Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 19:36

Aaah wat een Dotje Yvetjes <3
En wat fijn dat de zindelijkheid al zo goed gaat!!!

Vandaag een heerlijke wandeling gemaakt in het buitengebied met sleeplijn zodat mijn boef niet meer kan ontsnappen := Ik moet zeggen dat het me positief is bevallen. Gaan we voortaan doen in het bos en buitengebied. Afbeelding

Zoe_97

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 19:45

Veel geluk met de beaceron pup!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 20:12

Welkom Boris en Youp! <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-19 20:38

Lekker van genieten yvet!

Fijn dat t zo goed bevallen is anna!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 21:14

Jeej gioia is geslaagd *\o/* met vrij goede punten
Afbeelding

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 21:15

Gefeliciteerd Goia!! Mooi resultaat. Super.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 21:17

Super poedel Gioa gefeliciteerd *\o/* !!! Wij mogen half januari voor een soortgelijk examen.

Eigenwijze poedel is mij bekend :j , ik ging laatst los volgen oefenen in de achtertuin en had alvast een handdoek neergelegd voor de oefening plaats. Bij het los volgen wou ik tussendoor Mila even laten zitten, nou moet je niet menen hoor, na 4x commando geven rende ze naar de handdoek en ging netjes plaats liggen. Je zag haar denken zo van; die domme baas geeft het verkeerde commando maar ik weet heus wel hoe het moet _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-19 21:27

Gefeliciteerd!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 21:56

Vorig jaar ben ik wel naar de Winner geweest omdat ook Hond 2018 toen was.

Helaas is Hond 2019 heel erg ingekrompen en is er geen zak meer aan als je alleen voor de workshops enz komt.

Ik ga er dit jaar dus niet heen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 22:01

Gefeliciteerd!

-delete even gigantisch lange overdreven uitleg-. Is het gek om de zogenaamde puberteit iets af te wachten qua cursussen? We gaan straks de winterstop in en wellicht mag ik in januari wel het traject gaan starten (ikhoophetzo!). Thuis doet Mera het hartstikke goed.

Ik heb zojuist zeven kleurtjes …. :') Voor mijn gevoel is er zojuist een vuurpijl naast ons hoofd tijdens een wandeling geklapt (lekkere nederlandse zin). Ik schrok me helemaal de tauw……. de ganzen/eenden vlogen allemaal op van schrik en Bodhi snuffelde vrolijk door in het gras. **\O/**
Je kan wel merken dat het hier Rotterdam is haha.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 22:13

Xdenies het is maar net hoe lang de puberteit voortduurt hè := . Ik vind dat Mila en ik veel vooruitgang hebben geboekt of we het gaan halen hangt denk ik van de vorm van de dag af, veel prikkels leidden haar natuurlijk nog af. Het is denk ik ook maar net met welke insteek je zo'n cursus ingaat. Wil je het in 1x halen met hoge punten of wil je samen met je puber leren en zo ook leren omgaan met de soms lastige situaties zeg maar. Bij mij is het laatste het geval, het maakt me op zich niet eens uit of we slagen, we hebben in elk geval veel geleerd en kunnen de cursus altijd nog eens doen.

Super dat Bodhi zo rustig bleef met het vuurwerk!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 22:14

Bedankt!!! Ik ben zo blij dat het nu klaar is. Gioia en ik vonden beide de gehoorzaamheid niet heel erg inspirerend.
De rest van de groep gaat allemaal rally doen, een soort van hele trage agility.
Gioia mag dat niet meer ivm blessures, anders was ze wel weer agility gaan doen.
Dus wel jammer om de groep te verlaten maar wel blij dat het klaar is.

Nu lekker wandelen en spelen met gioia.
Morgen is buddy weer aan de beurt bij de agility. Kijken of het net zo goed gaat als een maand geleden O:)
@anna: ja precies dat ja haha. Waarom zou ik.... zo doet ze de tafel normaal perfect en met heel veel enthousiasme. Maar tijdens het examen was dat ene geurtje toch net wat interessanter en dan helpt zelfs de kaas niet meer _O-

@xdenies: wat fijn dat bodhi er compleet niet op reageerd. Ik ben blij dat het hier nog niet heel erg aan de gang is, senna is doodsbang en buddy is een twijfelgeval. Hij vind het echt niet leuk, maar is (nog) niet super bang. Maar zou dit bij een beetje bare ervaring wel meteen worden.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 22:56

Gefeliciteerd met gioia, mooi resultaat.

Yvetjes ook gefeliciteerd met jullie pup.

Denise wel fijn dat Bohdi er niet van opkijk.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 23:41

Anna79 schreef:
Xdenies het is maar net hoe lang de puberteit voortduurt hè := . Ik vind dat Mila en ik veel vooruitgang hebben geboekt of we het gaan halen hangt denk ik van de vorm van de dag af, veel prikkels leidden haar natuurlijk nog af. Het is denk ik ook maar net met welke insteek je zo'n cursus ingaat. Wil je het in 1x halen met hoge punten of wil je samen met je puber leren en zo ook leren omgaan met de soms lastige situaties zeg maar. Bij mij is het laatste het geval, het maakt me op zich niet eens uit of we slagen, we hebben in elk geval veel geleerd en kunnen de cursus altijd nog eens doen.

Super dat Bodhi zo rustig bleef met het vuurwerk!

Als ik een cursus in ga dan doe ik dat wel om iets te bereiken. Met Bodhi ging ik de cursus volgen omdat ik meer honden wilde opzoeken om zijn trauma daar in te trainen - maar ook wilde ik uiteindelijk behendigheid gaan doen. Dat kon alleen maar als ik voor de gehoorzaamheid zou slagen. Dit laatste is op een half puntje niet gelukt en dus konden we niet verder. Het geld groeit me niet op mijn rug dus ik ga dan niet nog een keer die cursus volgen :) (vind 8 of 10 lessen ook wel lang zat)

Ik wil voornamelijk plezier beleven met mijn dieren. Dat daar een slechte dag tussen zit (zoals vandaag) vind ik helemaal niet erg. Maar als ik merk dat het begint te 'botsen' dan vraag ik mij wel af wat eerlijk is naar de hond toe.

En tsja hoe lang de 'pubertijd' duurt … een pauze is denk ik nooit verkeerd. Mijn merrie loopt altijd een stuk beter als we een aantal weken pauze hebben gehad. Toen het zo warm was met Bo ben ik toen ook niet gaan frisbeeën en na die aantal weken was er ook ineens een kwartje gevallen haha. Dus vandaar een beetje 'de vraag' of zoiets gek is bij honden. Ik stop niet met trainen, want dat doe ik sowieso wel. :)

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 00:08

Tja Denies, ik denk dat het wel persoonlijk is en ook per hond verschilt. Ik heb ook wel af en toe een dip, maar over het algemeen groeien we mooi in de cursus. Ik snap dat het frustrerend is als je op een half puntje zakt _-:( hadden ze ook wel wat coulanter kunnen zijn...
Ik bekijk het vanuit mijn eigen ervaring, het is mijn eerste eigen hond en daarom vind ik de ondersteuning fijn tijdens de puberteit. Verder heb ik nog heel veel plannen qua cursussen, lekker bezig zijn samen haal ik veel voldoening uit. Maar zoals gezegd dat is voor iedereen anders, als je al meerdere honden hebt gehad is dat denk ik ook anders.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 00:16

Ik denk dat ze je juist tijdens de puberteit soms goed kunnen helpen met dingen waar je dan tegen aan loopt..

Toch blijf ik het altijd dat vinden dat je eerst gehoorzaamheid training moet volgen en slagen voor je behendigheid mag doen. Je leert je hond dat vaak hele tegenstrijdige dingen ten opzichte van de behendigheid.

Verder leuke nieuwe pups voorbij zien komen. Gefeliciteerd aan iedereen een geniet ervan, voor je het weet zijn ze groot.. Elin wordt alweer bijna twee.. Waar blijft de tijd.. :wow:

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 00:56

Denies, wat fijn dat Bohdi er niet naar omkijkt! Wel knap met zo’n knal.....

Wat is Youp een leukerd yvetjes!! Gefeliciteerd <3

Gefeliciteerd Annabelle!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 03:10

Gefeliciteerd Goia !

En ooooh veel foto’s plaatsen van Youp hoor, ik hou van beaucerons <3

Ik snap wat je bedoeld diandra! Naya wordt eind maart ook al 2. Ben er soort van in shock van :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 09:01

Ik denk dat even loslaten en terug naar de basis soms fijn kan zijn en vooral in de puberteit als er zoveel voor ze verandert. Terug even naar simpel en succesjes halen.

Bedoel ik doe niets van trainingen verder wij wandelen alleen maar in het bos maar ben natuurlijk wel bezig met opvoeden en dat pas ik ook aan af en toe als er dagen zijn dat ze het echt duidelijk moeilijk heeft

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 10:11

Soms is het ook wel goed voor een hond om even een aantal weken een pauze te nemen van de hondenschool. Ik ben nu ook al 3 weken niet geweest door schoolwerk, is juist alleen maar goed vind ik. Meestal werkt hij na zo'n pauze weer wat beter.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 10:25

Anna79 schreef:
Tja Denies, ik denk dat het wel persoonlijk is en ook per hond verschilt. Ik heb ook wel af en toe een dip, maar over het algemeen groeien we mooi in de cursus. Ik snap dat het frustrerend is als je op een half puntje zakt _-:( hadden ze ook wel wat coulanter kunnen zijn...
Ik bekijk het vanuit mijn eigen ervaring, het is mijn eerste eigen hond en daarom vind ik de ondersteuning fijn tijdens de puberteit. Verder heb ik nog heel veel plannen qua cursussen, lekker bezig zijn samen haal ik veel voldoening uit. Maar zoals gezegd dat is voor iedereen anders, als je al meerdere honden hebt gehad is dat denk ik ook anders.

Maar ook zonder de cursussen ben ik lekker bezig met mijn honden :) Daar hoef ik niet direct geld voor uit te geven. Ik ben cursussen gaan volgen omdat ik wel eens wilde zien wat het in hield. Ik heb tot nu toe geen nieuwe dingen geleerd dan die ik al wist, maar we zijn lekker bezig. Qua tips & adviezen die worden gegeven aan andere cursisten omtrent pubertijd die 'ken' ik al dus het is niet dat ik daar persé moet zijn voor extra ondersteuning.
In tegendeel zelfs. Als ik lekker met Mera bezig ben en een oefening een paar keer herhaal omdat we eigenlijk er lol in hebben krijg ik te horen dat ik dat niet moet/mag doen. Maar soms zijn we best wel even aan het wachten dus we blijven graag bezig. Dat we dan lol hebben met een oefening en die ipv 1 keer, 3x doen - tsja als dat zonder mopperen etc gaat wat is het probleem dan?

Mera speelt momenteel een hele belangrijke rol in een rot periode dus het is heerlijk om bezig te zijn. Maar dan moet het wel voor ons samen leuk zijn. :)

suze_ schreef:
Ik denk dat even loslaten en terug naar de basis soms fijn kan zijn en vooral in de puberteit als er zoveel voor ze verandert. Terug even naar simpel en succesjes halen.

Galaika schreef:
Soms is het ook wel goed voor een hond om even een aantal weken een pauze te nemen van de hondenschool. Ik ben nu ook al 3 weken niet geweest door schoolwerk, is juist alleen maar goed vind ik. Meestal werkt hij na zo'n pauze weer wat beter.

Dit is inderdaad wat ik bedoelde! Fijn om te weten dat het helemaal niet zo gek is. Ik ga het gewoon even aankijken en ook afwachten hoe en of ik aan het behandeltraject mag beginnen.
Moet zeggen dat ik gister ook hoorde dat in onze jonge honden groep een Aussie van 11 maanden zit. Dus ik zal eens informeren welke mogelijkheden er straks zijn.

Kiekeboefje schreef:
Denies, wat fijn dat Bohdi er niet naar omkijkt! Wel knap met zo’n knal.....

Dat was zeker heel knap! Ben er ook onwijs blij mee. Geen idee of dit de volgende keer ook zo is maar pffooee misschien moet ik even een andere wandelroute gaan zoeken :')

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 11:13

Gewoon kijken hoe het gaat Denies, wellicht werkt het prima voor jullie om even een pauze te houden.
In elk geval heel veel sterkte met je behandeltraject!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 11:42

Gefeliciteerd met Gioia! En poedels zijn natuurlijk altijd welkom. Ben totaal niet bevooroordeeld :=

@ Denies ik ben ook tijdens de pubertijd even gestopt met cursussen. Het had voor Popo niet echt zin om daar te staan, was alleen maar afgeleid dus we zijn thuis gaan werken aan de basis. Ik ga in het nieuwe jaar weer de gehoorzaamheid verder doen :)

Ik heb eindelijk genoeg gespaard voor een goede tondeuse dus die komt volgende week! Dan kan ik Popo zelf gaan bijhouden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 11:56

Als t niet lekker gaat kun je ook tijdelijk stoppen he Denies. En daarna lekker verder. Want als t buiten t veld wel goed gaat is dat wel t belangrijkste!

Vanaf vandaag een winactie op facebook vanuit de webshop :o Omdat er toch al massaal uit t topic (actieve en meelezers ) besteld is wil ik dat hier ook even melden. Dan kunnen jullie ook kans maken :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 14:09

Gefeliciteerd met het behalen van je cursus! *\%/*

Dana zorgde gisteren de laatste ronde nog voor een verrassing. Knappe kale collie! <3
Afbeelding

Wat betreft puberteit, daar heb ik al genoeg over gezegd. Daar ga ik niet nog eens op in.