Ierpier schreef:Even teruggelezen en wat leuk zo'n groep. Hoe gaat t daarmee?
Met mijn groep gaat het gelukkig nog steeds erg goed. In het begin was er meer sprake van we tolereren/accepteren elkaar en nu zie je dat ze af en toe ook al bij elkaar liggen, elkaar wassen, samen uit bakjes eten, ... Ik moet zeggen dat ik soms gewoon even bij de ren ga zitten om te kijken omdat het zo leuk is zo'n groep konijnen bezig te zien en te zien hoe ze op elkaar ingespeeld raken.
Lori schreef:Sorry voor het lang niks laten horen maar een eindje niet veel gevolgd.
Met frummel gaat het goed, noemt ondertussen Twixie. Erg leuk konijntje van karakter, heel sociaal en kruipt telkens in der eigen hooi ruif. De mama zit inmiddels met haar 2 dochters (eentje uit een vorig nest bij een andere fokker) in het grootste hok buiten. Deze week foto's gemaakt en dan ook maar even wat lekkers neergelegd want anders blijft ze echt niet stil zitten, erg actief nieuwsgierig konijntje.
[ [url=m/F5S7Bj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Inmiddels uit het nest van Caramel ook eentje gehouden, kwam een leuk wit oortje uit die mij meteen aansprak en ook om emotionele waarde mag zij blijven. Morgen verhuizen haar broertje en zusje samen naar een knuffelhuisje.
Door jullie tips een leuk pakket samengesteld bestaande uit een zakje overgansvoer, overganshooi, balletje, staaltje back2nature, zakje konijnensnoepjes. Deze middag een bundel met informatie gemaakt van 17 pagina's over huisvesting, verzorging, bodembedekking, veel voorkomende ziektes en dingen (myiasis, mijt, blinde darmkeutels laten liggen, plakpoep).
Fijn om te lezen dat het met Twixie nog steeds erg goed gaat. Het pakket dat je hebt samengesteld klinkt als een leuk en informatief pakket, denk dat de nieuwe eigenaren van je konijnen daar veel aan zullen hebben.
Coconut schreef:Wat een rotweer is het toch. Beide konijnen nat van de regen. Ze kunnen droog zitten hoor, maar meneer en mevrouw verkiezen toch de zandbak en zijn dus nu héél smerig
![]()
.
Die regen was echt verschrikkelijk, maar hier besloten de meeste inderdaad ook lekker in het zand te gaan zitten/spelen.

Celestial schreef:Mag ik mij hier ook melden? Pluk en Otje zijn zaterdagavond aangekomen![]()
[ [url=m/9dy59B.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sxeQee.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze wonen nu in een grote ren in de woonkamer. De bedoeling is dat ze los gaan lopen als ze (redelijk) zindelijk zijn en ik alle kabels goed heb weggewerkt.
Mogen hier ook informatieve vragen gesteld worden? Beide konijntjes laten hun blinde darmkeutels liggen, al sinds ze hier zijn... Ik heb nu hun bakje biks weg gepakt (ze krijgen Science Selective) in de hoop dat dit helpt. Al heb ik ook wel gelezen op internet dat verandering in voer hiervoor kan zorgen. Ik heb twee dagen het voer van de fokker met SS gemixt, maar ze lieten het voer van de fokker dan over. Op zich geen punt, gezien dit niet zo'n goed voer is, maar toch... Iemand tips?
Welkom! Wat een schattige konijnen heb je, ze zijn erg leuk getekend.

In dit geval denk ik dat ze hun blinde darmkeutels laten liggen omdat je redelijk snel bent overgegaan op ander voer. Aangezien je aangeeft dat het voer van de fokker niet bepaald goed was, is er nu een grote verandering in de hoeveelheid voedingsstoffen die je konijnen nu binnenkrijgen. Doordat de darmen van een konijn erg gevoelig zijn, is de kans erg groot dat ze nu dus even "ontregeld" zijn omdat ze ineens andere hoeveelheden voedingsstoffen binnenkrijgen. Voor nu zou ik Science Selective blijven geven en het even goed in de gaten blijven houden, nu weer ineens een andere samenstelling voer gaan geven doet meer kwaad dan goed denk ik.

Daarnaast is vooral veel (het liefst onbeperkt) hooi erg belangrijk voor konijnen.
In deze link staat nog wel wat meer informatie over blinde darmkeutels en redenen waarom ze ze soms niet opeten: https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenkeutels/
Es_ther schreef:Ik ben zo blij met mijn “mannen” koppeltje.
Zeker nu ze beide goed gewend zijn in het nieuwe huis knuffelen ze 24/7 zowat!
[ [url=m/URXaGD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik vind jouw koppel ook zo ontzettend leuk samen!

_Tarzan schreef:Sorry, even ego-post, Flip liep opeens mank netIk hoop zo erg dat hij zicht verstuikt heeft en niks ergs is!!
[ [url=m/52Rsxk.jpg]Afbeelding[/url] ]
De arme schat!
Ik heb hem pijnstilling gegeven en overlegd met de opvang waar hij vandaan komt, zij zegt even paar dagen aankijken, mocht het erger worden of niet beter worden naar de DA foto maken
Ach, wat sneu!