Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 13:00

Little_Gift schreef:
KimD schreef:

Dat is niet iets om op internet te bespreken, dat vind ik niet eerlijk. Maar zeker niet iedereen deelt die mening. Het was wel sportief van hem om op het WK te verschijnen en oprecht blij te zijn voor 'zijn' team, maar dat vond ik van Susan ook.

Dan moet je er ook helemaal niet over beginnen toch? :') -O-

Ik zie niet in waarom niet. Het is een mening die gedeeld wordt, zou jij alles van moeten weten eigenlijk aangezien jij altijd overal alles een duiveltje uit een doosje verschijnt als er iets te halen valt.

Zo zijn er ook veel mensen die absoluut niet bij de Duitsers willen trainen, ik vind juist dat zij heel fijn aanleren en goed met de honden omgaan. Ik ben het niet eens met álle trainingstechnieken van ze, maar niet alle Duitsers gebruiken diezelfde technieken, ik pas ze gewoonweg niet toe bij mijn honden. En zo zijn er ook mensen lyrisch enthousiast over Iwona Golab, terwijl daar de meningen ook heel sterk over verdeeld zijn. Ik bedoel, minstens de helft van Sentower had gehoopt dat ze zondag een fout had gemaakt of gestruikeld was voor haar re-run, de andere helft hoopte dat ze sneller zou zijn dan Dalton op dat belachelijk parcours. En zo kan iedere trainer of handler de revue passeren. :D

Shaya_ schreef:
Nou net een plekje gekregen voor vast binnen in de hal dus we kunnen de trainingen voortzetten!
Jeej!

Dat is heel fijn! Zeker meteen een vast plekje is fijn! Ik hoop dat het je gaat bevallen bij hem, op het niveau waar jullie nu zijn, is er bij hem in ieder geval nog veel te halen qua skills. :D Hij zal zeker het een en ander gaan afleren wat je geleerd hebt bij je vorige trainer. Bereid je maar voor, haha! :P

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 13:04

Shaya_ schreef:
Nou net een plekje gekregen voor vast binnen in de hal dus we kunnen de trainingen voortzetten!
Jeej!

Wat fijn!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 17:23

KimD schreef:
Ik zie niet in waarom niet. Het is een mening die gedeeld wordt, zou jij alles van moeten weten eigenlijk aangezien jij altijd overal alles een duiveltje uit een doosje verschijnt als er iets te halen valt.

Een mening onderbouw je met argumenten en feiten en details.
Niet met "ik weet iets maar zeg het lekker niet"...
Dat is kindertuin niveau en niet een mening namelijk.

Zoals je hieronder je mening over iets anders wel onderbouwde dus :') Zie wel dat je het heus wel kan *D

KimD schreef:
Zo zijn er ook veel mensen die absoluut niet bij de Duitsers willen trainen, ik vind juist dat zij heel fijn aanleren en goed met de honden omgaan. Ik ben het niet eens met álle trainingstechnieken van ze, maar niet alle Duitsers gebruiken diezelfde technieken, ik pas ze gewoonweg niet toe bij mijn honden. En zo zijn er ook mensen lyrisch enthousiast over Iwona Golab, terwijl daar de meningen ook heel sterk over verdeeld zijn. Ik bedoel, minstens de helft van Sentower had gehoopt dat ze zondag een fout had gemaakt of gestruikeld was voor haar re-run, de andere helft hoopte dat ze sneller zou zijn dan Dalton op dat belachelijk parcours. En zo kan iedere trainer of handler de revue passeren. :D

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 17:34

KimD schreef:
Dat is niet iets om op internet te bespreken, dat vind ik niet eerlijk. Maar zeker niet iedereen deelt die mening. Het was wel sportief van hem om op het WK te verschijnen en oprecht blij te zijn voor 'zijn' team, maar dat vond ik van Susan ook.

Waarom dan zo’n emoticon erbij? Die geeft aan alsof de rest achterlijk is en niet weet wat voor een verschrikkelijk persoon Pierre is.
Susan liep trouwens gewoon?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 17:52

Gezellig hier.

De 1 past gewoon beter bij de een dan bij de ander. Nou en.

--

Wij hebben heerlijk gewandeld met een vriendin. Geen behendigheid maar wel gezellig.
Wij mogen zaterdag een demo geven bij een Welkoop bij ons in de buurt dus we gaan er mooi een training van maken en het is altijd super gezellig.

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 17:53

Machie schreef:
KimD schreef:

Waarom dan zo’n emoticon erbij? Die geeft aan alsof de rest achterlijk is en niet weet wat voor een verschrikkelijk persoon Pierre is.
Susan liep trouwens gewoon?

Alleen team, niet individueel. Hoewel zij voor een andere reden moest terugtrekken, deed het voor haar net zo goed pijn om er niet zelf te lopen en alleen te kunnen kijken. Haar plek is wel goed benut, dat dan weer wel. *\o/*

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 19:54

Shaya wat fijn dat je nu in de winter regelmaat hebt met trainen binnen.

fannetje

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 20:17

Shaya fijn dat je een binnen plekje hebt, kun je iig lekker door trainen in de winter.

Wat trainers betreft, iedereen zijn eigen voorkeur. En niet iedereen kan overal terecht. Het is best lastig goeie plekken te krijgen. En wat verhalen betreft, je hoort soms van alles, maar ik hou het maar gewoon bij eigen ervaringen.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 19:15

Vandaag nog een keer extra binnen in de kas getraind. Het ging nu weer superlekker en ze was gewoon weer voorwaarts (temperatuur was beter dan maandag).
Ik had een beetje afleiding nodig vanwege dat we woensdag Jaimy, onze Welsh van 13,5 jaar, hebben laten inslapen. Helaas had hij een pijnlijke mastceltumor op zijn poot die niet zonder narcose en niet geheel te verwijderen was. In combinatie met zijn andere klachten besloten dat dit de meest eerlijke beslissing was.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 20:16

Aww sterkte

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 22:35

Natasja22 schreef:
Vandaag nog een keer extra binnen in de kas getraind. Het ging nu weer superlekker en ze was gewoon weer voorwaarts (temperatuur was beter dan maandag).
Ik had een beetje afleiding nodig vanwege dat we woensdag Jaimy, onze Welsh van 13,5 jaar, hebben laten inslapen. Helaas had hij een pijnlijke mastceltumor op zijn poot die niet zonder narcose en niet geheel te verwijderen was. In combinatie met zijn andere klachten besloten dat dit de meest eerlijke beslissing was.

Heel veel sterkte, ondanks de mooie leeftijd blijft het vreselijk! Y;(

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 00:02

Sterkte Natas, dat soort dingen blijven lastig...

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 00:03

Sterkte met dit grote verlies.

Dier_en_arts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 12:04

Mag ik even komen inbreken? Ik ben recent naar Heerlen verhuisd, en ik ben nieuw met Agility. Zijn er hier mensen die trainen en in Zuid-Limburg plekken weten waar ik als beginneling kan gaan trainen aankomend jaar? Dank!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 14:19

KimD en ik dacht Shaya wonen in die buurt, dus misschien kunnen die jou verder helpen.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 18:47

Dier_en_arts schreef:
Mag ik even komen inbreken? Ik ben recent naar Heerlen verhuisd, en ik ben nieuw met Agility. Zijn er hier mensen die trainen en in Zuid-Limburg plekken weten waar ik als beginneling kan gaan trainen aankomend jaar? Dank!

Kim heeft meer ervaring dan ik.
Ikzelf train bij Dogs in Action in Oirsbeek. Meer hobbyclub en Kim geeft aan er liever weg te blijven maar voor de fun in mijn ogen niet verkeerd.

Zelf train ik nog bij agility Maastricht, bij Pierre Lie, privéles a 30 min en een hele fijne man qua lesgeven. Wel buiten. Binnen kom je lastig tussen. Binnen traint hij in Hückelhoven.

Dan heb je nog wild-side dogs die trainen half jaar buiten, half jaar Binnen. Jan en Bea Coumans geven daar les. Zijn privélessen van 15min.
Ga ik zondag 1e keer zelf geen. Als dat bevalt stop ik bij dogs in Action om verder te gaan komen.

En dan nog Sandy en Roy, maar daar kom je niet 1,2,3 tussen :')

Ligt ook helemaal eraan wat je zelf erin zoekt.
KvVo, hondenschool WAV, Mhsv geven ook les maar geloof echt hobby-matig.

Blijf aub weg bij the Bandits in Wijnandsrade want die trainen levensgevaarlijk!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-24 19:00

Dier_en_arts schreef:

Ik kan je geen club aanraden want ik woon aan de andere kant van het land maar heb wel een tip.
Toen ik begon had ik geen flauw idee en als ik iets poste in een ander agility topic kreeg ik best wel commentaar op mijn club en de manier van trainen.
Dat maakte me erg onzeker en ik ben dan ook een paar keer van vereniging gewisseld.
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je bedenkt wat je wilt. Wil je gewoon wekelijks bij een lokale club een beetje lol hebben? Of heb je serieuze wedstrijdambities?
Als je dat voor jezelf helder hebt het makkelijker is iets te vinden.
Belangrijk is natuurlijk wel dat een club met veilige materialen traint.

Ik train nu dus gewoon voor de lol, mijn hond vindt het fantastisch en we gaan echt wel vooruit. Het is vast niet hoogstaand niveau voor wedstrijden, maar prima.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 19:46

Anna79 schreef:
Dier_en_arts schreef:

Ik kan je geen club aanraden want ik woon aan de andere kant van het land maar heb wel een tip.
Toen ik begon had ik geen flauw idee en als ik iets poste in een ander agility topic kreeg ik best wel commentaar op mijn club en de manier van trainen.
Dat maakte me erg onzeker en ik ben dan ook een paar keer van vereniging gewisseld.
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je bedenkt wat je wilt. Wil je gewoon wekelijks bij een lokale club een beetje lol hebben? Of heb je serieuze wedstrijdambities?
Als je dat voor jezelf helder hebt het makkelijker is iets te vinden.
Belangrijk is natuurlijk wel dat een club met veilige materialen traint.

Ik train nu dus gewoon voor de lol, mijn hond vindt het fantastisch en we gaan echt wel vooruit. Het is vast niet hoogstaand niveau voor wedstrijden, maar prima.

Ongeacht het niveau moet het wel veilig zijn, qua toestellen maar ook qua lesgeven en daar schort het aan. We werken met levende dieren die we over het algemeen graag heel willen houden, dan is (basis)kennis van zo'n intensieve en blessuregevoelige sport wel handig.

Een trainer die zelf traint, wedstrijden loopt en bij gaat leren over een parcours zetten, (loop)lijnen zien etc is wel heel belangrijk.

De lopers die trainen bij zulke clubs haal je er bij graad 0 & graad 1 zo tussenuit. Hebben geen benul van veiligheid en halen soms de meest gevaarlijke capriolen uit of gaan gewoon door als hun hond alle kanten op gaat etc. Veel keurmeesters spreken zo'n mensen wel aan en proberen ze wegwijs te maken.

Dus ja, je kunt zeer zeker voor je lol trainen en de sport beoefenen zonder enige vorm van ambitie, maar je bent het verplicht aan je hond om ervoor te zorgen dat het veilig en goed gebeurt.

Ik had de vraag al per PB beantwoord. :j

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-24 20:32

Uiteraard is dat belangrijk!
Ik vergelijk het maar met paardrijden. Manegeles op een goede manege of serieuze privéles om hoog in de sport te komen.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 13:20

Zo, onze 1e graad 0 staat ingeschreven in Someren, zoals gepland. Was even tactisch inschrijven, maar gelukt ;)
Nu eerst a.s. zaterdag de Halloween wedstrijd een debutanten rondje doen.
Zin om met Pixy de wedstrijden op te gaan pakken.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 13:26

Leuk!
Ik hoop bij Hoogerheide er bij te zitten, heb voordeel en sta nog steeds in het groen maar hij sluit pas over 2 weken

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 14:12

Sorry om in te breken, maar weet iemand een leuke agility trainer in de buurt van Zaltbommel/Den Bosch?
We hadden eerst dogcentre vlak in de buurt, maar die zijn verhuisd.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 15:34

fannetje schreef:
Zo, onze 1e graad 0 staat ingeschreven in Someren, zoals gepland. Was even tactisch inschrijven, maar gelukt ;)
Nu eerst a.s. zaterdag de Halloween wedstrijd een debutanten rondje doen.
Zin om met Pixy de wedstrijden op te gaan pakken.

Wij zitten er ook bij in Someren! *\o/*

KarinW86 schreef:
Leuk!
Ik hoop bij Hoogerheide er bij te zitten, heb voordeel en sta nog steeds in het groen maar hij sluit pas over 2 weken

Welke wedstrijd?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 16:18

7 december

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 16:42

Fannetje leuk dat je nu ook met Pixy in graad 0 gaat starten.

Hopelijk zit je erbij Karin en komen er niet opeens veel inschrijvingen bij.