Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anca schreef:En als......
Het kalfje nu een veulen is?
En dat zet je in een apart zeer klein hokje weg bij de merrie? Waarin het niet tot nauwelijks kan bewegen?
Wat zouden dan de reacties zijn?
Kortom ik snap ook het dierenleed voor de kalfjes niet.
En je kunt kalveren niet met kinderen vergelijken , een kalf loopt gelijk tegen een baby pas met een jaar
En dat zet je in een apart zeer klein hokje weg bij de merrie? Waarin het niet tot nauwelijks kan bewegen?
En je kunt kalveren niet met kinderen vergelijken , een kalf loopt gelijk tegen een baby pas met een jaar
Juut schreef:Leuk topic, mooi die uitleg die je geeft! Zeker op de kritische puntenStiekem zijn dit de vragen waar ik best nieuwsgierig naar ben.
Nog even over het ophokken: het kalf mist toch een ruime mate van bewegingsvrijheid die hij in de wei wel zou hebben. Voor het veulen is deze beweging ook van belang om de spieren, pezen en botten aan te sterken. in hoeverre speelt problemen met bewegingsstelsel voor het kalf/ volwassen dier?
Kalveren die eerst alleen opgehokt zijn, en vervolgens in een 'jongeren-groep' : in hoeverre heeft dit invloed op gedrag? Lijkt mij persoonlijk namelijk wel goed als er een volwassen koe bij zou staan om het grut op te voeden...
emma525 schreef:Leuk om te volgen! Het valt me op dat moeders (Mairy) een hele rechte rug heeft. Wordt dit zo gefokt bij koeien of vertekend het plaatje?