard want onkosten / ziektes kunnen er altijd nog bij komen...
Waarom met een ander beest anders?
Uiteindelijk wil je zelf toch ook een fijne tijd beleven aan het beest (en ja, normaal gesproken geldt voor de meeste mensen, dat dat een gezond dier is)...
Ik geloof dus ook dat ik je vraag niet begrijp ....
Omdat dit hele topic gaat over waarom mensen honden uit het buitenland halen, en verschillende mensen dit belachelijk vinden dat andere mensen dit doen, en dat dit eigenlijk ook niet zou moeten kunnen. Kijk dat je zelf geen buitenlandse hond wil, prima. Dat is hetzelfde als dat niet iedereen een Labrador wil, maar je ziet ook geen discussie over 'Waarom koop je een labrador en geen poedel?'.
Wat ik me in kan denken is dat je bijvoorbeeld (je is algemeen) bang bent voor besmettelijke ziektes die jouw hond ook zou kunnen krijgen. Eerder heb ik dus al geschreven dat die kans klein is omdat niet veel ziektes besmettelijk zijn (die met buitenlandse honden worden geassocieerd). Want dat was het argument dat gebruikt werd dat er dan allemaal 'enge' ziektes naar hier zouden komen. Waarom zijn ziektes die Pietje zijn hond zou kunnen hebben eng voor Klaasje? Dat is mijn hele vraag.
Ik denk verder net zoals jou en zo nooit bewust een hond met Leishmania of een dergelijke andere ziekte nemen, of met bijvoorbeeld als pup al HD. Ben het geheel met je eens dat het toch wel geld gaat kosten.