Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-20 15:43

Wat leuk! Veel plezier met Jip!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 15:48

Oef, met jip zijn vacht lijkt jacht mij vooral veel extra schoonmaak werk := .

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 15:55

Niet meer als anders denk ik. Na elke wandeling zijn we al een poos bezig om die hond weer schoon te krijgen. _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 15:59

Kaal scheren, heb je daar geen last meer van. :')

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:01

KimD schreef:

Ik heb een keer op het Aussie forum op fb een Aus gezien die kaal geschoren was. Dat nooit :') _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:06

CupCakes_ schreef:
KimD schreef:

Ik heb een keer op het Aussie forum op fb een Aus gezien die kaal geschoren was. Dat nooit :') _O-

Oh god... :')

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:21

Goed punt :+ . Help me herinneren dat ik nooit een langharige hond neem := .

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:22

smurffie schreef:

Neem nooit een langharige hond! :Y) Doe ik ook niet! Die sheltie is van de wederhelft, niet van mij.

Edit: Hier was een geslaagde (kortharige :') ) dekking gisteren!

Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:46

Ooohhh heerlijk Jip!

JessJinn wat gezellig!

Mulan is back :D

KimD, top!! Handig dan he een kortharige!

Vanochtend met Yoshi naaar de Waal geweest! Wat druk met water verkeer dus moest wel ff opletten dat ze niet te diep ging, maar voorbeeldig gedragen :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:48

Sorry jongens dat ik nu niet zo actief ben met reageren op jullie. Ik heb een behoorlijke dip. Hopelijk binnenkort weer een bijleespost van mijn kant. Voor nu, sorry :o

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:04

Nayomie schreef:
Sorry jongens dat ik nu niet zo actief ben met reageren op jullie. Ik heb een behoorlijke dip. Hopelijk binnenkort weer een bijleespost van mijn kant. Voor nu, sorry :o

Waarom sorry, we hebben toch geen contract getekend dat je verplicht bent om te reageren, toch? ;)

Gewoon lekker meelezen!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:18

@cupcakes wat leuk! Gewoon doen als je daar lol aan hebt toch? Ik zag laatst een whippet en een border collie field trials lopen op een Engelse site. Kan best, als de hond er lol in heeft :j

smurffie schreef:

Haha, vooral niet doen nee :n
Mijn Spaniel kwam vaak modderbruin met roestwateroranje terug van wandelingen alleen al :')
Mijn pod komt gewoon altijd schoon thuis, ook na slootbezoekjes en rennen door riet, bladeren en modder. Dat korte, harde haar heeft voordelen :))
(Maar spaniëls en veel retrievers hebben dat langere haar wel met reden natuurlijk, 'schoon blijven' was niet prio één bij de jagers, veilig en met droge ondervacht en zonder huidwonden thuiskomen was dat wél :') )

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-20 17:33

Lekker reageren wanneer t jou uitkomt nayomie!
Spannend KimD! Ik ben team korthaar _O-

Ohh wat een heerlijk zandmonster is yoshi!

Hier liggen ze lekker te kauwen
Afbeelding
Afbeelding

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:52

Ik vind langharige honden vaak leuker om te zien. Maar met de paarden bij mijn ouders aan huis is het gewoon verschrikkelijk onhandig.
Ik mocht dus wel een hond die bij m'n ouders kon op werkdagen, maar kortharig was wel een vereiste.

Even een update van ziva? De bot verlening was toch minder negatief dan wij dachten. In principe hoeft ze geen pijn te hebben na de operatie. Buiten dat ze goede pijnstillers krijgt is het breken van een bot zonder de zenuwen en bloedbanen te brengen niet zo pijnlijk.
Met 6 weken kan haar pootje op volwassen lengte zitten. Dat betekend dat met 6 weken doorzetten en pijnstillers ze een volledig werkend pootje heeft en op latere leeftijd dus veel minder kans op complicaties.
Ze is vandaag geopereerd, we hebben net gehoord dat het goed gegaan is. Morgen mogen we haar ophalen. Vanaf dan beginnen we met 3x daags 1mm rekken.
Daarnaast goede begeleiding, fysio en dan kan ze over 6 weken een normale pup zijn.
Amputatie zag de kliniek door haar jonge leeftijd niet zitten. Daarvoor zou je bij voorkeur moeten wachten tot ze volwassen is en dat was voor haar rug te belastend.
Onderstaand de beloofde foto's. Het rechter normaal gegroeide pootje en vergroeide linker pootje

Afbeelding

Afbeelding

Het " positieve " is dat het niet erfelijk is. Waarschijnlijk is het gekomen door een ontsteking of beknelling in de baarmoeder. Het werd steeds duidelijker omdat het pootje steeds meer verschil had met het normaal groeiende pootje.
Nog haar knappe koppie waarop je duidelijk het verschil in pootjes ziet.

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 18:01

@smurffie ow wow, Ben heel benieuwd naar het verdere herstel :j pittige operatie wel denk ik!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 18:02

Dat denk ik ook! Pittige ingreep! Maargoed, wel een goed vooruitzicht dus.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 18:10

Bedankt! Inderdaad heel pittig. De keuze was ook niet heel makkelijk maar als dit zorgt dat ze een "normaal lijf" krijgt in 6 weken tijd voelt het gemeen om voor amputatie te gaan (waarmee ze ook niet echt oud kon worden, daarmee zou haar lichaam geen 10 jaar mee gaan).

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 18:31

Heftig hoor smurffie! En inderdaad apart hoe die poot erbij staat op de foto. Goed aangepakt :(:)

Wij zijn vandaag voor het eerst weer even in het bos wezen bikejoren. Dexter snapt het in het begin niet maar daarna ging er een knop om en vond hij het weer super *\o/*

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:33

Ja en het pootje wat je ziet is haar goede pootje := . Wij dachten ook steeds dat die niet goed was. Maar die is perfect, alleen past niet onder haar lichaam.
Op de foto verder heupen knieën en rug super goed, dat is dus een fijn iets voor de toekomst.

Wat gaaf kaus! Lijkt me wel eng? Had je het zelf vaker gedaan?

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:45

CupCakes wat leuk met Jip! Altijd fijn als je iets vindt wat je hond én jij leuk vind :D

KimD spannend!

Jeanine ik vind Yoshi zo leuk <3

Kiwi heerlijk zo, lekker relaxed :D

Smurffie jeetje heftig zeg, kan me voorstellen dat het een lastige keuze is geweest. Op naar goed herstel!

Ik was net bij mijn moeder met Mulan, loop ik naar buiten om naar huis te gaan, staat er daar een prullenbak in de fik. Dus Mulan heeft gezellig de brandweer en politie gezien, zo maak je weer eens wat mee :+

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:48

Ik lees nog wel mee! Maar jullie gaan echt te hard :').

Wat is mulan knap geworden!

OEWW kim, een nieuwe puppy voor jullie in the making?

Pfoe, sterkte voor ziva!

On the subject of bikejöring: ik erger me zo erg aan alle corona-wandelaars op de mountainbikepaden. Sinds de temperatuur is gezakt ben ik weer begonnen (AJ VET BLIJ WANT TREKKEN IS ZIJN LEVEN :') ). Hele gezinnen met kinderen op de paden en dan ook gewoon niet aan de kant gaan 8)7

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:51

Smurffie, ja hoor veel vaker! Eng vind ik het niet. Draag een helm en verder op hoop van zege. Ben nog maar één keer tegen een boom gefietst. Hond wilde links, ik wilde rechts en daar was de boom :7 Maar verder gaat het wel prima. Hier weinig wandelaars gelukkig.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 21:03

Maar 1 keer tegen een boom gefietst, alsof het niks is :(:) . Ik geloof niet dat ik daar geschikt voor ben haha.
Wel heel gaaf, hebben jullie actie foto's?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 21:11

Alleen deze maar die is niet zo veelzeggend _O- Ik ga altijd in mn eentje en met 25km door het bos fotos maken is geen aanrader :))

Als je soms mensen onderuit ziet gaan valt mijn aanrijding met de boom nog wel mee gelukkig _O-

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 21:15

Jeetje, ik ben meer zoals Smurffie haha: doodeng! Ik zie dat met mijn schouder ook al helemaal misgaan. Gewoon mountainbiken is al een aanslag die ik niet aandurf :')