Anna79 schreef:Tja Denies, ik denk dat het wel persoonlijk is en ook per hond verschilt. Ik heb ook wel af en toe een dip, maar over het algemeen groeien we mooi in de cursus. Ik snap dat het frustrerend is als je op een half puntje zakt

hadden ze ook wel wat coulanter kunnen zijn...
Ik bekijk het vanuit mijn eigen ervaring, het is mijn eerste eigen hond en daarom vind ik de ondersteuning fijn tijdens de puberteit. Verder heb ik nog heel veel plannen qua cursussen, lekker bezig zijn samen haal ik veel voldoening uit. Maar zoals gezegd dat is voor iedereen anders, als je al meerdere honden hebt gehad is dat denk ik ook anders.
Maar ook zonder de cursussen ben ik lekker bezig met mijn honden
Daar hoef ik niet direct geld voor uit te geven. Ik ben cursussen gaan volgen omdat ik wel eens wilde zien wat het in hield. Ik heb tot nu toe geen nieuwe dingen geleerd dan die ik al wist, maar we zijn lekker bezig. Qua tips & adviezen die worden gegeven aan andere cursisten omtrent pubertijd die 'ken' ik al dus het is niet dat ik daar persé moet zijn voor extra ondersteuning.
In tegendeel zelfs. Als ik lekker met Mera bezig ben en een oefening een paar keer herhaal omdat we eigenlijk er lol in hebben krijg ik te horen dat ik dat niet moet/mag doen. Maar soms zijn we best wel even aan het wachten dus we blijven graag bezig. Dat we dan lol hebben met een oefening en die ipv 1 keer, 3x doen - tsja als dat zonder mopperen etc gaat wat is het probleem dan?
Mera speelt momenteel een hele belangrijke rol in een rot periode dus het is heerlijk om bezig te zijn. Maar dan moet het wel voor ons samen leuk zijn. 
suze_ schreef:Ik denk dat even loslaten en terug naar de basis soms fijn kan zijn en vooral in de puberteit als er zoveel voor ze verandert. Terug even naar simpel en succesjes halen.
Galaika schreef:Soms is het ook wel goed voor een hond om even een aantal weken een pauze te nemen van de hondenschool. Ik ben nu ook al 3 weken niet geweest door schoolwerk, is juist alleen maar goed vind ik. Meestal werkt hij na zo'n pauze weer wat beter.
Dit is inderdaad wat ik bedoelde! Fijn om te weten dat het helemaal niet zo gek is. Ik ga het gewoon even aankijken en ook afwachten hoe en of ik aan het behandeltraject mag beginnen.
Moet zeggen dat ik gister ook hoorde dat in onze jonge honden groep een Aussie van 11 maanden zit. Dus ik zal eens informeren welke mogelijkheden er straks zijn.
Kiekeboefje schreef:Denies, wat fijn dat Bohdi er niet naar omkijkt! Wel knap met zo’n knal.....
Dat was zeker heel knap! Ben er ook onwijs blij mee. Geen idee of dit de volgende keer ook zo is maar pffooee misschien moet ik even een andere wandelroute gaan zoeken