De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 18:59

ooh ik snap het helemaal hoor Achaiah! Succes morgen en komt vast helemaal goed :(:)
haha wat goed dat je Brownie hebt kunnen lokken! Grappig zo om te zien zo die zwarte huidjes!

Hier komt er vannacht en morgen echt t*ring weer aan! Super super harde wind en heel veel regen! De eerste herfststorm. Hopen dat Zigbat lekker binnen gaan zitten -O-

_Tarzan

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 19:35

Oooh knappe babys! <3 Zijn het er 5?
Wat fijn dat brownie zich goed liet lokken en de babys weer gevoed heeft <3

En ja ze zien er een beetje door de war uit, maar Macho heeft mega manen die altijd gek zitten en de nieuwe is in de rui :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 19:42

Ik zat ook dik in de stress voor de castratie hoor... heb er echt slecht van geslapen. Maar hier hadden we er ook eentje die net E. cuniculi had gehad dus ik zag de doemscenario’s al voor me

Ach brownie toch, zomaar de kinders vergeten :roll: :))

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 20:54

Die brownie toch. :+
5 zwartjes? Wel schattig. :D

Ik had ook stress voor de castratie van Feather, had ik ervoor nooit eigenlijk. Maar Feather zijn broertje was bijna overleden tijdens de castratie dus nu had ik toch wat schrik. Okee, dit helpt niet zeker, sorry. :=
Beide leven btw nog en doen het super! Beter?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 20:59

Uh Kimberly, hoe ga je die uit elkaar houden _O- ?

Afbeelding
Ik stoorde denk ik tijdens een intiem moment <3

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 21:19

Oh die Browney toch haha, gelukkig weet ze nu weer dat ze beebjes heeft die willen eten :D

Wat een lief stel es_ther!

Hier gaan ze in de avond in hun konijnenhok van 1m25, maar dat lijken ze niet echt te waarderen... vooral Puck doet echt haar best om uit het hok te komen, aan de wanden krabben en als ik het deurtje open doe om hooi of water neer te zetten, probeerd ze eruit te springen :wow:
Gaan ze er ooit aan wennen, of kan ik ze beter gewoon los laten lopen en b.v. een loopplank naar het hok maken zodat ze droog kunnen zitten als het regent? Lastig hoor, wil t zo graag goed doen. Andere kant, ik weet niet wat voor eventuele roofdieren er snachts wakker zijn en vind het wel zo prettig als de nijntjes er smorgens nog gewoon zijn :o wat zouden jullie doen? Hun ren is heeft geen dakje, dus daar kunnen eventuele roofdieren gewoon bij

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 21:24

Haha Tarzan, zn wilde haren haha. Ze blijven lief!

Haha oh oh Esther, je moet ook eerst kloppen he!!
Nooit zomaar kijken :+

Hmm lastig Idylle..
Wij hebben ze gewoon los lopen, maar de ren wel met een net overdekt. Maarja, bij ons hebben we ook niet echt veel roofdieren in de stad..

Lekkerding is Pebbles ook.
Baby <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 22:03

Beste baby! Wat is ze mooi <3

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:04

Ja ze wordt al een grote baby haha

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 23:35

Gigixponys schreef:
Maar Feather zijn broertje was bijna overleden tijdens de castratie dus nu had ik toch wat schrik. Okee, dit helpt niet zeker, sorry. :=

Ik denk dat dit inderdaad echt helpend is _O- :=

Het zijn idd 5 babys!
En hoe uit elkaar te houden, tja :')
Halsbandjes omdoen? _O-

Esther... leave us women!

Idylle, toen ik nog geen dak op de buitenren had sloot ik ze ook op in hun hok! Idd ivm mogelijke roofdieren!

Pebbles met zn lange oren _O- grote oren en een wiebelstaart... m..n k.n..n! :)ddd

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 23:36

Kimberly, AF :') !

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 23:47

Foei Kimberley :')

Mn vriend kende t ook niet.. maar nu..
Hij zette het net spontaan op, zucht :')

Ik zou ze gewoon in een mooi kleurtje spuiten Kimberley :+
Halsbandje is geen gek idee :')

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 07:59

Es_ther schreef:
Zo schattig Tarzan <3 !

Dames, jullie worden bedankt. Ik heb dat lied dus in m’n hoofd :')

Ik ook :')

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 09:47

Nee jullie helpen niet :+ _O-

Idylle ik zou ze snachts wel opsluiten.. idd ivm roofvogels en ander gespuis. Hier zitten ook wel echt veel roofvogels moet ik zeggen.

Haha dat lied ga ik níet luisteren _O-

Mooie baby <3

Haha halsbandjes, of allemaal een gekleurde stip op de bips! :+

Sparrow vanmorgen afgezet bij de dierenarts, arme ding zat natuurlijk helemaal te trillen in z’n mandje en dan zo achterlaten. -O- Het was druk! Hele parkeerplaats vol. Geen idee hoe laat hij aan de beurt is. Zit ie daar. Krijgen ze eigenlijk wel water? Of moet ie gewoon in z’n reismandje zitten tot ie aan de beurt is := . maarja maar beetje loslaten ook. Duimen dat alles helemaal goed gaat!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 09:52

Hopelijk is hij snel aan de beurt! Ze zitten dan in een hokje bij de DA. Ook na de operatie, waar ze ze goed warm kunnen houden na de ingreep tot ze goed wakker zijn

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 09:53

Oh dat stelt me wel gerust. Dankje! Ook niet gevraagd eigenlijk :=

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 09:59

ahh succes Sparrow! Komt helemaal goed hoor :(:) Denk maar aan hem en zeg dat het goed komt en dat je hem straks weer komt halen :j Ze zorgen natuurlijk goed voor hem hoor!

Hier heb ik ze gewoon buiten snachts, maar wel met het schaduwdoek eroverheen, dit voor evt roofvogels zodat ze die niet zien vanaf boven. Op aanraden van een vriend van ons (nature conservationist). De tuin is helemaal afgezet dus hier komen geen slangen gelukkig :P Sowieso nog nooit in het dorp gezien, maar het kan voorkomen, gelukkig niet in onze tuin haha. Tenzij ze in de wc naar boven komen en zo naar buiten gaan, ok ok, ik stop. Mijn ergste nachtmerrie is dat, dat er ooit een slang uit de wc komt :=

Hier zat Zigbat gewoon weer lekker in de regen vanmorgen ,maar toen het er echt even goed uit viel gingen ze wel naar binnen gelukkig.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-21 10:32

Ah Sparrow! Succes :(:).

LL, jullie hebben ook allemaal enge dingen in ZA :') .

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 10:46

Ahh success voor Sparrow vandaag!!
Komt vast helemaal goed! Meestal helpen ze ze wel snel, omdat ze ook nog nazorg nodig hebben
En ze zitten inderdaad in een hokje vaak bij de dierenarts!

Ohh Laughterline, dat is ook mijn ergste nachtmerrie!
Al is dat hier iets minder logisch dan bij jou :')
Zigbat zijn wel beetje sukkeltjes dus hahaha.

Ohh verliefd verliefdd
Vandaag voor t eerst durven kijken
Het zijn 6 naakte molratten, allemaal anders. Veel gevlekte, maar 2 met wat minder vlekjes!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:21

Sterkte met wachten achaiah!

LL oh my... horror! Next level roofdieren bij jullie natuurlijk _O-

Oooh Jolmer, ik vind ze zooooo leuk! Zulke andere kleurtjes dan mijn 5 tinten zwart := benieuwd naar de kleurtjes van jouw nestje!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:30

Ok, ik heb dus geen verstand van babies en dergelijke :+ Maar stomme vraag misschien, jouw babies zijn allemaal zwart kimberley, maar dat is dan toch de huid? Is het dan ook zo dat ze allemaal zwart haar krijgen?
Bij jou zijn ze gevlekt Jolmer, worden dat dan de aftekeningen?

Op m'n vorige werk hadden ze wel eens babies en die waren dan vooral roze, maar die kregen dan toch een bruin vachtje :+

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:37

Jaa maar zo’n kleurtje als jij hebt, heb ik nog niet!
Zullen we er 1 ruilen? :')

Mijne zijn gevlekt, dus die zijn inderdaad gevlekt! Ik vind het zelf ook enorm vreemd haha. Maar Doodles is eigenlijk ook gevlekt, alleen heel minimaal. Een beetje zoals baby 2 wordt denk ik.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:28

Is idd de huid.
De baby's van kimberley gaan wel zwarte vacht krijgen ook denk ik. Omdat ze geen roze buik/oren hebben, dan zouden ze wildkleur of otter zijn. Maar dat is bij deze combinatie niet mogelijk. Zwart was sowieso de grootste kans hier.

Japanners worden ook geboren met zwarte en roze huid. En aftekeningen zijn ook roze huid.
Dus helemaal zeker ben je toch pas als ze hun vacht krijgen.

Ik heb vannacht ook al gedroomd dat Autumn baby's kreeg. :') Vast door jullie gespam!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-21 12:31

Gigixponys schreef:
Is idd de huid.
De baby's van kimberley gaan wel zwarte vacht krijgen ook denk ik. Omdat ze geen roze buik/oren hebben, dan zouden ze wildkleur of otter zijn. Maar dat is bij deze combinatie niet mogelijk. Zwart was sowieso de grootste kans hier.

Japanners worden ook geboren met zwarte en roze huid. En aftekeningen zijn ook roze huid.
Dus helemaal zeker ben je toch pas als ze hun vacht krijgen.

Ik heb vannacht ook al gedroomd dat Autumn baby's kreeg. :') Vast door jullie gespam!

_O-

Als ze hier baby’s krijgen dan gaat er iets heeel goed mis _O-

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:40

Hahaha :P Ik ben er ook veel mee bezig :P Heerlijk jullie foto's en filmpjes <3 <3

Ben hier begonnen met reorganiseren. Vorig jaar zaten alle konijnen nog apart/alleen, nu al 2 groepen kunnen maken.. en nu bij 1 bestaande groep nog een konijntje kunnen koppelen :D Zijn nu 3 voedsters en 1 gecastreerde ram samen <3 Heb 2 mannetjes verplaatst naar de iets kleinere hokjes, bij hun hokjes het tussenschot weggehaald en nu hebben ze met z'n vieren echt een heel groot hok :+: We hebben van de buren nog een prachtig groot konijnenhok gehad, die hebben we erbij gezet, daar gaat nog 1 rammetje in (had meer rammetjes dan hokjes := ), dan kan ik weer wat gaan schuiven zodat ook groep 2 een extra groot hokje kan krijgen! :D Voor de laatste groep moet ik even wachten tot ik Toff (die binnen zit) kan gaan castreren, maar dan wil ik 'm eigenlijk de voedsters laten dekken waar ie bij komt te zitten... en daar vind ik het nog wat te vroeg voor.. dus geduld geduld... :') Dan heb ik straks 3 grote hokken met 4-3-3 konijntjes samen <3 En 5 lossen hokken, met de rammetjes apart samen :P Hopelijk kan ik dan langzaamaan daar ook matches voor vinden en voedsters castreren... krijgen ze ook allemaal een vriendinnetje.. hopelijk gaat dat allemaal goed en worden ze niet alleen maar gefrustreerder.... we gaan 't zien...