Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daantjee12 schreef:Oooh ik volg ook! Wat onzettend leuk!
Ik heb een zomer fulltime stage gelopen bij een valenier en in deze tijd dus ook kuikens groot gebracht en getraind, wat een ervaring! Ook mee mogen jagen en demos geven. Ben daarnaast ook enorm verliefd op de steenuiltjes haha
IsaCalixa schreef:Wat gaaf zeg, zo'n (huis)dier!![]()
Ik ga ook volgen!
Ik vind die ogen van de uilen altijd zo prachtig mooi, heel intens en opvallend. Sowieso hele mooie en bijzondere dieren.. en aan de andere kant lijken ze ook wel weer op de vogel-versie van een kat of zo, met die oogjes/uitdrukking zo een beetjeDie slapende uil ook in je foto's, geweldig!
Heb ze zelf alleen in dierentuinen/vogelparken gezien. In Portugal ook eens een verblijf gezien vol met kleinere uiltjes die op een hele grappige manier hun kop steeds heen-en weer bewogen. Lachen!![]()
Ben benieuwd hoe het zal verlopen met je kuikentje!
luuntje schreef:Jammer dat je zo ver weg woont.
Anders was ik gaan vragen of ik eens langs zou mogen komen.
Stoer dat je vriend helpt en je uil zo koelbloedig is.
Ach een domme uil geeft niks.
Een van mijn honden is ook niet de snuggerste.
lotteenjoy schreef:Wat onzettend leuk, mijn ouders waren ook valkeniers, heb laatst weer stage gelopen bij een valkenier.. kriebelt hier ook enorm.. zou dan een kerkuil worden of woestijn buizerd..
gelukkig heb ik t voordeel dat ik inderdaad ook begeleiding zou hebben anders zou ik het nooit willen doen..
Birdie60 schreef:Ohh nikki wat gaaf!
Ik heb wel foto's voorbij zien komen op fb, maar wist niet dat jij ze had.
Ik vind het echt mooie dieren.
SayaJones schreef:Stille meelezer hier, ik vind vogels echt geweldig mooi en interessant!
Maar als je ze gaat vliegen, hoe weet je dan of ze ook weer terugkomen?
Solleke_Noah schreef:Ik volg ook!
Vind je nieuwe kleintje er mega schattig uitzien
Als bioloog heb 'k ook moeite met zo'n prachtige dieren in gevangenschap zien.
Laatst waren we bij een valkenier en daar merkten we wel dat zijn vogels (van steenuil tot gier) heel gehecht waren aan 'hun baas'. Het kerkuiltje kwam zelfs naar ons toe gevlogen om geknuffeld te worden, kriebelen aan z'n hoofdje, net een katzat 'ie dan met toegeknepen oogjes en scheef koppie te genieten. Natuurlijk smelt je dan helemaal weg
maar zelf zou ik teveel worstelen met schuldgevoelens geloof ik.
Dan maar jouw kleintje volgen!
pinkie87 schreef:Wauw!!! Gaaf...
Sta wel verbaast te kijken datje zo makkelijk dus eigelijk aan een uil kan komen. Heb altijd tegen mijn vriend gezegd als we gigantische tuin hebben wil ik wel een uil. Maar vind inderdaad ook dat je eerst in de leer moet er voor. Tis niet zo maar een dier
absque_dubio schreef:Ahh die raafdat lijkt me zo gaaf om een te hebben! Kan je daar wat meer over vertellen? Zijn het 'makkelijke' vogels?
Edit; niet dat ik er een ga houden hoor. Maar gewoon benieuwd met los laten vliegen etc.
Desty schreef:Hoe zit dat eigenlijk met het in huis hebben van raven? Mag dat zomaar? Want weet dat het bij Kauwen en Kraaien etc verboden is.
Er leuk om dit topic te volgen!