De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

idylle

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:29

Och, vrouwen... pffff haha. Fijn dat alles weer rustig is!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:35

Whahaha ja die puinhoop echt he, die hebben het hele hok overhoop gehaald met z'n 4en en dat ligt nu dus allemaal buiten :') En ja vrouwen :roll:

Kimberley, misschien wat vroeg maar wel een tip haha :P
Wat een joekel die laatste :')

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:13

Waarom zou je het ook binnen laten liggen waar je er lekker warm op kan liggen?

Terwijl het ook buiten kan liggen waar het lekker wegwaaid _O-

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:18

Tarzan: ohh 2 weken al, dat weet ik niet of ik dat durf _O- en nee niet te laat, het was idd de temperatuur, verwarming nog iets hoger gezet en hij is aan eten en drinken als een malle nu, hij was gewoon te koud.. hij komt van buiten (wel beschut en overdekt) dus heb geleerd dat je dan in huis niet te warm moet maken ivm de overgang. Maar hij heeft nu dus wel even wat warmte nodig!
Haha lekkere troep _O- lekker aan het slepen met alles. Super leuke Nijntjes wel <3

Kimberley ohhh zo schattig!! Worden ze nou allemaal zo donker of is dat nog niet te zeggen? Die laatste ja :wow: lekker dikkie :D

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:20

Ik spotte net een konijn dat bloedjefanatiek een van de waslijn gewaaid badmatje van de buren de ren in aan het trekken was. Helemaal lol dat beest, werd niet gewaardeerd dat ik het afpakte :')
De buren hebben nu een uniek badmatje met gaatjes. Gelukkig beseften ze zelf ook wel dat het niet handig was zo'n ding buiten te hangen gedurende een storm, dus het zij de konijnen vergeven :+

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:53

Achaiah schreef:
Kimberley ohhh zo schattig!! Worden ze nou allemaal zo donker of is dat nog niet te zeggen? Die laatste ja :wow: lekker dikkie :D

Dit geeft inderdaad een indicatie dat ze donker worden, welke kleur het gaat worden weet ik pas als het haar er is :P
Zwart of blauw, ga er niet vanuit dat Brownie nog een bijzonder gen in zich heeft haha :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:33

_KiMbErLeY_ schreef:
Waarom zou je het ook binnen laten liggen waar je er lekker warm op kan liggen?

Terwijl het ook buiten kan liggen waar het lekker wegwaaid _O-

Precies ja :') _O-

Noeska _O-

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:47

Ahh beterschap voor je hond Idylle! Sneu ook weer..

Ahh arme Sparrow, gelukkig lijkt het goed te gaan. Drinken komt vanzelf ga ik vanuit! Heb je ook een bakje water evt wat je neer kan zetten?

Als het goed is, kan het al 2 tot 3 weken na de castratie. Ik heb alleen begrepen dat konijnen het koppelproces niet begrijpen voordat ze 16 weken zijn?
Weet niet of het zo is. Maar daarom wacht ik ook met Pebbles.

Ahh Nacho is ook wel lief!! Cute <3

Ahh Luna, lieve naam!
En heerlijk zulke tortelduifjes <3

Vrouwen zijn vreselijk hahaha. En lekker zooitje gemaakt haha

Ze zijn zoooo leukk Kimberley <3 <3

Hahh geweldig NoeskaMoos!
Zo ligt er hier al een tijdje een handdoek in de ren, ik laat m maar liggen haha

Hier gaan de baby’s ook super!!
Morgen weer eventjes goed kijken!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:34

Jolmer, klopt wat je zegt dat je het beste wacht tot ze 16 weken zijn met koppelen.
MAAR ik heb al vaker jonger gekoppeld en m'n nieuwe, Luna is ook 12 weken en zit al bij Macho, het ligt ook een beetje aan het konijn waar je aan koppelt zeg maar :+

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:25

<3
Afbeelding

Hele ren ter beschikking en die 2 liggen alleen maar in dat kleine hokje te kleffen _O-

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 16:44

Ze willen gewoon privacy, snap dat dan :')

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:28

Wat een schattige foto's weer. <3

@kimberley, en de papa, had die al veel verschillende kleurtjes gegeven in vorige nesten? Daar kan je mss ook wat uit afleiden.

Wat een wind ook vandaag.. Durfde de konijnen niet op het gras te zetten vandaag. Anders waaiden ze nog weg. :')
Napoleon was wel wat stout zich komen bemoeien tijdens het hok uitkuisen (alle korrels terug overhoop gegooid) maar heeft het daarna goed gemaakt met wat likjes. Kan toch nooit lang boos zijn op haar. <3
Herbie had ik maar even in het vervoersbakje gezet, die vond zichzelf heel zielig. _O-

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:35

Dames, ik moet morgen naar de jumper voer halen, en het zaagsel is ook bijna op. We hebben nu zaagsel in de wc en een beetje zaagsel in het nachthok. Maar nu weet ik dat zaagsel niet het meest ideaal is voor konijnen. Wat is mijn alternatief?

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:44

Ik heb stro en op de plasplekken doe ik daar back to nature onder.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 22:47

Ik heb hennepvezel in de hokken liggen. Werkt goed hier :D

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 22:48

Maartje_M schreef:
Dames, ik moet morgen naar de jumper voer halen, en het zaagsel is ook bijna op. We hebben nu zaagsel in de wc en een beetje zaagsel in het nachthok. Maar nu weet ik dat zaagsel niet het meest ideaal is voor konijnen. Wat is mijn alternatief?

Ik ben toen ook van zaagsel overgestapt naar iets anders. Eco wood pellets gebruik ik nu. Stinkt niet en neemt alles goed op!

Morgen lees ik even de rest bij :j

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 22:58

Ik heb hier vlas, ook erg tevreden over. Maar vooral gekozen omdat het niet te duur is met de hoeveelheden die ik nodig heb :P

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-21 08:20

Haha snap ik wel! Ik heb soms echt het idee dat ik de konijnen ondervoed ofzo :') . Ze zijn beide zo gretig op eten _O- .
Maar de dikzakken krijgen genoeg eten van ons :')

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 09:30

Fijn dat het weer goed met hem gaat Achaiah! En wat lief die Nacho! <3
Beterschap voor je hond idylle :(:) , hoe gaat het nu met hem?
Wat een reuzenkonijn heb je Esther :))
Heerlijk die foto's om te zien van je klef stelletje Tarzan! Vooral blijven spammen hoor :D en ja, regen.. haha. Uiteindelijk gingen ze voor eventjes wel naar binnen volgensmij, maar niet voor lang. Gekkies.
Kimberley ook blijven spammen hoor! Leuk om te zien hoe ze zo veranderen.
Hoe gaat het bij jou Jolmer?
Noeskamoos wat een creatief konijn heb jij :))

Hier hebben we sinds een paar dagen weer 'load shedding'. Dan zetten ze in heel het land de elektriciteit uit voor 2,5 uur, 1,2(of zelfs 4) keer per dag. Gister was het 2x per dag dus had ik ze lekker naar binnen gehaald op de bank, knuffelen en samen een middagdutje doen! Kon toch niet werken zonder stroom :P

<3
Afbeelding

Ziggy zocht het hogerop en sprong zo op de rugleuning :+
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:07

Noeskamoos, hahaha, ik zie het zo voor me _O-

Kimberley, ik ben heel benieuwd hoe ze gaan worden!

Jolmer, ook superbenieuwd hoe de baby’s bij jou eruit zien! :D

Tarzan, Luna en macho zijn zooo cute <3 echt een match made in heaven!

Gigi, haha het was echt een boze woei hè! Niet normaal! Alles en iedereen blijven staan? :P

Maartje, ik heb houtvezel (zaagsel dus)
Hoezo niet ideaal? Heb ik me nog niet in verdiept eigenlijk.. zou stro of vlas beter zijn dan?

Esther haha ja hier ook, vooral Nacho, die doet echt net of ze nooit wat krijgt. Maar gewoon elke dag bakje biks en bakje verse groente en altijd hooi. En dan nog alles aanvallen. (Behalve het hooi dat is nooit zo boeiend :') )

Laughterline, oh jee! Is het dan niet binnen de kortste keren super koud binnen?
Wacht.. ik zie nu dat je in ZA woont. Hoe warm is het daar nu? :P
Wat een gezelligheid en super leuke Nijntjes! <3

Hier gaat t goed al is Sparrow nog steeds niet helemaal zichzelf. Hij slaapt veel, en drinkt te weinig heb ik t idee. Hij drinkt ook heel rustig, hele kleine likjes. Gister denk ik zo’n 10 a 15 ml gedronken. Schatting door hoeveel er uit het flesje is. Hoeveel is normaal op een dag?
Eten gaat beter. Groentjes heeft ie zo op, biks niet zoveel interesse in maar eet hij snachts toch op, en hooi ook flink wat van op vanmorgen.

Over het koppelen, maar dat komt mooi uit. Gister nog even zitten googelen en alle websites zeggen 3 weken. Over 4 weken is Nacho 16 weken en Sparrow dus zeker niet meer vruchtbaar. Denk dat ik gewoon die 4 weken aanhoud om helemaal safe te zitten! :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:49

Houtvezel stoft, maar heb het toch weer meegenomen want ze hadden niet echt een alternatief waar ik blij van werd hier... het is alleen voor de wc dus het zijn geen grote hoeveelheden ook

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:54

Achaiah haha het is hier nu begin van de herfst. Ongeveer tussen de 18-26 graden, zon/regen :P
Maartje, ik had dat eerst ook alleen voor de wc, maar vond het stof toch wel storen. Misschien even op onderzoek uit en wie weet vind je iets anders de volgende keer. Heb fijne ervaring met de eco-wood korrels, is biologisch afbreekbaar, niet stoffig en het ruikt helemaal niet.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:14

Moet zeggen dat het zaagsel dat we hebben ook nauwelijks stoft. En ik doe het er altijd ver van het hok af in, dus het meeste stof is dan al weg

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:26

Laughterline oh heerlijk. Wat een temperatuurtje!

Ja ik zou denken dat stro juist stoffiger is dan zaagsel. Heb een dampige pony gehad en die kon echt niet meer op stro, alleen vlas. Maar vlas en zaagsel zijn weer verschillende dingen natuurlijk.

Ik heb voor Sparrow z’n tijdelijke hok wel bodembedekking nodig, bij Nacho zit het alleen in die la. Maar wellicht als ze naar buiten gaan wel wat meer nodig.
Ik zou wel over kunnen stappen op vlas, als dat veel verschil maakt.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:40

Ik vind het met zaagsel heel veel meer en sneller stinken dan met vlas.. Vlas neemt veel meer vocht op, dat was de reden dat ik ben overgestapt van zaagsel naar vlas. Mocht ik er niet zoveel hebben zou ik ook kijken voor back to nature :j Vind stro en zaagsel ook wel wat stoffig inderdaad.. ben altijd blij als de koude nachten voorbij zijn, dat ik al het stro weer uit de hokjes kan halen :P Ze hebben hier geregeld vieze neusjes van het stof... :(:) Nu dus ook speciaal ontstoft hooi voor de konijnen gekocht, i.p.v. het vréselijke, níet te eten ( :roll: :') ) hooi van de paarden _O-

De elektriciteit uit?! Wat is dat voor iets raars LL?! := Heeft wel mooie foto's opgeleverd <3