Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 16:51

Knappe Arya <3

@Suze ja dat soort ouderwetse mensen zie je helaas nog regelmatig, zeker bij de herders en andere stoere honden. Toch frappant dat je je hond ook kan leren luisteren zonder mishandeling :oo
En ze worden er nog gezelliger van ook!

Vandaag wel een gek momentje, er kwam een grote jachthond van de overkant van een weiland door de prikkeldraad omheining heen (2x, waar hij liep en bij ons) in een noodvaart, blaffend en grommend met de rugharen stijf overeind .. :?
Gelukkig blijft Popo gewoon stil staan zo van uhhh wat is dit, maar als je een hond hebt die zichzelf verdedigt heb je dan wel een probleem (door andermans ongeleid projectiel).

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 16:58

Chick is van zulke honden inderdaad ook niet gediend. Al is ze wel echt veranderd sinds de pups gelukkig.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:22

Gefeliciteerd Nynkster!
Fijne dag gewenst :)

Anna Goed plan; huisje huren met z’n allen haha!

Simoonzel
Zo vervelend als zoiets gebeurd!!! Als me zoiets gebeurd toen ik Rex nog had, had ik echt een probleem aangezien hij uit angst niet waarschuwde maar echt hap hap deed meteen. Maanden geleden is dat gebeurd met een klein hondje wat uit het niets in zijn persoonlijke ruimte zat en toen kon ik hem aan de riem nog omhoog tillen (moest ik m’n eigen hond bijna opknopen omdat iemand anders hun onopgevoed kleinere hondje gewoon in de wijk los had terwijl het niet luisterde) maar met een grote hond was me dit niet gelukt en dan was het feest geweest. Zo vervelend is dat :(

Hier vandaag een feestje in een doos want de bestelling kwam binnen van kiwi. Ik had van allerhande trainer snacks besteld om eens af te wisselen met de eendenfilet stukjes en we zijn weer verwend geworden met leuke extraatjes voor zowel baas als dieren hihi. Ik moest net al vechten met de kat, want die ging er met een zakje eendenfilet stukjes vandoor, kreng.. :')

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 17:37

Fijn dat jullie er blij mee zijn! :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:59

Gefeliciteerd Nynkster!

En nee, geen goed idee Anna :P

Sorry jongens nog steeds de fut niet om bij te lezen en een bijleespost te maken.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:13

Fotospamtijd! Het was helaas te donker voor echte actiefoto's (jeej winter) en ik heb geen echte telelens voor de perfecte scherptediepte. Maar ik geniet toch van mijn schaapje op beeld. <3

Het is een beetje een afwisseling van deftig en clown. Een echt representatief beeld voor Popo dus. _O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:15

Wat een prachtige foto's van Popo. Wat is ze toch een plaatje om te zien <3 <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 20:18

Die vliegende foto is leuk! En die op de boomstam is heel gaaf!!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:22

Ja ik vind het echt een geweldig effect hoe zijn oren flapperen als hij rent :')
Blijven de leukste foto's hahaha.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:43

Aaaah ik houd van schaapjes <3 <3 <3

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:55

Ik vind inderdaad die op de boomstam het mooiste.. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 21:29

Die 2de foto is echt te briljant _/-\o_ :')

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 21:38

Nynkster gefeliciteerd *\o/*

Wat een leuke foto's van Popo en Arya. :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 21:44

Toffe foto's! Ik vind die op de mini berg erg tof <3

Bodhi en ik hebben net alvast een mini-voorproefje gehad van het vuurwerk. Wij wonen een soort van aan een 'grote speeltuin' en daar zit bijna iedere avond jongelui. Het ligt centraal in onze vaste wandelroute en langs Bodhi zijn vaste poepplekken :P Eigenlijk de eerste minuten had ik al door dat ze op onze terugweg vuurwerk aan het afsteken waren maarja, straks kan ik ook de boel niet ontwijken dus er voor gekozen om toch door te lopen. Toen we tussen de flats waren was er één gigantisch harde knal waar ik best van schrok, Bodhi volgens mij totaal niet.
Toen we dus op de 'terugweg' waren zag ik in de verte al flink geflikker van licht. Van die balletjes ofzo? En een paar pijlen. Dus in plaats van in het gras even op de stoep gelopen en ik denk dat Bodhi dat vervelender vond dan alles wat daar in de verte gebeurde :P Hier en daar nog een knalletje en toen waren we alweer thuis.

Dus eigenlijk wel heel tevreden. Ik moet mijn eigen spanning iets loslaten. Meer denken van so be it en als er een knal komt en hij reageert gewoon een beetje ombuigen. Maar goed, ergens vind ik die knallen ook niet zo heel tof :') Bang dat het op ons af komt ofzo, van die gasten die kwaad willen doen.

Maar mag niet klagen. Hoorde van m'n collega dat hun nieuwe pup (bijna 1 jaar) onder de bank ligt van angst dus hier gaat het nog 'van een leien dakkie'.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 09:16

Simoonzel schreef:
Fotospamtijd! Het was helaas te donker voor echte actiefoto's (jeej winter) en ik heb geen echte telelens voor de perfecte scherptediepte. Maar ik geniet toch van mijn schaapje op beeld. <3

Het is een beetje een afwisseling van deftig en clown. Een echt representatief beeld voor Popo dus. _O-

[ [url=m/sMGRx2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind deze toch wel heel schattig! <3

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 11:13

Ohhh die foto's van Popo! Wat een lekkere pretbek <3

Fijn Denies dat Bodhi er goed op reageert. Blijft altijd lastig. Skye gaat vooralsnog ook super gelukkig hoewel hier echt weinig afgestoken word maar als het een keer knalt kijkt ze op en slaapt weer verder :P de laatste jaarwisseling was ze vier dagen oud dus kunnen we weinig mee :)

Voor de verandering zelf weer in de lappenmand, een maagslijmvlies ontsteking deze keer dus weer quality time met het span hier. Dit is dan wel echt genieten!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 11:38

Oh kim wat lief. Echt net of ze al jaren elkaar kennen. <3

Hopen dat Bohdi zo blijf reageren op vuurwerk. Senna vind het tot nu toe niet erg. Vorig jaar ook mee in de tuin geweest. Maar nu viel het vuurwerk gelukkig mee in ons dorp.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 11:48

Ik neem Skye mee naar werk/stal op oudjaarsdag. Klein dorp, weinig mensen dus weinig knallen. En die honden reageren er totaal niet op dus hopelijk neemt ze dat braaf over :P

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 13:02

Niet alles bijgelezen. Maar heb leuke foto’s zien passeren!
En veel beterschap kimvicious!

Hier net super nieuws gekregen Aelynn HD A ED 0/0 en SD 0/0. Ze was van al de rest dat te testen was al vrij. Dus nu kunnen we lekker gaan concreter plannen voor haar eerste nestje volgend jaar *\o/* *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 13:16

Gefeliciteerd zoe!! Lijkt me echt bijzonder nestje van je eigen meisje.

Beterschap Kim dat klinkt pijnlijk! :(:)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 13:23

Ik weet dat Bodhi gelukkig op knallen neutraal reageert maar het is ieder jaar weer spannend natuurlijk. Blijkbaar knallen ze hier om 8 uur nog niet (als ik met Mera wandel) en wanneer ik Bo mee heb knallen ze ineens wel :') Mera reageert vooralsnog niet, dus hopen dat dit zo blijft. Het blijft spannend.

Sterkte Kimvicious! En gefeliciteerd Zoe.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 13:33

Gefeliciteerd Zoë!

Wat een super schattig video KimV <3 Hier doen de honden dat onderling ook vaak.

Simone, goeie foto's! Sterk gemaakt ook :D

Hier bevalt de Fitbark enorm. Er is een duidelijk verschil te zien tussen dagen waarop Dexter in de opvang is en wanneer niet. Dat waren vooral dingen waar ik inzicht in wilde en ga ik ook dingen in aanpassen. Zijn doel (onder de streep in het rondje) staat heel laag omdat ik helemaal geen doel voor hem heb nog. Eerst inzicht krijgen in wat Dexter nodig heeft.

Thuis:
Afbeelding

Opvang:
Afbeelding

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 13:49

Gefeliciteerd Zoe!

En wat leuk Kaus :D Lijkt me ook heel leuk om op zo'n manier ibzicht te krijgen hoeveel je hond beweegt en de verschillen per dag. Ik gebruik voor mezelf ook een fitbit. Ben je van plan iets van trainingsdoelen te stellen of meer consistentie in de activiteit aan te brengen oid?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 13:54

Gelukkig dat ie bevalt Kaus! Ik ben blij dat ik ze allemaal heb kunnen terugsturen en mijn geld retour heb gekregen, de problemen in synchroniseren vond ik echt te storend omdat de data scheef was...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 14:09

KimD, daar heb ik inderdaad wel over gehoord maar ik vond het toch het proberen waard.. vanochtend om 6 uur wilde hij even niet synchroniseren maar om 10 uur was dat gelukkig geen probleem meer en de data is bewaars gebleven. Maar het zal vast nog wel eens mis gaan.

Simone, dat weet ik nog niet zo goed. Op dit moment is het doel vooral om te zien hoeveel hij daadwerkelijk doet en hoeveel rust hij krijgt. Zeker omdat hij te dun is geworden sinds we zijn verhuisd en ik het lastig vind in te schatten hoe druk hij is als ik hem niet zie.

Zo heb ik gezien dat hij exact 10 minuten rust heeft gehad tijdens 6,5 uur in de opvang. -O- Voor de rest geeft dit Fitbark alleen maar spelen en actief aan. Dat is natuurlijk niet echt te compenseren en dat zal moeten veranderen.