Hèt frettentopic

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoycexEnya

Berichten: 5959
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:30

Onze Freddie kan heel goed met 1 hond.
De andere hond gaat blaffen als die hem alleen al in zijn buurt ziet :') Onze oudste kat blaast en mept, ze hoeft hem alleen aan te kijken en Freddie is weg. Freddie komt ook weinig in haar buurt. Onze jongste gaat die achteraan en die gaat altijd liggen en pakt Freddie hem in z'n oor en soms on de keel, dan hoor je hem krijsen. Als die nou hetzelfde doet als de andere heeft die geen last meer van hem maar helaas klinkt wel grappig die platpootjes achter getrippel aan op laminaat :').

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:06

Hier gaan de honden op de tafel in een bench. 1 Hond vreet ze het liefst op, de ander wordt opgevreten door Hubble :')

_KiMmi_
Berichten: 195
Geregistreerd: 24-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:07

<3 Freddy ligt echt heerlijk te slapen... Vind ik altijd z'n leuk gezicht :o hier word je toch blij van :D

Hier heb ik de fretten apart los van de honden. Heb ze aan het begin wel samen gehad. Mijn grote hond vond ze aan het begin reuze interessant. Is daar nu wel op terug gekomen zitten scherpe tandjes aan *D
Simba laat ze over het algemeen met rust. Maar Benji vind het echt te leuk om ze te pesten. En dan vooral mijn kleine hondje moet hij altijd hebben. Die is ook heel onzeker en bang naar de fretten en dat voelt hij echt. Soms hing hij ook wel eens rodeo en al aan de kont van de hond. Vond hij heel grappig maar de honden zeker niet. De grote hond gromde of blafte nog wel eens naar hem. Maar hij is weinig onder de indruk en heel brutaal }:) Op een gegeven moment moest ik echt de honden beschermen. Honden in de stress vooral als de fretten met elkaar gingen ravotten. Wisten hun al hoe laat het was... Straks zijn wij aan de beurt ;( Dus beter voor de honden dat ze nu apart los lopen.

Maar je hoort ook vaak genoeg dat het wel leuk samen gaat. Ook met katten. Die spelen nog wel eens samen. Maar heb wel altijd het idee dat fretten niet echt grenzen hebben. En vaak ook doorbijten in hun spel. En dat doet au >;)

_KiMmi_
Berichten: 195
Geregistreerd: 24-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:28

Hier nog wat foto's van luie fretjes :O :Z :D

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

<3

(Sorry beetje slechte kwaliteit :( )

Lay_D

Berichten: 3721
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:03

Aaah wat een heerlijke foto's!

Lay_D

Berichten: 3721
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:57

Hoe 'overleven' jullie fretten deze hitte? Gister had Freddy het heel erg zwaar. Ik had hem een koel element in zijn handoek gewikkeld en daar ging hij heerlijk tegen aan liggen. Uiteindelijk toch besloten om hem op het deel van de boerderij te zetten, daar hij het in huis echt niet meer trok. Vanmorgen om half 7 heb ik hem naar buiten gedaan, ik ga zo zijn bench verschonen en dan gaat hij weer naar de deel.

Foto's zijn van gister:

Afbeelding


Afbeelding

Molfre

Berichten: 2651
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 10:42

Ach dat gezichtje <3

De mijnen zitten buiten in hun kooien met flesjes bevroren water. Ik heb voor hen allemaal fleece bedden/hangmatten etc en dat houdt de warmte verbazend goed buiten. Ze staan ook de hele dag in de schaduw, nee de mijnen hebben tot zo ver nergens last van. Vanochten was er zelfs eentje koud dus die heb ik een extra laagje aangeboden waar ze hartelijk gebruik van maakte :+

JoycexEnya

Berichten: 5959
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 10:59

Onze freddie heefr ook nergens last van hij slaapt wat meer

Melvern
Berichten: 4422
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:05

Mijn fretten zitten ook gewoon buiten. Nat wit laken hangt voor hun hok en ze hebben een natte handdoek in de ren en een zwembad. Ze vermaken zich prima, zijn vrolijk, spelen nog veel en zijn dol op hun zwembad.

Gisteravond heb ik ze binnengehaald. Ze zijn niets gewend en zitten sinds een weekje buiten. Door het onweer en regen was er 1 helemaal in paniek. Dus ze hebben vannacht weer even binnen geslapen.

Lay_D

Berichten: 3721
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:13

Bij ons in huis loopt de temperatuur tegen 15.00 op naar ruim 30+. We zitten midden in een verbouwing (deel van de boerderij word verbouwd tot woonhuis) waardoor wij in een noodwoning (units) wonen. Denk dat oa door platte dak , het hier zo heet wordt. Wij vinden het al verstikkend, zal daarom misschien voor Freddy nog wel erger zijn.

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:26

Mijn fretje heeft het ook heel erg warm. Ik heb een flesje bevroren water in zijn kooi liggen en natte lap, blower etc. Daarnaast probeer ik hem zoveel mogelijk een verkoelend badje te geven. Ik woon in een duplex woning en het is hier vreselijk slecht geïsoleerd en dus ook vreselijk warm. Ik heb alleen een balkon maar daar schijnt 's middags de zon volop dus ik wil Alfred niet in de brandende zon hebben. Tevens heb ik lakens en doeken voor de ramen gehangen om de warmte tegen te houden, maar het blijft hier gewoon stikheet. Gisteren is hij meegeweest naar mn moeder die het veel koeler in huis heeft, daar was hij aanzienlijk actiever. Hier thuis slaapt hij erg veel.


Afbeelding

Afbeelding

Molfre

Berichten: 2651
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:37

Fretten zijn sterren in Yoga volgens mij :+

_KiMmi_
Berichten: 195
Geregistreerd: 24-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 12:00

Wat een schattig snoetje heeft de jouwe Nadine. Aahhh en Freddy heeft het zichtbaar echt zwaar :(:) dat koppie van hem... Hier valt het gelukkig mee met de warmte. Maar ook hier in de weer met natte handdoeken, flesjes bevroren water en een zwembadje.

Straks met de fretjes naar de dierenarts. Benji loopt sinds woe avond in ene mank. Word ook niet echt beter. Dus gisteren maar even een afspraak gemaakt voor vandaag. Hopen dat het niks ernstigs is. Hij doet ook echt zielig ;( huppelt achter je aan en dan laat hij zich de hele tijd plat op de grond vallen. Net of hij wil zeggen doet echt zeer baas ;( hopen dat het een beetje te doen is in de auto...

Solleke_Noah

Berichten: 11130
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 12:35

KiMmi: hopelijk niks ernstig!

Mormel heeft het ook warm, we hebben hem in de kelder gezet (met kelderraampjes hoor ;) ) daar is het lekker fris.

Lay_D

Berichten: 3721
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:01

KiMmi, hopelijk valt het mee voor Benji

_KiMmi_
Berichten: 195
Geregistreerd: 24-11-09

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 16:17

Met Benji valt het gelukkig mee. Gelukkig is zijn pootje niet gebroken. Hij heeft zijn pootje gekneusd. Waarschijnlijk met zijn pootje tussen de deur gekomen. Hij is wel heel zielig, en voel me echt schuldig. Voortaan beter opletten arm beestje ;( wel voor 5 dagen pijnstillers meegekregen. En hopen dat hij dan weer goed loopt... +:)+

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:09

Ja dat is altijd lastig, he, als ze ergens pijn aan hebben. Ik had dat met Sofie na de sterilisatie.. Die was de eerste dag ook heel sneu. Daarna was ze blijer dan ooit, maar die eerste dag was echt zielig. Hubble was niet bij haar weg te slaan, die wilde alleen maar tegen haar aan liggen. Dat was dan wel weer heel schattig :')

Molfre

Berichten: 2651
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:24

Fretje van mijn vriend is des tijds een keer weggelopen, die vonden we 48 uur later terug met een gebroken poot (echt helemaal door). Dat was ook zo sneu :( Ik hoop dattie zich snel weer beter voelt <3

Lay_D

Berichten: 3721
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:57

Gelukkig niet gebroken! Beterschap voor Benji!

JoycexEnya

Berichten: 5959
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 19:41

Gelukkig niet gebroken.
Heel veel beterschap voor Benji

_KiMmi_
Berichten: 195
Geregistreerd: 24-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 09:29

Bedankt allemaal! Ja het is altijd sneu als ze pijn hebben. Voelt je dan zo machteloos. Konden ze dan maar praten...

Maar gisteren middag meteen zijn pijnstiller gegeven. En gisteren avond liep hij al een stuk beter. En heb ze nu vanochtend even naar buiten gedaan. En hij huppelt gelukkig al weer vrolijk rond met zijn broer. Dus dat is top! +:)+

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 12:37

Dat is fijn om te lezen!

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:01

Die van mij mochten vandaag in de studio bij mijn moeder spelen..

Afbeelding

Afbeelding

Daarna hadden ze het warm. Dus even in het water gesopt en ze daarna laten droogwrijven op de mat. Dat was natuurlijk helemaal het einde! Wel leuk. Sofie ging Hubble helpen wassen :')

Afbeelding

Afbeelding

Ze hadden een leuk dagje gehad :D

Hoe is het met Benji?

Lay_D

Berichten: 3721
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 07:50

Pluttersput, wat een leuke foto's!

_KiMmi_
Berichten: 195
Geregistreerd: 24-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:59

Haha wat een leuke foto's pluttersput. Die met zijn 2e is echt te schattig. En vind die donkere erg mooi zeg <3

Met Benji gaat het goed. Heb ze nu ff lekker in de tuin rond hobbelen. Morgen is zijn laatste dag dat hij zijn pijnstilling krijgt. Dus ben benieuwd hoe het woe met hem gaat als het is uitgewerkt... Nog ff afwachten dus.