De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achaiah

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 15:31

Echt wel leuk om de baby’s zo te volgen!

Oh wauw Utopia wat super! Echt fijn om te zien dat een fokker (al is het hobby) daar ook zo mee bezig is! +:)+

Wij zijn weer thuis. En Sparrow een paar grammetjes lichter :Y)
Alles is goed gegaan! _/-\o_ Hij is nog niet helemaal wakker geloof ik := zit echt super suf in een hoekje. Arm menneke. Hopelijk wilt ie straks eten!
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 15:41

Ahh mannetje toch :knuffel: Gelukkig dat ie weer thuis is! Nu nog lekker weer aan de knabbel en dan komt 't vast helemaal goed! :D

Jaa, vind het heerlijk om er zo mee bezig te zijn <3 Voor 't geld hoef je geen konijnen te fokken _O- Dus ik zie ze echt als m'n huisdiertjes, vind babydiertjes alleen zo geweldig, en we hebben de ruimte, dus kan ik er ook nog 's nestjes mee fokken! :D <3 :+: Maakt me zo gelukkig :+:

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 16:09

Ahh Sparrow :(:) komt goed! Zo te zien al wel gekeuteld :j
Gewoon het lekkerste voer voor hem neerzetten, iets wat hij altijd graag wilt hebben en dan komt het vast goed.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 16:49

Aaah Sparrow zn ballen kwijt na een carriere als dekram :') identiteitscrisis straks :+

Natas, leuk hoor! :)) zag al wat op insta
Maar als ik het goed lees zitten er nu meerdere mannen in 1 hok? Idd benieuwd hoe dat gaat!

Mijn konijnen zijn idd heel donker, bij 2 zie ik toch wel een iets ander kleurtje, dus afwachten, ben erg benieuwd! De fokster denkt nog steeds dat ze blauw zijn! Ach ja ik wacht rustig af en zie het wel! :)) ze zijn al iets minder naaktr molrat, komt heeel voorzichtig wat haar op!

Jolmer, jij wilde niks meer toch _O- of zwicht je toch voor een donkere? <<)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 16:56

Fijn dat Sparrow weer thuis is!
Heb je hem op zaagsel zitten? Wij kregen als advies mee de eerste week na castratie ze niet op zaagsel of hooi/stro te hebben ivm dat dit in de wond kan prikken

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-21 17:00

Awh Sparrow :(:). Gelukkig is ie thuis!

Das pech, ballen weg!

Haha Utopia! Vind je partner het ook goed dat je konijntjes hebt :D ? Toen ik zeurde om een konijn kreeg ik een pluche konijn _O-

Afbeelding
Deze :')

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 17:05

Lief allemaal :) het gaat goed, biks wilt ie nog niet, heel klein stukje cracker wou die wel :+

Maartje_M schreef:
Fijn dat Sparrow weer thuis is!
Heb je hem op zaagsel zitten? Wij kregen als advies mee de eerste week na castratie ze niet op zaagsel of hooi/stro te hebben ivm dat dit in de wond kan prikken

Ja. Ik had hem dus eerst in z’n bedje gelegd voor ik de brief vd nazorg ging lezen _-:( dus toen moest ik t arme kind direct weer lastig vallen om z’n hok leeg te maken en te vervangen voor handdoeken. :(:)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-21 17:36

Ah ja! Maar je hebt m een lekkere cracker gegeven, dan is het zo vergeven :D .

Wij hadden geen problemen met castreren toen, wel even op handdoeken ivm de wond, maar verder niet.

Behalve dan dat Stoffer de eerste paar dagen heel
Zielig naar z’n niet bestaande ballen keek :') . Hij snapte er helemaal niks van _O- . Maar Stoffer was al ruim volwassen, dus die heeft wel echt z’n ballen meegemaakt en last gehad van z’n hormonen...

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 18:03

Pff hij is wel heel erg sneu hoor.. :(

Krijg hem niet aan de biks.. water drinkt hij ook niet. Heb er met veel moeite 1 stukje komkommer en 1 plakje wortel in gekregen, valt daarna gewoon ter plekke weer in slaap. Hij voelt koud achter z’n oren dus verwarming achter hem íets omhoog, op standje 1 van 5.
Hij voelt zich écht niet tof :(:)

Afbeelding

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 19:02

Heb je iets van dwangvoer wat je kunt geven? Voor het geval dat :(:) Ik moest ze daarna sowieso nog medicatie geven en iets om de darmen op gang te krijgen (hadden ze ook injectie van gekregen). Maar deed ik er meteen wat dwangvoer in := Want hier wilden ze ook nog niet zo snel eten.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 19:31

Hier at Feather zijn brokjes pas de volgende middag. Hij at vooral gedroogde weegbree net na zijn operatie.

@kimberley, blauw kan idd ook nog, ALS jou konijn blauw draagt tenminste. Maar dat kan je nu nog niet zien. En dan zou ik zeker niet verwachten dat ze alle 5 blauw zijn. Al kan dat wel, maar kans is klein.
Er kan sowieso een tintverschil zitten in de huid. Waarom denkt de fokker dat ze blauw zijn?

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 19:32

Ohh heel georganiseer bij jou Utopia!!
Wel super goed van je! En fijn dat de groepen zo goed gaan.
Vind het sowieso een super mooie plek bij jullie <3

Ah wat sneu Achaiah..

Hahha Kimberley, wie weet haha.

Oh Esther, geweldig konijn! Maar niet helemaal wat je bedoelde hahaha

Hij ziet er sneu uit Achaiah. Zou het even afwachten
Heb je geen dwangvoer inderdaad gekregen?

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 19:53

Ik heb een potje Olvarit. Was prima volgens DA en goedkoper dan zakje van hun :)
Maar hij wil wel wortel. En wortel is ie aan gewend kreeg ie elke dag dus dan aan de wortel. Hij heeft nu een halve wortel op. Lijkt me dan goed toch? Niet nog dwangvoeren erbij.

Alleen water drinken doet hij niet en poept ook nog niet. Maar ik ben zelf ook vorig jaar geopereerd en kon na de narcose ook een week niet naar de wc :+ dus lijkt me normaal? sorry _O-

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 20:10

Achaiah schreef:
Ik heb een potje Olvarit. Was prima volgens DA en goedkoper dan zakje van hun :)
Maar hij wil wel wortel. En wortel is ie aan gewend kreeg ie elke dag dus dan aan de wortel. Hij heeft nu een halve wortel op. Lijkt me dan goed toch? Niet nog dwangvoeren erbij.

Alleen water drinken doet hij niet en poept ook nog niet. Maar ik ben zelf ook vorig jaar geopereerd en kon na de narcose ook een week niet naar de wc :+ dus lijkt me normaal? sorry _O-

Als hij zelf eet, hoef je niet te dwangvoeren.

Feather dronk alleen als ik het bakje voor zijn neus hield de eerste dag. :P
Keutels moet je toch wel gaan krijgen straks/deze nacht. Kunnen wel wat afwijkend zijn in het begin. Feather had van die zwarte keutels, eigenlijk hetzelfde als toen ik hem net opgehaald had bij zijn vorige eigenaar.. Waren ze eindelijk mooi bruin, liet ik hem castreren. :')

@utopia, heb je foto's van hoe ze nu zitten? Ben benieuwd!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 20:49

Haha esther, maar hij is toch gezwicht <<)
Lol, kijken naar zn missende ballen :+

Achaiah, ooooh sneu :(:)

Gigi, geen idee ik heb niet gevraagd naar beredenering.

Ik vond vanmiddag een baby buiten het nest, snel terug gelegd en nog even bij de rest gekeken, was ik er ineens nog 1 kwijt (hartverzakking 20) :+ een heule dikke, die had zich ergens tussen het zaagsel verstopt :oo :+ ik ga hem columbus noemen denk ik _O-
Wel allemaal weer dikke buikjes vandaag! *\o/*

Nu even lekker aan de knuffel met Bailey! Ze is zooooo zacht <3

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:22

Het gaat al beter. Hupste net alweer door z’n ren zelfs. En een dikke plas gedaan en poepjes. Hij is beetje hooi aan t knabbelen zelfs! Dus denk dat hij ook echt vanzelf wel weer gaat drinken. Flesje onder z’n neus geduwd en toen nam die 1 likje :+ laat m verder ook zo veel mogelijk met rust. Hij is natuurlijk ook gewoon moe.

Zo sorry voor alle gespam en niet goeie bijleesposts voor de rest. Je kan je maar zorgen maken over je Nijntje :+ ik ga weer lekker meelezen met jullie!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 09:34

Wat fijn dat alles goed is gegaan net Sparrow en hij zich weer beter voelt en weer lekker eet!

Ik laat mijn nijntjes vandaag maar in hun hok, arme diertjes. Het stormt hier als een malle en de schutting beweegt ervan heen en weer, dus ben bang dat de schutting omvalt en ze er dan onder liggen, of weg zijn. Dus ze moeten het maar even met hun hokje doen helaas.

Mn hondje ook in de lappenmand, die is vorige week geholpen aan een cherry eye en zag er allemaal heel netjes uit, kom ik gisteren uit t werk is dat 3e ooglid ervoor getrokken, helemaal rood en tranen en knijpen met dat oog. Nu pillen gekregen tegen de pijn het ontstekingen en een kap zodat hij niet kan krabben, hij was echt heel driftig in het oog aan het krabben met z'n voorpoot toen ik gisteren thuis kwam. Er zit een oplosbare hechting onder z'n onderooglid en we verwachten dat die gaat irriteren momenteel doordat die aan het oplossen is. Arme hond.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 10:14

Ah, beterschap voor je hond :knuffel: .

En snap ik hoor! Liever dat dan ongelukken.
Hier waait het ook goed, voelde het aan de auto. Straks maar eens kijken of de pony’s niet zijn weggewaaid :')

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:26

Idylle, ja eng die storm! Snap dat je ze even binnen laat. Heb de paarden ook voorin opgesloten, die kunnen alleen nog in de paddock en in de bak want was vanmorgen 2 draden kwijt achterin! Het waait woest!

Beterschap met je hondje, wat naar :(:)

Sparrow vanmorgen goed en wakker aangetroffen, biksjes op. Alleen drinken nog niet. Flesje onder z’n neus geduwd 2 likjes. Daarna uit zichzelf nog 2.

Volgens DA is 4 weken echt genoeg om te wachten met koppelen. Fokker zei echt 6 wachten. Wat vinden jullie daarvan? Wil t liefst zo snel mogelijk maar natuurlijk niet alsnog baby’s.

Nacho word ook zo’n lief leuk konijntje, elke keer als je langsloopt krijg je deze begroeting, aandacht trekkertje haha <3

Afbeelding

Ga regelmatig even bij haar zitten aaien en kroelen, echt op schoot nemen wil nog niet daar is ze te druk voor en vliegt weg maar wat is ze leuk en best tam al <3

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:31

4 weken is genoeg voor de zaadjes weg te hebben. Dacht zelfs 3 weken al.
Na 6 weken zijn ook de hormonen weg.
Althans zo heb ik het altijd begrepen. :P

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:33

Gigixponys schreef:

Haha ja dus dan is er zegmaar een kans dat hij erop klimt zonder resultaat.. ja of dat nou zo leuk voor ze is...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 11:00

Gigixponys schreef:

Volgens mij ook ja!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:06

Oh my, jullie gaan echt veel te hard voor mij :')
Esther, wat een super schattig stel is het toch he <3 De homo's :P
Dat pluche konijn _O- Dat zou de mijne ook klaar krijgen whahahaha!
Misschien kun je vliegeren met Veerle :')
idylle, haha ja als konijnen hun vrijheid gewend zijn vinden ze het echt niet grappig als je ze opsluit, hoef ik hier ook niet te proberen :+ Hier is de ren overigens overdekt dus zitten er dag en nacht in vrijheid in :D
Jolmer, wat een schatje is die Pebles tochh <3 en oooh die baby's <3 Smelt!
Kimberley, ik weet dat veel (Franse) fokkers bij een nestje met alleen dezelfde kleuren een kleur of nummer met watervaste stift in het ook zet of kleur met nagellak, zo was Suus de groene, ze had blauwe zusjes en broertjes en 2 mignon broertjes, zo zagen ze tenminste wie de voedster was haha!
LL, wat is er mis met een beetje regen? Volgens mijn konijnen is in de regen zitten heel normaal , konijn eigen ofzo :')
Utopia, ze hebben het toch getroffen bij jou! Weinig fokkers waar ze zo goed erbij zitten hoor, petje af! :D
Achaiah, misschien even een kruik maken en onder de kooi leggen of onder de handdoeken, en hem inwikkelen in de handdoeken, met ondertemperatuur kunnen konijnen niet eten! Dus eerst hem opwarmen (Je kunt hem ook in je trui stoppen, huid op huid is de beste warmte die er is) en als hij warm is dan dwangvoeren, anders gaat het dwangvoeren helemaal mis. Dat water hoef je geen zorgen om te maken, dat krijgt hij met het dwangvoer samen binnen. Als hij zelf eet dan niet dwangvoeren inderdaad :) Wat laat met het advies zo te zien maar laat het toch even staan, misschien hebben anderen in dit topic er iets aan :D
Na 2 weken is je ram safe! dan kan hij geen baby's meer produceren maar z'n hormonen zijn dan wel nog aanwezig, die blijven tot 6-8 weken in hun lijfje dus dan kunnen ze wat heftiger reageren. Ik heb ze meestal wel gewoon met 2 weken gekoppeld := (en alle opvangen koppelen ook op 2 weken)
Aaan lieve knappe Nacho <3

Oke heel verhaal :')

Hier met de tortelduifjes gaat het supergoe, Macho en z'n meisje die ik Luna noem zijn stapelverliefd op elkaar <3
Ze zitten in de grote ren van m'n groepje maar zijn de hele tijd samen :D <3 Te schattig!

Macho lag vanmorgen heerlijk met z'n koppie naar buiten te slapen <3
Afbeelding

En zo zag dat binnenin het hok uit <3 <3 <3
Afbeelding

Tortelduifjes :D
Afbeelding

Enneeeeee, m'n groepje maakt er een grote puinzooi van in de andere ren :=
Afbeelding

Ik moet zeggen dat m'n groepje de wisseling van ren wel goed gedaan heeft!
De dames en met name de enige gecastreerde dame Spetter, was de boel op 'nt steuken, dames hadden steeds een beetje ruzie _-:( Nu in de andere ren is het weer rustig en zitten ze weer gezellig te doen naar elkaar ..... dames he := _O-

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 11:20

Haha leuk he, vrouwen :') .
Ze maken er wel een bende van met z’n allen, jeetje :')

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:28

Esther, fijn dat het weer rustig is in de grote groep en de tortelduifjes <3
Aha goede tip over die stip!
Bij mij nog veel te vroeg om te doen, eerst maar eens kijken als ze meer haar hebben of ze echt zoveel op elkaar lijken :=

Achaiah, fijn dat ze toch eerder bij elkaar kunnen! <3
Fijn dat het weer goed gaat! En wat een schattige foto van nacho!

Hier gaat alles nog goed! :))
Weer mooi gevoedde buikjes! *\o/*
Ik heb nog foto's van gister! <3
Ze krijgen steeds meer haar op hun lijfje!

Eneeh wat een groot verschil tussen baby 2 en 5 he := ze groeien nu echt zo snel! Baby 5 is vandaag alweer groter _O-
Denk dat die nu ong zo groot is als de overleden joekel.

BABY SPAM!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding