Hondenshows

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liliekska

Re: Amsterdam Winnershow 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 18:37

ja dat is waar!
wij hadden gelukkig een aardige keurmeester, was in arnhem wel verschrikkelijk, was een KM die gewoon naar je riep (ze was nederlands) god wat kan jij slecht voorbrengen! (niet nhaar mij maar wel naar iemand anders)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:10

Nomaals iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten. Iedereen bedankt voor de tips, geen donkere kleding dus (word spitten in m'n kast daar ik altijd zwart draag hihi), goede tip vd schoenen, hakken...wat is dat....

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:09

Ik heb een heerlijke dag gehad als kijker. De Border collie waar ik fan van ben werd beste van het ras.
Standjes waren niet echt bijzonder. Vroeger had je alle engelse stands met de mooiste beeltjes enz.
Er waren twee zusjes ,de vader en een halfzus van mijn pup . Leuk om te zien wat grootbrengen kan doen voor een hond.
Ik ben weer geweest voor een paar jaar. Hopelijk volgend jaar Leiden , nog even oefenen en kijken of ik haar bij kan rennen.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 20:44

wij gaan wss niet naar leiden. we willen gitou chemisch laten castreren vanwege zijn gedrag enzo kijken of het helpt. wel ga ik misschien junior handling doen in leiden, moet ik wel eerst een hond vinden maar dat zie ik dan wel.
(misschien tijd voor een centraal hondenshows topic?)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:01

Heel veel junior handlers regelen een hond pas op de show. Regelmatig loopt 1 van mijn honden mee, wordt gewoon gevraagd ;)

Vandaag een redelijk goede dag gehad. Mijn open klas reu was 1u, en stond derde bij de reuen op het einde, heeft hiermee het res CACIB. Mijn kampioensteef was ook 1u (er werd zelfs een zg gegeven in de kampioensklasse.... := ) en reserve CAC + vol CACIB. Mijn veteranenteef werd 1u (het wordt wat afgezaagd :D ), veteranenwinster, beste veteraan en kreeg ook nog het res. CACIB. In de erering helaas niet geplaatst. Vond het wel apart dat in de erering nieteens gevraagd werd hoe oud de hond was ...

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 21:03

oh dacht dat inschrijven dan met ras van de hond moest!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:17

Bij sommige shows wel, maar veel niet

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 21:21

oh heb 1 keer meegedaan en toen moest je wel het ras opgeven (omdat ze anders niet wisten welk ras je showde?)

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 21:42

maar zullen we een centraal topic maken?

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:44

essiesilly schreef:
zo ik ben weer thuis! sorry heb niemand gezien, was super druk want we moesten de stand in hondendorp bemannen.
bisou was erg moe, 2 zg maar wat een k u t wijf die km zeg haha heeel nors tegen de mensen en honden echt niks leuks aan!
maar ja toch weer mooi 2e en bisou heeft t weer super netjes gedaan :) nu lekker slaapie doen!

Dat had ik begrepen nadat de Tervuerenaars geweest waren. De km had geen eens een U gegeven aan de jeugdhonden, met gekke redenen kregen ze allemaal een ZG := Wat ben ik blij dat ik mijn teef niet had ingeschreven voor vandaag.
Tevens was ik ter gelijkertijd in de ring met de Does. Dus de Does en de klasse waarin ik mijn teef geplaatst zou hebben. Het had vandaag blijkbaar een reden.

De does heeft een 1U, 3de geplaatst van de teven en RCACIB (waar wij geen drol aan hebben) gekregen.

Volgende week gelukkig nieuwe ronden, nieuwe kansen voor mij. Voor jullie ook?

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:44

liliekska schreef:
oh heb 1 keer meegedaan en toen moest je wel het ras opgeven (omdat ze anders niet wisten welk ras je showde?)

Kan je overweg met sensibele honden?

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 21:48

weet niet wat je met sensibel bedoelt?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:52

Je zou Ol wel mogen gebruiken in Leiden maar Ol is geen makkelijke hond om te showen. Is een uitdaging natuurlijk, maar daar moet je maar net zin in hebben hahahahaha :P

Ik kan ook de titel van dit topic even veranderen hoor, een nieuw topic hoeft niet persé :)

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 21:55

tja de picards zijn ook niet makkelijk worden ook nauwelijks geshowd bij de junioren (terwijl er echt wel genoeg mensen zijn die het gooed vinden dat ie meedoet)

edit: ja wijzigen is wss wel handiger

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:48

LhinnOlijf schreef:
liliekska schreef:

Kan je overweg met sensibele honden?

Sensibel als, kan in de staak schieten als je dwingend overkomt

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 02:31

Je zou van mij ook wel met Jolie mogen lopen :) ze is super makkelijk om te showen en vind alles prima, trekt niet en doet netjes wat je vraagt :)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 02:37

Ohh Jolie is wel een leuke hond om mee de ring in te verschijnen :D Beaucejes zie je niet veel bij de juniorhandling!

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:15

Haha, zo zie je maar ... gewoon vragen en mensen geven hun mening. Je mag ook best met mijn Tervuerense herder lopen. Zij doet alles netjes zolang jij niet in de stres schiet. Hoe relaxter jij bent, des te mooier zij loopt.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 11:15

Je mag ook wel 1 van mijn spanjaarden gebruiken, kunnen makkelijk 'los' gehandled worden, gaan zelf staan ;) en moeten met losse lijn (waar de junior keurmeesters steeds meer op letten)

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:40

Hier lopen de junioren zeker regelmatig tegen Melissa en Priscilla van Oosten? :D Die 2 lopen ook veel en kunnen ook heel goed showen!

Schnauzers zie je ook niet veel in de juniorhandling :o

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:13

DynamiteS schreef:
Hier lopen de junioren zeker regelmatig tegen Melissa en Priscilla van Oosten? :D Die 2 lopen ook veel en kunnen ook heel goed showen!

Schnauzers zie je ook niet veel in de juniorhandling :o

Broertje van Naomi loopt nog wel eens met een Schnauz volgens mij :)

Ol gaat dinsdag naar de trimster, zodat ie er weer keurig bijloopt volgende week in wijchen :) We hebben een keurmeester die Ol vorig jaar op de clubmatch een schitterend keurrapport gegeven heeft ("100% welsh springer") en de reu die zij toen het CAC heeft gegeven is ook wel een flinke man, maar in Kortrijk dit jaar heeft ze ook gekeurd en heeft ze weer hele andere keuzes gemaakt dus mijn verwachtingen zijn wederom nihil hahaha :P

Wel leuk trouwens, AT5 heeft gister een korte reportage van de Welshjes op de Winner gemaakt :D http://www.at5.nl/artikelen/117768/stre ... den-in-rai

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:20

heeft Naomi een broertje? O.o ik ben echt te lang niet meer op de show geweest.. :P

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:31

En een zusje :j

Maar die zijn (aldus de uitzending van "je zal het maar zijn" waar ze in zaten) niet zo fanatiek als Naomi zelf :P

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:35

ow hahah dat wist ik helemaal niet :P
Spreek dr ook nooit, 1 keer in wijchen, dat we (zij ik en nog een meisje) 's avonds met mijn honden wat gingen doen en rennen enzo, maar daarna heb ik haar nooit gesproken. Kom haar wel vaak tegen, maar ook dan zegt ze niet veel :')

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:36

renee leuk ben je in wijchen, ook op zondag??

ps wijzig de titel van het topic nog even! :)

ik hoop zondag m n nl kampioenschap te halen! ze moet nog een halve cac (dus zondag een hele ;) )
alleen is ze stik loops dan haha, gister loops geworden