Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxDiandraxX

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:47

ik denk dat beide ouders dan blauw(drager) moeten zijn, als chick dat niet is gaat het dus niet lukken..

Hier nog mensen die naar de winner gaan?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:51

Ik ga naar de winner :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 17:11

punjab schreef:
Hoe weet je dat Kiwiwitje dat er geen blauwe kom dan ? :o

Heb er echt geen verstand van.

Jep zoals Diandra zegt moeten beide ouders blauw dragen en Chick is kleur getest en geen blauw drager.
Het andere teefje is niet kleurgetest maar verwacht t niet in die lijnen. Zeg nooit nooit. Maar ik verwacht t niet.

Ik wilde Djes inschrijven voor de winner/kerstshow maar andere plannen helaas.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:21

Geen idee of het iemand interesseert (maar dan kom ik er alleen maar zo achter, haha). Ik heb vandaag een fijn gesprek gehad bij de eerste intake van de revalidatiekliniek. Dinsdag is de 2e aanvullende intake. Afhankelijk daarvan gaan ze kijken of mijn zorgverzekering het vergoed om verder te gaan (anders wordt het weer een lastig verhaal..). Stel het zit allemaal een keer mee dan gaan we beginnen aan een intensief 17 weken durend traject in de hoop dat ik wat verder kom. Zo fijn om na zoveel maanden iemand te horen praten die precies de vinger op de zere plek legt … ein-de-lijk!

En om in de trant van het topic te blijven. Broer & zus hadden weer veel plezier met elkaar.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:31

Oh Kiwiwitje wat een SCHATJES <3 zo zoet!

Hopen dat je snel kan beginnen het je wat verder gaat brengen Denies! Let vooral ook op je eigen lijf tijdens zulke trajecten. Heb er zelf namelijk niet altijd de beste ervaring mee dus luister vooral naar je lijf en als iets niet goed voelt, niet doen!

Maar wat heerlijk die twee zo samen aan het spelen! Daar word je toch blij van <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:33

Denies wat goed om te horen!!! Eindelijk iemand die je begrijpt en je verder wil helpen :D

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:40

Ik ga ook naar de Winner. Ben benieuwd hoe het gaat. We mogen nog in de babyklasse gelukkig. Staan doet ze al best netjes en als ik alleen met haar train loopt ze keurig mee, maar met andere honden erbij wil ze soms enthousiast naar andere honden toe springen om te spelen. Gelukkig zijn er bij de baby’s en puppy’s wel meer ongeleide projectielen en zijn ze daar nog niet zo streng op.

Hier zijn de volwassen honden echt wel eens een paar uurtjes alleen. Kunnen ze alledrie prima tegen, liggen gewoon heerlijk te slapen.

De pup van vijf maanden laat ik nog niet lang alleen, maar ja, ik moet wel iedere dag de kinderen naar school brengen en weer ophalen. En dan kan ze niet mee, want honden mogen niet het schoolplein op of de school in en ik moet de kleuters in de klas ophalen.
Ook met boodschappen doen neem ik haar echt niet mee. Maar met een à twee uurtjes alleen zijn heeft ze echt geen probleem.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 17:51

Wat fijn Denies!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:56

Het back on track jasje is binnen! Volgens mij zit hij wel mooi, iets over de staart heen maar niet heel erg
Hij moest er zelf Even aan wennen :P
Afbeelding
Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 18:20

Evelien. Welke dag moet jij? Ben benieuwd je nieuwe aanwinst te zien!

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 18:56

Mooie jas Nynkster! Hij ziet er zelf nog niet heel enthousiast uit haha :P

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:18

Wij mogen op zondag naar de Winner en volgens mij rasgroep 1 ook. Leuk om elkaar weer eens te zien!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:39

Kiwitje bedankt voor het antwoord. Weer wat geleerd.

Deniese fijn dat er nu wat word gedaan. Hopelijk helpt het en word het vergoed. Leuk filmpje broer en zus.

Nynkster hij kijk niet blij met zijn nieuwe warme jas.

Echt trots op Senna. Net rondje park gedaan en het was echt druk met auto's. Op een hand te tellen dat ze er achter aan wou. En die keren reden ze ook wel hard voorbij. De andere bleef ze netjes naast me of snuffelde ze. :D Wou snoepjes geven als beloning maar daar had ze weer geen trek in. :+

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:41

Ben benieuwd, elin gaat ook zondag.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:46

@ Nynkster Wat ziet hij er schattig uit haha. Het went vast vanzelf, hoop dat hij er baat bij heeft. Ik kan trouwens Popo meenemen naar werk vandaar dat hij nooit lang alleen zit. We hebben op werk in totaal 9 honden die mee gaan en allemaal probleemloos met elkaar samen zitten.

@ Punjab Wat goed! Popo heeft ook even zo'n fase gehad met scooters. Maar de lol ging er gelukkig wel vanaf.

Veel plezier op de Winner voor wie gaan!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 20:00

Wij gaan inderdaad ook op zondag :D je kan me vinden bij de borders (veteraan reu) en bij de cattles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 20:16

Ylvi kan nu 3 uurtjes alleen zijn.
En dat vind ik nu toch wel erg fijn ivm naar stal kunnen of met zl naar een speeltuin. Nysse doe ik nu een plezier met een middagje alleen rust :+

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 20:42

Fijn nieuws, Denies! Hopelijk werkt het, ik duim in ieder geval!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 20:57

DatBenIkNou schreef:
dierenfan schreef:

Kenzo is 3 jaar en ze zijn nog steeds niet alleen thuis in mijn eigen flat haha. Wel bij mijn vriend of bij een goede vriendin maar nooit in de flat haha. Sinds half jaar zijn ze pas regelmatig 2 a 6 uur alleen thuis. Daarvoor hooguit 2 uur.

Ik vind het echt helemaal niet handig om zo laat het alleen thuis blijven te trainen? Ben ik daar nu de enige in? Daar begin ik echt al vanaf een week of 12 mee hoor...Natuurlijk niet lang, maar op den duur wil je toch ook wel dingen zonder de honden ondernemen? Ik kan moeilijk overal 3 honden mee naar toe nemen en om nou steeds opvang te moeten regelen?? Teddy is nu 5 maanden en en kan als het moet een uur of 5 alleen thuis zijn. Komt niet vaak voor, ze zijn verwend met het feit dat ze mee kunnen met mijn werk. Maar onlangs bijvoorbeeld een verjaardag verder weg gehad en ze konden niet mee ivm gedragsproblematiek van de hond van de vrienden waar we heen gingen. Ik heb dan wel een camera en app op mijn telefoon. Zeker in het begin vond ik dat super handig! Ze snappen er niks van als je er doorheen praat.

Ze zijn vaak alleen thuis maar dus nooit in mijn flat. Dat heeft zo zijn redenen dankzij onderbuur hobd die regelmatig alleen is met extreme verlatingsangst en dan hysterisch gilt. Wil dat niet mogelijk hebben als ze alleen zijn. Ook zijn er nogal eens plantjes kwekers in de flat. Ben doodsbang voor x grote brand en dan de honden alleen thuis. Dus vandaar maarrr ze zijn vanaf dag 2 a dag 3 na aankomst al gerust alleen thuis met de roedel bij een goede vriendin maar ook in de auto en ook bij mijn vriend dus

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 21:03

Wij gaan ook zondag nasr de winner. Zonder honden.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 23:07

Aaah lieve puppetjes Kiwiwitje! Schattig dat grut. En grappig dat ze nu al karaktertjes hebben (heksjes). De fokker van Youp noemde ze op die leetijd piranhas. :Y)

Beloningstas; ik heb een dure gekocht dit voorjaar na wat gepruts met vieze jaszakken en boterhamzakjes en een buideltasje. Dit was een duurder ding maar ik ben om! Wat een fijn tasje, losse binnenzakjes erbij zodat je die kunt wisselen en wassen. Echt top. Door de magneet makkelijk openen en sluiten met 1 hand, aanrader dus!

Winner, sorry, dat zegt mij niets, maar ik begrijp dat dat eenkeuring/show is? Kan iedereen daarvoor inschrijven en is deze 'speciaal' tov andere shows?

XDenies wat een lief filmpje!
En wat een goed nieuws dat je een fijn gesprek had. Alleen dat is al waardevol. Ik duim voor je dat je met de zorgverzekeraar eruit komt qua vergoeding.

Nynkster mooi dekentje hoor. Ik voel me ook aangetrokken BoT maar heb er nog geen ervaring mee. Ben erg benieuwd hoe het jou bevalt. Nu ziet hij er idd nog niet blij uit :D

Nog 1 nachtje slapen :):)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 23:25

Oja dat was ik vergeten! Ik heb gewoon een beloningstasje van aliexpress maar echt een ideaal ding. Heeft een aantal verschillende vakjes en een speciale voor poepzakjes. Zit een stevige clip op om hem aan je broek vast te schuiven maar heeft ook een hengsel dat je eraan kan klikken om hem over je schouder te dragen (vooral nu met dikke winterjassen aan handig).

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 23:26

Simoonzel schreef:
Oja dat was ik vergeten! Ik heb gewoon een beloningstasje van aliexpress maar echt een ideaal ding. Heeft een aantal verschillende vakjes en een speciale voor poepzakjes. Zit een stevige clip op om hem aan je broek vast te schuiven maar heeft ook een hengsel dat je eraan kan klikken om hem over je schouder te dragen (vooral nu met dikke winterjassen aan handig).

Dat klinkt handig met dat hengsel! Heb je toevallig een linkje?

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 23:53

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 00:00

Bedankt allemaal, ik hoop het ook!

Hier net een ENORME knal. Schrok me te pletter. Snel op de webcam kijken hoe Mera reageert...

Afbeelding

Oké, slaap lekker :') Ver in dromenland haha.