[VOLG] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Piuni

Re: [VOLG] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 04:03

Wat een leukerd! Hopelijk komt hij straks goed terecht!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:43

Wat een heerlijke schrijfstijl heb je, en een fijne update in principe, jammer van z'n jonge panter mindset alleen..

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:48

Aaaah, die koala foto <3

En voor een beelddenker is je schrijfstijl al helemaal leuk :D
Ik zie nu springende watermeloenen en ninjakatten die levensmoe zijn voor me :+

Arme Grumpy... snapte hij maar dat hij voor altijd mag blijven als hij de dames accepteert...

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:39

Hoe is het met Grumpy nu?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:41

Grumpy heeft nieuwe vriendinnetjes en een vriendje die hij niet zo kan waarderen _O-

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-16 23:57

Grumpy doet het goed! Zijn hechting aan mijn persoontje begint wel wat pathologische vormen aan te nemen :') hij is net een moederkloek en ik ben zijn kuiken of zo :+ het is nu zo erg dat hij probeert te brullen als een leeuw zodra mijn vriend de slaapkamer binnenkomt ~~}> en hij kijkt hem gewoon weer de kamer uit.

Verder, zoals Murthul al zegt, heb ik extra logées in huis, een jonge tienermama en haar vier spruitjes.

Afbeelding

Ik heb hen al enkele weken in huis, maar door alle gezellige drukte was ik vergeten een update te geven.

Mamapoes June (zwart met kleine witte kousjes en een beetje wit hier en daar) is heel erg lief, knuffelig, en een echte kletskous. Ze is ook nog puber en vreselijk ondeugend }> ze heeft drie meisjes (zwarte Jazz, kopie-van-mama Juniper, en zwartwitte Jasmin) en één katertje (zwartwitte Jagger) op de wereld gezet. Zodra ze oud genoeg zijn en genoeg wegen worden ze allemaal tegelijk gecastreerd, geënt en gechipt. Ze zoeken allemaal nog een lief (en geduldig, de kittens zijn net zo ondeugend als mama :Y) ) baasje.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 00:01

<3 <3 <3

Over een paar weken zoek ik wel nog een poesje er bij, als gezelschap voor een ander poesje. Maar zit er sterk aan te denken om een al ouder, moeilijk adopteerbaar (vanwege leeftijd oid) poesje (of kater) uit het asiel te halen.. al zijn kittens zó leuk <3 toch gaat de neiging heeel erg naar ouder asielkat..

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 00:04

Hoe oud is de kat die je al hebt, en is die nog erg actief en speels, of ligt ze liever de hele dag te chillen? Ik zou er eentje uitzoeken die bij je huidige kat past :j

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 00:10

Ze is 5 jaar, een stressgevoelig poesje welke nu in een te druk huis zit, en daardoor steeds overlopen wordt en in een hoekje zit. Ze zit met 3 andere katten van welke een grote zwarte kater haar steeds bespringt :(:)
Naar de andere is ze wel sociaal. Aangezien ik een eigen huisje heb, mag ze binnenkort naar mij toe (ze is naar mij toe een stuk opener dan naar wie dan ook).
Omdat ze wel genoot van de aanwezigheid van de rustigere katten, wil ik er eentje bij die ook sociaal is, speels mag (is ze zelf ook als ze op haar gemak is), maar niet te overheersend naar haar toe zeg maar. Een zachtaardig poesje laten we maar zeggen :j

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 00:53

Dan zou ik inderdaad een volwassen poes uitzoeken die bij haar zachtaardige karakter past :j een kitten zal wat te druk en overheersend zijn (als ik zie hoe die ongeleide projectielen hier elkaar de hersens inslaan := ) en van zo'n kitten weet je ook niet wat voor karakter hij/zij later zal hebben tov andere katten. Ik heb de meest verlegen kittens zien opgroeien tot ware dictators, en de meest ondeugende bengels tot rustige, zachtaardige katten die nog geen vlieg kwaad doen. Met een oudere kat weet je gelukkig waar je aan toe bent.

Ik krijg de laatste tijd veel bezoek trouwens, allemaal mensen die stiekem gewoon de kittens willen knuffelen :') ik vind het prima (en mamapoes ook), zo hebben wij even rust :Y)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 21:11

Ooooh ik hou van bejaarde poezels. Heb er zelf ongeveer 5 jaar geleden eentje van de straat geplukt, graatmager en ontzettend schuw. Uiteindelijk eerst een tijd bezig geweest om hem weer op zijn gemak te krijgen. Hij is toen binnen gekomen en nooit meer weggegaan. Maar ook hij had een enorm rot bekkie en volgens onze ontzettend subtiele dierenarts (en ik quote) Een vieze gore snotkop. Dus inmiddels nog 1 hoektand (wat een fortuin gekost heeft en je krijgt nog minder kat terug ook) en wat kuurtjes verder is het echt een enorme knuffel, geen idee hoe oud, maar duidelijk op leeftijd.
Ik hou echt van die ouwe sokkies. Het is dat we nu total 4 kitten hebben, anders zou er best een opa bij mogen komen, of oma uiteraard.

Ik vind opa op de foto's echt superschattig, ondanks zij evil look

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 23:16

June is mooi zeg! En ze heeft heel mooie wezentjes op de wereld gezet. Zeker weten dat zij en haar kindjes straks een fantastisch huis gaan vinden.
Is duidelijk hoe oud June ongeveer is? Is ze bij jou thuis bevallen?

Grumpy vind jou wel helemaal geweldig he? Die is straks amper plaatsbaar omdat hij als klittenband aan jou geplakt wil zitten :))

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 00:52

June is vermoedelijk niet ouder dan 8 maanden. Ze is nog niet volgroeid, en die hele zwangerschap en zoogperiode waarin ze geen eten kreeg (ze is graatmager buiten gevonden samen met haar kindjes van 4,5 weken oud) heeft ook niet bepaald veel goeds gedaan voor haar eigen groei. Mijn ervaring is dat tienermoedertjes die een nestje krijgen zonder voldoende ondersteuning in de vorm van goede voeding en een warm, veilig plekje, altijd relatief kleine poezen blijven. June heeft echt alles wat ze had aan haar kittens gegeven, ze eet sinds ze hier is genoeg voor 5 grote katten :') en nog steeds zo mager, maar er zit verbetering in!

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 15:55

Update: mamapoes en de vier kittens hebben allemaal een fantastisch baasje gevonden! We houden contact via Facebook, en ze zijn allemaal heel gelukkig in hun nieuwe huisje :D

En dan de update die sommigen misschien al aan zagen komen... Opa Mopperkont gaat officieel nergens meer heen :D helaas is hij sinds dinsdag wat ziekjes, hij wil amper eten en is misselijk. Hij krijgt uiteraard ondersteunende medicatie, maar dat doet niet helemaal wat het moet doen. Vanavond gaan we dus een bloedonderzoekje doen, ik ben bang dat het zijn nieren zijn.

Inmiddels heb ik een nieuwe opvangkat erbij, een erg heftig geval. Hij werd gevonden met een gigantische, etterende, ontstoken open wond. Afgelopen zaterdag kwam hij binnen. Inmiddels zijn we twee operaties verder (eentje om al het dode weefsel/huid te verwijderen, en eentje om te hechten wat er te hechten viel). De wond is voor 80% dichtgehecht en -geniet, nu hopen dat het dicht blijft (staat flink wat spanning op). Nu is er nog zo'n 4-5 vierkante cm aan open wond, ik spoel en zalf tweemaal daags. Het gaat in ieder geval een maandenlang proces worden, maar we gaan er samen voor. Odin is gelukkig heel lief, knuffelig, en hij eet als een tierelier!
De foto's zal ik jullie besparen, ik viel net niet flauw toen ik hem voor het eerst zag. Daarstraks is mijn vriend voor het eerst komen kijken bij het verzorgen van de wond, hij is de kamer uitgevlucht :+

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 16:01

Ach gut... wat een pechvogeltjes. En aan de andere kant grote geluksvogels dat ze bij jou mogen herstellen.
Veel beterschap voor beide en een speciaal knuffeltje voor Grumpy :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:51

Aahw, wat een pechvogeltjes inderdaad, maar wel heel fijn dat ze allemaal bij jou mogen zijn. <3
En dat Grumpy voorgoed mag blijven!

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:52

Kom je topic nu pas tegen, ik ga volgen hoor!

Wat fijn dat grumpy mag blijven! En veel sterkte m je nieuwe opvangkat!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:58

Catnip schreef:
En dan de update die sommigen misschien al aan zagen komen... Opa Mopperkont gaat officieel nergens meer heen :D

Wat een verrassing :') Enneh, beterschap voor Opa, hoop dat ie weer een beetje opknapt :(:)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 19:02

Beterschap voor beide poezen! En wat fijn dat moeder en kittens fijne baasjes hebben :)

Als ik zo brutaal mag zijn: die operaties kosten een hele hoop geld. Krijg je dit vergoed of moet je dat echt uit je eigen zak betalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 19:34

Hahaha zo onvoorspelbaar dat hij mag blijven zeg ;) maar heerlijk voor hem! Hopelijk knapt hij ook wel weer op nu.
Succes met Odin ook.
Heldin :j

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 19:37

Veel plezier met Grumpy! Hoop dat hij zich snel beter voelt.

Heel veel succes en beterschap voor je laatste opvanger. Heb op fb de foto;s gezien, pfftttt arm beestje!

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 20:55

Oeps, ik ben dus voorspelbaar :')
Mopper gaat weer beter, hij heeft alweer drie keer een beetje gegeten en hij is ook weer actiever! Het bloedonderzoek heb ik in overleg dus nog even uitgesteld, want van de stress wordt hij misschien opnieuw misselijk en dan zijn we weer bij af. Morgen ga ik preventief met een nierdieet beginnen, met zijn leeftijd en zijn dagelijkse inname van Loxicom is dat sowieso wel een goed idee.

Mariett, de dierenartskosten van opvangkatten worden volledig betaald door de stichting :j ook voeding en kattengrit kan gewoon bij hen worden opgehaald zodat het niets hoeft te kosten voor het opvanggezin.

Bedankt voor de steun, iedereen!

Leuk dat je het Felix Project volgt op FB, Bloemetje75, dan weet je dus meteen over welke kat het gaat :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 21:37

Ik heb het opgezocht, ik snap dat je deze foto's niet plaatst.
Maar verdorie wat heb ik een respect voor jou

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 22:13

:o

Ik haal juist de meeste voldoening uit zulke gevalletjes. Speelse kittens zijn natuurlijk helemaal fluffy en leuk om op te vangen, maar het opvangen van de 'intensive-care patiëntjes' maakt me gelukkig, ook al is het ook soms moeilijk en verdrietig. Het voelt eigenlijk echt als mijn doel in het leven :o

Nu nog wachten tot ik de loterij win zodat ik mijn hele woning vol patiëntjes kan zetten en ik dit fulltime kan doen :')

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 23:59

Wauw wat ben jij een goed mens! :wow:

Als ik op mezelf woon wil ik ook een paar oudjes :))

Ik volg lekker mee!