[VOLG] Uilskuiken Charlie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daantjee12

Re: [VOLG] Uilskuiken Charlie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:34

Oooh ik volg ook! Wat onzettend leuk!
Ik heb een zomer fulltime stage gelopen bij een valenier en in deze tijd dus ook kuikens groot gebracht en getraind, wat een ervaring! Ook mee mogen jagen en demos geven. Ben daarnaast ook enorm verliefd op de steenuiltjes haha

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 17:56

Daantjee12 schreef:
Oooh ik volg ook! Wat onzettend leuk!
Ik heb een zomer fulltime stage gelopen bij een valenier en in deze tijd dus ook kuikens groot gebracht en getraind, wat een ervaring! Ook mee mogen jagen en demos geven. Ben daarnaast ook enorm verliefd op de steenuiltjes haha

Steenuiltjes zijn kleine draken :))

Welkom nieuwe volgers, leuk :D

Het is momenteel nog steeds wachten op de cites van Charlie... zodra deze binnen zijn ga ik m halen. Maar wachten is nu wel heel moeilijk zo zonder zekerheid.

Vandaag was James voor het eerst mee naar een markt en heeft hij kennisgemaakt met andere uilen. Vind hij helemaal prima :)) en zijn eerste keer vliegen met publiek! Keek niet op of om, enorm trots op mn ventje!! En zelf nog wat geoefend met de sneeuwuil en de buizerd, omdat dat toch niet de makkelijkste vogels zijn :)

Mijn vriend was ook voor het eerst mee om te helpen... en die is nu ook zijn hart verloren :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 17:59

Die sneeuwuil is mega gaaf!! :wow:

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 18:11

Hedwig! :))

Ik ben erg benieuwd naar je mooie uil TS! Als hij uitgegroeid is dus. :')

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 18:20

Haha ik dacht ook meteen aan Hedwig. Sneeuwuilen blijven altijd verbonden met HP voor mij :))

Leuk dat je dit ook echt samen met je vriend kunt doen!

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 18:22

Oeeh ik zie een lappie <3 ik ben jaloers!

Wat ontzettend goed dat James niet op of om keek!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 18:23

Alles staat bij mij verbonden met HP... :')

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 18:24

De sneeuwuil is Bowie en een heerlijk eigenwijs ding... wel enorm dol op kroelen, gaat geluidjes maken en zijn oogjes fijn half dichtknijpen enzo hahaha

Ja ben superblij dat mijn vriend het zo leuk vind! Buiten James had hij nog geen andere vogel op de hand gehad en liep vandaag zelf al met de buizerd rond :D

Lapland is Bailey, echt wel 1 van mn favorieten, heerlijk niet intelligent :=

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:53

Ik volg ook. Een uil bezitten is voor mij echt een droom maar niet waar ik nu woon(in Amsterdam op 7 hoog), niet met het gebrek aan vrije tijd dat ik nu heb en nooit zonder goede voorbereiding en begeleiding.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 23:26

Wat gaaf zeg, zo'n (huis)dier! :wow:

Ik ga ook volgen!

Ik vind die ogen van de uilen altijd zo prachtig mooi, heel intens en opvallend. Sowieso hele mooie en bijzondere dieren.. en aan de andere kant lijken ze ook wel weer op de vogel-versie van een kat of zo, met die oogjes/uitdrukking zo een beetje :') Die slapende uil ook in je foto's, geweldig!

Heb ze zelf alleen in dierentuinen/vogelparken gezien. In Portugal ook eens een verblijf gezien vol met kleinere uiltjes die op een hele grappige manier hun kop steeds heen-en weer bewogen. Lachen! :))

Ben benieuwd hoe het zal verlopen met je kuikentje!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:52

Jammer dat je zo ver weg woont.
Anders was ik gaan vragen of ik eens langs zou mogen komen.

Stoer dat je vriend helpt en je uil zo koelbloedig is.

Ach een domme uil geeft niks.
Een van mijn honden is ook niet de snuggerste.

lotteenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:51

Wat onzettend leuk :), mijn ouders waren ook valkeniers, heb laatst weer stage gelopen bij een valkenier.. kriebelt hier ook enorm.. zou dan een kerkuil worden of woestijn buizerd.. <3 gelukkig heb ik t voordeel dat ik inderdaad ook begeleiding zou hebben anders zou ik het nooit willen doen..

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:04

Ohh nikki wat gaaf!
Ik heb wel foto's voorbij zien komen op fb, maar wist niet dat jij ze had.
Ik vind het echt mooie dieren. <3

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 08:41

IsaCalixa schreef:
Wat gaaf zeg, zo'n (huis)dier! :wow:

Ik ga ook volgen!

Ik vind die ogen van de uilen altijd zo prachtig mooi, heel intens en opvallend. Sowieso hele mooie en bijzondere dieren.. en aan de andere kant lijken ze ook wel weer op de vogel-versie van een kat of zo, met die oogjes/uitdrukking zo een beetje :') Die slapende uil ook in je foto's, geweldig!

Heb ze zelf alleen in dierentuinen/vogelparken gezien. In Portugal ook eens een verblijf gezien vol met kleinere uiltjes die op een hele grappige manier hun kop steeds heen-en weer bewogen. Lachen! :))

Ben benieuwd hoe het zal verlopen met je kuikentje!

Ergens doen ze me ook wel heel erg denken aan vliegende katten qua gedrag :')

luuntje schreef:
Jammer dat je zo ver weg woont.
Anders was ik gaan vragen of ik eens langs zou mogen komen.

Stoer dat je vriend helpt en je uil zo koelbloedig is.

Ach een domme uil geeft niks.
Een van mijn honden is ook niet de snuggerste.

Uilen zijn over het algemeen totaal niet intelligent haha, dus waar "wijze uil" vandaan komt...? Sneeuwuil Bowie heeft ook vaak de neiging om met vleugels op je hoofd te landen tijdens het vliegen :=

lotteenjoy schreef:
Wat onzettend leuk :), mijn ouders waren ook valkeniers, heb laatst weer stage gelopen bij een valkenier.. kriebelt hier ook enorm.. zou dan een kerkuil worden of woestijn buizerd.. <3 gelukkig heb ik t voordeel dat ik inderdaad ook begeleiding zou hebben anders zou ik het nooit willen doen..

Oh supercool! Kerkuil en Harris (woestijnbuizerd) zijn beide hele geschikte beginnersvogels. Kerkuil is de makkelijkste en minst gecompliceerde uil, Harris het meest sociaal. Deze zomer krijg ik een Harris wijf, de dames zijn wel een stuk pittiger maar van de grotere roofvogels ook weer de minst lastige :)

Als iemand nog een hele sterke vrouwelijke naam weet trouwens? Heb nog niks kunnen verzinnen :))

Birdie60 schreef:
Ohh nikki wat gaaf!
Ik heb wel foto's voorbij zien komen op fb, maar wist niet dat jij ze had.
Ik vind het echt mooie dieren. <3

Ja heb al een poosje mijn kerkuiltje, is helemaal aan het opbloeien en word letterlijk brutaal :))

Charlie is vandaag 15 dagen, en het is nog steeds wachten op de cites... -O-

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 12:23

Dat harissen makkelijke vogels zijn ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb er 2, beide wijven en PR.
Ik zou ze beide niet meegeven aan iemand of zonder toezicht mee laten vliegen. Ik laat niemand aan Dany zitten, ze grijpt je waar ze je grijpen kan, als je te dichtbij langs loopt pakt ze gerust met 2 klauwen je benen en als je dr wilt pakken moet je niet te dichtbij komen met je handschoenhand want dan pakt ze je boven je handschoen met dr klauwen en gaat dan keihard knijpen en schreeuwen. (ze springt zelf op de hand met de kracht alsof je een prooi bent, is al een aantal keer door mn handschoen gekomen) ik laat haar thuis ook niet los want ze gaat dan de eerstvolgende chihuahuas of katten vangen.

Afbeelding
Afbeelding

Aevy is qua gedrag wel rustiger maar ook zij klauwt regelmatig. Zomaar uit het niks en al helemaal als je voer hebt. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar het voer weggehaald.
Ze hadden er sowieso niet zoveel verstand van want ze zat in een kippenren gehuisvest zonder enige zitplaats.. Al valt dit nog mee. Een tarsel die ik een tijdje hier had zitten kwam uit een papegaaienkooi in een bijkeuken. Triest allemaal.
Aevy vlieg ik ook regelmatig in het bos hier. Vliegt dan door de bomen mee..
Afbeelding

Kortom beginnersvogels bestaan niet vind ik. Elke vogel heeft zn eigen unieke gedrag..
Zo ken ik ook iemand die is als eerste vogel gestart met een steenarend en heeft m nog steeds.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 12:36

Stille meelezer hier, ik vind vogels echt geweldig mooi en interessant!

Maar als je ze gaat vliegen, hoe weet je dan of ze ook weer terugkomen? :=

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 12:49

Ik volg ook!

Vind je nieuwe kleintje er mega schattig uitzien :)

Als bioloog heb 'k ook moeite met zo'n prachtige dieren in gevangenschap zien.

Laatst waren we bij een valkenier en daar merkten we wel dat zijn vogels (van steenuil tot gier) heel gehecht waren aan 'hun baas'. Het kerkuiltje kwam zelfs naar ons toe gevlogen om geknuffeld te worden, kriebelen aan z'n hoofdje, net een kat :') zat 'ie dan met toegeknepen oogjes en scheef koppie te genieten. Natuurlijk smelt je dan helemaal weg :D maar zelf zou ik teveel worstelen met schuldgevoelens geloof ik.

Dan maar jouw kleintje volgen! :)

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 13:03

Zulke gave beesten! Ik ben benieuwd hoe je kleintje uitgroeid!
Ik volg!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 14:08

Wauw!!! Gaaf...

Sta wel verbaast te kijken datje zo makkelijk dus eigelijk aan een uil kan komen. Heb altijd tegen mijn vriend gezegd als we gigantische tuin hebben wil ik wel een uil. Maar vind inderdaad ook dat je eerst in de leer moet er voor. Tis niet zo maar een dier

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 19:06

SayaJones schreef:
Stille meelezer hier, ik vind vogels echt geweldig mooi en interessant!

Maar als je ze gaat vliegen, hoe weet je dan of ze ook weer terugkomen? :=

Zenders :)
En een kwestie van heel veel trainen natuurlijk :j

Solleke_Noah schreef:
Ik volg ook!

Vind je nieuwe kleintje er mega schattig uitzien :)

Als bioloog heb 'k ook moeite met zo'n prachtige dieren in gevangenschap zien.

Laatst waren we bij een valkenier en daar merkten we wel dat zijn vogels (van steenuil tot gier) heel gehecht waren aan 'hun baas'. Het kerkuiltje kwam zelfs naar ons toe gevlogen om geknuffeld te worden, kriebelen aan z'n hoofdje, net een kat :') zat 'ie dan met toegeknepen oogjes en scheef koppie te genieten. Natuurlijk smelt je dan helemaal weg :D maar zelf zou ik teveel worstelen met schuldgevoelens geloof ik.

Dan maar jouw kleintje volgen! :)

James vind het ook heerlijk om te kroelen, gaat dan helemaal tegen je hand aan hangen met zn koppie en zijn oogjes zakken helemaal dicht :p

pinkie87 schreef:
Wauw!!! Gaaf...

Sta wel verbaast te kijken datje zo makkelijk dus eigelijk aan een uil kan komen. Heb altijd tegen mijn vriend gezegd als we gigantische tuin hebben wil ik wel een uil. Maar vind inderdaad ook dat je eerst in de leer moet er voor. Tis niet zo maar een dier

Geld voor alle dieren natuurlijk.... nu weer al die onderzoeken naar ongelukkige konijnen... ben erg blij dat er aandacht word gegeven aan het überhaupt houden van dieren nu op grote schaal :j

@Tessa, is alleen gebaseerd op de ervaring van de valkenier haha, die heeft er met heel wat gewerkt en van de grotere roofvogels de meer "makkelijke", en dan de Tarsels. De wijven weet ze ook een hoop te zitten die totaal niet makkelijk zijn en o.a. je benen aanvallen := zeg ook niet dat ze "makkelijk" zijn, alleen een stuk geschikter als eerste roofvogel dan een vechtarend ofzo :=

Vandaag weer geholpen met alles vliegen, ze hebben een 6 weken oude raaf nu, Rover, die is ook zo leuk :+:

Afbeelding

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:13

Ahh die raaf :+: dat lijkt me zo gaaf om een te hebben! Kan je daar wat meer over vertellen? Zijn het 'makkelijke' vogels?
Edit; niet dat ik er een ga houden hoor. Maar gewoon benieuwd met los laten vliegen etc. :)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:15

klopt konijnen zijn ook vaak ongelukkig. zie ze toch vaak ik kleine hokken zitten alleen.
Ik heb nu voor mijn 2 nijnen een groot hok. maar zelfs die wordt binnenkort groter met obstakels er in.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:16

Raven zijn leuk en vliegen zoooooo graag :D Hebben ook echt de behoefte aan veel ruimte in de huisvesting :j Ze zijn sowieso ongeschikt voor aan een boog te binden. Die van mij moet eigenlijk ook ruimer. Zit nu in 2.00x1.80x2.00.
Grotere verblijf word aan gewerkt :j

Hier die van mij :o
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Dracarys op 19-04-17 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:17

Hoe zit dat eigenlijk met het in huis hebben van raven? Mag dat zomaar? Want weet dat het bij Kauwen en Kraaien etc verboden is.
Er leuk om dit topic te volgen!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 19:19

absque_dubio schreef:
Ahh die raaf :+: dat lijkt me zo gaaf om een te hebben! Kan je daar wat meer over vertellen? Zijn het 'makkelijke' vogels?
Edit; niet dat ik er een ga houden hoor. Maar gewoon benieuwd met los laten vliegen etc. :)

Raven zijn vooral enorm slim, en dat vergeten mensen vaak :p

Ze kunnen rustig sloten open maken en dat soort dingen :)) verder heb ik zelf totaal geen ervaring met een raaf, alleen met rover kroelen :')

Desty schreef:
Hoe zit dat eigenlijk met het in huis hebben van raven? Mag dat zomaar? Want weet dat het bij Kauwen en Kraaien etc verboden is.
Er leuk om dit topic te volgen!

Kauwen en kraaien mag... mits cites :) evenals Raven. Ze moeten dus in gevangenschap gekweekt met de cites er bij.

Knap dier Tessa!