En wat fijn dat de zindelijkheid al zo goed gaat!!!
Vandaag een heerlijke wandeling gemaakt in het buitengebied met sleeplijn zodat mijn boef niet meer kan ontsnappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anna79 schreef:Xdenies het is maar net hoe lang de puberteit voortduurt hè. Ik vind dat Mila en ik veel vooruitgang hebben geboekt of we het gaan halen hangt denk ik van de vorm van de dag af, veel prikkels leidden haar natuurlijk nog af. Het is denk ik ook maar net met welke insteek je zo'n cursus ingaat. Wil je het in 1x halen met hoge punten of wil je samen met je puber leren en zo ook leren omgaan met de soms lastige situaties zeg maar. Bij mij is het laatste het geval, het maakt me op zich niet eens uit of we slagen, we hebben in elk geval veel geleerd en kunnen de cursus altijd nog eens doen.
Super dat Bodhi zo rustig bleef met het vuurwerk!
Anna79 schreef:Tja Denies, ik denk dat het wel persoonlijk is en ook per hond verschilt. Ik heb ook wel af en toe een dip, maar over het algemeen groeien we mooi in de cursus. Ik snap dat het frustrerend is als je op een half puntje zakthadden ze ook wel wat coulanter kunnen zijn...
Ik bekijk het vanuit mijn eigen ervaring, het is mijn eerste eigen hond en daarom vind ik de ondersteuning fijn tijdens de puberteit. Verder heb ik nog heel veel plannen qua cursussen, lekker bezig zijn samen haal ik veel voldoening uit. Maar zoals gezegd dat is voor iedereen anders, als je al meerdere honden hebt gehad is dat denk ik ook anders.
suze_ schreef:Ik denk dat even loslaten en terug naar de basis soms fijn kan zijn en vooral in de puberteit als er zoveel voor ze verandert. Terug even naar simpel en succesjes halen.
Galaika schreef:Soms is het ook wel goed voor een hond om even een aantal weken een pauze te nemen van de hondenschool. Ik ben nu ook al 3 weken niet geweest door schoolwerk, is juist alleen maar goed vind ik. Meestal werkt hij na zo'n pauze weer wat beter.
Kiekeboefje schreef:Denies, wat fijn dat Bohdi er niet naar omkijkt! Wel knap met zo’n knal.....