Husky, wie heeft er een ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:51

Wij zijn laatst naar een voedingsdeskundige geweest voor honden. Die gaf een lezing.

Zij zegt ook het juiste voer is waar jouw hond het goed op doet. En of dat nou van de supermarkt komt of royal canin is of iets daar tussen in of vleesvoeding maakt eigenlijk niet uit.

In Het supermarkt voer zit meer onzin en hebben ze meer van nodig om de zelfde energie er uit te halen. Je moet er dus meer van voeren en ze poepen dan meer omdat ze alles wat ze niet nodig hebben er weer uitgooien. Maar het hoeft niet perse slecht te zijn als een hond het er goed op doet.

Met puppy's adviseert zij bijvoorbeeld juist geef ze zo veel mogelijk verschillende soorten voer. Zo leren ze op jonge leeftijd alles eten.

Het enige dat zij wel afraad is het voeren van brokken en rauwvlees met bot door elkaar. Om bot te verteren heeft de maag een hogere zuurgraad nodig. Dat is prima als je alleen bijvoorbeeld BARF voert, maar als je dan ook brokken geeft heb je kans op verstoppingen in de darmen.

Gemalen vlees en brokken mag wel weer. Het bot is dan vermalen en is dan makkelijker te verteren en is die zuurgraad minder van belang. vermalen is bijvoorbeeld lotgering, Kivo etc.

Jada is sowieso een slechte eter. Eet weinig, lotgering etc moet ze helemaal niet. Een kipfilet vind ze wel weer heerlijk! En af en toe krijgen ze een bakje almo nature. Daar zweert ze bij. En alles wat de baas eet natuurlijk. Maar verder geeft ze er weinig om.

Verder zijn ze gek op meloen en appel, sperziebonen. Heel leuk om te zijn wat ze nog aan groente en fruit mogen en dat dus ook echt lekker vinden!
Laatst bijgewerkt door Greentea01 op 02-09-15 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:57

xTiffani schreef:
Excuses verkeerd gelezen dus.

Gelukkig gaat het nu wel beter met je hus! Lijkt me erg moeilijk.

Het is vreselijk om te zien dat je hondje daar zo'n last en ze was nog zo'n klein pupje toen. Was er wel echt verdrietig van.

Op een gegeven moment werd ze ook echt lusteloos en ging het echt slecht met d'r.

Met spoed naar de dierenarts geweest. Ze heeft toen een flinke spuit prednison gehad om de darmwerking even rustig te houden.

Je komt letterlijk in een cirkel terecht. Je hondje heeft al zo lang diarree dat de darmwand irriteert raakt door de diarree en juist daardoor nog meer diarree komt.

Na die spuit ging het een stuk beter!

(overigens is ze toen wel onderzocht op giardia e.d.)

Nu heeft ze nog snel last van diarree hoor, maar dan is het even een dagje en snel over. Behalve voeding komt diarree van heel veel andere dingen. Jada is super gevoelig en snel overprikkeld, staat heel erg in energielevel e.d. Dit zijn allemaal redenen van diarree.

(Helaas voor ons paardenmeisjes is het eten van paardenpoep ook erg slecht en dat doet die van mij ook. maar ook dat is weer een reden voor diarree)

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:12

De jongste als klein pupje <3

Afbeelding

en de oudste als klein pupje

Afbeelding

Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:27

<3 Ik hou zo van puppy foto's. De bovenste foto <3
Wat een prachtige kleur zeg van de tweede pup.

Manu was als pup nogal lelijk :') Heel grote oren, klein kontje, enorme poten en hij groeide continue uit verhouding. Gelukkig is hij nog wat opgedroogd.
Afbeelding

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:28

aaahhhhhhh :') :') :') :') :') :') hij heeft inderdaad super grote oren! Heerlijk toch zo lekker uit verhouding als kleintje!

Ayla de lichte op de foto in nu een stuk donkerder hoor. En jada de donkere is juist weer wat lichter gewonden. Als heel kleintje was ze echt zwart wit.

Jada de oudste:

Afbeelding

En nu:

Afbeelding

Ayla de jongste:

Afbeelding

Nu

Afbeelding

Al is ze inmiddels alweer donkerder deze is van juni

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:53

Prachtige honden!

Ik wil heel graag nog een keer een Husky met een masker zoals Steel uit Balto :D
Even zien hoe het leven loopt.
Eigenlijk twijfel ik of ik ooit wel weer een Husky wil. Ik wilde als kind altijd een herder en hoewel ik echt verzot ben op mijn vriendelijke vriend, ik moet er knap veel werk en vooral heel veel energie in stoppen :+ Oei die frustraties. En dat háár!

Greentea01

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:05

Ik snap wel wat je bedoelt hoor!

Ik zou mijn meisjes ook niet kunnen missen, maar soms he.... heeel soms.... zou het toch zo lekker zijn dat je ze niet constant in de gaten hoeft te houden en dat je gewoon 1 x roept en ze terug zijn.

Met wandelen is het prima, maar op stal en ze lopen los dan zitten ze snuffelen in een of ander hoekje en kan ik echt roepen tot ik een ons weeg en moet ik zoeken :+

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:08

Wat een superleuk topic, husky's zijn echt prachtig!! _/-\o_ <3

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:59

Marcella_e schreef:
Ik snap wel wat je bedoelt hoor!

Ik zou mijn meisjes ook niet kunnen missen, maar soms he.... heeel soms.... zou het toch zo lekker zijn dat je ze niet constant in de gaten hoeft te houden en dat je gewoon 1 x roept en ze terug zijn.

Met wandelen is het prima, maar op stal en ze lopen los dan zitten ze snuffelen in een of ander hoekje en kan ik echt roepen tot ik een ons weeg en moet ik zoeken :+

Haha ja echt hè. En toch vind ik het zo'n makkelijke hond.

Als ik mensen zie of hoor over hun honden en wat ze allemaal moeten laten denk ik jéútje, ik hoef me daar echt niet druk om te maken. Manu is niet gecastreerd en ondanks dat het een patser is kan hij met vrijwel alle honden. Hij is heel duidelijk in zijn communicatie, hij is een echte vent en loopt alleen voor je om als je dat verdient. Honden weten dat al als hij aan komt lopen, en hij zelf ook. Ik heb er dus nooit problemen mee.
Ik ga naar speelvelden, losloopgebieden in het weekend, zwemmen met 50 honden, we vangen honden op, lopen gerust mee met vreemde honden, ik neem hem mee naar de kroeg, naar evenementen, de stad in, bij mensen op visite, visite komt bij ons, soms met hond, ik kan hem overal achterlaten. Alles kan.
Soms heeft hij er wat minder zin in, dan kijkt hij me aan, geef ik een knikje en gaat hij ergens achteraf liggen.
Het is een ontzettend makke beer, en zo vrolijk. Hij windt iedereen om zijn dikke poten.
Ik ken maar weinig honden die zo makkelijk, rustig, kalm en braaf zijn aan de riem, sociaal met honden en mensen zijn. Het enige nadeel is dat hij kleine prooidieren opvreet en heel veel haar verliest. Nouja, als dat het is :D

En echt, aan mijn opvoeding ligt het niet hoor, dat hij zo'n vriendelijke, makkelijke hond is. Hij is zo wijs en toch zo'n heerlijke knuffelfluffbaby die lekker bij zijn mama op schoot kruipt met zijn 32 kg <3

Dit is het stel
Afbeelding

Afbeelding

En ons geluksmomentje
Afbeelding

En met alle honden op pad (inclusief opvanger -inmiddels bij nieuwe eigenaar-, en 2 honden van vriendin)
Afbeelding

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:40

Heerlijk al die foto's weer! Je kan wel ziet dat Manu ook een gedeelte Malamute in zich heeft Lisitano :D
Vooral op die foto dat ze bij je ligt lijkt ze heel erg groot :=

Ayra heeft ook last van gevoelige darmen en ze is ook best een slechte eter. Alleen brokken van Royal Canin wilde ze, maar die zijn best wel prijzig. Dus hadden we een ander merk, maar die wilde ze alleen eten met zo'n bakje met zacht vlees erdoor (geenidee wat de benaming daarvoor is :+ )

Dankzij mij nicht (die heel erg veel hondenkennis heeft) zitten we nu aan vleesvoeding en dat gaat goed. Ze ziet er nu ook beter uit. Vandaag heeft ze voor het eerst vis gehad. We moesten het eerst even door de midden breken voordat ze snapte dat ze het kon eten, maar ze vond het wel heel lekker :D

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:00

Wat een leuke husky's komen hier voorbij, manu kende ik al van het hf wat was hij leuk als pup.

Wij hebben een husky dame van 8 die liever lui als moe is :+
Wolfje heeft mijn vriend van marktplaats afgehaald die mensen zeiden dat ze niet met andere honden kon en omdat ze nog een herder hadden moest ze weg.
We hebben ook een boerenfox en die twee zijn de beste vriendjes, dus waarom ze nou echt weg moest geen idee.

Afbeelding
Afbeelding

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:57

Lisitano schreef:
lianne304 schreef:
Jessy iets jobger als shadow ze is er sociaal maar is opgegroeid op een flat dus er speels

Deze beredenering snap ik even niet. Waarom is zij dus erg speels als ze op een flat opgegroeid is?
Mijn hond groeide ook op in een flat, maar het maakt ze geen snars uit waar ze wonen hoor, als je ze mentaal en fysiek maar tegemoet komt.
Een wandeling is veel leuker dan de tuindeur open zetten.

Welkom en ik ben benieuwd naar de foto's!

hihi beetje verkeerd geschreven.
ze hand niet meer uitloop dan het balkonnetje van de flat.

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:59

Ik vraag me toch af waarom alle mensen met een borsttuigje wandelen?

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:19

lianne304 schreef:

Ik gebruik het tuig alleen voor naast de fiets, dan trekt hij en vind ik het niet prettig als hij dit met zijn nek doet..

Of in de trein, toch wat veiliger.

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:25

lianne304 schreef:

Toen ze net bij ons was trok ze nogal als we aan het wandelen waren. Daarom vonden wij een borsttuigje fijner zodat ze niet alles met haar nek trok. Tegenwoordig trekt ze (bijna) niet meer en wandelen we ook gewoon met halsband, maar voor mij is het gewoonte om het borsttuigje te pakken :')

En inderdaad wat Tiffani zegt, met fietsen wordt er ook getrokken dus dan liever met tuigje.

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:28

ik zag heel erg veel met borsttuigje voor langs komen namelijk.

zelf leren wij dat met de riem ze niet mogen trekken en als ze de x back harnas zien dan worden ze zo vrolijk dan weten ze dat ze voor de step mogen en allen met tuig om mogen ze trekken.

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:32

Afbeelding
de grijze is shadow en is 2 jaar.
de zwarte is jessy is is volgens mij ook 2 jaar.
foto van de pup van hun 2 volgt nog

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:47

lianne304 schreef:

Omdat de spanning van de flexi niet fijn is op een halsband ;)
Aan de korte lijn loopt hij altijd met een slipband met stop. Naast de fiets zijn tre ponti en voor de step en met hardlopen zijn trekharnas.

Hij trekt overigens niet. Alleen op commando.

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 07:34

Wolf had eerst altijd haar halsband om maar een paar maanden terug heeft ze een spiertje in haar nek verrekt en sinds die tijd een tuig.
Moet ook zeggen vind dat mooier staan als een halsband.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:43

Jada heeft echt een hekel aan tuigen. Als ze kans krijgt kauwt ze ze door. En als we dan gaan wandelen en ik pak haar tuig dan rent ze weg.

Ayla heeft wel een tuigje. Dit komt vooral omdat ik het met een puppy fijner vind omdat je dan als ze trekt niet al die druk op haar nekkie heeft. En ayla vind ene tuigje prima. Die loopt nog steeds in tuig.

Aangezien wij ze niet laten trekken hoeven wij geen onderscheid te maken tussen een tuig en een halsband.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 09:48

Wij hebben alleen een tuigje als we met mexx gaan fietsen, als we gaan steppen hebben we zo'n speciaal Husky tuig :j

Ik ben lid van de Husky resque facebook pagina, word zo bedroeft van alle honden die daar voorbij komen. Nu ook dat verhaal over Jazz, zou hem zo in huis nemen. Enige dat me tegen houd is het feit dat ze in die regione zoveel kans op Leishmania hebben en dat wil ik echt niet nog een keer mee maken... -O-

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:04

Ik ben daar ook lid van en ook van huskyherplaatsers.

Zo zielig. Er worden er zoveel gedumpt.. Daarom hamer ik al ik altijd bij mensen die een hus willen op het feit dat het geen makkelijk honden zijn voordat er weer 1 gedumpt word.

Een broer van Jada zoekt ook al een ander huis. beestje is pas 1.5 jaar. en waarom omdat 1 van de 2 in het buitenland gaat werken en de ander niet genoeg tijd heeft in haar eentje. Dat had je toch kunnen bedenken toen je je hond nam. En dan worden ze maar weer gedumpt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:19

Mijn volgende honden worden zeker te weten huskys. Ik train inmiddels al maanden mee en de sport en de honden zijn zo geweldig!!! Nu natuurlijk alleen maar veel wandelen en blijf lachen om de huskys. Luisteren? Echt niet!! Los lopen? Vergeet het maar (al ken ik enorm veel huskys die los kunnen maar deze 2 jagen te makkelijk)

Echter geef commando how of gee (vast verkeerd geschreven) en ze gaan feilloos haha.

Dit seizoen ga ik ook wedstrijden af of ik mee doe met de bikejoring weet ik nog niet maar kijken zeker wel en praten ook. Weet namelijk nog niet of ik nu showlijn achtige huskys of racelijn huskys of greysters of malamutes wil haha.

Ik ben voor groot en grof maar voor de sport is beter om anders te nemen. De hussen die ik nu train zijn show uiterlijk. Deze werken wel maar niet zo als de racelijn die ik deze winter ook mocht trainen. Scheelt ook dat de honden van nu uit asiel komen en op volwassen leeftijd begonnen zijn en de andere honden de sport vanaf pup kennen. ;)

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:23

Ik wist ook 100% zeker dat in een Hus wou. Ik vind ze geweldig :)

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:44

Mijn husky, nu bijna een jaar gaat gewoon los mee naar het bos. Luisterd prima doei is gewoon doei en dat weet hij heel goed. Hoef ook niet op hem te letten. Hij let op mij.
Afbeelding
Afbeelding