Hoe maak je ze schoon? En wat voor bodembedekking heb je?
Mijn ouders vonden ze in het begin onwijs stinken en zeurde er elke dag over. Inmiddels verschoon ik ze 1X in de 2 weken omdat ze eerder gewoon niet stinken.
Jammer Denise! Ik maak hier alleen schoon met heet water. Ze zetten geursporen uit en door de sop verdwijnen die waardoor je het eerder ruikt. Ik heb daarnaast Back2Nature. Werkt goed.
Inderdaad liever geen sop. Fijn dat je al een nieuw huisje heb gevonden!
Ik heb hemperade gehad in combi met B2n maar dat stonk na 3 dagen al. Nu heb ik ze op een mix van zaagsel, beukensnippers en b2n en kan ik 2 weken zonder verschonen.
Hoi! Ik meld me hier ook! Heb ook muisjes staan, kleurmuizen. 2 koppeltjes en mijn eigen 2 muisjes. Mijn muisjes heten Mini en Blacky. Het mannetje is zwart en nu zo'n 2 maand oud. Mini is een vrouwtje, even oud maar blijft heel klein. (Komt uit een nest met 12 jongen), maar ze doet het heel erg goed voor zo'n kleintje!
Supergaaf Melody, be je niet bang dat het hout gaat stinken?
melody7
Geplaatst: 29-01-17 20:29
Er komt nog een laagje vinyl oid. op ergens komende/volgende week, dat hadden we niet meer liggen. Ze zitten er nu wel vast in met een dikke laag zaagsel, ze hebben alle verdiepingen al goed verkend
Gebruiken jullie voor de muizen niet een groter rad? Ik heb bij de hamsters altijd begrepen dat een groter rad dan de 'standaard' 12-15 cm te klein is en heb voor mijn muizen dan ook een 25-30 cm rad. Vind bovenstaand hok wel prachtig trouwens! Heb je er ook iets van licht in, anders is het vrij donker lijkt me?
melody7
Geplaatst: 29-01-17 23:10
Dat houten rad wat ik heb is 20 cm, dat leek mij groot genoeg.. Eerder had ik ook zo'n kleintje maar door de verhalen die ik van hamsters las heb ik nu ook een grotere genomen.
Er zit geen licht in, ik wilde nog wat gaas aan de zijkant maar het valt me alles mee! Er zit goed licht in de schuur en daarmee kan ik in heel het hok alles prima zien.
Ik heb er helemaal geen rad in staan. Ik had er een tijdje een medium maat flying saucer in, maar daar werd zo weinig mee gedaan dat ik hem er weer uit heb gehaald.
Hier ook een 17 cm flying saucer. Die wordt wel redelijk gebruikt maar gelukkig niet obsessief, daar was ik wel bang voor. Ik wilde perse geen rad. Soms zitten ze met zijn 5en op die saucer, zo grappig haha.
Foto's van mijn muizen dames staan op de facebook van het muizenforum, het zijn zo'n 24 foto's ofzo haha.
melody7
Geplaatst: 01-02-17 15:15
Kunnen jullie hier iets aan zien? De vorm van haar buik vind ik zelf wel verdacht, ze zijn allebei ook wel een beetje gegroeid maar nog niet noemenswaardig.
Ik ben in ieder geval heel benieuwd of er iets gaat komen, ze zijn welkom
Het mannetje zit hier helaas nog steeds apart, ik heb nog niet echt definitief iemand gevonden..
Ik heb geen mannen dus helaas kan ik je niet helpen. Ze lijkt een beetje chubby. Kan niet zeggen of ze er drachtig uit ziet. Doe je haar wegen? Welke dag zou dit moeten zijn?