Wat spin? is dit?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:57

Celiien schreef:
Wauw Undefined... ik had echt volslagen in paniek tegen een boom aangereden als ik een fiets huntsman over het dashboard had zien kruipen.. En als ik de deur niet open had gekregen had ik waarschijnlijk mijn ruit ingetikt met mijn emergency-hamemer :') Kijk van die minispinnetjes, dan gaat m'n hard onwijs hard kloppen, ga ik rustig rijden en zet ik de auto stil ergens waar het kan om daarna even in paniek te raken en iemand vriendelijk te verzoeken om het weg te halen.
Maar een huntsman.. mijn hemel. Heb nu al overal jeuk en ga straks de auto 10x controleren volgens mij voordat ik instap :')




Dit dus _O-

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 14:07

Rocamor schreef:
Reminder to myself: zodra ik thuis ben Australie van mijn lijstje landen-die-ik-nog-wil-zien schrappen

Nou! Dit wilde ik dus ook zeggen..
Sinds macleods daughters wilde ik erheen.
Ik ga wel naar ijsland..

Steeph

Berichten: 4347
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 14:21

Antarctica is het enige continent zonder spinnen! :)*

Wie gaat er mee?

femo
Berichten: 1841
Geregistreerd: 20-04-12

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 14:42

Ongeveer een maand geleden was ik de was aan het opvouwen, en ik voelde ineens een pijnlijke steek tussen mijn tenen. dus ik kijk naar beneden, zit er een gigantische spin tussen mijn tenen (HOE DAN!!!) die heeft me dus gebeten. na veel geschop was hij los en rende heel hard onder de deur door. heb hem uiteindelijk nog wel gevangen en buiten gezet. maar ik heb daar wel echt traumas aan over gehouden! :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 14:48

Steeph schreef:
Antarctica is het enige continent zonder spinnen! :)*

Wie gaat er mee?



*pakt spullen*

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 14:56

femo schreef:
Ongeveer een maand geleden was ik de was aan het opvouwen, en ik voelde ineens een pijnlijke steek tussen mijn tenen. dus ik kijk naar beneden, zit er een gigantische spin tussen mijn tenen (HOE DAN!!!) die heeft me dus gebeten. na veel geschop was hij los en rende heel hard onder de deur door. heb hem uiteindelijk nog wel gevangen en buiten gezet. maar ik heb daar wel echt traumas aan over gehouden! :wow:


:x :x :x :x :x :x

Oh my... Wat was dit voor spin?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:02

Oh my...
Dat was een droom toch?

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:07

Ik ben ook wel eens gebeten door een kruisspin die in m'n broek was gekropen. Deed best pijn. >;)

Laatst hadden we zo'n huisspin op de muur zitten en hij was echt megagroot. Ik vrees voor de komende maanden, in onze tuin stikte het van de babyhuisspinnetjes dus ik hoop in vredesnaam niet dat 't halve nest straks naar binnen komt wandelen. := Eerste jaar dat we hier wonen dus geen idee wat ik kan verwachten.

LoveGlove

Berichten: 7932
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:58

Nou, mam heeft toevallig vandaag op Facebook gezien dat ze voor de herfst een hoop grote huisspinnen voorspellen. Omdat het voorjaar heel droog was, hebben ze zeg maar zich heel goed kunnen voortplanten dit jaar. En het ergste nog: Ze zitten er al, maar we zien ze nog niet :brr:


Wie zij dat over Antarctica? Want dan ga ik mee totdat de herfst voorbij is :')

Edit: Wist iedereen hier trouwens dat de meeste spinnen in Nederland ook kunnen bijten? Zoals die dikke zwarte, en de kruisspin enz? Even iedereen bang maken :)) }>

LillvalantoS
Berichten: 320
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: gouda

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 16:10

En toch maak ik steeds de foto's open |o
Mijn tuin is zowat Australië !
Zoveel dikke vette enge grote spinnen gadverdamme!
Omdat Mn ouders van een mooie volle tuin houden is t een uitnodiging voor alle spinnen om bij ons een feestje te houden :\
Vandaag nog 2 van die spinnen op Mn fiets ..
Nou kreeg ik gister te horen dat onze poes :poes spinnen lekker vindt ..
Heb ik dr op gepakt en dr neus zo voor die spin gezet en goneee was ie :')
Spin nummer 2 gad zich in n hoekje gewrongen en heb ik n halfuur over gedaan om eruit te krijgen zodat poes nog een toetje kreeg :D

Nee ik ben niet zo over dr tuin te spreken .. vooral niet in de avond wanneer je zo met je smoel door al die webben heen loopt om. Vervolgens als een megool om je heen te slaan _O-
Waarom ik de voordeur niet neem ?
Dat mag niet ivm dat ie beetje kapot is .. lucky me!

Nee spinnen zal ik nooit accepteren :o

_Snow_White

Berichten: 3193
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 16:15

In dit gedeelte van Canada zitten gelukkig niet heel veel spinnen, wel hebben alle trilspinnen een volle zak met eitjes. Ze mogen prima bij ons logeren, maar zwanger zijn = eerste klas reis naar buiten/wc :+

Ik vind dikke lange centipedes die hier vaak in de kelder zitten trouwens veel erger dan huisspinnen %)

LoveGlove

Berichten: 7932
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 16:18

Ik ga ook nog even wat foto's plaatsen. Ik vind dit TE leuk! _O-


Let's go!

Wie heeft er de ballen om hieronder te lopen?
Afbeelding

Dit is in Canada :')

En als ik kijk naar de grootte van die beesten in Australië en de Jungle, ben ik toch wel blij dat ik veilig in Nederland woon :j :')

Afbeelding

Afbeelding

Nog een leuke foto:

Afbeelding

Onze kippen zijn wat dat betreft wel veilig :')

LoveGlove

Berichten: 7932
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 16:19

_Snow_White schreef:
In dit gedeelte van Canada zitten gelukkig niet heel veel spinnen, wel hebben alle trilspinnen een volle zak met eitjes. Ze mogen prima bij ons logeren, maar zwanger zijn = eerste klas reis naar buiten/wc :+

Ik vind dikke lange centipedes die hier vaak in de kelder zitten trouwens veel erger dan huisspinnen %)

Iew, ja ik snap je wel. Ik heb ze liever allebei niet op bezoek :')

Morganlefay

Berichten: 8727
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 16:32

Was gister op stal en onze kast werd uitgemest(jeetje wat zooi)wordt er opeens gegild alsof iemand vermoord wordt.
Ga ik kijken, is het gewoon een huis, tuin, keuken spinnetje met nadruk op tje.
Soms :x

Rocamor

Berichten: 11048
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 16:36

Hier ook eentje hoor, springt van de bergen af met zo'n matras boven de kop. Gaat bungeejumpen. Kermisattracties en pretparkenattracties MOETEN over kop gaan. Maar als er een spinneTJE van 3 mm achter in de garage zit, dan wordt de hele stad bij elkaar gegild :)

Ik zelf gil pas als ze zonder mijn bril op als spin herkenbaar zijn, maar ik ga dan ook niet aan touwtjes bungelen....

Saab99

Berichten: 986
Geregistreerd: 21-10-12
Woonplaats: In een hutje op de maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 17:01

Prachtige beesten die spinnen <3

De pumpkin patch terantula staat nog op mijn lijstje van dieren die ik wil.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 17:28

Saab99 schreef:
Prachtige beesten die spinnen <3

De pumpkin patch terantula staat nog op mijn lijstje van dieren die ik wil.
[ [url=m/mFlaFp.jpg]Afbeelding[/url] ]



Is het goed als ik dan niet op bezoek kom? :Y)

LoveGlove

Berichten: 7932
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 18:16

En ik wel?:')

Ik zag net zo'n fragment van home alone waar die jongen net uit de douche komt, en dan doet hij crème ofzo op z'n wangen. Dan schreeuwt hij. Ik dacht meteen aan mij die schrikt van een spin :')


Leuke herinnering:
Ik wilde iets weggooien. En daarvoor moest ik naar onze kantoorkamer lopen. Dus ik nietsvermoedend dat wat ik weg moest gooien, weggooien. Maar ondertussen zat er 2 centimeter van me af een super grote spin tegen de muur. Dus ik wil terug lopen, zie ik die spin. Ik schrik zo hard dat ik letterlijk schreeuw, en achterover op mijn kont val :')
Ik viel van de schrik. Zo hard schrok ik. Als ik eraan terug denk, moet ik echt keihard lachen. Toen ik realiseerde wat er nou gebeurt was moest ik ook lachen. Best grappig hoe hard je van zo'n beest kunt schrikken _O-

Ooit waren we ook op bezoek bij vrienden van mijn ouders. En die hebben ook een zoontje, en die vindt spinnen helemaal niet eng. Wij willen naar de kelder, dus we maken de deur open. Hij liep al naar onder, maar ik zag zo'n dikke vette spin zitten. Dus ik dat zo zeggen. En toen werd hij ook weggehaald. Ik ging met geen mogelijkheid meer die kelder in. Dus ik liep terug naar de woonkamer. Sta ik net op het punt te zitten, begint dat zoontje te roepen: 'Hey Cheyenne! Waar één spin zit, zitten er twee!'
Dus ik dacht, oh nee he, geen tweede. Dus ik ga kijken, en ja hoor. Op de plek boven die eerste spin, zat nog een tweede. En die was ook nog groter. Toen ze beide weg waren, moesten dat zoontje en ik beide lachen. De gezegde is in elk geval waar :')

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 18:20

Heerlijk topic dit! Ben zelf ook bang voor spinnen, maar als je alleen woont in een buitengebied leer je vanzelf met ze omgaan. Meestal in combinatie met een vliegenmepper... ~~}>

Shanna schreef:
Wat maakt voor jullie een vogelspin dan minder eng dan elke andere spin? :+
Ik vind ze allemaal poedersuiker. Ze mogen allemaal ophoepelen!

MAAR!! Ik heb een nog grotere hekel aan muggen en vliegen enzo, dus ALS er een spin in mn huis zit en hij zit keurig in het hoekje bij het plafond en blijft daar, DAN mag hij blijven leven en blijven zitten. Gaat hij me echter bedreigen of gaat hij bewegen of wilt hij verhuizen terwijl ik het zie, dan is het tijd om hem te doden. Mijn persoonlijke ruimte met spinnen is een ruime straal van minimaal 3 meter rondom mij. Dus ze moeten ook niet op het plafond boven me gaan hangen ofzo :')

Ik kan ook echt gillen en trappelen als er 1 over de grond rent (de reactie die veel mensen bij muizen hebben), en als hij dan onder de bank kruipt nou dan zit er echt een monster onder mn bank hoor, zo'n 1 die je enkels vast grijpt en die tussen je tenen wilt bijten of stiekem onder je broekspijp kruipt. No fcking way dat ik daar dan blijf zitten :oo


_O- _O- Zie dit al helemaal voor me, spin die met een mes zwaait of een lustig op los scheldt.... _O-

Janinevv

Berichten: 13246
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 18:21

Haha geniaal die verhalen!

Ons huis word ook altijd geterroriseerd door spinnen en dan niet van die kleintjes, dikke zwarte die hard rennen of hele grote die springen.

Had ik met vriendin gingen we slapen, zagen we twee spinnen we waren druk bezig om de eerste te vergassen (deo haarlak) sorry voor mensen die van deze beeste houden maar ik ga niet met een blaadje en glas ze oprapen met een bus kan ik ze op afstand houden ben ook heel bang voor spinnen, en toen de eerste nouja dood was waren we de tweede kwijt willen we gaan slapen zit hij bij de slaapkamer deur wij gillen, blegh ze komen altijd met zn tweeën.

Als je er 1 vind weet je dat er ergens anders er nog een zit.

xDaim

Berichten: 261
Geregistreerd: 01-11-15
Woonplaats: in de stal.

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 18:33

Ik ben als de dóód voor spinnen. Maar doodmaken, no way! :Y) Mijn moeder vertelde vroeger altijd dat ik spinnen niet mocht dood maken, want dan kunnen ze niet meer voor hun baby spinnen zorgen, en als kind geloofde ik dit natuurlijk haha.

Maar ik vind het nog steeds sneu ze te doden. Zet ze meestal buiten - met trillende handjes - en als ze niet willen laat ik ze zitten. Of er nou 1500 (per huis) zitten of 1499, scheelt weer muggenbulten voor mij! :D

Janinevv

Berichten: 13246
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 18:34

xDaim schreef:
Ik ben als de dóód voor spinnen. Maar doodmaken, no way! :Y) Mijn moeder vertelde vroeger altijd dat ik spinnen niet mocht dood maken, want dan kunnen ze niet meer voor hun baby spinnen zorgen, en als kind geloofde ik dit natuurlijk haha.

Maar ik vind het nog steeds sneu ze te doden. Zet ze meestal buiten - met trillende handjes - en als ze niet willen laat ik ze zitten. Of er nou 1500 (per huis) zitten of 1499, scheelt weer muggenbulten voor mij! :D


Haha goed bezig!
Ik wou dat ik het kon maarja..

xDaim

Berichten: 261
Geregistreerd: 01-11-15
Woonplaats: in de stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 18:41

Janinevv schreef:
xDaim schreef:
Ik ben als de dóód voor spinnen. Maar doodmaken, no way! :Y) Mijn moeder vertelde vroeger altijd dat ik spinnen niet mocht dood maken, want dan kunnen ze niet meer voor hun baby spinnen zorgen, en als kind geloofde ik dit natuurlijk haha.

Maar ik vind het nog steeds sneu ze te doden. Zet ze meestal buiten - met trillende handjes - en als ze niet willen laat ik ze zitten. Of er nou 1500 (per huis) zitten of 1499, scheelt weer muggenbulten voor mij! :D


Haha goed bezig!
Ik wou dat ik het kon maarja..


Er is nog hoop voor je haha, ik heb er ook 16 jaar over gedaan :Y).

*stiekem flip ik hem eerst nog helemaal als ik een spin zie, waarna ik na 5 minuten weer rustig ben*

LoveGlove

Berichten: 7932
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Wat spin? is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 19:01

Ik herinner me nog een leuk verhaaltje van toen ik klein was. Ik was me aan het omkleden 's ochtends toen ik opstond. Dus ik gewoon mijn ding doen, vliegt er ineens een spin dwars door mijn kamer op de grond. Ik schrok me helemaal dood. Dus ik ging kijken waar hij was, zat hij achter mijn bed. Dat was ook zo'n dikke zwarte. Dus ik helemaal huilend naar beneden rennen, en zeggen dat er een spin zit. Komen mam en ik boven, issie weg. Ik was toen echt nog maar 8 ofzo. Nu moet ik er mee lachen _O-

Een tijdje terug zat er bij mij een trilspinnetje op mijn kamer. Als ze blijven zitten, boeit het me niet. Maar het was nacht, wanneer die beesten dus actief worden, en ik was van plan te gaan slapen. Maar toen zag ik dus dat die spin begon te lopen. En als spinnen gaan lopen, ga ik ook lopen. Maarja, mijn ouders sliepen, dus ik kon niet aan mijn vader vragen of hij hem ff kwam doodmaken. Dus dat beest bleef maar rondes lopen boven mijn bed. Ik heb zo'n balk aan mijn plafond, waardoor het plafond zeg maar in tweeën is gedeeld. Bij het deel boven mijn bed was die spin dus aan de wandel, en ik stond aan de andere kant van de balk, half lachend en half huilend omdat ik bang was (ik lach altijd om mezelf als ik bang ben). En ik zat daar dus een uur te wachten tot dat beestje stil zat. Daarna heb ik nog 10 minuten gewacht om zeker te weten dat hij nergens meer heen ging. En toen ben ik met knikkende knieën gaan slapen. Het stomste van het verhaal, is dat die spin ook nog terug ging zitten waar hij eerst zat :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 19:07

Ayasha schreef:
_O- Kijk zo iets kan mij dus ook perfect overkomen. :j
We hebben hier een tijd last gehad van wespen, maar echt belachelijk grote wespen, de eerste die we vonden dachten we dat het een koningin was (ze zijn allemaal behoorlijk versuft als we ze vinden dus we konden haar veilig goed bekijken.) maar de volgende die tevoorschijn kwamen (de ene suf, de andere actiever) waren allemaal even groot dus wellicht waren het hoornaars. Anyhow, toen de eerste die wel nog levendig was naar buiten kwam was ik dus alleen. :roll: Ik had een bakje water onder aan de deur staan want ik was aan het poetsen oid en moest dat nog uit gieten maar zodra ik dat beest had gezien heb ik mijn hond gepakt en mijn kleine laptop en mijn moeder gestuurd dat er een beest zat en ik naar haar kwam tot mijn man thuis was. :o Maar voor ik de deur uit was vloog die debiel tegen de muur en viel zo in het bakje water. := (blijkbaar dus toch niet helemaal levendig want zo onhandig zijn ze normaal niet als ze in orde zijn.)

Dus heb het bakje water buiten uit gegoten tussen de struiken zodat ze kon op drogen zonder te verbranden -was redelijk warm die dag- maar dan wel BUITEN! :')

De andere die tevoorschijn kwamen hadden minder pech want tegen die tijd had ik ontdekt dat haarspray ze lang genoeg immobiliseert om er een kommetje oid over te zetten tot mijn man thuis kwam om ze dood te maken. :o
Ik durf ze nl ook niet dood maken, niet omdat ze in de aanval kunnen gaan maar omdat verschrikkelijke geluid dat ze maken als je dat doet.. (dat kraken)

Inmiddels ben ik er achter gekomen dat als ik een doek in de buurt heb liggen en ik gooi die er op voor ik er met iets op ram, dat dat gekraak dan niet zo voel en hoorbaar is.... :=

En toen ik dat ontdekte stond ik veel te trots langs mijn platte wesp denkende "kijk mij eens voor mezelf leren zorgen." _O- _O- Ik ben f*cking 27 eind van de maand!


Ik zie jou nu trots op de bank met 36 plastic bekertjes door het hele huis :')