En ook welkom aan troi!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anna79 schreef:Bij mij op de cursus zit een Aussie/Akita/Berner. Trainer gaf ook aan dat het erg lastig in te schatten is wanneer welk ras boven komt drijven zeg maar... Ik zou er ook niet voor kiezen.
Ben wel benieuwd waarom Border X Aussie not done is, ben niet thuis in die rassen dus pure interesse
KimD schreef:Anna79 schreef:Bij mij op de cursus zit een Aussie/Akita/Berner. Trainer gaf ook aan dat het erg lastig in te schatten is wanneer welk ras boven komt drijven zeg maar... Ik zou er ook niet voor kiezen.
Ben wel benieuwd waarom Border X Aussie not done is, ben niet thuis in die rassen dus pure interesse
Omdat het totaal verschillende rassen zijn die in géén enkel opzicht elkaar aanvullen, ze 'versterken' elkaar en dat moet je absoluut niet willen. Deze kruising is heel vaak het middelpunt van veel gedragproblemen.
Veel mensen denken dat een Aussie en een Border vergelijkbaar zijn en het beide appels zijn, maar eigenlijk zijn het appels en peren.
yvetjes schreef:Welkom Troi, hopelijk wordt je niet teveel afgeschrikt van de eerste reactie, want ook ik schrik best van de nogal uitgesproken tekst hier en daar. Hoewel ieder hier zo zijn voorkeuren heeft. Dat is natuurlijk prima.
Ik denk dat je hier prima mee kunt kletsen en veel over puppies en de eerste weken/maanden kunt delen.
EDIT: Zie nu al dat je hebt gereageerd
troi schreef:Hmm dank voor de verwelkoming (door sommigen).
Bepaald een waardeloos hondje is het niet hoor. Geen zorgen. Het is een heerlijk diertje uit heerlijke en gezonde ouders!
En waar de een allergisch is voor kruisingen is de ander juist weer allergisch voor rasfok met de daarbij horende smalle genetische basis. Ieder zijn ding toch?
Maar wellicht heb ik dit topic verkeerd ingeschat, als alleen rashonden welkom zijn dan trek ik me graag terug
suze_ schreef:Saampjes op de bank.
[ [url=m/xvN6yk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sinds een weekje aan het proberen savonds en mevrouwtje vind zowaar soort van rust. Wel heel druk met botjes kauwen maaaar ze ligt iig
Het piepen drijft me overdag wel beetje weer tot wanhoop.. begrijp t ook echt niet waarom toch. We maken elke ochtend een heerlijke losse boswandeling. Genoeg te rennen spelen en snuffelen. Thuis drinken en erna met lekker klein hapje allebei de mand in en voor haar deurtje dicht. Ik wil dat ivm alleen al al het zand en aarde en daarnaast wil ik even rustig huishouden doen zonder dat ze mij overal achterna loopt. Hooguit een uurtje. Gewoon even rust. Maar niets van dat... piep piep piep piep piep. Ik raak er echt enorm overprikkeld van en geïrriteerd
Ze kan het ook gewoon doorzetten als ze wel los is. Constant onrustig piepend door het huis lopen op zoek naar 'iets te doen'.
Ik blijf hierdoor maar aanrommelen met uitproberen qua inspanning fysiek en geestelijk en ontspanning. Weet het af en toe echt niet meer. We doen fijne wandelingen los.. we doen rondje in de wijk
. Ze mag zat spelen in de tuin en ik zorg telkens voor rustperiodes tussendoor. Hersenwerkje hier en daar. Wat te knauwen...Ze is ook tegelijk zo'n enorm lief blij gezellig enthousiast ei! Maar fiets ze heeft gewoon geen uitknop ofzo.
suze_ schreef:Zou ik dat kunnen laten checken kim? Bloedonderzoek ofzo naar hormoonpieken?
troi schreef:Hmm dank voor de verwelkoming (door sommigen).
Bepaald een waardeloos hondje is het niet hoor. Geen zorgen. Het is een heerlijk diertje uit heerlijke en gezonde ouders!
En waar de een allergisch is voor kruisingen is de ander juist weer allergisch voor rasfok met de daarbij horende smalle genetische basis. Ieder zijn ding toch?
Maar wellicht heb ik dit topic verkeerd ingeschat, als alleen rashonden welkom zijn dan trek ik me graag terug
dierenfan schreef:kiwiwitje schreef:Mevrouw is inmiddels ruim 9 maanden. Dus t moest er ook maar eens van komen![]()
Maar met djessey ben ik nogal een zacht ei geloof ik
Kenzo is 3 jaar en ze zijn nog steeds niet alleen thuis in mijn eigen flat haha. Wel bij mijn vriend of bij een goede vriendin maar nooit in de flat haha. Sinds half jaar zijn ze pas regelmatig 2 a 6 uur alleen thuis. Daarvoor hooguit 2 uur.
xDenies schreef:Ik heb de vragen richting troi een beetje gemist. Nog even terug gelezen, maar nee .. ik zie geen vragen. Maar goed, ik zal wel weer gek zijnTroi, ik zou het jammer vinden als je je laat wegjagen. Je bent in mijn ogen van harte welkom met je pup en hoop dat je bepaalde reacties een beetje kan filteren! Maar ik snap je wel! (ohja edit: inderdaad, ik zie één vraag)
Mera haar gezicht vanochtend toen ze een hondje met jasje aan zag lopen … PRICELESSIk ben heel benieuwd wat ze dacht. En dat hondje heeft echt een jasje nodig hoor
![]()
Het is ook zo sneu om te zien hoe Mera heel vrolijk contact probeert te maken met vogels en eendjes .. en hoe sip ze dan kijkt als ze wegvliegen/lopenMera kijkt ook heel geïnteresseerd naar vogels die over ons heen vliegen in de lucht. Zo grappig, de andere honden letten daar niet eens op.
![]()
Gister heb ik de selectie van de foto's mogen maken. Ik zal ze in deze dagen ontvangen, ben zo benieuwd!![]()
![]()
![]()