gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:46

Dat snap ik Esther! Heel fijn dat ze zo goed gaan samen <3

Afbeelding

Afbeelding
Scheetjes lekker grasjes eten <3
So far so good met Pepper, ze lijkt weer wat stabieler alleen d'r achterpootje willen nog niet helemaal :( Maargoed ze eet weer goed gelukkig dus duimen dat m'n lieve muisje erdoor komt!

Afbeelding
Kaasje wilt altijd graag aandacht, hij is en blijft zo ontzettend leuk <3

Ik ga denk ik over een paar weken nog eens proberen te koppelen en als Pepper weer opgeknapt is misschien met haar en Billy proberen :)

Kaasje wilt heel graag rijden dus wie weet zijn het puur hormonen waar hij toch nog last van heeft..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:48

Ik duim voor je!

Haha gekke Kaas :') .

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 21:40

Blik heeft eindelijk de bank ontdekt :’).
Afbeelding

_Tarzan

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:12

Ooh die blik van 'm geweldig <3

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:19

_Tarzan schreef:
Ooh die blik van 'm geweldig <3

Die BLIK van hem _O- :') .

Echt een schattige foto trouwens :D .

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:32

Flauw :') .

Hij is ook zoooo schattig! Al viel die gister met kleedje en al van de bank af. Echt zo’n slomotion film.
En later zag je m echt beduusd kijken :') .
Hij heeft er niks aan overgehouden trouwens, alleen een verbaasd Blik hoofd

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 11:46

OMG ik zie het al voor me _O- :') :') :')

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 20:30

Geweldig dat ze bij jou in huis gewoon lekker op de bank springen, Esther. :')

Na mijn vakantie wil ik hier het verblijf van m'n groep gaan uitbreiden/vernieuwen. Ik ben alleen nog een beetje in dubio welk gaas ik ga gebruiken voor de ren. Tarzan_, ik zag dat jij een deur met redelijk grote mazen hebt, gaan daar geen ongedierte en/of roofdieren doorheen? Ik vind het een stuk ruimer staan als het de mazen van het gaas wat groter zijn, maar ben als de dood dat er dieren in m'n ren komen die er niet horen...

En waarmee hebben de meeste de bovenkant van hun ren afgedicht? Ik heb nu even globaal gemeten en dan wordt hun verblijf 2,80m bij 5,0m, dus dat is een redelijk onhandige maat om met gaaspanelen te gaan werken.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 20:53

Ik heb een hoge kennel en deze is aan de bovenkant open (kennel is 2m hoog en 4m2 groot). Het standaardgaas wat erbij zat vond ik erg eng. Vol met punten... Ik heb zelf groen gaas gekocht met grote mazen. Ik heb grote konijnen die wel van zich af bijten als dat nodig is. Durft nog geen kat bij te komen,haha.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 21:09

Bij de deur zijn inderdaad de openingen wat groter maar ondanks dat er marters rondlopen in de tuin nog geen last van gehad, daarnaast denk ik dat het toch te krap is voor een marter om daar doorheen te komen.

Wij hebben een ijzeren stang in het midden van de ren en daar bovenop een soort van gaas gespannen, ideaal :)

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 22:06

Ik moet zeggen dat er hier ook geen katten in de tuin durven te komen doordat wij honden hebben, maar we wonen redelijk dichtbij het bos waardoor ik het niet helemaal vertrouw om de bovenkant open te laten. Tot nu toe heb ik nog nooit een roofdier bij ons in de tuin gezien, maar ik ben een soort overbezorgde moeder. :P Een kennel is ook nog wel iets om naar te gaan kijken..

Ik heb nu gaaspanelen met mazen van 3x3cm op de ren liggen en ik denk dat een marter daar inderdaad niet doorheen gaat passen. Misschien is dat dan een optie om te gebruiken voor de hele ren. Het idee van een ijzeren buis is ook een goed idee.

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 22:11

Sorry voor de late response! Ben heel druk geweest dus niet echt veel online geweest. :P
Wat een toffe foto's zijn het geworden _Tarzan! Vooral samen, zo lief! <3

Inmiddels is Binky vanochtend op speed date geweest! Ik had een heel mooie gevlekte voedster gezien die mij leuk leek maar die was helaas een beetje te druk voor Binky. Daarna een bruine hangoor voedster erbij gezet en die was zelf ook heel rustig en dat ging hartstikke goed dus we zijn daar voor gegaan! Ze heet Bruintje maar ik wil haar graag een andere roepnaam geven dus alles met een B is welkom. O:) (Ik heb haar ook al een paar keer Brownie genoemd xD). Er zat ook nog een exacte replica van Bunny (helaas een ram .. ) en toen ik hem zag heb ik wel even staan huilen want hij zag er zo lief uit.

Ze hebben hier thuis vanmiddag buiten in de ren gezeten, even gesnuffeld, beide onderdanig naar elkaar toe gedaan en ieder zijn eigen ding. Was zo trots op mijn vent want hij is best een territoriaal konijn dus ik was heel benieuwd hoe hij op een ander konijn bij hem zou reageren maar het gaat perfect! <3

Bruintje zelf moet nog even wennen dus ze is heel bang maar dat is begrijpelijk met een nieuwe omgeving, nieuwe mensen, en ook nieuwe dieren zoals 2 katten en een hond. Maar dat zal over een paar dagen wel goed gaan komen! :D

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 09:40

Wat leuk Claire! Foto's! :D

Ik ben afgelopen donderdag verhuisd en morgen ga ik de konijnen verhuizen. Nog geen tijd voor gehad eerder :=

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 10:07

Leuk Claire! Heb je foto’s van het nieuwe paartje :)?

Haha Lady, verhuizen is ooo druk en stressvol!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 10:23

Wat fijn dat je een nieuw vriendinnetje voor Binky hebt gevonden, Claire. Ik ben ook wel benieuwd naar een foto van het nieuwe koppel! Op zich vind ik Brownie wel een leuke naam. :j

Haha, Lady24, de konijnen denken vast dat je hun vergeten bent! :P

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 10:56

Haha, had ze eigenlijk vrijdag willen halen maar toen heb ik voor Piet snot thuis zitten wachten op de mensen voor de cv ketel die niet kwamen... 8)7

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 11:25

Mensen ga even niet bijlezen maar laat je konijnen zeker enten op RDH1 en RDH2, sinds donderdag nu al 2 volwassen konijnen en 6 baby's kwijt aan RDH2. Ga hier emotioneel aan kapot, deel is gevaccineerd en enkele niet dus hebben we allemaal vrijdag een enting gehad toen we ontdekten dat het RDH2 was maar kans is groot dat ik ze kwijtraak ;( .

Dus ondanks het duur is, doen!
Laatst bijgewerkt door Lori op 20-05-18 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 11:29

Ah jeetje lori! Sterkte :(:)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 11:32

Wat ontzettend rot Lori, sterkte! :(:)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 11:36

Zit nu nog met 13 konijnen, enkele waren al gevaccineerd ertegen maar het is niet 100% sluitend enkel maken ze net wat meer kans ermee. Ga hopen anders stopt het voor mij met de konijnen, dit is te veel leed. Ben zo de vrijdag om 14u30 met de koets vertrokken om 15u30 kom terug ga meteen naar het hok en eentje ligt terug dood en het ander was aan het stuiptrekken. ;( |(

Laatste van dat nest begon ook te verslappen en mee naar de DA gereden toen (was al hele tijd telefonisch op de hoogte, ging vaccin gaan halen en hem meegenomen om te laten inslapen)

Gisteren dan geen gestorven en ik sta op deze morgen en helaas.. had ze al apart gezet maar mocht niet zijn, is nu bang afwachten hoe het met de laatste baby gaat gaan maar de kans is groot dat ik hem ook verlies.
Laatst bijgewerkt door Lori op 20-05-18 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 11:45

Ik ga ook hard voor je duimen, wat verschrikkelijk zo zeg!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 12:31

Ik duim heel hard voor je :(:)!

En ik dacht altijd dat konijnen actief waren.. beesten liggen al de hele ochtend op het kleedje :')
Afbeelding

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 14:50

Oef, Lori...Dat is flink schrikken zeg!

Hier zijn ze afgelopen april ook geënt voor RHD1, Myxomatose en RHD2. In oktober moeten ze weer voor de booster van RHD2. Onze dierenarts hanteert speciale entdagen. Ik geloof dat de RHD2 enting dan 25 euro per konijn is inclusief consult.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:32

Klopt zijn plaatsen dat ze entdagen doen maar niet overal. Hier een flesje gehad ervoor met het middel dat maar 1x per jaar moet. Tot nu toe leeft de laatste baby nog altijd en buiten ook nog alles.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:37

Oef.... Duimen draaien voor je hoor!

Hier hebben ze helaas nog niet de jaarlijkse RHD2 enting, omdat deze in verhouding véél duurder is (zeggen ze :=)