Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-19 10:37

haha herkenbaar. Djessey gaat vervolgens wel echt staan kijken. En vogeltjes in het water... :wow:

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:39

Welkom voor de gene die nieuw zijn in de gezellige groep ! En naar mijn mening is iedereen welkom maar het commentaar is natuurlijk wel goed bedoeld!

Wat een cutie foto’s van Popo

Kimvicious& Xlaraaj heel veel beterschap zeg !

Cupcakes oh heerlijk om naar het strand te gaan. Leuke foto’s

Diandra wat zijn ze knap he die 3 van jou

Suze_ ahh wat lief samen op de bank. Maar pfoe wat lastig zeg snap dat het tot wanhoop brengt.

XDenies whahaha heerlijk om te horen over het verhaaltje van Mera

Hier alvast aan t na denken hoe we het met nieuwjaar gaan doen. Candy wordt ontzettend onrustig van het kleine beetje vuurwerk wat nu al gaande is. Veel blaffen en rond rennen als ze wat hoort. Iemand tips hoe we dit het beste kunnen gaan aanpakken? Zet al regel matig vuurwerk geluiden op maar dat is nooit te vergelijken met echt vuurwerk in de realiteit.

Nu is Candy sowieso al snel aan de bange kant. En heel onzeker.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:41

Afbeelding
Als je maar lekker ligt

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 11:40

Welkom nieuwe. Leuke benner en ben benieuwd naar foto van de kruising.

Haha geweldig Jip op strand.

Zieke beterschap allebij.

Deniese leuke foto. Ben benieuwd naar de andere foto's

En kiwitje der baby los gelaten en super trots.

Senna heeft het prima naar der zin op vakantie. Haha jullie hebben over vogels . Senna vond gisteren de ganzen maar raar. Die kwamen ook echt voor het raam.

Afbeelding
En savonds lekker bij de baas.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 16:13

xDenies schreef:
[ [url=m/hIicXm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als je maar lekker ligt

Hihihi

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 17:03

DatBenIkNou schreef:
Ik vind het echt helemaal niet handig om zo laat het alleen thuis blijven te trainen? Ben ik daar nu de enige in? Daar begin ik echt al vanaf een week of 12 mee hoor...Natuurlijk niet lang, maar op den duur wil je toch ook wel dingen zonder de honden ondernemen? Ik kan moeilijk overal 3 honden mee naar toe nemen en om nou steeds opvang te moeten regelen?? Teddy is nu 5 maanden en en kan als het moet een uur of 5 alleen thuis zijn. Komt niet vaak voor, ze zijn verwend met het feit dat ze mee kunnen met mijn werk. Maar onlangs bijvoorbeeld een verjaardag verder weg gehad en ze konden niet mee ivm gedragsproblematiek van de hond van de vrienden waar we heen gingen. Ik heb dan wel een camera en app op mijn telefoon. Zeker in het begin vond ik dat super handig! Ze snappen er niks van als je er doorheen praat.

5 uur voor een pup van 5 maanden vind ik erg veel, dan zou ik persoonlijk niet naar de verjaardag zijn gegaan.

Ik zie het nut niet in van vroeg beginnen met alleen laten, wij hebben overigens vijf honden en die gaan ook héél veel mee. Nou ondernemen wij vooral ook dingen voor de honden.

Maar dat wisten we toen we honden namen, ik schaf geen hond aan om deze het merendeel alleen thuis te laten.

Daarbij was onze oudste prima getraind op alleen thuis blijven, tot ons huidige huis, toen brak de hel los. Toen zijn ze heel lang, volgens mij ruim 1,5/2 jaar geen minuut alleen thuis geweest. Inmiddels bouwen we het weer op, en dat gaat goed, maar langer dan 2,5 uur hebben we nog niet gedaan. En dan moesten we moeite doen om überhaupt zolang weg te blijven. :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 17:41

Punjab, wat wordt Senna groot! Hoe gaat het nu met behendigheid?

Ik vind 5 uur alleen zijn sowieso wel lang. Al vind ik wel een verschil zitten tussen alleen alleen of met een andere hond alleen.

Wij hebben de pech dat Dexter alleen zijn niet leuk vindt. Hij kan het ondertussen prima maar de wetenschap dat je hond thuis piepend aan het ijsberen is is niet fijn. Gelukkig is hij nu niet vaak alleen meer omdat schoonouders veel thuis zijn.

Dexter heeft het vandaag enorm leuk gehad in de opvang. Hij heeft gespeeld met de hond van de eigenaar van het asiel :D Ik gaf aan dat ik graag wilde dat ze heel zorgvuldig zouden selecteren wie ze bij hem zouden doen omdat ik kennismaking met andere honden liever niet uit handen geef := Dus na zorgvuldige observatie van hun kant is deze hond zijn maatje geworden. En op de Fitbark kan ik zien dat ze er aardig op los hebben gespeeld *\o/* _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-19 18:14

Haha Denies, dat ligt vast lekker :P

Ik vind 5 uur ook veel te lang. Bij langer dan 1 a 2 uur zitten ze bij de oppas :P

wat fijn dat hij het zo leuk gehad heeft Kaus!

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 19:31

Interessant om te lezen hoe jullie eea doen met de pups/honden qua alleen zijn. Ik wil de hond ook niet heel lang alleen laten. Maar merk dat jullie daar nog 'strakker' in zitten. Ik ken wel mensen die een hele werkdag weg zijn (dik 8u). Dat vind ik onacceptabel. Maar ik heb elke maandag een werkdag waarop alleen de uitlaat tussen de middag komt voor een wandeling van (ruim) een uur. Dat betekent wel dat Fien dan 2x 4u alleen thuis is (met de kat). Ze ligt ook op de dagen dat we thuis zijn toch erg veel te slapen/ontspannen. En volgend jaar zomer als Youp oud genoeg is zullen ze dan samen alleen thuis zijn.
Maar voor mij is af en toe een bezoek aan vrienden waarbij we 4 a 5 uur van huis zijn max. Daarvoor zijn de honden dan altijd veel los geweest en altijd een leuk bosbezoek met veel snuffel en speeltijd. Die liggen heerlijk te slapen.

Wat een heftige verhalen trouwens rondom vuurwerk. Wat een angst al. Erg zielig. Youp zit net in een spannende periode rond oud&nieuw, maar we wonen gelukkig buitenaf, en Fien is wel iets gespannen, maar niet echt bang. Ze gaat zelfs mee voor een laatste rondje tegen 11uur. Maar dan valt het bij ons ook wel heel erg mee.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-19 19:35

Ik ben daarin in iedergeval een zacht ei. Ik vind t sneu :P

Maar je hebt ook iets als opvang of goede uitlaat services (die dus niet alleen of met 2 een hele groep losgooien in een (aanlijnplicht)gebied )

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 20:05

kiwiwitje schreef:

Maar je hebt ook iets als opvang of goede uitlaat services (die dus niet alleen of met 2 een hele groep losgooien in een (aanlijnplicht)gebied )

Precies dit! Er zijn zulke goede alternatieven, honden hoeven echt niet meer lang en eenzaam alleen thuis te zitten.

Het maximale wat ze bij ons alleen thuis zouden zijn is van 15 uur tot 18 uur, maar doordat Guinness zo flipte was dat ook van de baan. Laatst een keertje dus 2,5 uur waar hij zich uitstekend gedragen heeft, dus bij thuiskomt ook zeer uitbundig beloond en allemaal lekkers gehad. Maar hij voelde zich duidelijk op zijn gemak, ging ook rustig liggen enzo.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-19 21:37

De pups van boellie (geboren 10-11)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pearl en sapphire zijn mijn favo’s nu. Uiteraard omdat ik dat blauwe teefje heel gaaf vind maar pearl puur omdat ze echt 2 druppels water haar papa is <3
Morgen ga ik er zelf heen.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 21:39

Oh wat een dotjes <3 Worden al echt kleine beertjes

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 21:40

Wat leuk Kiwiwitje!! Ik vind Sapphire ook erg leuk, maar dat is ook puur omdat ik van anders hou. (ik ga niet voor niets voor een bruine en kom thuis met een lilac :') ) Ontzettend leuke namen ook :) Veel plezier morgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 21:51

Aw ik vind Onyx leuk <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-19 21:56

Ben heel benieuwd morgen! Ga kijken of ik ze op de foto kan zetten. Ze zijn natuurlijk allemaal leuk <3

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 22:00

Leuk kiwitje dat je morgen weer gaat kijken.

Kaus we hebben nog maar 2 lessen behendigheid gehad en nu ff 3 weken niks.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 08:54

KimD schreef:
kiwiwitje schreef:

Precies dit! Er zijn zulke goede alternatieven, honden hoeven echt niet meer lang en eenzaam alleen thuis te zitten.

Het maximale wat ze bij ons alleen thuis zouden zijn is van 15 uur tot 18 uur, maar doordat Guinness zo flipte was dat ook van de baan. Laatst een keertje dus 2,5 uur waar hij zich uitstekend gedragen heeft, dus bij thuiskomt ook zeer uitbundig beloond en allemaal lekkers gehad. Maar hij voelde zich duidelijk op zijn gemak, ging ook rustig liggen enzo.

Gelukkig zijn ze met z'n drietjes en dus nooit écht alleen en eenzaam. Ik doe ze overigens echt meer plezier met die paar keer per jaar dat het voorkomt 5 uurtjes gewoon samen thuis te laten, dan naar een oppas te brengen. Liever zijn ze gewoon samen in hun eigen omgeving omdat ze opvang niet gewend zijn, ze gaan mee met werk. Ze gaan ook altijd mee op vakantie, zowel zomer als wintersport. Ik heb overigens zelf al jaren een uitlaatservice. Maak je dus niet ongerust dat mijn honden ook maar iets te kort komen. :D Als er een paar honden een wereldleven hebben dan zijn zij het wel!
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 06-12-19 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 09:08

Ik ben ook vroeg begonnen met alleen blijven hoor. Nooit lang, gewoon voor de boodschappen en zo. Ik vind het wel belangrijk dat het kan maar heb het eigenlijk nooit nodig gehad, hij gaat mee naar werk en als vriendlief en ik een dagje weggaan staat zijn moeder te springen om op te passen haha.

Ik vind het ook een verschil of een hond echt alleen is of met een roedel.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 09:12

Simoonzel schreef:
Ik ben ook vroeg begonnen met alleen blijven hoor. Nooit lang, gewoon voor de boodschappen en zo. Ik vind het wel belangrijk dat het kan maar heb het eigenlijk nooit nodig gehad, hij gaat mee naar werk en als vriendlief en ik een dagje weggaan staat zijn moeder te springen om op te passen haha.

Ik vind het ook een verschil of een hond echt alleen is of met een roedel.

Precies. Het komt nauwelijks voor, maar mocht het een keer zo zijn dan is het geen probleem voor een paar uurtjes. Ze zijn hier ook met z'n drietjes.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 09:18

DatBenIkNou schreef:
KimD schreef:

Gelukkig zijn ze met z'n drietjes en dus nooit écht alleen en eenzaam. Ik doe ze overigens echt meer plezier met die paar keer per jaar dat het voorkomt 5 uurtjes gewoon samen thuis te laten, dan naar een oppas te brengen. Liever zijn ze gewoon samen in hun eigen omgeving omdat ze opvang niet gewend zijn, ze gaan mee met werk. Ze gaan ook altijd mee op vakantie, zowel zomer als wintersport. Ik heb overigens zelf al jaren een uitlaatservice. Maak je dus niet ongerust dat mijn honden ook maar iets te kort komen. :D Als er een paar honden een wereldleven hebben dan zijn zij het wel!

T was ook niet specifiek op jou bedoeld.....

Maar ik vind 5 uur lang. Ook als t incidenteel is. En hier zit alles in benches behalve de katten dus ze zijn wel samen maar zien elkaar niet(dichte benches) dat vind ik niet echt ''samen''.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 09:39

In dichte benches zou ik ook weer anders vinden inderdaad. dat speelt hier niet en daar zou ik ook wel een probleem mee hebben. Iedere situatie is zo weer anders. Mijn oudste hond is 12, die wil óf bij mij zijn, óf gewoon lekker thuis bijvoorbeeld. Uit hetzelfde nest als onze pup van 5 maanden zijn broertjes die nog steeds geen 5 minuten alleen kunnen zijn zonder alles bij elkaar te blaffen. Vandaar dat mijn mening is dat je dit gewoon kan en moet trainen. Want voor die hond is het ook vreselijk naar als hij niet voldoende vertrouwen en stabiliteit heeft tenslotte.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 09:41

Maar werken jullie dan allemaal thuis of mogen de honden mee? Als je nooit langer dan een uur of 2 van huis bent :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 09:44

Ik wil honden niet los hebben zonder toezicht. Ivm evt vechten, de katten of evt slopen oid.
Dus dan blijven benches over. En ik ben geen fan van draadkooien wat ook in mn voordeel werkt. De honden zijn zichtbaar relaxter in dichte benches waar alleen de deur ''open'' is.

Gelukkig kennen ze t alleen zijn prima en de kleinste vanaf t alleen zijn in de auto. Waar ze wel contact kunnen hebben met elkaar omdat er boven aan tralie ruimte is.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 10:01

Tja, Arya is hier ook wel eens 3-4u alleen geweest met nu 5 maanden oud, als wij dingen doen/afspraken hebben waar zij niet mee kan (hebben dit van jongs af aan opgebouwd en ze heeft er geen problemen mee). Het komt niet veel voor, maar het is wel een enkele keer nu voorgevallen. We proberen zoveel mogelijk rekening ermee te houden dat ze mee kan waar het kan en mag, en probeer alles dan zo fijn mogelijk te plannen voor haar, maar ik ga ook wel eens een enkele keer even de stad in met een vriendin voor een lunch ofzo en dat moet imo gewoon kunnen. Ik probeer me zoveel mogelijk aan de hond aan te passen, maar het is gewoon niet haalbaar voor ons dat ze overal mee naartoe kan en ik kan niet zeggen tegen iedereen: sorry, ik kan je niet meer zien/ontmoeten. KAN wel natuurlijk, maar doe ik niet en is een bewuste keus die ik maak. Misschien ben ik een slechte honden mama in de ogen van sommigen, maar zo voel en ervaar ik het niet als ik kijk naar onze blije pup haha. En dan werk ik niet eens, maar ik heb toch dingen die ik wel eens moet doen wat ik niet kan plannen als manlief thuis is en overdag dus moet doen bv. Dat zijn meestal wel dingen waar ik nooit langer dan een uur voor weg ben, maar soms wel eens 2uurtjes voor bv. een lunch - maar gebeurt wederom niet vaak omdat ik zoveel mogelijk tijd met de dieren thuis wil doorbrengen, zeker nu ze nog zo jong zijn.

We hebben een camera waarmee we d'r in de gaten houden en tot nu toe ligt ze gewoon altijd te slapen als we weg zijn, dus ik zie daar het probleem niet van in. Voor velen is het gewoon niet haalbaar om je hond(en) gewoon overal mee naartoe te kunnen nemen en zeker als er gewerkt wordt. De luxe van thuis werken of de hond mee kunnen nemen hebben velen gewoon niet. En zo wil ik mijn hond niet in de auto laten zitten (om maar wat te noemen. Doen velen wel, maar is gewoon iets wat ieder voor zich moet beslissen) als ik iets zou gaan doen want ik heb het idee dat ik Arya meer plezier doe met haar dan thuis te laten bij de kat waar ze nog gezelschap heeft van Sansa. Ze is volledig op haar plekje als ze thuis is in de bench en slaapt dan gewoon. Ieder z'n eigen ding :) Denk dat je gewoon moet kijken naar je eigen situatie, wat je kunt en wilt en moet doen wat je het prettigs vindt. Iedereen is daar anders in en ik vind dat je elkaar daarin wel mag respecteren. Het is niet zo dat als je je hond een paar uur alleen laat, en geen oppas service gebruikt, je opeens je hond verwaarloosd - want zo komen sommige opmerkingen wel over :') Iedereen pakt dingen nu eenmaal anders aan en imo is er niet altijd maar 1 juiste manier.

Wij wilden Arya wel bewust opvoeden met het wennen aan wat uurtjes alleen kunnen zijn - ik ben hiervoor dan ook bewust de deur uit gegaan om het op te bouwen, want meestal ben ik gewoon altijd thuis. Want als het een keer wel moet, is het super rot als de hond dan helemaal over de zeik is. Hier gaat het tot nu toe super. We doen het niet als het niet hoeft, maar soms komt het wel eens voor. Als we bv. voor een verjaardag van schoonmoeder gaan uiteten. Kan moeilijk zeggen dat we nooit meer ergens naar een verjaardag komen ofzo. Want bij de meesten in onze familie en vriendenkring is het niet haalbaar om de hond overal mee naartoe te nemen en oppas heb ik dan ook niet als er dingen met familie ondernemen worden. Misschien dat ik in de toekomst kan kijken voor een oppas service (Maar ik wil dat nu sowieso nog niet omdat ze nog zo jong is en ik nog volop met de opvoeding bezig ben, dus ik geef haar nu liever niet in de handen van 'vreemden'), maar ik vind het eerlijk gezegd wel fijn als ze gewoon op zichzelf, met Sansa erbij, thuis kan zijn en daar aan went - of ja, daar is ze eigenlijk wel al aan gewend. Niet dat ze hele dagen alleen is nu, maar wij wennen het wel aan ja en dat doe ik het liefst nu ze nog jong is en zich sneller aanpast als dat het straks lastiger zou gaan als ze ouder wordt en gewend is om nooit alleen te zijn :) Voor langer als 3/4u zou ik zelf ook eerder gaan kijken voor een oppas service/familie, als we een dagje weg zouden willen zonder hond bv en zeker als het op regelmatige basis is, maar voor nu is dat hier nog niet aan de orde aangezien het hier niet regelmatig gebeurt. Iedereen legt de grens daar anders natuurlijk en dat moet kunnen.

---

Hier heeft vandaag alles vrij; manlief en zoon (en ik altijd, lol). Dus we gaan dadelijk even winkelen en Arya gaat dan gezellig mee. Moeten naar de dierenwinkel bv. en nog wat dingen ophalen die we besteld hadden en laten bezorgen in de winkel.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 06-12-19 10:19, in het totaal 12 keer bewerkt