Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Galaika

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 20:44

Berner <3! Ben echt verliefd op berners! Welkom dus.

En ook welkom aan troi!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 20:51

Welkom troi en berner pup :D

Oef Anna, alles met akita gekruisd vind ik sowieso al spannend := Mijn vorige uitlaathond was een akita x amstaff x griekse straathond en wat een ramp was die hond. Als pup opgegroeid met die van mij (was toen dagopvang). Maar daarna had hij ze ongeveer twee maanden niet meer gezien. Bij de afscheidswandeling toen wij gingen verhuizen dook hij zonder aanleiding op Dexter. Rete agressief. Dexter had zichzelf onder geplast van angst en pas toen we thuis waren zagen we dat hij onder de bloederige wondjes en korstjes zat. Blij dat ik die hond niet meer hoef uit te laten :=

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 20:51

Anna79 schreef:
Bij mij op de cursus zit een Aussie/Akita/Berner. Trainer gaf ook aan dat het erg lastig in te schatten is wanneer welk ras boven komt drijven zeg maar... Ik zou er ook niet voor kiezen.

Ben wel benieuwd waarom Border X Aussie not done is, ben niet thuis in die rassen dus pure interesse

Omdat het totaal verschillende rassen zijn die in géén enkel opzicht elkaar aanvullen, ze 'versterken' elkaar en dat moet je absoluut niet willen. Deze kruising is heel vaak het middelpunt van veel gedragproblemen.

Veel mensen denken dat een Aussie en een Border vergelijkbaar zijn en het beide appels zijn, maar eigenlijk zijn het appels en peren.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 20:56

KimD schreef:
Anna79 schreef:
Bij mij op de cursus zit een Aussie/Akita/Berner. Trainer gaf ook aan dat het erg lastig in te schatten is wanneer welk ras boven komt drijven zeg maar... Ik zou er ook niet voor kiezen.

Ben wel benieuwd waarom Border X Aussie not done is, ben niet thuis in die rassen dus pure interesse

Omdat het totaal verschillende rassen zijn die in géén enkel opzicht elkaar aanvullen, ze 'versterken' elkaar en dat moet je absoluut niet willen. Deze kruising is heel vaak het middelpunt van veel gedragproblemen.

Veel mensen denken dat een Aussie en een Border vergelijkbaar zijn en het beide appels zijn, maar eigenlijk zijn het appels en peren.

Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten, ben ook een beetje allergisch voor die kruising (en alle andere ondoordachte kruisingen.. :o ).

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 21:22

Hmm dank voor de verwelkoming (door sommigen).

Bepaald een waardeloos hondje is het niet hoor. Geen zorgen. Het is een heerlijk diertje uit heerlijke en gezonde ouders!

En waar de een allergisch is voor kruisingen is de ander juist weer allergisch voor rasfok met de daarbij horende smalle genetische basis. Ieder zijn ding toch?

Maar wellicht heb ik dit topic verkeerd ingeschat, als alleen rashonden welkom zijn dan trek ik me graag terug :)

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 21:25

Welkom Troi, hopelijk wordt je niet teveel afgeschrikt van de eerste reactie, want ook ik schrik best van de nogal uitgesproken tekst hier en daar. Hoewel ieder hier zo zijn voorkeuren heeft. Dat is natuurlijk prima.

Ik denk dat je hier prima mee kunt kletsen en veel over puppies en de eerste weken/maanden kunt delen.

EDIT: Zie nu al dat je hebt gereageerd :o

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 21:33

Bijleespost:

Fitbark: ook nog nooit van gehoord en lijkt me best cool. Zeker wanneer je hond te veel afvalt. Ben benieuwd of je het langere tijd blijft checken of het op enig moment zijn 'waarde verliest'. Zo ging het nl met mijn eigen fitbit _O-

Wat een heerlijke foto's CupCakes. Te grappig dat graven op het strand. En bananen krijgt iedere pupeigenaar er gratis bij volgens mij hoor.

Welkom xXutopiaXx! Wat een scheetige puppyfoto, en een heerlijke pluizige puber. Hij ziet er onwijs knuffelbaar uit! Maar ook een kleine sloper dus?

@Kiwiwitje, onwijs bedankt voor de doos en de inhoud ziet er super uit! Fien vond alles superlekker ruiken en heeft enkele trainers vast getest en die vielen in de smaak. Ben benieuwd of Yoep daar zaterdag ook zo over denkt. Nog maar 3 nachtjes slapen :D :):)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 21:34

yvetjes schreef:
Welkom Troi, hopelijk wordt je niet teveel afgeschrikt van de eerste reactie, want ook ik schrik best van de nogal uitgesproken tekst hier en daar. Hoewel ieder hier zo zijn voorkeuren heeft. Dat is natuurlijk prima.

Ik denk dat je hier prima mee kunt kletsen en veel over puppies en de eerste weken/maanden kunt delen.

EDIT: Zie nu al dat je hebt gereageerd :o

Nou afgeschrikt was wel nogal mijn eerste reactie ja..

Maar goed ik neem aan dat ik wel te horen krijg of ik met mijn hondje welkom ben hier?

Niet zoveel zin om denigrerend behandeld te worden als ik vertel over mijn Truus eigenlijk :(

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 21:43

Ik kan me voorstellen dat de reacties hard aankomen maar ik vind het ook niet zo'n rare vraag hoor... Waarom wil je voor een kruising gaan waarvan het onbekend is hoe de hond uiteindelijk gaat uitdraaien? Want een hond is niet enkel 'opvoeding' zoals veel mensen soms lijken te geloven (dat je een pup volledig naar je hand kan zetten). Ik vind het ook nogal een bijzondere kruising. Dan vraag ik me ook af wat je precies zoekt of wat je verwacht van deze kruising.

Nuja, ik ben wel benieuwd hoe de hond eruit zal zien en hoe het karakter zich zal vormen. Dus hou jezelf zeker niet tegen om hier te posten.
Laatst bijgewerkt door DezeNaam op 04-12-19 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 21:44

Waardeloos als in waarde loos. Het is niet dat het elkaar aanvult zoals Kim al zei.
Zegt wat mij betreft niet dat je niet welkom bent hoor. Vind het alleen onverantwoord van de fokkers om zoiets te bedenken. Maar wie weet valt die van jou mee. Heb je foto’s gemaakt al?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 21:47

troi schreef:

Bepaald een waardeloos hondje is het niet hoor. Geen zorgen. Het is een heerlijk diertje uit heerlijke en gezonde ouders!

En waar de een allergisch is voor kruisingen is de ander juist weer allergisch voor rasfok met de daarbij horende smalle genetische basis. Ieder zijn ding toch?

Maar wellicht heb ik dit topic verkeerd ingeschat, als alleen rashonden welkom zijn dan trek ik me graag terug :)

Die pup is per definitie ongezond. Ik heb inderdaad voorkeur voor rashonden, maar een doordachte kruising kan ik ook prima waarderen. Dat is deze echter niet. Zulke kwekers zorgen dan ook dat mijn bloed binnen 0,1 seconde kookt. Die zouden voor altijd verboden moeten worden om honden te houden.

Dat is geen dierenliefde, maar dierenmishandeling.

Als mijn reacties je niet aanstaat, be my guest om me te negeren. Dat doen er meer, geen problemen mee. +:)+ Maar ik kan je niet welkom heten als je bewust kiest voor zo'n kruising. Dat is net zoals kiezen voor broodfok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 21:57

Saampjes op de bank.

Afbeelding

Sinds een weekje aan het proberen savonds en mevrouwtje vind zowaar soort van rust. Wel heel druk met botjes kauwen maaaar ze ligt iig :D

Het piepen drijft me overdag wel beetje weer tot wanhoop.. begrijp t ook echt niet waarom toch. We maken elke ochtend een heerlijke losse boswandeling. Genoeg te rennen spelen en snuffelen. Thuis drinken en erna met lekker klein hapje allebei de mand in en voor haar deurtje dicht. Ik wil dat ivm alleen al al het zand en aarde en daarnaast wil ik even rustig huishouden doen zonder dat ze mij overal achterna loopt. Hooguit een uurtje. Gewoon even rust. Maar niets van dat... piep piep piep piep piep. Ik raak er echt enorm overprikkeld van en geïrriteerd ;(
Ze kan het ook gewoon doorzetten als ze wel los is. Constant onrustig piepend door het huis lopen op zoek naar 'iets te doen'.

Ik blijf hierdoor maar aanrommelen met uitproberen qua inspanning fysiek en geestelijk en ontspanning. Weet het af en toe echt niet meer. We doen fijne wandelingen los.. we doen rondje in de wijk
. Ze mag zat spelen in de tuin en ik zorg telkens voor rustperiodes tussendoor. Hersenwerkje hier en daar. Wat te knauwen...Ze is ook tegelijk zo'n enorm lief blij gezellig enthousiast ei! Maar fiets ze heeft gewoon geen uitknop ofzo.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 21:59

suze_ schreef:
Saampjes op de bank.

[ [url=m/xvN6yk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sinds een weekje aan het proberen savonds en mevrouwtje vind zowaar soort van rust. Wel heel druk met botjes kauwen maaaar ze ligt iig :D

Het piepen drijft me overdag wel beetje weer tot wanhoop.. begrijp t ook echt niet waarom toch. We maken elke ochtend een heerlijke losse boswandeling. Genoeg te rennen spelen en snuffelen. Thuis drinken en erna met lekker klein hapje allebei de mand in en voor haar deurtje dicht. Ik wil dat ivm alleen al al het zand en aarde en daarnaast wil ik even rustig huishouden doen zonder dat ze mij overal achterna loopt. Hooguit een uurtje. Gewoon even rust. Maar niets van dat... piep piep piep piep piep. Ik raak er echt enorm overprikkeld van en geïrriteerd ;(
Ze kan het ook gewoon doorzetten als ze wel los is. Constant onrustig piepend door het huis lopen op zoek naar 'iets te doen'.

Ik blijf hierdoor maar aanrommelen met uitproberen qua inspanning fysiek en geestelijk en ontspanning. Weet het af en toe echt niet meer. We doen fijne wandelingen los.. we doen rondje in de wijk
. Ze mag zat spelen in de tuin en ik zorg telkens voor rustperiodes tussendoor. Hersenwerkje hier en daar. Wat te knauwen...Ze is ook tegelijk zo'n enorm lief blij gezellig enthousiast ei! Maar fiets ze heeft gewoon geen uitknop ofzo.

Even een hele andere invalshoek, is het geen hormonaal probleem? Dit klinkt als een scschijnzwgeree hond in het begin stadium. Piepen, het plakken, aanhankelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 22:00

Zou ik dat kunnen laten checken kim? Bloedonderzoek ofzo naar hormoonpieken?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 22:06

suze_ schreef:
Zou ik dat kunnen laten checken kim? Bloedonderzoek ofzo naar hormoonpieken?

Dat denk ik zeker, maar heb daar zelf geen (in)directe ervaring(en) mee. Wel met schijnzwangere honden, maar dat was dan zo overduidelijk dat het niet getest hoefde te worden, enkel opgelost.

Sleept ze ook veel met knuffels? Zachte dingen? Piepdingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 22:08

Ik zal de DA dan toch eens bellen...
Ze loopt vooral veel rond met een mini stoffen speelmuisje van de kat. Speelt wel met de grote knuffels maar verzamelt ze niet en slaapt of ligt er ook niet mee.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-19 22:54

Graag gedaan Yvetjes! Ben heel benieuwd!

Snap dat het heftig is Troi! T is hier zeker niet alleen voor rashonden hoor. Maar sommige kruisingen wekken wat vragen op en uiteindelijk willen we hier allemaal elkaar helpen. En hoe leuk een hondje er uit kan zien of de ouders zijn, is zoiets kruisen niet altijd even verstandig. En we helpen elkaar hier graag ondanks dat we allemaal wel eigen meningen hebben. Maar dat gebeurd ook bij mensen die rassen aanschaffen of aan willen schaffen die dat beter niet hadden kunnen doen.
T is niet verkeerd bedoeld. Alleen bewust voor zo’n kruising kiezen, dus weten wat je aan rassen in huis haalt en hoe het karakter en de bouw uit kan vallen kan wel de nodige vragen opwekken.

Mijn vraag was ook zeker niet aanvallend oid bedoeld. Ik vraag wel vaker aan mensen waarom ze voor een ras of kruising kiezen of wat t doel is. En dat doen er meer!
Je bent zeker nog welkom. Maar waarschijnlijk maak je wel meer vrienden als je over t hondje ook gewoon open bent en t niet allemaal direct als aanval oppakt.

Schijndracht is te meten in t bloed. Als in; je kan geen onderscheid maken tussen echt drachtig en schijndracht. Maar de waardes van de bijpassende hormomen wel.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 23:31

Lastig hoor zo'n onrustig dier. Ik heb zelf wat etherische olie besteld om de introductie van pup ook wat te verzachten. Dat moet je ook maar passen, maar ik wordt zelf wel relaxt van een fijne geur bijvoorbeeld en geloof wel in de kracht van kruiden.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 23:46

Welkom beide.

Berners vind ik zo’n leuke honden! Op de manege was er 1 en die kwam in de wi ter altijd lekker warm op mijn voeten zitten :D spijtig dat ze de laatste tijd zo vaak ongezond zijn en zo kort leven. Een collega van mij heeft er nu 4 (hij is gastgezin voor een vastz fokker ) waarvan de oudsten 11 en 13 zijn dus het kan wel :)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 09:40

troi schreef:

De pup is 3 weken oud, dan zijn ze allemaal heerlijk :+
Kan je toch niets van zeggen op die leeftijd. Onzin dat alleen rashonden welkom zijn, iedereen mag toch een mening hebben lijkt me? Mag misschien wel iets subtieler gebracht worden, dat dan wel. Maar niks mis met je afvragen wel rassen je bij elkaar gooit en wat daar daar voor rasspecificaties bij horen? Ik zou er ook ver van weg blijven, deze mix. Maar als je van een uitdaging houdt, veel ervaring hebt en je weet waar je instapt? Wat dáár gaat het om, dat je wel weet wat je in huis haalt, want daar gaat het dus vaak mis. Zijn beide ouders getest op HD ED, ogen en dergelijke? Want het is niet per definitie zo dat alle kruisingen gezonder zijn helaas.

Afbeelding
Teddy is nu 5 maanden. En ook 'maar een kruising' maar wel goed overdacht. Multigeneratie Labradoodle.
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 05-12-19 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 09:51

dierenfan schreef:
kiwiwitje schreef:
Mevrouw is inmiddels ruim 9 maanden. Dus t moest er ook maar eens van komen :o
Maar met djessey ben ik nogal een zacht ei geloof ik :o

Kenzo is 3 jaar en ze zijn nog steeds niet alleen thuis in mijn eigen flat haha. Wel bij mijn vriend of bij een goede vriendin maar nooit in de flat haha. Sinds half jaar zijn ze pas regelmatig 2 a 6 uur alleen thuis. Daarvoor hooguit 2 uur.

Ik vind het echt helemaal niet handig om zo laat het alleen thuis blijven te trainen? Ben ik daar nu de enige in? Daar begin ik echt al vanaf een week of 12 mee hoor...Natuurlijk niet lang, maar op den duur wil je toch ook wel dingen zonder de honden ondernemen? Ik kan moeilijk overal 3 honden mee naar toe nemen en om nou steeds opvang te moeten regelen?? Teddy is nu 5 maanden en en kan als het moet een uur of 5 alleen thuis zijn. Komt niet vaak voor, ze zijn verwend met het feit dat ze mee kunnen met mijn werk. Maar onlangs bijvoorbeeld een verjaardag verder weg gehad en ze konden niet mee ivm gedragsproblematiek van de hond van de vrienden waar we heen gingen. Ik heb dan wel een camera en app op mijn telefoon. Zeker in het begin vond ik dat super handig! Ze snappen er niks van als je er doorheen praat.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-19 09:56

Ze zijn vaak zat alleen. Ze gaan overal mee naar toe in de auto (in kennels auto word gekoeld of verwarmd).
En daar blijven ze ook gewoon even alleen zitten. En de zaak zitten ze ook op kantoor als ik in de opslag bezig ben. Maar als er echt iets gebeurd kan ik ze dan nog wel horen.
Maar echt alleen thuis/op de zaak blijven hebben(hadden) we nog niet gedaan. Had niet verwacht dat t een probleem was, door de auto.
Maar we hebben gewoon het gemak dat ze me kunnen dat ze naar de zaak en makkelijk met de auto overal heen kunnen en bijna altijd terecht kunnen bij de oppas. Dus is het er eigenlijk gewoon niet van gekomen om dit ook thuis/op de zaak te doen.

de andere 2 konden dit al heel snel. De 1e al op 12 weken een dag, doen we daggast waren op een bruiloft en iedere 2 a 3 uur terug gingen.
En de andere is een herplaatser die t al kende. :)

Het is dus NIET dat ze t alleen zijn niet kende :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:14

Ik heb de vragen richting troi een beetje gemist. Nog even terug gelezen, maar nee .. ik zie geen vragen. Maar goed, ik zal wel weer gek zijn :') Troi, ik zou het jammer vinden als je je laat wegjagen. Je bent in mijn ogen van harte welkom met je pup en hoop dat je bepaalde reacties een beetje kan filteren! Maar ik snap je wel! (ohja edit: inderdaad, ik zie één vraag)

Mera haar gezicht vanochtend toen ze een hondje met jasje aan zag lopen … PRICELESS :') Ik ben heel benieuwd wat ze dacht. En dat hondje heeft echt een jasje nodig hoor :)

Het is ook zo sneu om te zien hoe Mera heel vrolijk contact probeert te maken met vogels en eendjes .. en hoe sip ze dan kijkt als ze wegvliegen/lopen :( Mera kijkt ook heel geïnteresseerd naar vogels die over ons heen vliegen in de lucht. Zo grappig, de andere honden letten daar niet eens op. <3

Gister heb ik de selectie van de foto's mogen maken. Ik zal ze in deze dagen ontvangen, ben zo benieuwd! <3 <3 <3 <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-19 10:19

xDenies schreef:
Ik heb de vragen richting troi een beetje gemist. Nog even terug gelezen, maar nee .. ik zie geen vragen. Maar goed, ik zal wel weer gek zijn :') Troi, ik zou het jammer vinden als je je laat wegjagen. Je bent in mijn ogen van harte welkom met je pup en hoop dat je bepaalde reacties een beetje kan filteren! Maar ik snap je wel! (ohja edit: inderdaad, ik zie één vraag)

Mera haar gezicht vanochtend toen ze een hondje met jasje aan zag lopen … PRICELESS :') Ik ben heel benieuwd wat ze dacht. En dat hondje heeft echt een jasje nodig hoor :)

Het is ook zo sneu om te zien hoe Mera heel vrolijk contact probeert te maken met vogels en eendjes .. en hoe sip ze dan kijkt als ze wegvliegen/lopen :( Mera kijkt ook heel geïnteresseerd naar vogels die over ons heen vliegen in de lucht. Zo grappig, de andere honden letten daar niet eens op. <3

Gister heb ik de selectie van de foto's mogen maken. Ik zal ze in deze dagen ontvangen, ben zo benieuwd! <3 <3 <3 <3

Haha arme mera.. :P

Djessey heeft dat ook. Die kan echt ''genieten'' van het kijken naar vliegende vogeltjes.... <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:27

Ik vind dat zo'n grappig iets, haha! Enige nadeel is dat ze zich een keer rot is geschrokken van een paadje hier waar van die grote bomen staan met hordes kraaien. Die vlogen in één keer op toen wij er onder door liepen. Nou ze wist nie waar ze moest kijken :P