Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:32

Als dat beestje naar het asiel was gegaan waren ze na 2 weken al geen eigenaar meer. En nu na 2 jaar zou ts de kat toch terug moeten geven? Ts heeft alles gedaan binnen haar macht om de eigenaar te vinden, niet gelukt, en ts bood zich aan als nieuwe eigenaar.

Beestje is gelukkig bij ts, waarom weghalen en naar de vorige eigenaar is nu aan het verhuizen is, een andere kat heeft en nu zelfs even geen plek heeft.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:33

lieveli schreef:
Thenexttry schreef:
Ik dacht eigenlijk om mochten ze haar terug willen dat ik voorstel om eventueel met hun dochtertje een kitten uit te zoeken voor hun.

Geld maakt mij niet uit al had ze mij 3000 euro gekost ze is voor mij goud waard ondanks haar soms aparte trekjes

Geef ze gewoon hun kat terug, ze hebben haar 2 jaar gemist. Vervelend voor ja, maar zo dramatisch als je doet vind ik echt overdreven.

Zo.
Jij hebt ook het empatische vermogen van een punaise of niet?
Misschien is even nadenken voordat je wat zegt handig.

@ts ik heb respect dat je de telefoon hebt gepakt!

friendly

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:37

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom er nog steeds een quote van Lieveli wordt gebruikt om haar mening af te branden. En ik weet dat zij niet op d'r mondje is gevallen en het zelf prima red om zich ertegen te weren, maar sinds die opmerking heeft zij er al meerdere malen haar zienswijze op verteld. Wij hoeven het er niet mee eens te zijn en in latere berichten zie je dat ook Lieveli een menselijke kant heeft maar zij staat er gewoon vreselijk nuchter in. Dat geeft harde opmerkingen en meningen. Bevalt dat je niet? Negeer d'r opmerkingen dan gewoon..

TS, ik ben benieuwd wat er uiteindelijk besloten wordt en of jullie er beide je in kunnen vinden. Veel succes en sterkte.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:39

Kanzi schreef:
Mijn zoontje van 10 zou echt oprecht ontroostbaar zijn als de kat niet weer terug naar huis zou komen.

Dat ligt er natuurlijk ook aan hoe je het als ouder aanpakt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:40

Kanzi schreef:
Mijn zoontje van 10 zou echt oprecht ontroostbaar zijn als de kat niet weer terug naar huis zou komen.

En dat zou 2 jaar duren? Of zet hij zich er op een gegeven moment wel overheen?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:41

Maar hoe zit het dan met die kat? Die wordt wel uit zijn vertrouwde omgeving weggehaald en gaat als ik het goed gelezen heb ook niet terug naar zijn oude huis. Is dat niet het belangrijkste?

Kanzi

Tieneke schreef:
Kanzi schreef:

Nee hoor, de enige optie zou zijn om het hem niet te vertellen.
Die van mij is echt een kattenmens. :)
Laatst bijgewerkt door Kanzi op 30-08-16 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamybol

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom er gebeld is als de intentie niet was om de kat terug te geven. Als het nou een recente advertentie was geweest, had ik het begrepen, maar nu denk ik dat TO zelf het drama wel mede heeft gecreëerd. Alles weten maakt echt niet altijd gelukkig, denk ik.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:42

janderegelaa schreef:
Maar hoe zit het dan met die kat? Die wordt wel uit zijn vertrouwde omgeving weggehaald en gaat als ik het goed gelezen heb ook niet terug naar zijn oude huis. Is dat niet het belangrijkste?

Dit inderdaad.

Voor beide partijen zou het ze sieren als ze in het belang van de poes een juiste beslissing zouden nemen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:44

Kanzi schreef:

Zelfs na 2 jaar! Vind dat nogal wat. Meeste kinderen kunnen daar prima mee omgaan zeker als ze weten dat het betreffende dier goed wordt verzorgd. Kind heeft een andere kat. Kat herkent oude eigenaren misschien niet eens meer.
Kinderen zijn geen tere poppetjes die geen tegenslagen kunnen verdragen. En dit is toch niet eens een tegenslag want de kat waarvan gedacht werd dat hij dood was gegaan (misschien wel heel naar door een aanrijding ofzo) leeft bij hele lieve mevrouw waarbij die zelfs in bed mag slapen. *\o/* Poes heeft mazzel gehad dat hij naar zijn zwerftocht daar is terecht gekomen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:45

Kanzi schreef:
Tieneke schreef:

Nee hoor, de enige optie zou zijn om het hem niet te vertellen.
Die van mij is echt een kattenmens. :)

Mooie kans om hem dan te leren dat dieren verhuizen uit hun vertrouwde omgeving niet fijn is voor het diertje zelf. Dat hoort ook bij het dierenmens zijn, het verstandigste en meest eerlijke voor het beestje doen. En een kind van die leeftijd kan je dat best wel leren.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:46

Als een kat altijd terug moet naar zijn eigen adres, kunnen katteneigenaren nooit verhuizen. En niet elke kat is zo ontzettend honkvast, er zijn ook voorbeelden genoeg van katten die tussen huizen wisselen of meegaan op vakantie (ik ben zelf aan het tweede exemplaar dat gewoon onder de mensen wil zijn en het niet zo uitmaakt waar dat dan is).

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:55

Niet alle kinderen zijn hetzelfde.
Er wordt in dit topic vooral gesuggereerd dat het een kind niet zo interesseert.
Ik geef mijn zoon maar even als voorbeeld dat er ook kinderen zijn die daar niet zomaar overheen stappen. :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:56

Ik ben het met lieveli (en een paar anderen die dezelfde mening delen) eens. Goed dat je gebeld hebt TS, en nu afwachten wat die mensen gaan zeggen. Als ze de kat dolgraag terug willen, vindt ik het niet meer dan fatsoenlijk om dat dan ook te doen (wel de kosten die gemaakt zijn laten vergoeden natuurlijk), ongeacht wat de wet zegt. Zoals TS zich aan de kat heeft gehecht, zo kan het zomaar zijn dat de eigenlijke eigenaar dat ook is. Dat er niet meer vreselijk gezocht wordt, vindt ik niet meer dan logisch. Je geeft het toch een beetje op, je gaat toch denken dat de kat dood is. Juist dán, als je ineens en onverwachts hoort dat de kat nog leeft, kan ik het me voorstellen dat je je dier graag weer terug wilt! Of je het beest "maar" een jaar hebt gehad of "al wel" twee, dat maakt echt niet uit.

Ik zou wel zés jaar doorzoeken, en absoluut mijn dier (mijn katten zijn mijn kinderen...!) terug willen als iemand zich na een paar jaar meldt. En ik had tot voor kort ook echt nog nooit van dat amivedi gehoord.

neemt niet weg dat ik voor jou, als bokster, hoop dat die mensen besluiten dat het wel ok is als de kat bij jou blijft. Want ik gun het je wel. Maar ik gun het die mensen ook als blijkt dat zij nog ontzettend van dat dier houden en het graag terug willen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:00

Danique schreef:
Ik moest er stiekem wel om lachen dat er laatst ook een topic liep waarin een oud vrouwtje de TS haar kat had gecatnapped, en dat zij haar kat maar terug moest gaan 'stelen' want het was HAAR kat, of hij nou 6 maanden weg was of niet...

En hier moet TS de kat vooral houden en tegenvoorstellen gaan doen :')

Dat is toch een andere situatie? Je zegt het zelf al, in dat andere geval was de kat gewoon gejat.
Dat is hier bij het van ts helemaal niet het geval.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:00

Danique schreef:
Ik moest er stiekem wel om lachen dat er laatst ook een topic liep waarin een oud vrouwtje de TS haar kat had gecatnapped, en dat zij haar kat maar terug moest gaan 'stelen' want het was HAAR kat, of hij nou 6 maanden weg was of niet...

Dat is toch compleet anders en totaal niet te vergelijken. Hier heeft TS haar best gedaan de oude eigenaren te vinden. In het andere topic weet de 'catnapper' van de andere eigenaar af, maar weigert mee te werken en steelt alsnog haar kat in. Dan zou ik ook hels worden en op hoge poten mijn kat terughalen. Dat is een heel andere situatie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:01

Wildgirl schreef:
Jij hebt ook het empatische vermogen van een punaise of niet?
Misschien is even nadenken voordat je wat zegt handig.

@ts ik heb respect dat je de telefoon hebt gepakt!

Nee een punaise heeft waarschijnlijk nog meer empathie, hoezo?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:01

Kanzi schreef:
Niet alle kinderen zijn hetzelfde.
Er wordt in dit topic vooral gesuggereerd dat het een kind niet zo interesseert.
Ik geef mijn zoon maar even als voorbeeld dat er ook kinderen zijn die daar niet zomaar overheen stappen. :)

Ik zeg niet dat het een kind niet interesseert. Mijn kinderen zijn groot dierenliefhebbers. Maar ze kunnen veel beter met dit soort dingen omgaan dan wij. En gelukkig ook maar, anders zou menig kind met trauma's opgroeien door de verliezen die ze onvermijdelijk gaan mee maken.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:06

Er wordt hier over kinderen gesproken alsof ze geen geheugen hebben. :+

Het hangt niet persé van de ouder af, maar vooral aan het kind zelf. De een hecht meer waarde aan een dier dan de ander, en de een is wat intelligenter en zal dit beter begrijpen.

TS, ik hoop dat je hem mag houden, het lijkt me dat de kat het prima bij jou doet en als de echte eigenaar hier van op de hoogte is, heeft ze hier hopelijk hetzelfde idee bij.

Edit; Overigens denk ik dat menig kind absoluut niet beter kan omgaan met zo'n afscheid. Zijn niet echt de meest emotioneel in bedwang baar houdende organismen hier.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:12

ElineS schreef:
Danique schreef:

Dat is toch compleet anders en totaal niet te vergelijken. Hier heeft TS haar best gedaan de oude eigenaren te vinden. In het andere topic weet de 'catnapper' van de andere eigenaar af, maar weigert mee te werken en steelt alsnog haar kat in. Dan zou ik ook hels worden en op hoge poten mijn kat terughalen. Dat is een heel andere situatie.

Als je er een chip in hebt gezet moet dit geen probleem zijn ook. Jij hebt het paspoort en de dierenarts kan aantonen dat het beestje onder jouw naam staat. Als je je kat maar kunt vinden. Vermoedelijk is onze kat zo ook ooit eens gestolen, maar naar mijn idee weer naar buiten gemieterd omdat hij geen kater meer was. Het arme beestje is nooit meer meer dan 30m buiten onze tuin geweest, terwijl hij vlak voor die 2 weken dat hij spoorloos was toch echt kilometers ver liep. Kun je nagaan hoeveel het die beestjes aan kan grijpen, zo'n catnapping.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:13

Hoop dat je hem mag houden topic starter! Vind ook dat er in het belang van het beestje moet worden gedacht. Ik vind ook dat je juist hebt gehandeld door in ieder geval gebeld te hebben.

Aan de andere kant, als mijn hond of kat nu vermist zou raken, weet ik niet wat ik zou doen als ik gebeld zou worden na 2 jaar, geef heel veel om onze diertjes

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:17

Hoe moeilijk het ook is ik zou de kat terug geven. Ik ga me toch schuldig voelen als ik de kat houd helemaal voor zo'n klein meisje. Probeer je het anders om even voor te stellen.

friendly

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:20

Ik denk ook dat ik de kat terug zou geven hoor, ik zou teveel schuldgevoel hebben anders ondanks dat ik mij heel erg aan het beestje zou hechten. Maar...als je in goed overleg kan besluiten dat de kat bij je mag blijven hoef je dat schuldgevoel niet meer vast te houden en kan je dat loslaten.

De huidige gang van zaken vind ik dan ook top en tuurlijk je hebt gevoelens en die mag je ook hebben. Ik denk dat iedereen hetzelfde zou voelen en denken. Ernaar handelen is wat anders want tuurlijk denk je "nee, die kat blijft bij mij!"

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:21

Mijn tante heeft hetzelfde gehad, poesje van net een jaar weg, haar kinderen ontroostbaar. haar katje is na 3 jaar over de grens terug gevonden. Misschien in een vrachtwagen verzeild geraakt oid. Ze was erg vermagerd en vervuild toen zij haar gevonden hadden. Ze was super blij dat ze nog leefde... maar het poesje had nu een heerlijk huis en twee katten vriendjes. Met de nieuwe eigenaren een afspraak gemaakt om het poesje te bezoeken en daarna is ze bij de nieuwe eigenaren gebleven. Het ging om een mooie ragdoll en van de nieuwe eigenaren hebben ze altijd bezoekrechten gehouden... en mijn tante heeft ook alle papieren en stamboom gebeuren aan hen gegeven. en de mogelijkheid om een kitten van haar te kopen toen ze er uiteindelijk mee zijn gaan fokken.
Kat blij, tante blij omdat de poes nog leefde en een goed huisje had. En na een half jaar hebben ze ook twee kittens uit haar nestje gekregen. Dus kinderen ook weer helemaal gelukkig.
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 30-08-16 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:22

senna21 schreef:
nafkedemi schreef:
Hoop voor je dat ze de kat voorop stellen, wat voor mij in zou houden haar bij jou te laten.
geen stress Door een verhuizing.....

Eens met deze quote.

Mijn kat heb ik via het asiel. Kat was op straat gevonden. Twee maanden in het asiel geweest voordat ze bij ons kwam. Het blijft een raar iets om geen geschiedenis te weten.
Vaak eraan gedacht dat er een gezin/ eigenaar moet zijn geweest die haar mist. Ze is nu tien jaar hier.

Asiels zouden wel de eerste plekken zijn waar de meeste mensen gaan zoeken, of je moet echt echt echt permanent in slaaptoestand verkeren. Daar zou ik me dus niet zoveel zorgen over maken. De kat van mijn nicht is behoorlijk vaak opgepakt en meegenomen naar een asiel omdat mensen zijn slanke model een zwerfkatten uiterlijk vonden, en dat was dus ook telkens waar ze hem als eerste zocht. Tja, tot er een of andere gek langskwam die het maar als zwerver bestempelde en hem mee heeft genomen en vervolgens waarschijnlijk de chip om heeft laten zetten of iets dergerlijks. Waarschijnlijk een ongeregistreerde chip had ie, of zelfs geen. Geen idee wat familie met de diertjes doet.