Duifje Els gered!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 17:01

Die foto is hilarisch _O- _O-
Geen idee wie of wat je best bij dit gevederde opdondertje zet....ken te weinig van vogels daarvoor :o

AMBERRTJEE

Re: Duifje Els gered!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 18:29

Ik mocht er iig geen kromsnavel bij zetten. Een tortel wil ik zelf niet.. Het liefst zoek ik een duifje welke gevonden is of mensen niet meer voor kunnen zorgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:39

Dat is wel goed advies, wat de kromsnavel betreft :) En een sierduif dan, zoals een Lahore of Oud Hollands meeuw, is dat een idee?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:52

ik denk dat je kiiten ouder is als drie weken de oogjes verkleuren ook al en het is echt al een klein poesje. slaapt ze al in een bolletje

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 19:24

Ik zou idg niet voor een diamant duifje gaan, straks is daf geen goed gezelschap en we moeten niet hebben dat Els jou beschermt tegen hem/haar.

AMBERRTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 20:51

Nee ik heb ook afgesproken als ik daar een vogel neem dat wanneer het niet goed gaat dat ik hem of haar meteen terug breng. Kunnen jullie me adviseren wat voor rechtsnavel ik dan als meest tamme huisvogel erbij kan zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:35

Ik zou dan gewoon een sierduivenras nemen. Deze zijn makkelijk tam te maken en kunnen mooi aan de maat zijn. Rechtsnavel als bijvoorbeeld de Beo zou kunnen maar heeft een lastig dieet (nouja, veel vers fruit), imiteert goed en poept enorm dun. Daarnaast moeten ze echt goed vermaakt worden, het zijn intelligente vogels. Echt andere rechtsnavels van formaat zijn er eigenlijk niet..

AMBERRTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 11:15

Nee idd, dat is mij toen wel verteld. Het lastige vind ik wel om twee van die grote duiven te hebben, vandaar dat ik op zoek was naar iets kleiners

AMBERRTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 23:07

Afbeelding

Afbeelding

Welkom Cigo..... Tot nu toe gaat het nog niet zo goed, ze krijgen tot maandag. Die valk pakt Els :-(

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:33

Ik geniet gewoon van jouw topic! Zo bijzonder dat je eerst het duifje hebt en nu een katje hebt gevonden. Ze zullen stiekem geweten hebben dat ze het bij jou super hebben, haha! :P

Stiekem ben ik best jaloers op hoe Elsje is. Zo tam, komt lief bij je zitten en is zindelijk. Zelfs mijn Forpus is dat niet en ik dacht dat hij ongeveer het tamste vogeltje is op de aardbol :')

Apart trouwens dat een Valkparkiet met een duif samen kan? Weet uit mijn ervaring dat kromsnavels wel felle vogeltjes zijn en jouw duifje is juist zo'n scheetje :P Ben benieuwd hoe dat na een paar dagen afloopt :D Een Diamantduifje, die je eerst wilde, kan toch geen kwaad?

Ik volg! :D Succes!

AMBERRTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 00:52

Haha ik denk soms ook echt dat het op m'n voorhoofd staat hoor....

Leuke vogel is dat trouwens ook!

Idd, mij is ook verteld dat dat niet kan, maar ik had vooral medelijden met die vogel en mij werd vertelt dat het echt een vogel was welke met allemaal kan. En misschien moet ik het maar even de gang laten gaan, de valk paniek heeft tenslotte 6weken in een inie minie kooi gezeten. Ik heb wel een oproep geplaatst voor een opvang of een tehuis iig. Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik wel te bezorgt ben... Maaaaar de valk partiek gaat niet meer terug naar de winkel iig, en dan wil ik misschien nog proberen met een diamant duifje ook omdat deze wat rustiger is. Moeilijk moeilijk

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 01:04

Oh wat heb ik gelachen met Els in het filmpje! Echt gaaf je duifje! Heb een duifje gehad maar die is verwilderd :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 01:24

Ik hoop dat ze elkaar gaan accepteren TS

AMBERRTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 13:22

Tot nu toe alles rustig, nacht is goed gegaan en Els zit nu lekker los. De parkiet hangt in de kooi, zit lekker te eten en zich te wassen. Is nog wel erg bang... Vraag me af of zij ooit tam word. Ik kan haar iig plaatsen bij iemand mocht het niet goed gaan, hoeft ze niet meer terug in een te kleine stress kooi :-)

AMBERRTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 13:25

Afbeelding

AMBERRTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 13:28

Afbeelding
Ze is wel echt mega moe/lui

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 13:39

So dat is lang geleden dat ik in dit topic keek! Wat leuk dat het met Els nog steeds zo goed gaat! :)

Ik vind het valkje op de laatste foto niet echt een gezonde houding hebben eerlijk gezegt,ik weet ook niet wat ik er aan zie :o

AMBERRTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 13:43

Druppie7711 schreef:
So dat is lang geleden dat ik in dit topic keek! Wat leuk dat het met Els nog steeds zo goed gaat! :)

Ik vind het valkje op de laatste foto niet echt een gezonde houding hebben eerlijk gezegt,ik weet ook niet wat ik er aan zie :o

Gelukkig wel, kan Elsje niet missen hoor haha. Ze is nog altijd de verwende Els hahs.

Ze is er nog geen dag, en heeft 6 weken in een mini kooi gezeten, erg bang nog. Ik heb er zelf echt geen verstand van, dus wel fijn dat je dat zegt :-). Ik kijk het nog even aan, en anders mag ze naar soortgenootjes.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 13:50

AMBERRTJEE schreef:
Druppie7711 schreef:

Gelukkig wel, kan Elsje niet missen hoor haha. Ze is nog altijd de verwende Els hahs.

Ze is er nog geen dag, en heeft 6 weken in een mini kooi gezeten, erg bang nog. Ik heb er zelf echt geen verstand van, dus wel fijn dat je dat zegt :-). Ik kijk het nog even aan, en anders mag ze naar soortgenootjes.

Volgens mij wordt het ook echt een uitdaging om de Valk nog tam te krijgen, aangezien hij al ouder is. Denk dat hij niet beter weet om alleen te zitten en dat hij daarom ook (nog) geen contact zoekt met Elsje *D Denk dat soort bij soort (in dit geval een diamantduifje waar ik jou over zie praten :P) elkaar meer opzoekt en accepteert. :j

Maar die kooi! Wat heb je dat leuk gemaakt zeg, wauw! _/-\o_

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 13:56

Ik zou voor valk er nog een maatje bij zoeken. Valkparkieten en duiven spreken niet dezelfde 'taal'. Overigens is duivenvoer ook niet goed voor valkparkieten (veel te vet) en vind ik de vogel er inderdaad niet heel gezond uit zien, maar dat terzijde.

Goed dat je voor Elsje gezelschap zoekt, maar geef haar aub een eigen soortgenootje en zet de valk ook apart met een eigen maatje. Je mooie voliere is ruim genoeg!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 14:00

Klein tipje: zie ik daar nu een onbeschermd snoer met stroom erop aan de muur?
Daar zou ik even iets omheen doen voordat er ongelukken gebeuren...

AMBERRTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 14:56

Dat is beschermt zit een kapje overheen, dus daar kan niets mee gebeuren.

Ik ga er geen nieuwe parkiet bij kopen, dit omdat ik zelf verder niets met vogels heb, behalve met Els. Maar ik heb een goed thuis voor haar, vind de redding uit de dierenwinkel al een vooruit gang voor de vogel. Komt goed, en Els snakt er niet naar, dus twijfel of ik voor haar een maatje moet zoeken... Dan word het toch wel een diamant duifje omdat ze wat kleiner zijn. Zit niet te wachten op nog meer vogels haha.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 15:00

Mooi!
Dat was dan na de foto zeker?
Want daar zie je nog duidelijk een schaduw van het snoer.
Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn met (valk)parkieten, die knabbelen overal aan!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 15:03

AMBERRTJEE schreef:
Dat is beschermt zit een kapje overheen, dus daar kan niets mee gebeuren.

Ik ga er geen nieuwe parkiet bij kopen, dit omdat ik zelf verder niets met vogels heb, behalve met Els. Maar ik heb een goed thuis voor haar, vind de redding uit de dierenwinkel al een vooruit gang voor de vogel. Komt goed, en Els snakt er niet naar, dus twijfel of ik voor haar een maatje moet zoeken... Dan word het toch wel een diamant duifje omdat ze wat kleiner zijn. Zit niet te wachten op nog meer vogels haha.

Ik snap je logica, maar de valkparkiet zit nu ook zonder soortgenoot. Misschien is Els dan toch beter alleen af en kun je voor de valk een ander maatje zoeken? Ze kunnen ruim 20 jaar oud worden, dus dat is voor de vogel misschien ook wel zo eerlijk ;)

AMBERRTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 15:19

De nieuwe vogel krijgt trouwens gewoon haar eigen voer, dat voer ik op de plank waar ze zit, zo zie ik dat ze haar eigen voer eet.
Els word ook ruim 20(zeggen ze) ik hoop het :-). Maar bedankt voor de tip, ik ga d'r wat mee doen.