gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 20:53

Borstelen?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:03

Goed voer doet ook wat. Hier komen ze dit jaar ook slecht uit de wintervacht, met name Guus. Hij heeft nu een ridderschild op zijn voorhoofd =:) , haha.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:05

Hier vind ik hele plukken haar :') .

Ook als je ze aait of even oppakt, ik ben dan voornamelijk wit

_Tarzan

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:17

Misschien plukken als het los zit? Dat doe ik in ieder geval altijd :P

Hier ook onder de haren als ik ze vast gehad heb :=

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:51

Ik kom raad vragen!
Ik heb een enorm lief konijn (twee maar het gaat even om deze ene!) Bunny, een rammetje van 2 jaar oud.
Vorig jaar heeft hij een gasbuik gehad, heeft toen pijnstilling gehad en darm opwekkers. Paar uur later was alles weer goed, vrolijk rennen, eten, poepen!

Helaas, zaterdag was het raak en had ie wederom een gasbuik. Echter, voelde hij ook best koud aan en eenmaal bij de dierenarts bleek hij een gasbuik met verstopping te hebben en zijn temperatuur was 36,9 graden! Zijn darmen waren ook niet te horen, die lagen stil. Hij heeft toen drie prikken gekregen, pijnstilling, darmopwekkers en warm water voor zijn temperatuur. Ik heb toen metochloral en carprofen mee gekregen en bij thuis komst hem gelijk in een dikke fleecedeken gewikkeld en zijn buikje gemasseerd en dwangvoer gegeven. Die nacht iedere 2 uur mijn wekker gezet om te kijken hoe het met hem ging en tussendoor een keer dwangvoer gegeven. Eindelijk om 6u in de ochtend begon ie hooi te knabbelen! Opgelucht dat ik was heeft het maar 2 dagen mogen duren want vandaag is het dus weer keihard raak.

Wederom de dierenarts gebeld en die heeft laxatract mee gegeven. Gelijk bij thuiskomst aan hem gegeven maar tot op heden heeft hij niet gepoept. Wel dwangvoer gegeven (hij krijgt gewoon zijn eigen voer want critical care liet hij gewoon uit zijn bekje druppen en ik twijfel of ik hem goed doe aan dwangvoeren omdat hij ook niet poept) maar nog steeds geen interesse in zelfstandig eten, weinig tot niet actief, niet drinken, en hij heeft nog steeds een harde buik ook al masseer ik hem al de hele dag lang.

De oorzaak waarom ie dit heeft is onbekend al vermoed ik haren omdat hij op dit moment enorm aan het verharen is. Krijgt eens in de 3 dagen een wortel met loof en 1x in de week een paardenbloem blad. Ik heb gisteren rond 20:15 zijn hok verschoond en om 23:00 kreeg hij nog een wortel met loof en toen merkte ik al op dat er weinig keutels lagen maar hij was qua gedrag en activiteit gewoon lekker zichzelf dus ik maakte me op dat moment niet al te veel zorgen. Vermoedelijk keutelde hij dus al niet meer sinds 20:15 en dat zou nu danmeer dan 24 uur geleden zijn ...

Moet ik mij gaan voorbereiden op het ergste? |( Mannetje is mijn alles maar ik weet gewoon niet wat ik nog meer kan doen dan blijven masseren en hopen ..

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:57

ClaireDeLune, ik durf het niet te zeggen want ik heb zoiets zelf nog niet voor gehad.
Maar wil je wel veel sterkte wensen! Hoop dat hij er weer bovenop komt :(:)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 23:38

Claire, heb je nog darmopwekker en pijnstilling van de vorige keer in huis? Dan dat geven, kan geen kwaad, zo niet zou ik toch even de DA bellen.

Ik heb gelukkig geen ervaring met gas, wel met een konijn die af en toe stopt met eten, omdat ik 2x per dag voer zie ik het meestal op tijd, wat ik dan altijd doe is meteen darmopwekker en pijnstilling erin en eigenlijk gaat het daarna meteen weer goed.

Alleen ik ben geen dierenarts dus als hij echt al te lang niet eet zou ik deze toch even snel bellen!

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 00:11

Vanmorgen gelijk een nieuw koelelement erin gelegd, wordt gelijk ingepikt door knabbel _O-

Afbeelding

Dit hok hebben ze nu, het hok gaat mee naar de nieuwe plek. Ren komt op marktplaats

Afbeelding

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 04:37

_Tarzan schreef:
Claire, heb je nog darmopwekker en pijnstilling van de vorige keer in huis? Dan dat geven, kan geen kwaad, zo niet zou ik toch even de DA bellen.

Ik heb gelukkig geen ervaring met gas, wel met een konijn die af en toe stopt met eten, omdat ik 2x per dag voer zie ik het meestal op tijd, wat ik dan altijd doe is meteen darmopwekker en pijnstilling erin en eigenlijk gaat het daarna meteen weer goed.

Alleen ik ben geen dierenarts dus als hij echt al te lang niet eet zou ik deze toch even snel bellen!

Ja die hadden we nog. Helaas heeft het niet mogen baten want het werkt niet. ;( Ben zojuist bij hem wezen kijken hij heeft nu een trage hartslag en een piepende ademhaling en is nog zo futloos als 1 uur vannacht en accepteert ook geen water meer. Koppie laat ie op de grond hangen en er liggen tot op heden nog geen keutels. Hij geeft het op .. |(

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 06:05

Ach...
Dat is wel ontzettend sneu. Ook bijzonder dat de oorzaak niet te achterhalen is. Ik zou moedeloos worden!
Je hebt je best gedaan, meer had je niet kunnen doen.

Heel veel sterkte.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 07:14

Sabine haha schattig!
Ik ben benieuwd als je nieuwe ren klaar is.

Ohnee dat meen je niet ;(
Had je de medicatie wel nog gegeven?
Als hij nog leeft zou ik nu echt zsm naar de DA gaan, hun zijn de enige die hem er nog bovenop kunnen krijgen, sterkte ;(

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 07:56

Heel veel sterkte

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:08

Afbeelding
Hij is vanochtend tussen 7 en 8 overleden. Veel te jong, ben gebroken nu. ;(
Bedankt voor de steun, erg lief van jullie! Ik zat rond 6 uur nog met hem op de bank even te knuffelen toen het nog ging maar ik heb hem zojuist helaas gevonden. |(

Gaat om de bruine baby! Y;( Heeft maar 2 jaar mogen worden.

_Tarzan schreef:
Sabine haha schattig!
Ik ben benieuwd als je nieuwe ren klaar is.

Ohnee dat meen je niet ;(
Had je de medicatie wel nog gegeven?
Als hij nog leeft zou ik nu echt zsm naar de DA gaan, hun zijn de enige die hem er nog bovenop kunnen krijgen, sterkte ;(

Ja wel gegeven rond 23:00 daarna naar bed en wekker gezet om 4 uur, toen was alles dus nog hetzelfde en nu ..... nu is het over. |(

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:57

Ah, sterkte :(:)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 09:11

Sterkte! :(:) Y;(

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 09:22

Verdorie, heel veel sterkte ;(
Zo'n klein diertje en zo'n groot gemis!

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 09:33

Jeetje.. Heel veel sterkte met dit verlies! ;( :(:)

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:24

Sterkte! :(:)

Voor het verharen geef ik zonnebloempitten, dat werkt heel goed, maar lijnzaad gaat ook.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:41

Veel sterkte Claire, wat voel je je dan machteloos...

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 15:11

Heel veel sterkte.....!

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 17:40

Dank jullie wel! Hij ligt in de tuin begraven met een bloemetje er op. Y;(
Ik heb nu nog een konijn zitten en daar wil ik een vriendinnetje voor gaan zoeken maar dat komt zodra ik er klaar voor ben. Niet te laat want ik wil hem ook niet al te lang alleen hebben. -O-

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:14

Zo lastig hè... Ik weet er helaas alles van ;(. In een krap half jaar tijd twee konijnen verloren. Ik wilde Guus ook niet alleen laten en heb voor hem binnen een week steeds weer een koppelafspraak gemaakt en een vriendinnetje gevonden.
Beter voor hem, maar zó moeilijk!

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:31

Coconut schreef:
Zo lastig hè... Ik weet er helaas alles van ;(. In een krap half jaar tijd twee konijnen verloren. Ik wilde Guus ook niet alleen laten en heb voor hem binnen een week steeds weer een koppelafspraak gemaakt en een vriendinnetje gevonden.
Beter voor hem, maar zó moeilijk!

Precies! Het is beter voor je konijn maar het is moeilijk om die stap te zetten. Ik heb nu een konijnenopvang gemaild want ik wil graag een voedster uit het asiel of een opvang een tweede huis bieden en ik heb gewoon gevraagd of ik een keertje langs kan komen om even te kijken naar de voedsters die ze hebben en om te kijken wat er te bespreken valt. :)

Ik werk zelf bij de Jumper en wij hebben daar 2 Duitse Reuzen zitten voor de gezelligheid. Nu hebben ze een nestje samen en die jonkies zijn pas 1 maand oud maar het was zo moeilijk om er naar te kijken zonder traanogen te krijgen!

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 23:05

Sterkte Y;(
Veel te jong ;(

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:23

Vannacht hebben onze konijnen (2 voedsters) flink herrie geschopt. Blackie heeft Rosa erg gedomineerd, waarbij er ook veel (los?) haar verloren is gegaan. Nu zit Rosa heel zielig in een hoekje, ze is nog wel heel alert. Over het algemeen is Blackie het dominante konijn, hoewel ik dit ook wel eens omgekeerd heb gezien. Overigens kunnen de dames het verder heel goed met elkaar vinden. Nu hebben wij besloten om de dames te koppelen aan een gecastreerde ram. Hopelijk brengt dat wat meer balans. Maken wij dan een juiste keuze? Iemand tips?