De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 09:15

idylle schreef:
Ik kom er alleen achter dat ze bij een broodfokker vandaan komen ;( dat had ik zo niet willen stimuleren... het zag er allemaal zo netjes uit en de konijnen zagen er goed uit en waren lief en mak, dus dacht dat het wel goed zat... nooit zomaar aannames doen dus... hopelijk gaat het goed.

Oh god, de ene is ook nog geen 8 weken kom ik nu achter |( hij eet gelukkig wel goed. Oh wat ben ik stom geweest zeg! Bah!

Oei? Hoe ben je er achter gekomen?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 09:27

Ik had een foto van de fokker gedeeld op een forum, toen kreeg ik een berg aan reacties... toen ben ik op Google gaan kijken en er loopt idd een rechtzaak tegen die persoon.... de geboorte datum had ze op een kaartje gezet en gezegd dat Sep met 2 dgn 8 weken zou zijn en dus wel mee mocht, daar ben ik vanuit gegaan dat dat klopt. Nu kreeg ik de geboortedatum mee op een kaartje en toen ik dit hoorde meteen z'n leeftijd berekend, hij was ruim 6.5 week toen ik hem mee kreeg, hij is afgelopen zaterdag 7 weken geworden |(

pearlie

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 09:47

@Tarzan: ja :) ze heeft meteen een ander hok geregeld voor de ram. Helaas zijn alle konijntjes overleden. Er bleek al eentje tussen te zitten die meteen al dood was en later vond ze onder het hok ook nog eentje, die was er met een berg stro even uitgewerkt door een kiertje....
Moeders keek helemaal niet om naar het nestje dus ze was al bang dat het niet goed zou gaan en helaas was dat ook zo.
Ze laten nu de ram castreren zodat ze toch weer samen kunnen straks.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:30

o jongens wat gaan jullie snel!
Gefeliciteerd Jolmer en Kimberley!! Leuk zo op dezelfde dag! :D Wel jammer dat er 2 het niet gehaald hebben.
Tarzan ook gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding! <3 Lief dat Macho zo happy is zeg!

Balen zeg idylle dat ze van een broodfokker vandaan kwamen, maar wees niet te hard voor jezelf hoor :(:) Ze hebben in ieder geval een super plekje bij je.

Wij zijn dit weekend een weekendje weg geweest, dus was even afwezig! De petsitter heeft op Zigbat gepast en veel te veel eten gegeven dus zag al wat zachte poepjes liggen, zucht. Ach ja, nu op dieet :j

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:34

Kan ik meteen al beginnen met het aanbieden van groenvoer? De fokker zei dat dit pas over een maand kon ivm gevoelige darmen, maar geloof er even niet meer zoveel van wat de fokker zegt. Iemand die me kan vertellen of ze gelijk al groenvoer mogen? Wel rustig opgebouwd natuurlijk.

@laughterline, leuk weekend gehad?

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:47

Haha ja we stalken elkaar he Kimberley :+

Wat balen Idylle dat je er achter komt..
Aan de andere kant, het is gebeurd
Nu kan je ze in ieder geval een goed huisje geven!

Je kan langzaam beginnen met groenvoer
Maar postzegels, zoals ze hier al zeiden haha.
Heel langzaam beginnen met kleine beetjes!

Hoe was je weekendje weg Laughterline?
Nu even dieeten voor Zigbat dus!

Hier gaat het, voor zover ik kan zien goed met de beebs.
https://youtu.be/YIcvykimlZA
Ze bewegen goed, en lijken me er goed uit te zien?
Als iemand wil bevestigen heel graag
De afgelopen nachten alleen maar over konijnen en konijnenbaby’s gedroomd en alle mogelijke doemscenario’s kwamen in mijn dromen voorbij.
Toen ze nog niet geboren waren droomde ik van open buikjes, zonder oren, afgereten pootjes.
En nu ze geboren zijn droom ik dat Doodles ze allemaal op heeft gegeten. Zucht

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:22

Ahw wat een schatjes Jolmer. Lijkt mij er goed uit te zien hoor! Maarja, ik ben geen kenner :o

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:48

Wat een leukue Tarzan! Ik ben heel slecht in namen verzinnen _O-

Bailey is zo mooi! Beetje stiekem verliefd op <3

Oei idylle dat is wel heel vervelend. Een rechtszaak tegen je en dan gewoon rustig doorgaan met fokken en verkopen |o snap ook heel goed dat je daar nu niks meer aan kan doen. Je hebt ze nou eenmaal al, maar het beste ervan maken denk ik.. zonde zo jong. Maar probeer er nu achteraf niet teveel meer over in te zitten. Altijd vantevoren goed research doen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:57

Lijkt mij ook wel goed inderdaad hoor Jolmer!! Het ziet er naar uit dat ze volle buikjes hebben! :D Dat is de eerste periode wat je voornamelijk in de gaten moet houden. Direct na bevallen zou je in het nest kunnen kijken of er dode baby's misschien onder liggen, deze moet je er dan uithalen, want worden koud natuurlijk.. dus dat kan een slechte invloed op de andere nijntjes hebben. Daarna vooral controleren of de moeder ze voldoende voeding geeft en er niet 1 achterblijft in de ontwikkeling, dus bolle buikjes checken! :D Verwacht alleen niet dat je de moeder betrapt op melk geven, dit doen ze meestal 1-2x per dag, en het liefst 's nachts.. dus bolle buikjes = melk in de buik en goed! :D

Wat leuk dat ze op dezelfde dag zijn geboren <3 :D

Idylle: ik zou misschien eens voorzichtig proberen, met héle kleine stukjes veilige groente, dus geen suikerrijke groente! En dan de poepjes in de gaten houden... worden ze wat zachter, zou ik gelijk weer stoppen en later pas introduceren. Heb inderdaad ook wel vaker gehoord dat konijntjes pas op wat latere leeftijd beter kunnen beginnen met groenvoer, door gevoelige darmen inderdaad. Belangrijkste is hooi :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:59

Jolmer, ja Soof vind ik ook leuk maar twijfel nog te veel dus ze is nog even naamloos :+
Ik ben benieuwd of je dat over 8 weken ook nog zegt dat je niks gaat houden _O-
Dankje Maartje, ze is ook echt leuk <3
Gigi, Macho is een kruising Franse met een mengelmoesje NHD :D
_KiMbErLeY_, wat een schatje <3 Ik heb ook een isabel NHD gehad die was zo lief <3
Wat leuk dat je een baby gaat aanhouden, ben benieuwd welke kleurtjes ze hebben :))
Esther, whaha plannen zijn er inderdaad om gewijzigd te worden, dat zeg je goed :')
idylle, leuke namen. En wat vervelend om daar achter te komen, maar daar kun je nu niks meer aan doen. Nooit meer kopen dus bij die persoon. Ik ben nu wel benieuwd welke fokker ze vandaan komen, of welke woonplaats de fokker heeft, het verhaal komt mij bekend voor namelijk :=
pearlie, wat fijn dat je haar even op de hoogte hebt gebracht! Wat naar dat alle baby's dood zijn.
LL, haha Zigbat aan de sonja bakker :') Zijn ze niet meer ontsnapt? :D
Jolmer, je baby's zien er goed gevuld uit, zolang ze niet rimpelig zijn dan gaat het goed, als ze rimpelig zijn krijgen ze te weinig te eten van mama. Ik ben ook heel benieuwd naar de kleuren van jouw baby's <3 Lekkere dromen heb jij zeg _O-
Achaiah, dankjewel <3

Ik was vanmorgen m'n baby kwijt, zag alleen Macho in het kleine hokje (Waar de baby de hele avond en nacht in zat) dus dacht al help waar is ze, tot ik in het hok keek :') _O- :+:

Afbeelding

Macho is dus officieel verliefd whahaha! Hij gaat steeds bij haar in het hokje liggen <3
Zij is wel nog een beetje bang voor die stoere Macho maar komt vast goed met die twee :D

Afbeelding

Afbeelding

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:19

Wat een leuk stel Tarzan! <3

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:23

Wat leuk die twee samen, ziet er heel gezellig uit!

Ze krijgen hier eigenlijk elke dag andijvie en witlof en dan soms een wortel erbij. Wordt meteen aangevallen :)
Hooi eten ze mondjesmaat, maar toch zie ik ze af en toe wel knabbelen. Als ik vind dat ze echt weinig eten geef ik ze iets minder brokjes.

Ik ben nog steeds aan het puzzelen met de verblijven. Het oude konijn heeft eigenlijk het beste hok voor het koppeltje wat dan buiten komt, omdat daar een nachthok in zit en nog een stuk overdekt zodat ze daar ook droog kunnen zitten en hun voer ook droog kan staan. En ik moet nog iets bedenken dat hun toiletbak ook droog kan staan. Heb nog wel zo'n plastic tuintafeltje, dat is wel handig want daar kunnen ze ook nog op zitten. Maar ja eerst maar verder denken over het nachthok, zit ook al wat op marktplaats te speuren maar wat nog goed is wordt echt veel voor gevraagd...

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:23

ahh wat lief, macho! <3
Nee ze zijn gelukkig niet meer ontsnapt haha :P
Weekendje was heel leuk, thanks! M'n vriend zit in een band en waren zaterdag en zondag geboekt bij een bierbrouwerij in de bergen. Huisje was geregeld (aan het water, in de bergen, met jacuzzi! <3 ) Dus was heel leuk haha.

Heel benieuwd hoe alle babies eruit gaan zien <3 Lief!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:31

pearlie schreef:
Wat leuk die twee samen, ziet er heel gezellig uit!

Ze krijgen hier eigenlijk elke dag andijvie en witlof en dan soms een wortel erbij. Wordt meteen aangevallen :)
Hooi eten ze mondjesmaat, maar toch zie ik ze af en toe wel knabbelen. Als ik vind dat ze echt weinig eten geef ik ze iets minder brokjes.

Ik ben nog steeds aan het puzzelen met de verblijven. Het oude konijn heeft eigenlijk het beste hok voor het koppeltje wat dan buiten komt, omdat daar een nachthok in zit en nog een stuk overdekt zodat ze daar ook droog kunnen zitten en hun voer ook droog kan staan. En ik moet nog iets bedenken dat hun toiletbak ook droog kan staan. Heb nog wel zo'n plastic tuintafeltje, dat is wel handig want daar kunnen ze ook nog op zitten. Maar ja eerst maar verder denken over het nachthok, zit ook al wat op marktplaats te speuren maar wat nog goed is wordt echt veel voor gevraagd...

Je moet echt mazzel hebben hoor. Ik heb zaterdag een hok van 1m25 opgehaald voor 10 euro. Hier zitten ze alleen snachts in, overdag hebben ze (voor tijdens het zindelijk proberen te maken) een afgezet stukje tuin. Later mogen ze de hele tuin.

laughterline schreef:
ahh wat lief, macho! <3
Nee ze zijn gelukkig niet meer ontsnapt haha :P
Weekendje was heel leuk, thanks! M'n vriend zit in een band en waren zaterdag en zondag geboekt bij een bierbrouwerij in de bergen. Huisje was geregeld (aan het water, in de bergen, met jacuzzi! <3 ) Dus was heel leuk haha.

Heel benieuwd hoe alle babies eruit gaan zien <3 Lief!

Ohh wat heerlijk! En jacuzzi ook gewoon!

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:25

Lieve foto’s! <3 gaat vast goed komen!

Aan het wennen aan gras, beginnen met kleine handjes.

Kleine vreetzakje weet echt niet hoe snel hij erin moet duiken en het weg moet kauwen zo lekker :’)
Ik vind hem zo aandoenlijk, lief opaatje <3 Ik wil er zo nog wel 30 _O-

Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:37

Hahahah geweldig met die grasjes, heerlijk <3
Gaan ze in de zomer naar buiten verhuizen?

Macho is totally in Love hoor <3 <3 <3
Afbeelding
Afbeelding

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:41

<3 <3 jaaa leuk!!

Ja, dat is wel de bedoeling. Als het verblijf voor buiten dan af is zoals ik in m’n hoofd heb.
Even goed over na denken want ik heb niet echt een tuin. Alles is open, een groot terras, een groot grasveld en daaraan grenst het weiland vd paarden. Ff goed over na denken waar ik ze neer kan zetten en hoe. Zodat ze veilig en fijn naar buiten kunnen. En ach anders blijven ze binnen. Ook gezellig :D

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:49

ahh wat een lieffie zo in het gras gedoken Achaiah! <3
Macho's haircut is zo cool trouwens!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 17:40

Bedankt voor de geruststellende antwoorden haha
Overbezorgd hier :+

Wat lief die twee zo samen Tarzan! Echte liefde dus!

Ahh lekker grasjes eten Achaiah! Heerlijk!

Dat kapsel van Macho is inderdaad echt geweldig :')
Vind het echt zo’n surferboy ofzo hahah

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 17:50

Hahaha jolmer, het is wat he, we moeten echt wat meer vertrouwen hebben in onze bunnies haha :+

Tarzan, wat fijn dat het zo goed klikt! <3

Achaiah, wat ik van sparrow heb gezien was hij idd lekker relaxed, fijn dat hij zo bevalt! :))

OKE LL, ik ben officieel jaloers -O-
Wel fijn dat jullie zo hebben genoten!

Idylle, wat ontzettend vervelend dat je er op zo'n manier achter moet komen :(:) als de konijntjes maar gezond zijn is voor nu het belangrijkste voor jou! Veranderen kun je het niet meer, wellicht waarschuwen voor anderen.

Gister had een vriendin "mijn konijn" van Ernst Bobbie en de rest aangezet, vandaag de hele dag in mn hoofd en met collegas de hele dag gezongen _O- als je het niet kent... wees gewaarschuwd, je krijgt het niet meer uit je hoofd :+

Zo thuis van t werk ik ga ff powernappen, vannacht ZO slecht geslapen := om 2 uur ben ik toch maar even gaan kijken, alles natuurlijk goed maar toch, verschrikkelijk.

Alles lijkt hier goed te gaan! Er zit sowieso een zwarte tussen, 1tje is echt suuuper donker!

Afbeelding

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 17:56

Ik vind t zo schattig om zo te zien he Kimberley <3
Komt vast goed met onze baby’s en mama’s!

En mijn konijn.. wat doe je me aan :')

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 18:00

Niks te danken _O-

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 18:03

jolmer20 schreef:
Bedankt voor de geruststellende antwoorden haha
Overbezorgd hier :+

Wat lief die twee zo samen Tarzan! Echte liefde dus!

Dat kapsel van Macho is inderdaad echt geweldig :')
Vind het echt zo’n surferboy ofzo hahah

Geen probleem, zou ik ook hebben hoor! _O-

En jup Macho is een beetje een aparte met z'n gekke kapsel :')
Hij is een beetje onnozel soms _O- Maar kan erg fel reageren op andere konijnen dus het was wel even spannend om er een nieuwe bij te zetten := Des te blijer ben ik om te zien dat het zo goed en zo snel klikt <3

En Kimberly OH MY GOD wat een schattige baby foto <3 <3 <3

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:07

Och die beebie!! <3
Heb je al huisjes voor ze? Dat lijkt mij echt het moeilijkste. Ik kan nergens afstand van doen en zou alles houden. Daarom word ik ook maar geen fokker _O-

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:14

Er zijn er in feite 2 nog niet weg, maar dat is geen probleem denk ik, iedereen die ik erover spreek wil ineens konijnen haha