De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:56

Jaa gek he! Eerlijk, voor ik in ZA woonde dacht ik er niet eens bij na waar electriciteit en water vandaan kwam haha! :+ Maar hier... ja hier doen ze dat om te besparen. Tijd geleden was er ook water tekort in Kaapstad. Gelukkig zaten we er ver genoeg vandaan maar dat was echt wel heftig. De dam ging maar leeg door droogte dus de stad kwam bijna zonder water te zitten. Er zijn maanden geweest waar de stroom soms 3/4x per dag, 2,5 uur uit was. Echt heeeel vervelend. Koken, opladen, online werken, het gaat allemaal niet maar je word wel even lekker back to nature gezet haha zo zonder stroom en internet. :+

Eigenlijk, vorige winter bij bijna elke harde storm viel er wel een paal om en zaten we soms wel tot over 24u zonder stroom :')

edit: we zijn bijna bij de 500 pagina's! _/-\o_

xXutopiaXx

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:04

Jeetje.... ik dacht: zonder stroom niet werken? M'n laptop heeft gewoon een accu... maar je internet valt dan ook uit natuurlijk _O- Oh ik zou zo tegen de lamp lopen :') Wat hebben we het eigenlijk luxe hè... dat besef je je niet, tot zoiets inderdaad :P (Drink)water tekort lijkt me helemaal vreselijk... zo onwerkelijk!!

Ben zo blij dat al het koppelen hier goed is gegaan!! <3 1 groep van 4 (3 voedsters en 1 gecastreerde ram) en een groep van 3 (2 voedsters en 1 gecastreerde ram) en ze zijn zo leuk met z'n allen <3 Ben benieuwd hoe het dan gaat om in de groep een nestje te krijgen.... Als stelletje (1 voedster + gecastreerde ram) ging het wel heel goed, hopelijk met een grotere groep (en in een groter hok) ook.... eind maart ongeveer zijn ze uitgerekend!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:07

Wat bizar inderdaad als je van hier komt, LL. Geen stroom en geen water... wat zijn we dan ook verwend hè

Fijn dat ze meer bij elkaar zitten nu Natasja!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:28

Logisch Tarzan! Sommige mensen zijn ook soms eerder volwassen dan anderen :+
Heerlijke foto weer <3

Haha ze waren lekker bezig dus Gigixponys!
Wat een wind inderdaad he!

Maartje: ik gebruik stro, in de wctjes heb ik houtkorrel!

Jeetje wat vreemd zeg Laughterline!
Apart, maar ja. Logisch ergens wel.
Toch iets waar je hier niet zo snel over nadenkt inderdaad!

Goeie inderdaad om dan die 4 weken aan te houden Achaiah!
Wat balen dat Sparrow nog niet zichzelf is..
Hier drinken ze wel veel moet ik zeggen.. maarja, de groep dan weer niet.

Ohh klinkt zo goed Utopia!
Zag de filmpjee voorbijkomen op insta, ziet er echt super uit!
Komt ook dichtbij hoor, jouw baby’s!

Hier gaat het nestje ook super goed!
Had een dag niet gekeken, alleen een beetje van bovenaf maar wat zijn ze gegroeid die eerste dagen :oo
Heb niet zulke duidelijke foto’s, zondag pak ik ze nog 1x allemaal in mn hand. Daarna laat ik het echt aan Doodles over!

Afbeelding

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:41

Fijn om te horen dat het goed gaat jolmer! :)

Jaa Nederland is heel goed geregeld als je er zo over nadenkt :j Het is best heftig soms, ook om de grote verschillen arm-rijk hier van dichtbij mee te maken. Zelfs zwart-wit is nog elke dag sterk aanwezig.

Wie gaat er een leuke OP maken? <<)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:42

Ohhh wat ziet dat er heerlijk uit :+: Ben zo benieuwd naar jullie kleurtjes allemaal!! :D :D :D Vind het altijd zo'n anticlimax.. zit je 4 weken te wachten op baby's, superspannend die bevalling... alles goed gegaan...... weet je nog niks _O- Moet je weer wachten op haar :roll: :')

Thanks jolmer :D Zo leuk om daar lekker op het bankje te gaan zitten en te kijken <3 En vanaf de bank binnen kan ik ze in het eerste hokje zien zitten, als ze op het plankje springen :D En daar zitten ze veel haha, zitten ze zichzelf en elkaar lekker te wassen <3

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:42

Ik gebruik nu ook zaagsel in de wctjes, maar wil hierna hennepvezel proberen.

Oei, zonder stroom, ik moet er niet aan denken :+

Met onze hond gaat het heel iets beter.

Gisteren heb ik de nijntjes in hun hokje gehad, nu hebben ze een trap naar hun hok en hoeven ze niet meer naar binnen in de nacht. De eerste nacht verliep goed. Sjaakie (mannetje) vind het trapje nog wat eng en ging er plat op z'n buit, voetje voor voetje vanaf uiteindelijk. Puck (het dametje) crosst er overheen alsof ze nooit anders gedaan heeft _O-

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:52

O wat fijn dat de koppelingen goed zijn gegaan utopia! sorry helemaal overheen gelezen := Kan me voorstellen dat dat zo voelt haha, moet je weer op dat haar gaan wachten :P Wel leuk en lief!
Fijn dat het met de hond ietsje beter gaat idylle, hopelijk zet het zo door :)
Hier gebruiken ze het trapje half, zo tot de helft en dan springen ze eraf.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 14:09

Gelukkig dat het met de hond wat beter gaat.. :(:)

Haha geeft niet hoor LL, heb het idee dat bokt soms ineens verspringt ofzo.. waardoor ik soms ook een hoop berichten mis :?

Toff zit met z'n koppie scheef... heeeeeel klein beetje maar, m'n vriend zag 't niet eens.. maar... -O-

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 14:13

Oh nee.. hopelijk is het niet wat je denkt :(

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 14:14

Even in de gaten houden maar... maandag moeten we toch naar de DA, want kat wordt gecastreerd... dan kan ik misschien gelijk wat meenemen.... ik vond hem de laatste 2 dagen al zo rustig... -O-

Edit:

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 15:52

<3 <3 <3

Afbeelding

Links is de moeder van Nibbit, en die is nu weer drachtig. Van een blauw-japanner rammetje met blauwe ogen deze keer :+: Ben zo benieuwdddd!! <3
Midden is de gecastreerde ram van dit stel en rechts is ook een voedster, maar die wilde vorig jaar niet gedekt worden :') Wie weet nu in 't voorjaar meer kans, vorig jaar was het al laat in 't jaar..

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 19:34

Komt ons lijflied wel in de nieuwe OP? <<) En wie gaat hem idd maken? Als we zo doorgaan moet er morgen een nieuwe zijn, ik heb quality time met netflix nodig, dus gaat mij niet lukken.

Ll, heftig! :oo vorig jaar was er een stroomstoring op mn werk, op het moment dat wij onderweg waren om eten te halen :+ kon niet... we konden ook in geen enkel kantoor naar binnen en ik kon niet tanken, dan ben je onthand! Maar dat het daar zovaak gebeurd zeg, heftig idd back to basic! Leuke fotos van de buns!

Natas, knappe buns! <3 mooi dat het allemaal zo klikt!
Wat denk je dat er mis kan zijn met toff? :(:)

Jolmer, tsssssssssss waarom had ik die foto nog niet gezien -O- belachelijk! :list: {:)-:( maar wat zijn ze knap! Op die ene komt een mooi gloedje overheen! Beetje licht bruin, isabel achtig! Papa kleurtje? <<)

Idylle, hahaha wat schattig, voetje voor voetje naar beneden _O-

Achaiah, hopelijk knapt hij snel op!

Morgen komt een vriendin die er 2 neemt op kraambezoek, zal dan nog even een nieuw fotoshootje doen! :)) *-:) toch wat makkelijker met zn 2 en dan alleen haha. Ze gaan zoooo hard! Ik heb het idee dat de kleinste minder zwart is en nog 1tje met een andere gloed.

Brownie had geen zin om paaseitjes fotos te maken _O- ze was echt boos dat ze er niet aan mocht kauwen :=

Afbeelding

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 19:59

Klinkt goed Idylle! Leuk!
Gelukkig gaat t met je hond iets beter!

Ahh hopelijk niet wat je denkt!! Goed in de gaten houden dus..
Dat trio is wel super leuk! <3

Ohh oeps Kimberley!
Sorryyyy!
Leuk, ben benieuwd naar de foto’s van de babybunns van morgen!
En fijn dat er al iemand is die er twee neemt!
En lieve foto van Brownie!! <3

Hier is Doodles boos! Op alles. En iedereen. Ze haat me :')
Komt vast goed haha, maar ze is niet in dr hum afgelopen dagen.
Op alles

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 21:16

Hmm, ik heb (eindelijk) panelen besteld om de buitenren te splitsen maar nu twijfel ik of het hoog genoeg is. Ze zullen niet over 80 cm springen toch?
De ren zelf is helemaal afgesloten dus ontsnappen kan niet, maar ze moeten eigenlijk ook niet bij elkaar gaan buurten.
Laatst bijgewerkt door pearlie op 12-03-21 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 21:25

Haha geweldig dat koppie boven de paaseitjes. Zo zou ik ook kijken denk ik als ik alleen mocht kijken en niet proeven :D

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 21:27

Wat een leuke foto's komen er voorbij! Leuke brownies, Utopia!
Oef, zo lang zonder stroom soms, LL := best heavy!

Ik gebruik ook altijd hennepvezel voor het caviahok :)

De mijne sprongen met gemak over 80 cm. Is niet super hoog...

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 21:40

Ben benieuwd naar baby foto's!! Van allemaal. :P

80 cm springen ze hier ook wel. Zo is Wokkels ook bij Napoleon gaan kijken, was geen goed idee..

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 21:43

Lief Jolmer? :')
Ze kijkt eerder alsof ze me wil vermoorden :Y)

pearlie schreef:
Haha geweldig dat koppie boven de paaseitjes. Zo zou ik ook kijken denk ik als ik alleen mocht kijken en niet proeven :D

Precies dat _O-

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 21:44

Nouja, het idee was lief :') maar kan moeilijk zeggen Ahh Kimberley, Brownie kijkt bezeten <3

80cm zouden ze hier ook met gemak springen. Althans, sommige zeker.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 21:52

jolmer20 schreef:
Nouja, het idee was lief :') maar kan moeilijk zeggen Ahh Kimberley, Brownie kijkt bezeten <3

_O- maar wel de waarheid hahahaha

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 22:00

Als ze het echt willen kunnen ze dat wel. Hier heb ik een hekje van 60cm en hebben ze nooit overheen gesprongen in 1,5jaar tijd...... tot een paar weken terug toen ze gras ontdekten :))

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 22:47

Hopelijk valt het mee utopia en betekend het niks dat z'n koppie iets scheef is. Misschien wat last van z'n oortje? Succes maandag!

Wat een über lieve foto met de paaseitjes <3 hij kijkt idd wel een beetje boos dat ie geen lekker eitje op mag eten :=

80 cm, hmmm.... ik heb ze hier nu achter 65 cm ongeveer, maar mochten ze eruit springen (heb ze nu nog lang niet zo hoog zien springen) dan zitten ze nog in de tuin waar ze niet uit kunnen. Maar als ze daar uit zouden kunnen, zou ik het of hoger willen, of een dakje erop ofzo.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 22:50

jolmer20 schreef:
Ahh Kimberley, Brownie kijkt bezeten <3

_O- _O- _O- Hahaha :')

Toff begon net met kopschudden toen ie schrok van de kat.. |( Morgen maar medicijnen halen....
Volgens mij betekent 't dat ie EC heeft Kimberley... Heb ik hier in 't topic geleerd :D Gelukkig... anders had ik 't niet herkend...

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 23:35

Hmmm... ff gegoogled, kan het ook zijn dat hij daar al langer last van had? Hij werd magerder met minder eetlust toch?