gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:59

Ierpier schreef:
Even teruggelezen en wat leuk zo'n groep <3 . Hoe gaat t daarmee?

Met mijn groep gaat het gelukkig nog steeds erg goed. In het begin was er meer sprake van we tolereren/accepteren elkaar en nu zie je dat ze af en toe ook al bij elkaar liggen, elkaar wassen, samen uit bakjes eten, ... Ik moet zeggen dat ik soms gewoon even bij de ren ga zitten om te kijken omdat het zo leuk is zo'n groep konijnen bezig te zien en te zien hoe ze op elkaar ingespeeld raken.

Lori schreef:
Sorry voor het lang niks laten horen maar een eindje niet veel gevolgd.

Met frummel gaat het goed, noemt ondertussen Twixie. Erg leuk konijntje van karakter, heel sociaal en kruipt telkens in der eigen hooi ruif <3 . De mama zit inmiddels met haar 2 dochters (eentje uit een vorig nest bij een andere fokker) in het grootste hok buiten. Deze week foto's gemaakt en dan ook maar even wat lekkers neergelegd want anders blijft ze echt niet stil zitten, erg actief nieuwsgierig konijntje.

[ [url=m/F5S7Bj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Inmiddels uit het nest van Caramel ook eentje gehouden, kwam een leuk wit oortje uit die mij meteen aansprak en ook om emotionele waarde mag zij blijven. Morgen verhuizen haar broertje en zusje samen naar een knuffelhuisje <3 .

Door jullie tips een leuk pakket samengesteld bestaande uit een zakje overgansvoer, overganshooi, balletje, staaltje back2nature, zakje konijnensnoepjes. Deze middag een bundel met informatie gemaakt van 17 pagina's over huisvesting, verzorging, bodembedekking, veel voorkomende ziektes en dingen (myiasis, mijt, blinde darmkeutels laten liggen, plakpoep).

Fijn om te lezen dat het met Twixie nog steeds erg goed gaat. Het pakket dat je hebt samengesteld klinkt als een leuk en informatief pakket, denk dat de nieuwe eigenaren van je konijnen daar veel aan zullen hebben.

Coconut schreef:
Wat een rotweer is het toch :=. Beide konijnen nat van de regen. Ze kunnen droog zitten hoor, maar meneer en mevrouw verkiezen toch de zandbak en zijn dus nu héél smerig := :').

Die regen was echt verschrikkelijk, maar hier besloten de meeste inderdaad ook lekker in het zand te gaan zitten/spelen. :')

Celestial schreef:
Mag ik mij hier ook melden? Pluk en Otje zijn zaterdagavond aangekomen <3

[ [url=m/9dy59B.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sxeQee.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze wonen nu in een grote ren in de woonkamer. De bedoeling is dat ze los gaan lopen als ze (redelijk) zindelijk zijn en ik alle kabels goed heb weggewerkt.

Mogen hier ook informatieve vragen gesteld worden? Beide konijntjes laten hun blinde darmkeutels liggen, al sinds ze hier zijn... Ik heb nu hun bakje biks weg gepakt (ze krijgen Science Selective) in de hoop dat dit helpt. Al heb ik ook wel gelezen op internet dat verandering in voer hiervoor kan zorgen. Ik heb twee dagen het voer van de fokker met SS gemixt, maar ze lieten het voer van de fokker dan over. Op zich geen punt, gezien dit niet zo'n goed voer is, maar toch... Iemand tips?

Welkom! Wat een schattige konijnen heb je, ze zijn erg leuk getekend. :)
In dit geval denk ik dat ze hun blinde darmkeutels laten liggen omdat je redelijk snel bent overgegaan op ander voer. Aangezien je aangeeft dat het voer van de fokker niet bepaald goed was, is er nu een grote verandering in de hoeveelheid voedingsstoffen die je konijnen nu binnenkrijgen. Doordat de darmen van een konijn erg gevoelig zijn, is de kans erg groot dat ze nu dus even "ontregeld" zijn omdat ze ineens andere hoeveelheden voedingsstoffen binnenkrijgen. Voor nu zou ik Science Selective blijven geven en het even goed in de gaten blijven houden, nu weer ineens een andere samenstelling voer gaan geven doet meer kwaad dan goed denk ik. :)

Daarnaast is vooral veel (het liefst onbeperkt) hooi erg belangrijk voor konijnen.

In deze link staat nog wel wat meer informatie over blinde darmkeutels en redenen waarom ze ze soms niet opeten: https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenkeutels/

Es_ther schreef:
Ik ben zo blij met mijn “mannen” koppeltje <3.
Zeker nu ze beide goed gewend zijn in het nieuwe huis knuffelen ze 24/7 zowat!

[ [url=m/URXaGD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind jouw koppel ook zo ontzettend leuk samen! <3

_Tarzan schreef:
Sorry, even ego-post, Flip liep opeens mank net ;( Ik hoop zo erg dat hij zicht verstuikt heeft en niks ergs is!! ;(

[ [url=m/52Rsxk.jpg]Afbeelding[/url] ]
De arme schat!

Ik heb hem pijnstilling gegeven en overlegd met de opvang waar hij vandaan komt, zij zegt even paar dagen aankijken, mocht het erger worden of niet beter worden naar de DA foto maken :(

Ach, wat sneu! :( Hoe gaat het nu met hem?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:58

Ik post weinig, maar lees braaf mee :) Mooie konijnen zie ik voorbij komen en wat een leuke namen allemaal! Hoe is het nu met Flip Tarzan?

Van de week leuke foto’s geschoten toen onze konijnen los liepen in de tuin!

Rosa

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Blackie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:20

Wat een schattige foto's <3

Nouja Flip gaat wel, pootje houd ie nog wat raar maar steunt er af en toe wel op en rent ook gewoon rond, eet goed dus ik wacht het nog even af, ik hoop echt dat het verstuikt is!

_Tarzan

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:16

Net flopte er eentje naast mij, Superschattig <3

Afbeelding

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:33

Wat een geweldige foto's. Ik zal als ik straks weer paar dagen vrij ben ook ff gaan proberen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:37

Hahaha een lucky shot van Flip! <3

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:51

Haha luie Flip!
Fijn dat ie ook weer iets rondhupst :).

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:49

@ Herfstwind, bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik ga zo door, ja. Ik heb al minder blinde darmkeutels aangetroffen dan de dagen hiervoor, dus ik heb zeker het idee dat er vooruitgang in zit! :)

@ noviceh, wat een schatjes! En wat hebben ze een prachtige plek om te rennen! <3

@ Tarzan, aaah wat lief! Een gesmolten pluizenbolletje. Fijn ook om te zien dat Flip zijn pootje weer gebruikt. Hopelijk zit er vooruitgang in!

Nog een vraagje. Moeten konijnen sommige groeten 'leren' eten? Ze keken eerst niet om naar brocolli, maar ze eten er nu steeds een beetje meer van. Ik heb gehoord dat het erg goed voor ze is en wij hebben regelmatig wat over, dus ik hoop dat het zich zo doorzet! Op witlof, wortelloof en wilgenblad zijn ze gek, appel en wortel een beetje. Ik hou het voorlopig bij deze groenten om eerst de hoeveelheid op te bouwen. Wat voor groeten raden jullie aan op termijn nog toe te voegen?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:00

Broccoli kan wel gasvorming veroorzaken, dus ik zal daar wel mee oppassen met voeren. Hier krijgen ze het nooit of anders echt maar een klein stukje. Hetzelfde voor alle kolen (bloemkool/spitskool e.d.).

Aardbeienblad vinden ze ook heerlijk, rozemarijn of andere kruiden, paardenbloemblaadjes, andijvie of paprika :)

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:13

Coconut schreef:
Broccoli kan wel gasvorming veroorzaken, dus ik zal daar wel mee oppassen met voeren. Hier krijgen ze het nooit of anders echt maar een klein stukje. Hetzelfde voor alle kolen (bloemkool/spitskool e.d.).

Aardbeienblad vinden ze ook heerlijk, rozemarijn of andere kruiden, paardenbloemblaadjes, andijvie of paprika :)

Ah, bedankt! Van de andere kolen wist ik het. Gelukkig hebben ze nog maar twee keer één klein roosje gehad.

Paardenbloemblad willen ze niet eten helaas... Terwijl de hele tuin er vol mee staat, haha. Ik blijf het wel aanbieden trouwens. Ik ga eens kijken of ik aan aardbeienblad of rozemarijn kan komen! Maakt de kleur paprika nog uit?

Bedankt voor al je hulp <3

Otje ligt trouwens erg vaak zo met haar achterpoten. Kan dat kwaad voor de heupen? Pluk ligt meestal anders.

Afbeelding

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:15

Hier pluk ik de blaadjes van de aardbeienplanten! Ideaal en die planten groeien heel hard.

Nee hoor, mijne liggen ook vaak zo te relaxen :)!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:26

Hahaha, wat heerlijk relaxed Celestial!

Nooit aan aardbeienblad gedacht, goeie tip!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:39

Mijn dame, Belle, trok haar neus dus op toen ik aardbeienblad serveerde vanochtend. Gelukkig vond Nappie het Ontzettend lekker.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 22:43

Leuke foto's zie ik passeren hierboven!

Balen vandaag met de nestjes. Hadden er 2 die we eventueel wouden houden maar blijken helaas rammen te zijn zover ik nu zie (21dagen). In het ander nestje wel eentje die eventueel blijft, valt nog af te wachten.

De groep konijnen vergroot enkel maar al moet ik zeggen dat er dit najaar terug eentje in pensioen gaat ook voor de knuffel. Zo een geweldig dier en altijd maar schooien om snoepjes en er dan extra lief bij kijken <3 . Zelf gefokt destijds en blijft hier tot der dood samen bij der beste vriendinnetje die vorig jaar op rust is gezet.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 22:50

Celestial, heerlijk als ze zo liggen, helemaal zen :D

Flip z'n pootje lijkt al iets beter te gaan gelukkig! Net rende hij in ieder geval al iets soepeler dus ik hoop dat het gewoon verstuikt is.

Daarnaast ben ik Pepper weer bij nt voeren want die is weer flink afgevallen ;( Ze krijgen nu weer andere brok, elke dag wat havermout en elke dag een wortel, daarnaast ook andijvie of witlof en soms aardbei of meloen of iets wat ik heb liggen :) Iemand nog meer tips?

Ik kwam er net achter dat pepper ook echt vel over heeft, heel raar maar bij haar kont heeft ze echt een rand loshangend vel := Zou dat normaal kunnen zijn? :=
Zou best kunnen dat ze dat al langer heeft maar heb het nooit zo gevoeld.
(Ik zal morgen proberen of ik er een foto van kan maken)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 23:18

Zou dat niet komen doordat ze afgevallen is Tarzan?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 07:28

noviceh schreef:
Ik post weinig, maar lees braaf mee :) Mooie konijnen zie ik voorbij komen en wat een leuke namen allemaal! Hoe is het nu met Flip Tarzan?

Van de week leuke foto’s geschoten toen onze konijnen los liepen in de tuin!

Rosa

[ [url=m/ePUXVI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aQxxEW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aSXZ2l.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/llo6DO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Blackie

[ [url=m/2X3tWh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/22IRbX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KSKB0N.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/IYLlrW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Superleuke foto's! En je hebt ook echt leuke konijnen <3 .

_Tarzan schreef:
Net flopte er eentje naast mij, Superschattig <3

[ [url=m/Kk4Sjb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha, echt schattig als ze dat doen :D .
Hoe gaat het met Flip ondertussen?

Edit: Lees net dat het al beter gaat. Hopelijk is het dan gewoon verstuikt!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 09:21

Afbeelding

Afbeelding
Hier zie je goed hoe dun ze is :(
(Krijgt onbeperkt voer en veel extra's)

Afbeelding
Dit is dat vel, is geen haar maar echt vel wat over is, ik hoef er niet eens aan te trekken zeg maar, kan het gewoon vastpakken!

Afbeelding
En weer knuffelen met m'n meisje, ze is zo'n knuffelkont <3

Ook heb ik het idee dat haar achterpootjes niet zo werken zoals zou moeten :(

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 09:24

Oeh ja, die is aardig schraal inderdaad. Hoe oud is ze? Tandjes wel in orde?

Havermout voerde je al bij zag ik hé? Misschien eens de dierenarts bellen voor advies?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 09:33

Ehm, zou ik moeten opzoeken, ik denk rond de 6 jaar dat ze is, ze komt uit de opvang en heeft al zeker 3 baasjes voor mij gehad (samen met Billy) dus heeft ook genoeg meegemaakt, daarnaast het ernstig zieke hier bij mij wat natuurlijk ook een aanslag heeft gegeven op haar lijfje :(

Ik ben sinds deze week weer grof bij 'nt voeren inderdaad, aangezien ik haar elke dag zie en ze al schraal van zichzelf is was het mij niet eerder opgevallen dat ze zo enorm was afgevallen.

Ze krijgt onbeperkt brokjes (lekkere mix brokjes want daar eet ze meer van dan biks) elke dag wat havermout erbij, elke dag een wortel of stuk brood en daarnaast witlof of andijvie .. ze is helemaal gek op hooi dus ook dat eet ze heel goed! Ik krijg alleen niet meer naar binnen dan dat ze zelf wilt eten :(

Het begint mij nu toch wel wat zorgen te baren! Zij is de laatste die ik zou willen verliezen, ze is mij zo kostbaar! ;(

Vanmiddag zie ik de meid van de opvang waar ze vandaan komt, ik ga eens met haar overleggen en anders volgende week even langs de DA .. kijken wat die zegt (al krijg ik medicatie er toch echt niet in := )

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 09:36

Ach jeetje :(..
Je ziet inderdaad wel dat ze flink af is gevallen... Lijkt Stoffer el toen we hem net kregen.

Je bent al goed op weg qua voer om haar dikker te maken!

En ik hoop dat Flip inderdaad gewoon zijn pootje heeft verstuikt!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:16

Havermout, kan ik dat ook voeren aan mijn nijnenmeisje waarvan de kiesjes zijn getrokken. Had ik nog niet eerder gehoord namelijk.
Belle eet wel hooi, groente en broodkorsten ed. Maar geen brokjes meer.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:49

Ik geef de havervlokken (hele vlokken dus) vinden ze echt heerlijk en dat zet aan :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:37

Ik heb haar net gewogen en sta nu nog meer voor een raadsel .. ze weegt dus gewoon 2kg wat ze voorheen ook woog :?

Iemand enig idee hoe ze dan toch zo ontzettend mager kan zijn?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:49

Huh? Dat is wel gek dan :? ik zou het eerlijk gezegd niet weten....