Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:25

Neither, maar de kennis waar ik ze van heb heeft ze geloof ik uit een winkel...

Ik zal het even uitleggen, mijn moeder kende via haar werk iemand die er eigenlijk niet voor kon zorgen. Daar kwam ze na een week al achter :') Mijn moeder is heel algemeen omschreven ambulant begeleider.

En ik wilde eigenlijk siameesjes uit een rattery, maar goed. Stiekem nog steeds wel. :')

ThinkAgain

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:44

ah dat kan altijd nog.. de meeste mensen houden het niet bij 1 of 2 ratjes. Ik wil zelf 'later' graag nog mannen erbij hebben, maar dan moet ik eerst eens een eigen kamer zien te regelen want anders hebben de ratten meer ruimte dan ik op m'n kamer ^^

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:49

Ik heb ook niet zo'n grote kamer...

Vrouwtjes trekken mij trouwens helemaal niet... Zo druk en doenig... Ik vind het heerlijk om gewoon 2 baby's tegen me aan te hebben, half slapend en knarsentandend...

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:01

klopt dat lijkt mij ook heerlijk. Maar vrouwtjes zijn heerlijk vermaak, vooral mijn Lilith. Die nu overigens helemaal the boss is hoor, loopt te egelen joh, zelfs tegen haar speelgoedpaard :')

Liliths hobby staat ook op de foto trouwens.. dit was dus voordat ze over mij heen walste 's nachts, had alles extra goed dicht gemaakt...:
Iduna vindt het gedrag van Lilith wel een facepalm waard: http://img13.imageshack.us/img13/4594/sam2283o.jpg
Afbeelding
Afbeelding

en water drinken is op de kop ook veel lekkerder:
Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:09

:')

Ik wilde echt een beestje(s) dat gewoon om te knuffelen is. We hebben een huiskat die ontzettend hyper is en ik word doodmoe van dat beest. En mannetjesratten hebben die naam...

De Garpjes vanmiddag bij mij:

Afbeelding
Garpje 1 in mijn ochtendjas

Afbeelding
Garpje 2 in mijn nek

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:18

oh dat lijkt me ook heerlijk, ik kan Lilith nu eindelijk op schoot nemen maar dat betekent dat ze achter mijn rug in m'n vest op de rugleuning gaat zitten en gaat zitten wiebelen, of rondjes rennen (ene kant erin, andere kant eruit) of gewoon proberen bij m'n mouw naar buiten te gaan. Maar het lijkt me ook heerlijk om echt gewoon te kunnen knuffelen met ze. Maarja wie weet als m'n dames bejaard zijn dat ze ook wel wat rustiger worden, of als Iduna uit de kooi durft te komen.. zij is niet zo hyper :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:21

En als je ze gewoon in je trui stopt?

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:23

ja dan proberen ze er dus aan alle kanten uit te komen. En als ze er niet uit kunnen knagen ze zich er wel uit :')
Ze liggen nu weer gezellig samen in het hangmatje, dan ga ik de poepjes eens even in de wc gooien want Lil vond echt dat ze nu net een cm ernaast moesten. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:31

Oh de Garpjes zijn echt het tegenovergestelde van Lillith en Iduna :')

stephanie404

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 19:34

Ik heb vandaag het mandje in hun kooi gevuld met wattenbolletjes. Dit is een grote hit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:39

Ik houd niet alles bij hier, maar even een reactie op mannetjes en vrouwtjes tegelijk houden: Hier komen er geen mannen met ballen in. :n Ik wil het risico gewoon niet nemen, alles loopt hier altijd los en dat vind ik een basisvoorwaarde om ratten te kunnen houden, eigenlijk houd ik helemaal niet van kooien... Dus ze moeten los kunnen voor mij, daarom heb ik alleen maar gecastreerde mannen zolang er ook vrouwtjes in huis zijn.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:50

Ohja, daar heb ik helemaal nog niet zo over nagedacht inderdaad. Ik dacht dat je ze dan misschien omstebeurten los liet lopen maar je kunt ze natuurlijk ook gewoon castreren :+ Zou dat zelf persoonlijk ook prettiger vinden denk ik hoor, maarja eerst maar eens een grotere kamer voordat ik ga denken over meer ratten haha :+

stephanie404

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 19:59

RedPassion schreef:
Ik houd niet alles bij hier, maar even een reactie op mannetjes en vrouwtjes tegelijk houden: Hier komen er geen mannen met ballen in. :n Ik wil het risico gewoon niet nemen, alles loopt hier altijd los en dat vind ik een basisvoorwaarde om ratten te kunnen houden, eigenlijk houd ik helemaal niet van kooien... Dus ze moeten los kunnen voor mij, daarom heb ik alleen maar gecastreerde mannen zolang er ook vrouwtjes in huis zijn.

Koop je ze gecastreerd of laat je dat zelf doen?? Omdat ik hoorde dat het nogal gevaarlijk kan zijn??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:04

Mijn castraatjes (eigenlijk al mijn ratjes) zijn hier eigenlijk 'toevallig' gekomen, de meesten tijdelijk voor knuffeltherapie maar ik kan geen afstand doen. :o :D Dus ze waren in de opvang al gecastreerd, op Jongetje na allemaal omdat ze behoorlijk dominant en moeilijk naar mensen en/of andere ratten waren. Verder zijn er een aantal opvangen die laten castreren om de kans op plaatsing te vergroten, veel mensen willen schijnbaar liever gecastreerde mannen...

Ik denk niet dat ik zelf snel een intacte man zou kopen en dan zou laten castreren, niet zonder medische- of gedragsreden in ieder geval. Bij een goede DA (liefst met gasnarcose) valt het risico wel mee, maar het is toch een operatie. Daarnaast willen hechtingen op die plek nogal eens abcessen veroorzaken, daar heeft vooral Creepy heel veel last van gehad met blijvende gevolgen. Dus als het even niet hoeft zou ik er niet voor kiezen, maar het gaat ook vaak genoeg wel goed hoor. :)

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:03

Wat lief al die foto's!
Hier net de schrik van mn leven gehad toen mijn zus er 1tje uit de handen liet springen.. en achter de verwarming ging zitten. Hebben er een half uur voorgezeten tot ze eindelijk helemaal onder het stof er achter vandaan kwam. Ben wel geschrokken, maar ach. Eens moet de eerste keer zijn dat dit gebeurt, en dit zal ook vast niet de laatste keer zijn..

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:07

whoops! Nouja kan gebeuren, zolang de rat nog heel is (en eventuele kabels) is het prima toch :)

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:12

Als jullie verkouden of ziek zijn, nemen jullie ze dan ook bij je? Omdat ratjes toch gevoelig zijn voor zulke dingen niet? Ben nu verkouden en heb wel wat schrik, ik nam mijn gerbils ook niet te dicht bij me als ik ziek was. Wat doen jullie dan?

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:20

ik heb daar eigenlijk nog nooit van gehoord maar ben zelf ook wel benieuwd hoe dat zit. Ik weet niet of ratten echt mensenverkoudheid kunnen krijgen, maar het klopt wel dat ze snel verkouden worden. Alleen dat is meer door stof en pluisjes (bijvoorbeeld van zaagsel) voor zover ik weet en niet zozeer dat je ze als mens aansteekt. Maar wie weet heb ik dat verkeerd

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:19

Ik meld me ook maar hier :D

Ik heb momenteel 11 ratjes... en ik ga 14 februari 2 rittens halen... dan heb ik er 13... en dan nog 1 of 2 opvangers voor de mannengroep en dan zit ik vol... heb voor mezelf een grens van 15 ratten gesteld... :) Ook omdat ik heel graag opvanlocatie van de ROLL wil worden... ik zal geen grote opvanglocatie worden... ik wil wel alle ratten hun persoonlijke aandacht blijven geven... dat verdienen ze... en daarom is 15 eigen ratten de max, zodat ik ook eventuele toekomstige opvangers genoeg aandacht kan geven :)

Mijn "rattenbestand":

Damesgroep:
* Shirley, dame, grijs Japanner dumbo, dec. 2009, zusje van Eileen
* Eileen, dame, argente Japanner dumbo, dec. 2009, zusje van Shirley
* Stitch, castraat man, husky dumbo, ongeveer nov. 2009
* Becky, zwart berken verroest gewoon oor, ongeveer aug. 2009
* Bisou, zwart Japanner dumbo, jong volwassen toen ze bij me kwam, heb haar nu bijna half jaar
* Kaneeltje, cinnamon berken verzilverd dumbo (Verdacht van toch mink ofzo te zijn), jong volwassen toen ze bij me kwam, heb haar nu bijna half jaar
* Cathy, husky dumbo, ongeveer sept./oktober 2011

* Gloria, blauw rex, dec. 2011, zusje van Geisha (ga ik 14-2 halen)
* Geisha, zwart dumbo, dec. 2011, zusje van Gloria (ga ik 14-2 halen)

Mannengroep:
* Haner, siamees dumbo roodoog, sept. 2011, broertje van Pietje Bell
* Pietje Bell, agouti Japanner (of vari berken), sept. 2011, broertje van Haner
* Sylvester, agouti mismarked Japanner fuzz, maart 2011
* Fritz, argente effen, sept. 2011

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:23

welkom Banjer!
Zo, wat een gezellige boel zal dat dan bij jou zijn, leuk hoor! :)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:23

ik mag Lilith zometeen anitibiotica gaan geven := vind het best spannend want ze is niks gewend, ze vindt aaien al spannend, laat staan als ik lekker een spuit in 'r bekkie mag gaan steken.. Maar gelukkig wil m'n broertje wel even helpen met vasthouden, die heeft ook wat grotere handen dan ik dus dan zit ze in elk geval 'veillig' en dan kan ik het precisiewerk doen met m'n kleine handjes.

Ben er trouwens achter dat m'n ratten helemaal gek zijn op broodkorstjes, heb nog nooit iets zo snel en zo ver hun mond in zien gaan :+ en als Lilith haar stukje eerder op heeft dan Iduna eet ze letterlijk gewoon bij haar uit de mond, zo lekker is het :')

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:00

Peacehorses: Ik gaf mijn kinders de ab altijd via wat lekkers... ze vonden het zelfs lekker als ze het van een droog mariakaakje konden likken... :D

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:07

ja ik had dat ook nog gevraagd maar m'n dierenarts zei dat ik het rechtstreeks in haar bekkie moest spuiten. Heb het net toch in m'n eentje moeten doen maar het ging eigenlijk heel goed, alles zit erin. Lekker vind ze het niet maar het moet toch, ze liet zich in elk geval gewoon makkelijk pakken en bleef rustig stilzitten op schoot en nu zit ze zich uitgebreid te wassen en te drinken om van die smaak af te komen :+

stephanie404

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 21:40

Nou ik heb heeeeeeeeeeeeeeeeel leuk nieuws. Vandaag 2 mannenratjes erbij gehaald. Ze krijgen net als mijn twee vrouwtjes een grote voliere. Die komt of straks of morgen. Ze zitten nu even in een groot muizenhok. Het is een witte met hele lichte oranje gele vlek met rode ogen en een husky met zwarte ogen. Nou nog namen verzinnen. Iemand een leuk idee???? Ben zooooooooo blij *\o/* *\o/* *\o/*

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:42

wat leuk :D ben stiekem wel jaloers maarja, hier passen er gewoon even niet meer := waar heb je ze vandaan? En we willen foto's!