Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nientsje

Re: Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:04

Wat een leukie!

Ik heb ook wel een mooie beer zitten :)) maar of ik hem nou moet laten dekken...
Afbeelding
Afbeelding
Herman <3

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:15

Wow twee hele mooie mannen!

Sunflower0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:31

Ohh wat leuk dat dambord DubbelDun!!

Ik ben toch nog wel bezorgd om Mattie. Hij eet goed. Maar heeft nog niet zulke extreme rensessies als eerst. Wellicht omdat hij nu alleen maar een huisje in zijn hok heeft staan en verder niks.
En op schoot is hij ook stiller dan eerst. Minder gapen, oejken en languit liggen en meer doodstil zitten met grote ogen. Met een worteltje op schoot stort hij zich wel met overgave op het worteltje!
Hebben jullie tips? Of moet ik gewoon geduld hebben...

reina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:36

Dank voor al jullie reacties! Ben meteen lid geworden van de FB. Ter aanvulling: ik zoek geen beer om te hebben, maar alleen om te dekken. Ik ben overigens verrúkt van Herman, dus mocht je hem willen laten dekken, dan hoor ik het graag via PB :D

Ps het dambordje is ook heel schattig, maar ik wil het liefst effen..

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:29

Ik heb hier 2 beren zitten, maar dat zijn borstels. Een witte met zwarte ogen en een buff california choco.

Mijn cavia's zijn vannacht allemaal buiten gebleven, behalve de 2 beren dan, daar heb ik niet genoeg ruimte voor.
Ik heb op dit moment 2 castraten bij elkaar lopen tussen de dames. En dat gaat zowaar goed. Wel buiten met veel ruimte, binnen hebben ze allebei hun eigen dames.Afbeelding

Ze hebben hier lekker de schaduw opgezocht.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:38

Hier zijn ze ook even buiten :D zijn gek op het gras!

Afbeelding

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:04

Blijft leuk om te zien al die caafjes lekker op het gras!

Grappig, ik vind driekleur heel mooi staan op gladhaar en eenkleurig op borstel. Hebben jullie ook zulke voorkeur op bepaalde rassen?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:35

Ik vind californian super mooi maar toen ik Harrie en Henk zag vond ik ze zo leuk dat ik ze niet kon laten zitten :') fokker waar ze vandaan komen heeft ook rode californian bostels ook geweldig leuke beestjes

Riverdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:52

Omg omg omg nieuwe foto’s gemaakt vandaag! Mijn ‘mooie watermerk’ staat op mn macbook trouwens en ik wil deze foto’s niet over t internet zien zonder dat watermerk dus dan mar even in koeienletters er overheen *\o/* Hoop dat jullie de oorspronkelijke foto’s nog een beetje kunnen zien *D
Laatst bijgewerkt door Riverdale op 23-02-23 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 23:12

Ik vind eigenlijk heel veel kleuren mooi, zowel combinatie's als egale kleurtjes. Van mijn cavia's vond ik Mitchy het mooist, daar was ik meteen helemaal weg van ;(

Riverdale, mooie foto's! Wel zou ik het logo wat subtieler maken :+ Het breekt je foto nu echt af, dat is zonde. Ik zet ze meestal zo neer dat je ze alleen weg kunt knippen door een deel van de cavia weg te knippen. Wegshoppen zou nog wel kunnen, maar mijn ervaring is dat dat niet gedaan wordt.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 23:20

Wat een lieverdjes hierboven allemaal <3

Arme Mattie... klinkt niet fijn nee... hopelijk knapt hij snel op!

@Reina ik zal je een pbtje doen :)

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 00:07

Ik heb een groot zwak voor cavia's met een kruintje op hun koppie - het lijkt dan net of ze wenkbrauwen hebben ofzo. Een kinvlek vind ik ook super schattig. En ik prefereer zwarte ogen boven rode. En gladharigen (en heel licht half-langharig) boven andere caviarassen.
Verder vind ik heel veel mooi - al ga ik nooit meer een zwarte cavia houden.

Ik heb er nu een, en nagels knippen is vrij moeilijk en foto's maken is zo goed als onmogelijk; je ziet redelijk vaak/vaak alleen een zwarte vlek. En ik heb regelmatig gehad (en nog steeds trouwens) dat ik in een huisje tuurde en vrolijk riep dat ik wat groente voor haar had ... en dan zag ik een vlek in mijn ooghoek bewegen. Keek ik opzij, zat een cavia twijfelachtig naar me te kijken van 'wat doet dat mens nou weer?' :+

Zippy vind ik dan wel weer fantastisch getekend, Melody. :) (En ik vond Mitchy ook het mooiste - dat was mijn favoriete jonkie van jou ;( )

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 09:58

Ik ben niet zo van de rode cavia's net als 3-kleur zwart/rood/bont, de rest vind ik wel leuk.
Ik zou nog wel eens een Californian willen hebben en een Amerikaans gekruinde. Verder heb ik ongeveer alles al wel gehad :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 13:43

Zippy heeft een panda vlek :))

Ik vind agouti trouwens ook erg leuk! Die zou ik nog wel een willen. Rusjes vind ik ook mooi, alleen de rode ogen niet. Effen créme of wit met zwarte ogen vind ik ook erg leuk, en verder ben ik vooral van de driekleuren. Creme, buff, choco, wit, zwart. Lilac/saffraan/wit vind ik ook mooi, maar die hebben ook vaak rode oogjes. Ik geloof dat er wel een variant is die er erg op lijkt met zwarte oogjes :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 14:41

Ik heb een witte Teddy met zwarte ogen en mijn cremes hebben ook allemaal zwarte ogen.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:41

Ik wil heel erg graag een skinny cavia hebben als Sammie er niet meer is. Maar als het niet anders kan dan is elk caafje welkom ongeacht de kleur

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:03

Ik wil ooit een grijs of grijswitte caaf <3

Riverdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:17

melody7 schreef:
Ik vind eigenlijk heel veel kleuren mooi, zowel combinatie's als egale kleurtjes. Van mijn cavia's vond ik Mitchy het mooist, daar was ik meteen helemaal weg van ;(

Riverdale, mooie foto's! Wel zou ik het logo wat subtieler maken :+ Het breekt je foto nu echt af, dat is zonde. Ik zet ze meestal zo neer dat je ze alleen weg kunt knippen door een deel van de cavia weg te knippen. Wegshoppen zou nog wel kunnen, maar mijn ervaring is dat dat niet gedaan wordt.

Hihi no worries, dit logo gaat er vanaf zodra ik de foto’s op mn andere computer heb staan :) Daar komt mn goede watermerk op, dat watermerk zit zegmaar naast de cavia ipv erdoorheen :D

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:48

Ik heb vanmorgen een gratis schuilhok opgehaald, via marktplaats. Dan zijn ze niet gelijk zielig als het een keer gaat regenen terwijl ze buiten zitten.
Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 21:49

Die is wel heel erg gaaf! Oud hondenhok?

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 00:11

Mira283 schreef:
Die is wel heel erg gaaf! Oud hondenhok?

Ja, dat klopt. Hij is als schuilhok voor konijnen gebruikt en er zit een houten plaat in de deuropening met een gat erin, zodat er een kleine opening in zit.
Ideaal voor de cavia's.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 09:17

2 van mijn buitenhokken zijn ook hondehokken. Super simpel om de te grote deuropening iets kleiner te maken. Wel heb ik er een echt deurtje van gemaakt zodat ze ook 's nachts echt dicht kunnen (tegen de vossen etc).

Ik hou de Teddy's nu maar even binnen, ik zag net dat het hier nu al 21 graden is. Dus even gras geknipt en dat vinden ze ook lekker :D

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 09:39

Hier zitten wel haakjes bij de opening. Ik denk dat de vorige eigenaar er ook iets voor schoof.
Ik ben hier niet zo bang voor roofdieren. Onze eigen kat was een cavia rover, maar die is pas geleden naar mijn ex verhuist (dit was altijd al de bedoeling, maar hij had er eerder geen ruimte voor).
Maar onze tuin is nog steeds katproof afgezet, dus van buitenaf komt er ook niets in.

Ik heb het idee dat ze het wel heerlijk vinden om nu buiten te zitten. Ze hebben nu schaduw van de bamboe. En later op de dag van de schutting.
In de avond als het afkoelt, worden ze helemaal jolig. En lopen ze te springen en rennen door de ren :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 09:45

Ik wil ook een vaste ren met hok, lijkt me zo ideaal! Hier is er alleen wel veel zon zo in de ochtend (in de middag valt er schaduw op het gras) dus moet even kijken wat tzt handig is.

Hier zijn ze nu ook weer binnen, maar ook binnen is het nu moeilijk koel te houden. Het is binnen nu 22,5 en heb alles open gehad wat in de schaduw is, koeler krijg ik het nu niet. Gister was het op zn heetst 24,5 graden maar ze lijken er vooralsnog geen last van te hebben.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 09:48

Ik heb het binnen wel warmer gehad dat 24, wel 27/28 graden %)
Maar nu met de buitenjaloeziën blijft het hopelijk wat koeler.