Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blinnii schreef:Pantuf, 'de knapste' is al vergeven aan Ferro hoor![]()
Moge duidelijk zijn dat wij elkaar goed kennen, anders zou ik dit grapje niet maken
Myla is zo'n mooi puppemeisje!
----
Vraagje, buiten de al genoemde dekreuen, hebben andere mensen de planning om met hun reu/teef te gaan fokken?
Simbaa schreef:Ja leuk! Ik stond eigenlijk ook op de lijst bij jouw fokker, maar ben er afgekickt omdat ik te veel werk![]()
Nu krijg ik een pup van een gelegenheidsnestje, ook heel leuk! Al had ik liever een hondje gehad met stamboom, maar daar wil het niet echt bij lukken.
Jij krijgt een pupje toegewezen toch? Al een voorkeur? Ik kreeg wel nog steeds alle foto's en updates toegestuurd. Zijn echt mooie hondjes!!
Simbaa schreef:Ja leuk! Ik stond eigenlijk ook op de lijst bij jouw fokker, maar ben er afgekickt omdat ik te veel werk![]()
Nu krijg ik een pup van een gelegenheidsnestje, ook heel leuk! Al had ik liever een hondje gehad met stamboom, maar daar wil het niet echt bij lukken.
Jij krijgt een pupje toegewezen toch? Al een voorkeur? Ik kreeg wel nog steeds alle foto's en updates toegestuurd. Zijn echt mooie hondjes!!
Simbaa schreef:Keona, ik heb jouw vorige nestje gevolgd, vind ze prachtig! Helaas kwam het toen een jaartje te vroeg.
Ik ben het met je eens dat er door fokkers erg moeilijk wordt gedaan. Zelf werk ik 3 hele dagen in de week en dan nog 2 halve dagen. Inderdaad best veel, maar de hond zou alleen 2 halve dagen alleen komen te zitten. De dagen die ik helemaal werk komt 1 van mijn zusjes in huis en de hond gaat 1 dag per week naar de opvang.
Verder heb ik de eerste 3 weken dat de pup er is vrij genomen. Ik denk zelf dat het zo prima gaat werken, maar sommige fokkers gingen daar niet in mee. Is hun uiteraard goed recht!
Ook ik vond het vervelend dat je bij sommige fokkers je eigen keus niet mocht maken, maar daar had ik me maar bij neer gelegd. Tot dat dit nestje op mijn pad kwam. Uiteraard meer risico dan bij geteste ouders, maar dat is een keus.
Leuk dat jullie weer een nestje gaan fokken!
EJuniorJoost schreef:Nog geen aussie, maar ik twijfel heel erg tussen een aussie en een border.. aussies vind ik echt veel mooier, maar heb wat negatieve dingen gehoord qua agressie en eigenwijs? Ik wil een werkwillige hond waar je leuk mee kan trainen en vriendelijk is naar andere mensen en honden/dieren.
keona schreef:EJuniorJoost schreef:Nog geen aussie, maar ik twijfel heel erg tussen een aussie en een border.. aussies vind ik echt veel mooier, maar heb wat negatieve dingen gehoord qua agressie en eigenwijs? Ik wil een werkwillige hond waar je leuk mee kan trainen en vriendelijk is naar andere mensen en honden/dieren.
Ik kon eerst ook geen aussie,s met slecht karakter maar ken er nu wel een.denk dat je vooral naar de ouders moet kijken.ik heb ook extra naar een reu gezocht die vriendelijk was.onze teef is dat ook.en de pups 1,5jr van eerste nest zijn ook alle 4 zeer sociaal en werkwillig.daarom maak ik nu nog een x die combi.maar je hebt er ook met minder goed karakter,maar ken ook boderders met een slecht karakter.dus je moet opzoek naar een vader en moeder hond die jou aanspreken waar eventueel al nest van is kun je pups ook beoordelen.of je nu voor een aussie of border gaat.succes. denk wel dat de meeste borders vaak een erg grote werkdrift hebben.