koppelen ben ik even klaar mee, ik heb een gecastreerde kleurdwerg, laat gecastreerd want gekregen van iemand. Dus pas mijn 2 nhd voedstertjes er bij, dat ging op wat rijden eigenlijk best redelijk. Omdat hij door bleef gaan en mijn salander voedster ongeveer geplukt was op haar rug tot bloedens toe, de ram apart gezet voor de nacht en de voedstertjes samen in de ren met nachthok. Hun waren erg moe van het gerij van die vervelende vent dus zaten rustig samen. De volgende ochtend ging ik kijken en vindt ik beide konijntjes bijna in soort shock! beiden zijn buitenhok konijntjes en ik denk dat het allemaal teveel is geweest ineens in een ren en dan nog met die vervelia er bij. Het ene voedstertje heeft echt dagen bij moeten komen voordat ze echt weer haarzelf was. Ben zo geschrokken dat ik er even klaar mee ben pfff .
iemand nog een 2jarige gecastreeerde blauwe kleurdwerg rammetje?
Es_ther
Geplaatst: 11-05-18 13:19
Ik ben benieuwd Tarzan!
Ik heb zelf 2 gecastreerde rammetjes (foutje van opvang) en dat gaat tot nu goed. Wil er ook niks bij hebben haha.
Sterkte met het verlies, Claire. Het zijn zulke kleine beestjes, maar je raakt er zo ontzettend snel aan gehecht.
Wat betreft de twee voedsters die opeens vechten: het is natuurlijk wel weer de tijd voor hormonen. Als beide dames niet gecastreerd zijn is dat misschien ook een optie (sowieso verstandig om te doen) en daarnaast zal een gecastreerde ram denk ik zeker helpen.
Tarzan_, hoe gaat het nu met Pepper? Ik ben benieuwd naar de foto's.
Mijn groep is zo ontzettend leuk samen! Misschien dat ik vanmiddag nog even wat foto's ga proberen te maken.
Barbara's, wat vervelend! Hoelang is het rammetje nu gecastreerd? Hier ook te veel rammen dus kan je niet helpen.
Pepper lijkt weer iets op te knappen, maar ik durf nog niet te hard te juichen! Wel lijken de spuiten van de DA wel echt te helpen benieuwd naar de foto's ben ik ook echt!
Wat fijn dat je groep goed gaat Herfstwind! Ik denk erover om kaasje morgen te proberen te koppelen aan m'n groepje
Fijn dat het wat beter lijkt te gaan met Pepper, hopelijk is ze snel weer helemaal de oude.
De foto's ben ik alweer compleet vergeten... Ik moet echt even op gaan schrijven dat ik foto's van ze ga maken.
Dat zal dan een spannende dag worden, maar voor Kaasje wel erg leuk als het klikt. Ik moet zeggen dat de groepskoppeling mij echt 100% meegevallen is, maar misschien heb ik gewoon heel erg geluk gehad met mijn konijnen.
En dan te bedenken dat ik nooit een Japanner kleurig konijn wilde en die kleur dus echt heel lelijk vind, nu is m'n favoriete konijn een geweldig mooie Japanner
Dank voor alle tips! Het laten steriliseren van het dominante voedstertje vind ik een goed idee! Gister lag ze heerlijk bovenop me en kon ik met haar kroelen. Had de andere dame even rust... Gisteravond is voor het eerst de ren toegankelijk gebleven, normaal gesproken deden we het deurtje van het hok altijd dicht 's nachts. Gezien de bovenkant open is, hebben we daar een net overheen gespannen. Hadden ze ook wat meer ruimte. Het koppelen werd door de knaagdierenopvang aangeraden thuis te doen. Voor 10 dagen lang naast elkaar, om de 3 dagen van verblijf wisselen en na de 10de dag voor 2 dagen lang samen op neutraal terrein. Voordeel van de knaagdierenopvang vind ik dat als het koppelen niet lukt, de ram weer terug kan. Ook is deze altijd al gecastreerd en goed gevaccineerd.
Ik heb vandaag een kaartje ontvangen met daarin de sterkte met overlijden van Bunny. Alleen eindigt de kaart met ‘je vriendinnetje’ en ik weet van 3 lieve schatten dat ze mijn adres weten dus nu moet ik erachter komen wie zodat ik haar terug kan bedanken. Echt super lief!
Wij hebben geloof ik ook iets graniet achtigs qua tegels. Zijn mooi koel en ik heb er ook een laagje zand op.
Gisteren de kennel veranderd. Nieuwe kist komt erib, die had ik gisteren geschuurd en in de verf gezet. Ook het afdakje wordt groter, het is nu wel erg knus . Konijnen zijn helemaal blij