Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-20 18:53

Niet de meest charmante foto. Maarja chick word niet mee geshowd en die heeft een behoorlijke eigen mening momenteel en dat mag ze _O-
Mar 7 weken vandaag!
Afbeelding

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 18:55

Cupcakes ik vind de reactie van Jip ook niet extreem - of tenminste, niet onterecht. Of het extreem was is lastig in te schatten. De reactie van die mensen daar in tegen |o
Wij hadden vandaag ook zoiets op een plek waar honden echt verplicht aan de lijn moesten.
Klein hondje liep los (had ook geen halsband / tuigje om), baasje was druk met de kinderwagen met kind en haar telefoon (vooral dat laatste). En dat hondje liep totaal niet netjes mee. Eerst komt die Beer lastig vallen, maar besloot al snel dat die te heftig was (Beer ging echt op standje fixatie en jacht - dus die hadden we goed bij ons), dus ging die daarna maar een ander klein hondje lastig vallen. Deze zat netjes aan de lijn, maar het baasje was aardig op leeftijd en kon niet heel makkelijk iets doen.
Later zagen we ze weer lopen - tenminste het hondje, de vrouw was niet te bekennen.
Echt ik snap dat niet. Zeker niet in dit park - waar het aardig druk was met aangelijnde honden...

KimD wat zit jij toch in een mooie omgeving!

-------------------------------------------------------

Beer heeft een druk dagje gehad met de eerste keer op de trein. Hij heeft het echt super goed gedaan; ging er netjes in, en ging meteen aan onze voeten liggen. Hij vindt het duidelijk een stuk minder vervelend dan de auto - op het moment smeert hij hem zodra de auto van het slot gaat. Uiteindelijk springt hij er wel in en in de auto zelf is hij rustig, maar in eerste instantie verdwijnt hij ergens naar een hoekje zodat hij niet mee hoeft.

Daarna gewandeld in een groot kasteelpark 10 minuutjes van het station. Was best mooi, maar wel erg druk vergeleken met waar we normaal te vinden zijn. Er was wel iets gek - we kwamen bij een standbeeld van een wolf (met Remus en Romulus) en Beer werd helemaal gek. Eerst zat hij heel erg er naar te kijken, en daarna begon hij te blaffen en grommen en te schijn aanvallen. Het was zo raar en ook echt alleen bij dit standbeeld. Kan me bijna niet voorstellen dat hij het herkende als zijnde een wolf, maar een andere verklaring heb ik niet...
Terug op de trein was hij weer super braaf :).

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:12

Sommige beelden hebben deze uitwerking op honden, het wordt eigenlijk best veel onderzocht en bestudeerd. Zelfde beeld en vijftig honden bijvoorbeeld. Wanneer reageert een hond? Welke hond reageert? Bepaald ras? Bepaalde functie?

Het blijft iets interessants en tegelijk gek!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:13

@cupcakes: Jip heeft goed gereageerd. Compleet normaal.
Die mensen moeten gewoon hun hond bij zich houden. Je hebt het zelfs aangegeven dat hij lastig was.

@kiwiwitje: mooie buik!! Nog eventjes!! Spannend :):)

@kim: lekkere wandeling. Haha klimgeit puck

@ oshaa: fijn dat beer zich zo goed gedragen heeft in de trein!

Wij hebben vandaag lekker bij valkenburg gewandeld. Iets van 11 km. Het was heerlijk wandelweer en de honden hadden er zin in. Het was druk, maar in die omgeving ben ik niet anders gewend. Het was wel goed te doen.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:33

KimD schreef:
Sommige beelden hebben deze uitwerking op honden, het wordt eigenlijk best veel onderzocht en bestudeerd. Zelfde beeld en vijftig honden bijvoorbeeld. Wanneer reageert een hond? Welke hond reageert? Bepaald ras? Bepaalde functie?

Had wel onderzoek gevonden naar gezichts herkenning vanaf foto's maar niet met beelden. Het was inderdaad heel gek maar ook interessant. De wolf in dit beeld had een opengesperde bek dus miss had het daar mee te maken. Hij focuste vooral op het hoofd (was groot beeld dat hoog stond).

Het zet je wel aan het denken over wat honden allemaal eigenlijk meekrijgen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:36

Oshaa schreef:
KimD schreef:

Had wel onderzoek gevonden naar gezichts herkenning vanaf foto's maar niet met beelden. Het was inderdaad heel gek maar ook interessant. De wolf in dit beeld had een opengesperde bek dus miss had het daar mee te maken. Hij focuste vooral op het hoofd (was groot beeld dat hoog stond).

Het zet je wel aan het denken over wat honden allemaal eigenlijk meekrijgen.

Of juist het stuk wat ze missen om de communicatie goed te kunnen interpreteren.

Hetzelfde is van toepassing op de TV. Het is bewezen dat honden geen TV kunnen kijken of interpreteren maar wat dan wel. Wat zorgt ervoor dat ze soms zo heftig reageren? Een bepaalde combinatie van kleuren? Een bepaalde vorm? (Geluid even buiten beschouwing gelaten)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:54

Wow Chick groeit lekker door zeg! Lekker bolletje <3 echt benieuwd naar de pupjes!

@Kim echt in een prachtige omgeving zit je <3 superleuke foto’s!

@Cupcakes ik vind Jip z’n reactie ook niet heel gek hoor... Super vervelend zulke opdringerige honden. Vind het zo sneu dat mensen vaak niet door hebben dat hun hond zo opdringerig is, zie het in het park ook vaak. “Oh wat spelen ze leuk hé” nah, die ene hond ziet er niet heel gelukkig uit onder het gedrag van jouw opdringerige dikke labrador, Karen :')

@Oshaa fijn dat het goed ging in de trein en dat jullie lekker gewandeld hebben! Wat een reactie op dat beeld! Misschien vond hij het gewoon een groot indrukwekkend onbekend object? Wel interessant dat er onderzoeken naar zijn!

@Nayo wat wordt Zhiva groot zeg! :oo En knap! <3

——

Wij zijn donderdag & vandaag lekker naar het strand geweest met Otje, vandaag ook met Billie! Wat een pret _O-

Donderdag:
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag:

Afbeelding
Afbeelding

En had een vergelijking gemaakt van 11 juni en 15 oktober, met hetzelfde jasje aan:
Afbeelding
Zo hard gegroeid :wow:

:+:
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:24

@warboel wie is die hond en wat heeft ze met Otje gedaan? :oo duidelijk puppy-af langzaamaan

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:57

Ja kleine Otje is lang zo klein niet meer := Is inmiddels een slungelige puber! :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 12:46

Ego post :o

Terror Yoshi is geslaagd voor de puppy cursus :D

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-20 12:53

Jeeej gefeliciteerd!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 13:11

Zit dacht ze dikke doei in het gras :+
Tandjes kijken doet ze echt super goed, heeft manlief z'n vingers verkeerd :o
En apporteren vertikt ze op de club

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 13:56

Ach Roetsj aporteert ook alleen als het haar uitkomt, verder mooi rapport toch, gefeliciteerd!
Jip zijn reactie is toch heel normaal, die van die eigenaren dan weer zeker niet, al snap ik dat ze schrokken, maar dat hoeven ze dan niet op jullie te botvieren.
Kim, voorzichtig hoor met die bomen. Ze kunnen namelijk soms gaan rollen, dus dan wil je je hond er niet op hebben. Die uitroeptekentjes zitten er niet voor niets op, maar dat zal je vast wel weten.
Kim, wat een buik al zeg! Chick wordt echt dik al en ze moet nog een wel even.
En Otje is geen "je " meer, maar een langpootmug.
En dat reageren op beelden, Roetsj heeft dat vaker met TV, maar ook soms met tuinbeelden. En dan vooral met hondenbeelden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-20 14:12

Boellie apporteert ook alleen als ie zin heeft. En dat is bijna nooit of max 2x _O-

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 17:21

@KimD, ben je niet bang dat de boomstammen gaan rollen? Ik heb dat echt te vaak gehoord, ook in dichtbij omgeving, dat nadat hond of kinderen er op gingen klimmen de boel aan de rol ging met alle gevolgen van dien. Ik ben daar zelf een beetje huiverig voor. Wel een hele mooie foto! :o

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 17:28

Nee, ik ben er niet bang voor. Puk is zeer lichtvoetig en maar 16kg. Daarbij zijn deze boomstammen tussen de 15 & de 20 meter lang. Die krijgt ze niet weggerold al zou ze haar best doen.

Smalle, korte of slecht gestapelde stapeltjes mag ze niet op. Of beter nog, daar gaat ze niet op. Puk is erg goed in het inschatten van gevaar, Harvey daarentegen mist dat instinct volledig. Maar die (en de rest) doen dit ook niet.

Overigens zijn deze zonder uitroepteken maar gecodeerd. Ze blijven liggen tot half december en liggen naast de toeristische attractie van Zuid-Limburg. Als het echt teveel risico met zich meebracht dan waren ze sneller geruimd. Dan had de boswachter geen goedkeuring gegeven.

Onze honden apporteren overigens tot ze er bij neervallen maar mogen dat niet. Wij apporteren echt maar minimaal, zeker met (tennis)ballen. Behalve alle speeltjes met agility, wel zo handig als die teruggebracht worden. :+

----
Gefeliciteerd met het behalen van het Diploma! :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 17:31

Wat netjes van Yoshi! Gefeliciteerd!

Jeetje, wat is Otje gegroeid. Hemel. :oo

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-20 17:54

Puk weegt gewoon net zoveel als Boellie _O-

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:01

Jinn mag van mij ook niet op die boomstammen. Snap wel als ze groter en zwaarder zijn dat t wel kan maar hier liggen altijd hele kleintjes en dat vind ik spannend.

Gefeli met je puppy certificaat!

Hier wordt ook niet veel gebalt. Af en toe naar t bos neem ik werpstok en bal mee en dat vind Jinn fantastisch maar dat doe ik niet vaak.

Otje is idd gegroeid!

Vandaag was Jochie hier weer.
Hij komt elke 2 weken 1 zondag. Afgelopen keren ging het heel goed. Geen gezeur met en over de hond.

Vandaag ontdekte hij dat als ie poot zei dat Jinn een poot geeft. Dus vandaag was het 1 miljoen keer poot en Jinn maar braaf geven. Heb vandaag aardig vaak moeten zeggen dat ie er maar mee moest stoppen maar dat vond ie wel moeilijk. Als ik er bij ben deed ie t niet maar ik ging naar toilet en deur open gelaten hoorde ik 'poot' ik zo: als ik op toilet zit hoor ik je gewoon hoor. Toen grinnikte Jochie echt op zo'n manier van oeps betrapt.
Laatste uurtje van dat ie hier is ging het goed maar dit vond ie best moeilijk.
Arme Jinn maar pootjes geven. Die ligt nu heeelijk uitgeput maar denk stiekem toch wel voldaan op mijn bed

GeryonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:28

Wat een super leuk topic! Is het besloten of mag ik mee gaan praten?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:30

Nee hoor, iedereen is welkom! :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:31

kiwiwitje schreef:
Puk weegt gewoon net zoveel als Boellie _O-

En is de helft groter ofzo? :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:37

Geryon schreef:
Wat een super leuk topic! Is het besloten of mag ik mee gaan praten?

Jaaaa Cis! *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-20 19:46

Welkom geryon!

Haha ja puk is een flink stuk groter _O-

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:48

Welkom Geryon!

Thanks allemaal :D

JessdaJinn, aaaahhh wat lief van Jinn, nu lekker slapen!

Stand foto maken van Yoshi, geen succes, krijg je dit soort blikken :+
Afbeelding