Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 10:06

Ik ga mij heel bewust buiten deze discussie/mening houden :)

Mera zag zojuist de hond met de jas weer.. :') Het is dat t rot weer is maar anders had ik een foto gemaakt.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 10:08

prutsmuts gaat alles apart als we niet thuis zijn dus van roedel kun je op dat moment niet echt spreken. Ik heb drie teven in dezelfde leeftijd, ik neem het risico niet dat die ooit gaan vechten dus zijn ze alleen samen als er iemand thuis is.

Bij ons zijn gelukkig de werkroosters zo dat we elkaar afwisselen en er dus bijna altijd wel iemand thuis is.

Op donderdag ochtend zijn ze drie uurtjes alleen thuis, verder eigenlijk nooit en houden we drie a voer uur echt aan als max en anders zoek ik oppas of blijft een van ons thuis bij de honden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 11:11

Nynkster schreef:
Maar werken jullie dan allemaal thuis of mogen de honden mee? Als je nooit langer dan een uur of 2 van huis bent :+

Wij hebben voor beroepen gekozen waar flexibel werken een optie is. Ik ben leidinggevende en werk vooral ochtenden of hele dagen. Dus vooral van 6.45u tot 13 of 15u of van 7.30 tot 18.30u.

Mijn kerel is leidinggevende in de horeca en werkt ochtenden op de dagen dat ik vrij ben (tot 15u), of begint om 13u of 15u. Maar dan komt dus de oppas.

Over een hele maand is dat zo'n 4 tot 8 keer. De rest werken we dus om elkaar heen.

De honden lopen / liggen in principe los als ze alleen thuis zijn. Maar tijdens loopsheid gaan de tegen boven op hun eigen kamer en de reuen beneden.

Edit: Wij hebben overigens een hele duidelijke en sterke roedel, dus vechten gebeurt niet. Dat durft ze (nog) niet bij Puk. Als Puk eenmaal oud en versleten is zal dat wel schuiven.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 11:24

Dat is wel slim bedacht ja, mijn vriend werkt fulltime. elke dag van 7-18:30 en op zaterdag ook van 7-13;00. Dus moeilijk om heen te plannen :+ De hond is dus mijn verantwoordelijkheid. Ik ben nog wel veel thuis maar zal straks toch iets van parttime moeten gaan werken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 11:31

Nynkster schreef:
Dat is wel slim bedacht ja, mijn vriend werkt fulltime. elke dag van 7-18:30 en op zaterdag ook van 7-13;00. Dus moeilijk om heen te plannen :+ De hond is dus mijn verantwoordelijkheid. Ik ben nog wel veel thuis maar zal straks toch iets van parttime moeten gaan werken.

Wij ook, ik nog iets meer dan fulltime vaak. Deze maand 185 uur bijvoorbeeld.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 11:36

Vechten gebeurt hier ook niet en ze zijn super echt met zn vieren maar heb in de omgeving en op het werk toch al te vaak gezien dat vooral een teven roedel van dezelfde leeftijd ineens kan omslaan.

Heb geen zin om thuis te komen en er een te vinden in zijn eigen bloed omdat de roedel ineens omsloeg net toen ik niet thuis was..

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 12:00

XxDiandraxX schreef:
prutsmuts gaat alles apart als we niet thuis zijn dus van roedel kun je op dat moment niet echt spreken. Ik heb drie teven in dezelfde leeftijd, ik neem het risico niet dat die ooit gaan vechten dus zijn ze alleen samen als er iemand thuis is.

Bij ons zijn gelukkig de werkroosters zo dat we elkaar afwisselen en er dus bijna altijd wel iemand thuis is.

Op donderdag ochtend zijn ze drie uurtjes alleen thuis, verder eigenlijk nooit en houden we drie a voer uur echt aan als max en anders zoek ik oppas of blijft een van ons thuis bij de honden.

Grappig, ik hoor dat wel vaker mensen zeggen over teven, maar dat is nogal rasafhankelijk in mijn ogen. Ik heb er zelf 3, van 12, 10 jaar en 5,5 maand en die liggen echt lepeltje/lepeltje en in al die jaren nog ooit zelfs maar een brom of snauw geweest. Die zouden diepongelukkig worden als die gescheiden zouden worden. Dat is trouwens ook de reden dat er een jonge hond bij is gekomen, zodat er niet 1 alleen achterblijft straks. Gaat zo enorm goed gelukkig!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 12:13

Ik wil ze de kost niet geven waar het al tien jaar goed gaat en ineens is omgeslagen dus ik doe het niet. Maar dat is ieder zijn eigen keuze natuurlijk.

Hier liggen ze overigens ook prima lepeltje lepeltje hoor.
Afbeelding

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 12:20

Het zal ook uitmaken of ze gesteriliseerd zijn zoals de mijne natuurlijk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 12:25

Teven zijn 9 van de 10 keer de aanstichters, maar als echt duidelijk is wie de baas is, is er ook 9 van de 10 keer geen probleem. Zo is het van nature uit nou eenmaal geregeld.

Reuen hebben sowieso niks te vertellen. :Y)

Puk is overigens wel geholpen, Dana niet. Maar Dana krijgt flink op haar donder als ze zich probeert te meten met Puk.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 12:35

Hier is (nog) niks geholpen, prim is over twee weken aan de beurt en met de andere twee gaat als alles goed gaat nog gefokt worden..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 12:39

Honden kunnen mee naar t werk :)
Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 12:48

Wat een dotjes Kiwiwitje!

Maken jullie gebruik van trainings/belonings tas tijdens het trainen van je hond? Ik zit te twijfelen om zoiets aan te schaffen, nu gaat alles in de jaszak en word die helemaal vies :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 12:52

Wat een schatjes kiwi!

Cupcakes
Ik had eerst een heuptas waar ik de snoepjes in deed, een speeltje, poep zakjes enz, maar nu ik een lange parka jas aan heb, werkt zo'n heup tas niet meer. Ik gebruik nu hersluitbare diepvries/boterham zakjes en doe die in m'n jaszak en dat werkt prima :) Kun je ook weer fijn dichtmaken zodat het niet uitdroogt. Ik heb ook zo'n tasje gekocht bij pets place, voor aan je broek ofzo te hangen maar vond het zelf onhandig. M'n instructrice gebruikt die bv. wel, maar heeft dan ook de beloning snacks nog in een zakje erin zitten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:04

Ik heb een trainingsrok, wel zo handig als je veel krempel bij je hebt. :') Gebruik hem ook voor te wandelen.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:04

Wat een dropjes kiwitje. <3

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:10

Ik doe gewoon alles in mijn jas/broekzak. Links is voor de honden (en dus smerig) rechts is voor sleutels, telefoon etc.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:42

Wat lief kiwiwitje!

Ik heb een fijn tasje die mee gaat naar cursus. Zit een band in die zich hersluit en er kan dus niets uitvallen en het blijft vers. Tijdens de wandelingen thuis heb ik gewoon een gevulde jaszak, maar dan heb ik minder om mee te nemen en die hervul ik gewoon.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 13:58

Hier meestal indd in een zak allemaal snoepjes.

Hier vechten ze overigens ook niet. Maar wil gewoon geen risico lopen dat er iets gebeurd als ik er niet bij ben.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:04

Ik moest wel lachen om die foto kiwiwitje :')
Die zilverrug ertussen :+

Guapa kan ook al makkelijk 2 uurtjes alleen blijven heb er niet eens overnagedacht om eerlijk te zijn.
Hoe meer ik er een ding van maak hoe meer ze erop reageren en nu was er niets aan de hand.
Ze zit wel in de ren want anders sloopt ze al het kinder speelgoed :o maar ze ligt gewoon heel relaxt te slapen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 16:07

Ja heel leuk die blauwe er tussen <3 lief ding ook. Er zitten al flink pittige tussen. Kleine heksjes. Maar zij is lekker rustig

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:13

kiwiwitje schreef:
Ja heel leuk die blauwe er tussen <3 lief ding ook. Er zitten al flink pittige tussen. Kleine heksjes. Maar zij is lekker rustig

wil je nou zelf toch nog een keer proberen om chick door boelie te laten dekken?

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:18

Ik vind dat je niks kunt zeggen over hoe humaan 'alleen zijn' is voor honden in het algemeen. Sommige honden vinden het vreselijk, anderen liggen gewoon te slapen en heeft het geen effect op. Vechten zie ik ze hier écht niet doen. In het begin was ik daar wel bang voor en heb ik ze altijd gescheiden, maar deze jongens liggen boven op elkaar te slapen zodra we weg zijn :'). Hier zijn ze overigens niet veel alleen, als we er beide langere tijd niet zijn dan breng ik ze naar mijn moeder toe óf ik heb ze mee.

Ik heb een goede beloningstas. In m'n broekzak of jaszak werkt gewoon niet goed.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 16:21

XxDiandraxX schreef:
kiwiwitje schreef:

wil je nou zelf toch nog een keer proberen om chick door boelie te laten dekken?

Misschien.
Als ik t met chick doe dan word dat haar laatste nestje.
Maar eerst is het nog de planning dat ie een ander teefje dekt. Eerst even kijken hoe deze en t volgende nestje uitgroeit.
Maar met t volgende nestje en chick komen er geen blauwe in.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:38

Hoe weet je dat Kiwiwitje dat er geen blauwe kom dan ? :o

Heb er echt geen verstand van.