Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 22:44

KimD schreef:
Fijn dat het zo goed ging! *\o/*

Kim, wil je zakdoekjes? Voor jezelf te kunnen troosten? :') Erg hè, de kinderen langzaam 'los' laten. :=

Wij zijn vandaag weer begonnen aan de voorbereidingen voor oud op nieuw. Ieder jaar december tel ik letterlijk de dagen af tot de 31ste... Vreselijk vind ik het.

Haha ja doe maar een hele doos :')
Ik had t zelf bedacht dus vriendlief was al met stomheid geslagen. Maar ik had er gewoon buikpijn van :')
Maaaar frummeltje was gewoon gaan liggen en was kei braaf!

Wat moet je allemaal aan voorbereidingen doen?

Ja het is zeker de bedoeling dat we dat uitbreiden arabella. Maar sowieso zitten ze niet langer dan een uur of 2 alleen want dan gaan ze naar de oppas

Kaus

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:56

Herkenbaar hoor Kiwi _O- Vind het nog steeds niet leuk om Dexter alleen te laten en nu all over met de opvang.

Ik ben zo blij dat die van ons niks vinden van vuurwerk. Dexter moet in het begin wat wennen aan de knallen maar daarna is het ook goed. Om 12 uur wilde Dundy zelfs per se mee naar buiten want alleen binnen zit was onacceptabel :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:58

kiwiwitje schreef:
KimD schreef:
Fijn dat het zo goed ging! *\o/*

Kim, wil je zakdoekjes? Voor jezelf te kunnen troosten? :') Erg hè, de kinderen langzaam 'los' laten. :=

Wij zijn vandaag weer begonnen aan de voorbereidingen voor oud op nieuw. Ieder jaar december tel ik letterlijk de dagen af tot de 31ste... Vreselijk vind ik het.

Haha ja doe maar een hele doos :')
Ik had t zelf bedacht dus vriendlief was al met stomheid geslagen. Maar ik had er gewoon buikpijn van :')
Maaaar frummeltje was gewoon gaan liggen en was kei braaf!

Wat moet je allemaal aan voorbereidingen doen?

Ja het is zeker de bedoeling dat we dat uitbreiden arabella. Maar sowieso zitten ze niet langer dan een uur of 2 alleen want dan gaan ze naar de oppas

We beginnen vanaf vandaag met speciaal voer met kruiden en over 14 dagen komen de supplementen erbij.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 23:38

Als ondersteuning “tegen” de knallen?
Sneu als ze er zoveel last van hebben. Djessey reageert er tot nu toe nog niet op gelukkig.
Die heeft weer andere fobieeen... iets met auto’s die flink knallen met lekker veeeeel gas geven... dat vind ze echt geen succes. Maar vuurwerk knallen zijn nog geen probleem gelukkig

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 00:12

Bij ons is een aantal jaar geleden de bliksem ingeslagen, sindsdien is Guinness snel over de pis met zulke dingen maar vuurwerk is het toppunt.

Inmiddels hebben we het al een jaar of drie 'onder controle', maar de jaren daarvoor wist ik niet waar ik het zoeken moest met hem en heb zelfs algehele narcose overwogen.

Guinness schreeuwde en ging letterlijk langs het behang van angst, geen contact te krijgen en niks hielp. Vier jaar geleden ben ik met hem in de kelder gaan zitten met de radio op standje burenruzie, daar waren geen ramen dus kon hij niks zien.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 07:42

oh gatver.. dat is pas zielig.. Wel fijn dat t met de voeding en supplementen beter gaat!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 08:33

Och die arme zielen zeg. Popo heeft nog nergens op gereageerd maar ik heb hier pas een stuk of 3 knallen gehoord... Eigenlijk moet ik voor de zekerheid misschien gaan oefenen met knalgeluiden draaien. Hij was vorig jaar met oud en nieuw een week of 6 en heeft toen bij de fokker voor het raam zitten kijken :')
Maar goed je hebt nooit garantie denk ik, die knallen zijn zo onvoorspelbaar. Ik woon in het centrum dus op oudjaarsdag zijn al die leuke zieltjes hier lekker prullenbakken en verkeersborden aan het opblazen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 08:39

Wat kinderachtig is dat he Simone?

Wij zitten op de zaak naast een tankstation en wasboxen. Weet je wel hoe STOER het is om flink gas te gaan geven (en dus net je motor niet op te blazen.. ) en dan flinke backfire's krijgen..
Of met piepende banden weg proberen te rijden maar echt geen mm vooruit komen.. 8-)
En als de auto dan ineens wegschiet dan breekt ie aan alle kanten uit 8-)

Bloed irritant. En t geluid.... dat vind Djes dus echt poedersuiker. Maar knallen tot nu toe nog niet. Ook niet tijdens t wandelen

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 08:53

Yvetjes; ja dat zei de dierenarts ook ze heeft het ook altijd al gedaan dus is niet iets wat plotseling is ontstaan, dus waarschijnlijk gewoon voorkeur. Ze heeft ook een hele mooie zuivere draf, daar vroeg de dierenarts ook naar.

Tja oud en nieuw, ook niet mijn favoriete tijd van het jaar, vind het zo sneu voor alle dieren. Ik denk ook altijd aan alle dieren buiten, zwerfdieren, vogels, konijnen in hokjes, hoe bang die wel niet zijn ;(
Ik heb van mensen gehoord dat ze naar Texel gaan met hun hond omdat dat vuurwerk vrij is, dan denk ik in wat voor land leven we, je moet gewoon op de vlucht... Van mij mag die ellende afgeschaft worden, slecht voor het milieu ook nog en al die troep die het geeft... Of ergens centraal een show geven, dan kan je tenminste een veilig heenkomen zoeken.
En nu is het allemaal nieuw dit jaar met een jonge hond en is het afwachten hoe het gaat. Wij wonen midden in het centrum en het gaat hier vaak wel aardig hard. Mila heeft net als Popo haar eerste oud en nieuw in het nest meegemaakt, hopelijk heeft dat een positieve invloed. We gaan het zien. Gaan jullie ook naar lezingen of zoiets, hier in de buurt is er binnenkort eentje door een gedragsdeskundige.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 09:00

Ik ben een tijdje geleden naar een lezing geweest over genetica. Verder doe ik weinig.

In utrecht bij woofexperience worden veel lezingen gegeven

Djessey telgangt ook. Maar voornamelijk als ze ongeduldig is, uit stress/spanning en als ze moe word. Chick doet dit ook maar vooral als ze ongeduldig is of iets spannend vind.
Boellie doet het eigenlijk amper. Maar in de staffies zie je t ook vaak.
Ik meld t wel steeds bij de fysio dat dat mee kan nemen in het checken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 09:04

Och kimd wat erg dat hij er zo bang voor was. Wel top dat die kruiden dan zo goed helpen zeg!

Ik ben echt zo voor een vuurwerkverbod en met oudejaarsavond een show van de stad zelf. En alles wat met die *scheldwoord* knallers loopt boetes en bureau halt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 09:23

Ik was al voor een vuurwerkverbod voordat we zelf honden hadden. Ik vind het zelf ook doodeng! Ik vrees altijd voor ons huis, schuur en auto. #)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 09:53

Ik ben er ook geen fan van. Ik ga niet echt naar buiten. Ja bij ons in de straat steken ze weinig af dan durf ik nog wel bij de voordeur.. :P
Vind t prachtig maar ben er geen fan van. Maar bij ons doen ze ook wel allemaal gewoon normaal. Alleen de jeugd in de dagen er rondomheen overdag. Das gewoon ruk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:44

Loop ik t bos. Meiden doen t netjes als ik ze roep bij wandelaars in zicht en geef ze een brokje. Krijg ik zo'n oude man vol praat tegen me aan die vroegah aaaaltijd mechelaars had en hoe fout ik was met die brokjes en nou die van hem met 3 maanden wisten ze al dondersgoed wie de baas was had ie heul geen brokjes voor nodig #blablablablablaaaaaaa

Dag hè meneertje :evaw:

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 10:46

Oh dat soort figuren houd je altijd! Ik heb liever dat ze komen omdat ze weten dat ze iets lekkers krijgen dan op die manier.. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:19

Ja het is echt een bepaald type man :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 11:36

Ach de meeste komen ook makkelijker voor lekkers dan omdat t MOET. :P

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 12:08

Suze Zulke mensen zijn behoorlijk irritant.

Ik heb nog geen idee hoe Jip op vuurwerk reageert eigenlijk.

Ik zag weer hele mooie foto's voorbij komen! <3

Kiwiwitje Fijn dat het goed ging!

Jip was gisteren tijdens de cursus echt een monster. Thuis doet hij alles perfect, maar zodra we daar zijn kan hij opeens niets meer. _O- Hij was ook behoorlijk aan het klieren, dus hij mocht af en toe buiten afkoelen. Ik hoop dat het woensdag beter gaat -O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 12:12

Vol goede moed gaat het vast woensdag weer een stuk beter! :D Dingetjes mee nemen die extra lekker zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 12:19

Alle liefde gaat door de maag. Bij man en zoon ook :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 12:24

_O- _O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 12:46

Kimvicious
Ahh dankje hihi. En wat een leuk filmpje van Skye en Mooi!

Simoonzel
Ja, zonder tuigje durf ik niet omdat de kans altijd aanwezig is dat er iemand in de buurt komt omdat hier overal veel gewandeld wordt. Soms kom ik niemand tegen, soms meerdere. Ik ben erg benieuwd naar de foto’s die je van Popo hebt gemaakt!!

yvetjes
Helemaal vergeten om de track and trace te sturen, zal ik zo even doen! Denk dat het vandaag wel binnenkomt. Heb het als brievenbus pakketje verstuurd. Arya’s kop is idd wel hilarisch op die actie foto’s. Het was niet wat ik voor ogen had, want het is nu niet iets wat ik ga uitvergroten, maar ze zijn wel grappig ja haha. De poten foto vond ik ook erg leuk. We hebben nu een rechtopstaande foto gepakt waar ze in de bladeren ligt. Ben eens benieuwd wanneer het binnenkomt.

kiwiwitje
Ah, spannend hoor dat alleen laten! Ondanks dat ik veel thuis ben, zijn wij er wel al van vrij snel mee begonnen met opbouwen om even alleen te blijven. Ik moest toch echt eens tussendoor een boodschapje doen en kon Arya toch niet Altijd mee naar school nemen enz. Is hier gelukkig ook heel goed gegaan vanaf het begin, maar het is zeker wel spannend. Fijne is bij jou dat ze natuurlijk wel elkaar nog hebben. Het is meestal voor ons baasjes erger hihi. Die camera’s zijn dan wel echt heel erg fijn en handig!

suze
Ahh dankje! Het is zo leuk om haar groter te zien worden. Al mis ik stiekem soms die fluffball puppy look echt wel. En die man wat je tegen kwam: vreselijk irritant!!! Herkenbaar ook ja.

arabella
Wat een fijne update! Klinkt super! En als er dingen zijn die soms niet goed uit de verf komen op examen/training maar thuis wel; da’s het belangrijkste uiteindelijk vind ik, dat je thuis met ze kunt doen wat je voor ogen hebt. Ik vind het soms ook jammer dat met trainen iets niet lekker lukt op het moment dat er mensen naar me kijken, maar ze het thuis wel doet. En andersom heb ik met sommige dingen thuis weer vaker meer moeite als tijdens de les haha. Maar ik snap dat je blij bent er vanaf te zijn hihi. Dat is ook echt mijn ding niet, zo’n examen te moeten afleggen.

KimD
Van mij mag het ook afgeschaft worden. Vre-se-lijk is het. M’n konijnen zaten dagenlang in een hoekje gedrukt van het hok, te rillen van de stress. Rex reageerde er gelukkig niet heel erg op (laatste jaar sowieso niet want hij was zo goed als doof, maar ervoor wel eens met echt een knaller uit het niks maar meestal was hij gewoon rustig) Ik hoop dat Arya en Sansa er goed mee om kunnen gaan. Gister tijdens de les was er vlakbij opeens ook een hoop vuurwerk, maar ze had gelukkig de focus goed bij mij en reageerde er niet op. Maar hier in de buurt is het ook echt vreselijk altijd. Meer knallers als siervuurwerk, dus dat is echt rot. Die enkele knallers wat ik tot nu toe hoor, reageert ze niet op maar dat is niet te vergelijken met wat op 31dec natuurlijk losgaat. Ik snap goed dat je probeert met kruiden en supplementen de dieren te kunnen helpen.

Anna
O wat fijn dat Texel vuurwerk vrij is! Jammer dat het zover uit de buurt ligt voor ons haha. Verder weg had het niet kunnen zijn voor mij. Wij willen ook graag met oud en nieuw naar een park waar het in ieder geval niet zo heftig is als hier in de wijk, maar het is echt zo gruwelijk duur. 1000e is niks voor een simpel huisje tijdens oud & nieuw en dat gaat me echt te ver.

CupCakes
Maar wat is een monster hihi? Jip is nog zo jong! Het is ook veel hoor wat er verwacht wordt van zo’n jonkie tijdens een les. Niks mis mee om tussendoor even rust te nemen. Gaat goed komen. Je zult zien dat er echt elke week verbetering in gaat zitten naarmate ze meer wennen aan dit soort situaties. Het zijn nog babies :) Arya had gister aan het eind van de les ook echt haar ‘emmertje vol’ en ging toen ook alleen maar met d’r snufferd over de grond in het zand zoeken naar stukjes poep en worstjes die misschien gevallen waren en toen ging ze de hond naast ons uitdagen om te spelen en uit blaffen (en dan is ze 'al' 5 maanden). Ze was gewoon echt klaar ermee, maar ze had ook al 55min bijna volledige focus gehad op het trainen dus ik heb dan wel begrip voor haar gedrag, ook al is het niet gewenst dat ze blaft. Ik neem dan ook weer even wat meer afstand van de anderen en probeer toch de focus erbij te krijgen met wat lekkers, maar uiteindelijk zijn het nog zulke jonkies en kunnen ze alsnog soms even overprikkeld raken. Maar gaat vast goed komen woensdag! Wat kiwi zegt, misschien een Nog lekkerdere beloning meenemen.

---

Ik heb net een rondje gedaan in het bos in het dorp waar ik opgegroeid ben. Leuk om daar nog eens rond te lopen - woon er ondertussen 13 jaar niet meer - waar ik vroeger altijd speelde hihi. Heerlijk rustig, letterlijk geen hond tegengekomen xD

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 12:57

Oh jongens wat gaat het hard, ga zo even goed bijlezen hoor!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 12:59

Gefeliciteerd Nynkster!

Mooie foto's weer curse! :D

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:11

Misschien kunnen we met zijn allen een huisje huren met oud en nieuw bokt meeting _O-