Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DatBenIkNou schreef:Ik vind het echt helemaal niet handig om zo laat het alleen thuis blijven te trainen? Ben ik daar nu de enige in? Daar begin ik echt al vanaf een week of 12 mee hoor...Natuurlijk niet lang, maar op den duur wil je toch ook wel dingen zonder de honden ondernemen? Ik kan moeilijk overal 3 honden mee naar toe nemen en om nou steeds opvang te moeten regelen?? Teddy is nu 5 maanden en en kan als het moet een uur of 5 alleen thuis zijn. Komt niet vaak voor, ze zijn verwend met het feit dat ze mee kunnen met mijn werk. Maar onlangs bijvoorbeeld een verjaardag verder weg gehad en ze konden niet mee ivm gedragsproblematiek van de hond van de vrienden waar we heen gingen. Ik heb dan wel een camera en app op mijn telefoon. Zeker in het begin vond ik dat super handig! Ze snappen er niks van als je er doorheen praat.
kiwiwitje schreef:Ik ben daarin in iedergeval een zacht ei. Ik vind t sneu
Maar je hebt ook iets als opvang of goede uitlaat services (die dus niet alleen of met 2 een hele groep losgooien in een (aanlijnplicht)gebied )
KimD schreef:kiwiwitje schreef:Ik ben daarin in iedergeval een zacht ei. Ik vind t sneu
Maar je hebt ook iets als opvang of goede uitlaat services (die dus niet alleen of met 2 een hele groep losgooien in een (aanlijnplicht)gebied )
Precies dit! Er zijn zulke goede alternatieven, honden hoeven echt niet meer lang en eenzaam alleen thuis te zitten.
Het maximale wat ze bij ons alleen thuis zouden zijn is van 15 uur tot 18 uur, maar doordat Guinness zo flipte was dat ook van de baan. Laatst een keertje dus 2,5 uur waar hij zich uitstekend gedragen heeft, dus bij thuiskomt ook zeer uitbundig beloond en allemaal lekkers gehad. Maar hij voelde zich duidelijk op zijn gemak, ging ook rustig liggen enzo.
Simoonzel schreef:Ik ben ook vroeg begonnen met alleen blijven hoor. Nooit lang, gewoon voor de boodschappen en zo. Ik vind het wel belangrijk dat het kan maar heb het eigenlijk nooit nodig gehad, hij gaat mee naar werk en als vriendlief en ik een dagje weggaan staat zijn moeder te springen om op te passen haha.
Ik vind het ook een verschil of een hond echt alleen is of met een roedel.
DatBenIkNou schreef:KimD schreef:
Precies dit! Er zijn zulke goede alternatieven, honden hoeven echt niet meer lang en eenzaam alleen thuis te zitten.
Het maximale wat ze bij ons alleen thuis zouden zijn is van 15 uur tot 18 uur, maar doordat Guinness zo flipte was dat ook van de baan. Laatst een keertje dus 2,5 uur waar hij zich uitstekend gedragen heeft, dus bij thuiskomt ook zeer uitbundig beloond en allemaal lekkers gehad. Maar hij voelde zich duidelijk op zijn gemak, ging ook rustig liggen enzo.
Gelukkig zijn ze met z'n drietjes en dus nooit écht alleen en eenzaam. Ik doe ze overigens echt meer plezier met die paar keer per jaar dat het voorkomt 5 uurtjes gewoon samen thuis te laten, dan naar een oppas te brengen. Liever zijn ze gewoon samen in hun eigen omgeving omdat ze opvang niet gewend zijn, ze gaan mee met werk. Ze gaan ook altijd mee op vakantie, zowel zomer als wintersport. Ik heb overigens zelf al jaren een uitlaatservice. Maak je dus niet ongerust dat mijn honden ook maar iets te kort komen.Als er een paar honden een wereldleven hebben dan zijn zij het wel!