Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 18:53

De dagelijkse portie vlees is hier vaak ook hap-slik-weg, maar zo af en toe kopen we dijbenen of schapenkoppen voor ze, die mogen ze dan in de kennel opeten :j Ze hebben mooie, witte tanden :D En hun adem ruikt lang niet zo slecht als die van sommige honden :r

Wesco

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:19

Ik vind een Old English Bulldog echt geen gezond ras hoor. Misschien hebben jullie mazzel maar over het algemeen hebben ze veel lichamelijke problemen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:27

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en inmiddels ook een uitstapje naar:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door friesiszwart op 21-01-16 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:28

Ik bedoelde dat een Old EB gezonder is dan een Engelse Bulldog :)
Die van ons is 9 maanden nu.. Is onze eerste in hond van dit ras. In zijn korte leven nog niet echt last gehad van iets..

Die van ons krijgen ook vlees. De bullmastiff pup krijg vlees maaltijden en 1 keer brok omdat hij gigantische grooispurt aan het maken is en hij anders te dun is.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:40

Die molossers zijn allemaal heel erg droopy met hun lodderige gezichtjes en grote pruillippen. Maar wel een nadeel aan deze honden is de leeftijd die ze behalen.
Hoe oud zijn de oudste hier geworden?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:18

Onze Galo Bullterrier x Dogo Argentino is 9 geworden. Hij was echt een grote hond.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:18

Ze krijgen hier ook geregeld bot erbij, net wat ik vinden kan.

Sommige molossers kunnen een normale leeftijd behalen hoor. De CC kan de 12 best halen.
En volgens mij hebben de honden van kimmie261 ook een aardige leeftijd behaald en heeft ze zelfs nog een bejaarde van een jaar of 14 rond lopen volgens mij.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:24

Onze Spaanse meneer krijgt geen vers vlees, maar brokken met een hoog vleesgehalte en hij eet af en toe met de pot mee.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:36

Hoe groter de hond Hoe jonger ie wordt. Of hoe kleiner Hoe ouder vaak haha.

Hier een fb. Dirk. Inmiddels senior. Al 10 jaar onze vriend.

Afbeelding

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:49

Baruch wordt in het voorjaar 9, dus die is al aardig op leeftijd maar nog echt een fitte hond.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:14

nou ik zal het lijstje maken van leeftijden die de honden hier gehaald hebben

cayuse argentijnse dog reu 4 jaar oud => maligne lymfoom
kim rottweiler teef 11 jaar + 9 maanden => hartfalen na operatie
heca rottweiler teef 12 jaar + 2 maanden => uitzaaiingen van melkkliertumor
kimmie rottweiler teefje 19 weken oud => fout ontwikkelde nieren daardoor nierfalen
gringo argentijnse dog reu 10 jaar en 2 maanden => uitzaaiingen teelbalkanker
alfa rottweiler reu 13 jaar => kanker en daardoor epileptische aanvallen
zoë argentijnse dog teef 11 jaar + 2 maanden => hartaanval
donnie rottweiler reu 9 jaar en 6 maanden => leverkanker
joes kruising rottweiler/argentijnse dog 11 jaar + 8 maanden => botkanker

nog in leven op seniorenleeftijd:
tino kruising argentijnse dog/ rottweiler 14 jaar + 3 maanden oud
dakkas rottweiler reu 11 jaar

beide zijn nog fit...
tino week geleden:

Afbeelding

dakkas:
Afbeelding

Afbeelding

gelukkig halen ze tot nog toe hier best mooie leeftijden,maar zie en hoor wel veel om mij heen van honden( molossers) die echt wel veel te jong komen te overlijden.... ;(

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:28

10 of 11 jaar vind ik nog steeds vrij jong hoor. Ik weet dat het voor een molosser al op leeftijd is maar toch...

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 00:31

Ik mag juist hopen dat die leeftijden hier worden behaald. Helaas nog geen 1 hond *zolang ik me kan herinneren * is overleden aan ouderdom

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:34

11-13 jaar is volgens mij best een nette leeftijd voor een grote hond...?

Ik kom ff binnenvallen :+ Ik heb zelf geen hond uit deze rasgroep, maar vind het wel erg leuk om ze te zien. Vooral de Cane Corso en Bull Mastiff ^.^
Valt de Tibetaanse Mastiff ook onder de noemer Molosser? :+ Dat vind ik echt prachtige honden. Erg leuk om jullie foto's allemaal te zien!

De Engelse Bulldog heb ik nooit zo gesnapt... die behoort echt in mijn lijstje rassen met absurde rastypische kenmerken :(:)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:43

Die valt ook onder de molossers idd.
En ik mis Akula hier nog, dat is ook een molosser.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:54

Wij hebben een 2-jarige zwartbruine Boerboel die door iedereen schattig wordt gevonden. Oortjes die naar voren staan en geen rimpels werken niet mee voor zijn afschrikwekkende uiterlijk :') Hij is ook erg slank gebouwd in vergelijking met alle andere Boerboel foto's die ik vind.. Maar hij is toch echt 100% raszuiver :+
Heerlijk dier, grote knuffelkont, wel wat eigenwijs, begint langzaamaan ook waaks te worden.
Foto'tje wil ik best sturen via pb, maar zet ik liever niet online.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:59

Oeh ik ben heel benieuwd, vrienden van ons hebben ook een gestroomde bb die zeer regelmatig mee gaat wandelen met ons. Die is niet heel hoog, maar wel vierkant :+

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:08

anneliesdj schreef:
Oeh ik ben heel benieuwd, vrienden van ons hebben ook een gestroomde bb die zeer regelmatig mee gaat wandelen met ons. Die is niet heel hoog, maar wel vierkant :+

Foto ruil? :D
Deze is wel relatief hoog, volgens mij. Heb geen vergelijkingsmateriaal. Heb iig het idee dat hij flink hoog op de poten staat :P

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:13

Ik stuur je wel een pb.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 22-01-16 01:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:14

Snap ik! Wel leuk dat hij zo mee op wandelen kan met jullie. Vind het fantastische honden <3

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:18

anneliesdj schreef:
10 of 11 jaar vind ik nog steeds vrij jong hoor. Ik weet dat het voor een molosser al op leeftijd is maar toch...

ieder jaar boven de 10 zijn voor mij gewoon extra jaren,alles daaronder is voor mij wel jong...te jong om al dood te gaan, van mij mag alles 14+ worden,maar goed...je hebt het niet voor het zeggen..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:06

Leeftijden zeggen mij niets. Ik vind dat een hond "goed" aan zijn einde moet komen en dat hoeft niet op een bepaalde leeftijd te zijn. Mensen gaan ook aan van alles en nog wat ondanks de technieken die daar van toepassing zijn.

Onze laatste honden hebben we laten inslapen vanwege bijt incident en de andere had een maagdraaiing (rotweiller). De ene 4 en de andere 11. Mijn 1e hond is 14 geworden en echt aan ouderdom gegaan. De rest allemaal "acuut".

Ik heb eerlijk gezegd ook liever dat ze ineens gaan dan dat aftakel proces. Verschrikkelijk vind ik dat, zeker voor een erf hond.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:19

gelukkig heb ik geen erfhonden,en ik doe voor mijn honden wat ik kan doen zolang hun leven daardoor en goed hondenleven blijft... :)

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:31

Ik moet er niet aan denken om afscheid te moeten nemen van een van mijn viervoeters, maar het moet wel echt een hondwaardig leven blijven.. En wat dat dan is, is geheel afhankelijk van de hond denk ik..
Ik vraag me af of mijn dame gelukkig zou worden van een overgang van erfhond naar huishond, maar dat zou ik dan zeker overwegen..

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:17

briitje schreef:
Ik mag juist hopen dat die leeftijden hier worden behaald. Helaas nog geen 1 hond *zolang ik me kan herinneren * is overleden aan ouderdom

Dat zat ik ook net te bedenken, maar eigenlijk zijn veel van de oorzaken hierboven genoemd ook niet een uiting van ouderdom? En, hoe moeilijke beslissingen ook, ik ben steeds toch opgelucht dat we een dier niet hoeven te laten lijden.

Onze eerste Mastin was op donderdag avond ziek, vrijdag naar de DA, zaterdag dood (geen kans meer). Acute imuunziekte... nog maar 2 jaar.... dat is veel te jong. Ik hoop toch altijd wel op een jaar of 12 voor een grote hond.