Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 22:01

Met mijn hond heb ik 3 weken vrij gehad.
Ik kon haar een week eerder halen dan de planning was, maar toevallig had mijn moeder die eerste week vrij. Dus heeft zij opgepast. En na mijn vakantie kwam mijn vader een paar maanden thuis te zitten. Dus was ze nog steeds niet alleen.

Ik breng gioia iedere dag naar mijn ouders waar ze dan minstens met senna en kyara is. Als mijn broertje werkt is buddy er ook.
Wel leren we ze vanaf dag 1 om even alleen te zijn. Als de rest uit gaat , dan blijft de pup alleen thuis. Eerst lekker spelen en dan slapen in de bench. Dan zijn ze makkelijk een 15 min tot een half uur alleen thuis.

Alle honden zijn bij ons gewend om in verschillende huizen te zijn en dat geeft nooit problemen. We porberen ze wel zoveel mogelijk samen alleen te laten.

LienC

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 22:01

Bedankt voor je tip Anna!
Precies, eerst goed nadenken voor ik iets definitief beslis. Ik ga eens kijken qua oppas, daarnaast ook even overleggen met werk want er kan nog een hoop veranderen (op dit moment is er 7 dagen per week iemand thuis, maar of dat straks nog zo is, is nog onbekend, daarom ga ik er niet vanuit). Ook kan het zijn dat ik al sneller minder ga werken, dus dat zou allemaal gunstiger zijn.

Ik wil alleen ervan uit gaan van de maandag en vrijdag lastig zijn.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-19 22:05

Goed dat je er zo mee bezig bent!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 10:48

Goedemorgen allemaal!

Ik ga vanmiddag even naar het bos met mijn echte camera ( :+ ) om eens leuke foto's van Popo te maken. Mocht het nou echt goed lukken dan laat ik misschien wel wat uitvergroot afdrukken.

Vriendlief gaat mee om hem te begeleiden haha anders worden het alleen maar foto's van zijn neus in mijn lens vrees ik.

Hebben jullie nog tips om goede plaatjes te schieten? Ik heb nooit een hondenshoot gedaan of bijgewoond of zo. We gaan naar het losloopgebied, ik denk dat ik hem zonder tuig wil fotograferen dus dan doe ik hem helemaal los (ik neem denk ik wel een tuig mee en een jachtlijntje voor als er ff snel een paard moet passeren of zo).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 11:25

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 11:49

Simoonzel schreef:
Goedemorgen allemaal!

Ik ga vanmiddag even naar het bos met mijn echte camera ( :+ ) om eens leuke foto's van Popo te maken. Mocht het nou echt goed lukken dan laat ik misschien wel wat uitvergroot afdrukken.

Vriendlief gaat mee om hem te begeleiden haha anders worden het alleen maar foto's van zijn neus in mijn lens vrees ik.

Hebben jullie nog tips om goede plaatjes te schieten? Ik heb nooit een hondenshoot gedaan of bijgewoond of zo. We gaan naar het losloopgebied, ik denk dat ik hem zonder tuig wil fotograferen dus dan doe ik hem helemaal los (ik neem denk ik wel een tuig mee en een jachtlijntje voor als er ff snel een paard moet passeren of zo).

Zou inderdaad ook zonder tuig doen.
Probeer veel afstand te nemen tussen de hond en achtergrond, dus niet pal voor een boom want dan is de boom ook scherp. En let erop dat er wel een achtergrond is, anders is het 1 groot wit vlak en dat staat vaak niet zo mooi :) En kleur, ookal is dat er nu niet echt meer :')

En het is ook wel mooi om diepte te zoeken. Dus bijvoorbeeld een bospad of een rij bomen.
Zoals dit bijvoorbeeld, ook een pad met bomen erlangs

Afbeelding

Edit : En ga zelf plat op de grond liggen, dat lijkt mooier dan wanneer je hond van bovenaf fotografeerd. Dus zo dicht mogelijk bij de grond proberen en dan krijg je ook mooie onscherpe voorgrond.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 14:15

Goedemorgen!

Het was vanochtend zo prachtig in het bos
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Meiden waren door het dolle met al dat witte koude gras :D

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 14:20

O wauw! Echt prachtig Suze!

Simoonzel, succes, ik ben benieuwd!

Hier vanmorgen naar de dierenarts geweest voor de jaarlijkse enting. Mila was ontzettend braaf, kreeg allemaal complimenten voor haar gedrag. Ik heb gevraagd wat de dierenarts vond van het feit dat ze veel in telgang en overkruiste galop gaat. Ze heeft haar helemaal bevoeld en gestretchet, volgens haar heeft ze nergens belemmeringen en is ze superlenig. Blij mee!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 15:22

Mooie foto's Suze.

Ben benieuwd of het gelukt is met popo.

Wij zijn onderweg naar vakantie. Senna was helemaal hyper dat ze der spullen in de auto zag gaan.

Ben mijn camera vergeten maar gelukkig maak fe telefoon ook goeie foto's.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 16:40

Ik lag gigantisch achter *4 pagina’s* dus sorry als ik iets over het hoofd heb gezien met reageren.

arabella2000
Hoe was het examen gegaan (met dekentje)?

Kimvicious
Blijft gewoon een leuke naam hihi. Leuke foto’s van Skye en Mila! Ziet eruit als een heel geslaagde wandeling + lunch!

biggirl
Ja, ze groeit goed! Vandaag is ze precies 5 maanden. En die wandeling met de teckel van je moeder erbij… Wat kunnen ze toch heerlijk *kuch kuch* een eigen willetje hebben he hihi. Maar het is wel echt een leukerd zeg! En wat ziet Candy er toch prachtig uit <3 Ze zit echt mooi in haar vacht. En zeker kan niet altijd alles goed gaan. Ik baal soms ook wel eens, maar naderhand denk ik dan; het zijn ook geen robots he. Soms moeten we dingen even relativeren en eventueel wat aanpassen hihi.

kiwi
Die puppy spam!! Die zilveren pup vind ik vooral nu al erg wauw hihi. En hoe is het met de blauwe plek van je vriend? lol.

xDenies
Lief van je broertje dat hij je die chocolade meenam! Lindt is idd erg lekker. Mijn favoriet is Rousseau (is een chocolatier die hier in Zuid-Limburg erg bekend is, en met Belgisch recept chocolade maakt) maar als ik in de winkel wat koop is het ook meestal Lindt.

KimD
Hele gave foto’s gemaakt op het strand!

XxDiandraxX
Elin ziet er prachtig uit! Leuke filmpjes ook!

yvetjes
Dankje! Ik vind het zilver/grauw ook erg mooi. Haar poortjes zijn bruin, maar de tekeningen die ze voor de rest heeft op haar kop en hier en daar nog andere plekjes, zijn echt grauw/zilver. Ben benieuwd hoe het straks uitziet als ze klaar is met ‘veranderen’. Zal grotendeels wel zwart gaan blijven. En wat gaaf dat je de vader van de pups heb gezien en dat het zo’n geslaagd bezoekje was! Je pakketje is onderweg trouwens, net op de bus gedaan dus het zal morgen binnenkomen. Ik zal je straks de T&T even sturen. Ik werk niet dus ik ben in principe gewoon sowieso heel veel thuis voor de dieren. Blij dat ik niet hoef te klooien met vakantie nemen enz hihi. Mijn man is gewoon blijven werken, want die kon geen vakantie meer pakken dus overdag heb ik dan alle zorg op me genomen - hij wisselde het dan wel met mij mooi af in de ochtend/avond en weekenden ook wat meer. En spannend, het laatste weekje is aangebroken!!

Simoonzel
Wat fijn dat het met de fiets alweer wat beter gaat! Denk dat het met dit echt ‘oefening baart kunst’ is en het telkens wel beter zal gaan ook. Benieuwd wat voor plaatjes te gaat schieten vandaag van Popo! Hier ook van de week een uitvergroting besteld van een van de foto’s die ik met de camera maakte in Vijlen afgelopen vrijdag. Was wel een uitdaging hoor, in m’n up foto’s maken. Want je moet toch ook opletten dat er geen andere mensen/honden komen (ik sowieso wel omdat ik in een officieel aanlijn gebied liep haha). Ik kies er dan wel voor om het tuigje om te houden. Minder mooi op de foto’s, maar ach, het hoort er gewoon bij in Arya’s geval. Misschien als ze ouder is en de opvoeding wat meer erin zit, dat ik het eens zonder tuigje doe - denk dat dat iets is wat je even moet aankijken of je het aan durft of niet. Ligt er ook aan op welke plek je foto’s maakt en hoe druk het daar kan zijn met andere honden enz. In principe doe ik ook niks met statief enz. Als je Image Stabilizer hebt op je body/lenzen, is dat in mijn ervaring ook niet nodig. Ik heb altijd alles uit de hand gedaan en daar komen eigenlijk altijd scherpe foto’s uit als je goed scherp stelt. Een deken is wel handig zodat je op oog hoogte foto’s kunt maken en je kleren niet vies worden (maar dat werkte voor mij ook niet omdat ik anders alles in m’n up moest meeslepen en Arya de aandacht niet heeft om echt lang op 1 plek te blijven. Heb haar zoveel mogelijk haar eigen ding laten doen en tussendoor eens laten zitten/liggen.

suze
Prachtige foto’s!!! Ik houd er zo van om die mooie zonnen stralen tussen de bomen door te zien komen.

punjab
Veel plezier op vakantie! Jammer van de camera, maar met de telefoon kom je tegenwoordig gelukkig ook al ver!

Ik heb vanmorgen ook nog even lekker genoten van het zonnetje op de heide, voordat we vanmiddag nog regen hebben gehad.

Afbeelding
Afbeelding

Hier nog een paar foto's van afgelopen vrijdag in Vijlen. De actie foto's waren wat minder geslaagd, maar meer omdat Arya gewoon enorm lelijk kijkt in actie :') Ze was namelijk zo dol en blij en op en neer aan't sprinten als een dolle en dat betekent oren plat achter in de nek en gaan met die banaan, met als gevolg:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze vond ik erg leuk, maar is niet zo scherp als ik had gewild jammer genoeg
Afbeelding

En nog wat normale plaatjes:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Vanavond weer les. Ben eens benieuwd hoe het gaat aangezien ze de afgelopen week wat minder goed te 'bereiken' was/de focus erbij had (denk vooral omdat ik ziek ben geweest en hierdoor een aantal dagen minder geoefend heb met d'r)

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 18:19

Oeh schitterend Suze!

Wat is jouw Arya toch knap cursebreaker <3

Hier na het werk nog even een play date met Skye en Mooz :P a.k.a. duracell konijn en olifant :D

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 19:53

Super leuke foto's cursebreaker! Ben ook benieuwd naar de uitvergroting. En ik snap dat je nog even wacht voor je haar helemaal los gooit haha.

Ik heb volgens mij best wat leuke kiekjes, de bewerking laat nog even op zich wachten, nu eerst paardenavond. :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 20:00

Ben benieuwd naar je foto's Simone!

Mooie foto's weer curse! de grijze/zilveren/blauwe vind ik ook heel gaaf!
Vriendlief zeurt niet meer over de blauwe plek dus dan zal t wel mee vallen

Heerlijk filmpje KimV!

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 21:12

Weer zulke colle foto’s! Ik ben geen goede fotograaf (helaas), dus geen tips van mijn kant.
Ben benieuwd naar je plaatjes Simoonzel! Veel paardenplezier vanavond.

Kiwiwitje, goed om te lezen van de testen. Onze Yoep is zaterdag ook getest, en de tester maakte een domme fout en liet hem onwijs schrikken. Dan is je test wel even wat anders. Gelukkig hang ik daar ook niet zo aan.

Suze wat een heerlijke foto’s. Dit is echt herfst/winter in NL. Love iT!

Anna79, vroeger vond men het telgangen en overkruist een probleem. Het is volgens mij tegenwoordig iets simpeler, en is het vooral zaak te kijken of je hond ineens andere voorkeur heeft. Dan Jan er een blokkade zitten. Ik ga persoonlijk wel elke 6 mnd naar een osteopaat met Mn dieren (kat en hond). Martine Burgers of Natuurlijk Dierenarts Irene. Maar dat is persoonlijk. Ik vind het een erg fijn idee, en kan het betalen dus heb het graag voor ze over. Vooral mijn seniore katertje heeft er echt baat bij!

Mooie bijleespost Cursebreaker. Dank voor het pakket. Spannend! Hoop op niet teveel onophoud, het is druk zat bij de post.
Ik vind het hoofd van Arya hilarisch op de racefoto’s.
En die natte voeten foto zou ik in zwart/wit zeker ophangen! Cool idee!
Succes met les vanavond.

Playdate geeft een mooi filmpje Kimv. Wat een lekker stel

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 21:13

Even dikke ego :P

Mijn kleine frummel is voor het eerst ''alleen'' (met dus nog 2 honden en 3 katten ) thuis geweest.
Camera erop met geluid. En het was alleen om even snel bij de jumbo pakketten te dumpen omdat postNL eindelijk van de storing af lijkt te zijn.
Ze deed t super <3 Nu vrouwtje nog :(:)

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 21:16

Wat cool Kiwiwitje! *\o/*
Een stoere pup! En knappe mama dat ze het aan durfde :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 21:38

Mevrouw is inmiddels ruim 9 maanden. Dus t moest er ook maar eens van komen :o
Maar met djessey ben ik nogal een zacht ei geloof ik :o

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 21:47

kiwiwitje schreef:
Mevrouw is inmiddels ruim 9 maanden. Dus t moest er ook maar eens van komen :o
Maar met djessey ben ik nogal een zacht ei geloof ik :o

:+ :') :x _O- 9 maanden!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 22:01

Ja erg he _O-
T is dubbel. T is er nog niet van gekomen/ nodig geweest. En ze zit bijv wel op kantoor in de bench. Of in de bench even in de tuin terwijl ik beneden of binnen ben.
En ik laat ze rustig even in de auto als we op bezoek gaan oid. (Wel in kennels).
Maar thuis /op de zaak alleen laten was voor mij echt even dingetje.
En niet alleen “was” ik denk “is nog steeds” _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:14

Wat is ze toch mooi cursebreaker

Kiwi jaaa fijn dat t goed ging! <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:18

Mera haar officiele naam was net op tv <3 (film the greatest showman op net 5, a million dreams is haar naam & liedje)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 22:27

Das leuk denies!

Ja ik ben even heeeel trots haha

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:28

@cursebreaker: het examen ging beter dan verwacht. Ik heb haar maar 1x terug hoeven leggen. Ze was wel tijdens de minuut liggen heel waaks en ik was blij toen de minuut om was. (eigenlijk moesten we 2 minuten, maar het examenblaadje klopte niet en toen hoefde we er nog maar 1 *\o/* ).
Het liggen en kom voor ging super goed. ik liep eerst maar 3 meter naar achter en toen zag ik dat ze bleef liggen en ben ik de volledige lengte naar achter gelopen.
Zit en blijf was zoals altijd geen probleem.

Alleen was wel het terug naar de plaats (in ons geval de tafel) sturen een groot probleem. Madam meende even die jachthond genen te gebruiken en was alleen nog maar aan het snuffelen en reageerde compleet niet meer. Thuis vond ze dit geweldig om te doen. naja pech gehad op dat onderdeel.

Overal denk ik dat ze het wel gehaald heeft. En ik ben blij dat we ervan af zijn :') nu weet ik altijd weer waarom ik dit niet eerder gedaan heb :P Vanaf nu is het lekker wandelen en thuis wat truukjes oefenen.

@kiwiwitje : fijn dat het alleen laten zo goed ging, nu misschien langzaam uitbreiden?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:37

Fijn dat het zo goed ging! *\o/*

Kim, wil je zakdoekjes? Voor jezelf te kunnen troosten? :') Erg hè, de kinderen langzaam 'los' laten. :=

Wij zijn vandaag weer begonnen aan de voorbereidingen voor oud op nieuw. Ieder jaar december tel ik letterlijk de dagen af tot de 31ste... Vreselijk vind ik het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:40

Zo'n mooie film is dat ook Denies <3