Huh, je had toch net nieuwe? Wat voor heb je nog meer besteld?
fjordjes
Geplaatst: Vandaag, 12:12
Hahaha ja voor in m'n gezelschapsaquarium. Maar zoals ik al eerder aangaf heb ik ook 2 nieuwe garnalen aquariums opgestart en daarin komen nieuwe kleurtjes, green rili en blue rili. En ik heb ook nog green jades besteld omdat die nou niet van harte willen kweken.
En ja een weekje indraaien lijkt kort maar ik heb veel ervaring met het 'enten' van aquariums. Ik pak dan de filterwatten van mijn gezelschapsaquarium en die gooi ik in de nieuwe aquariums zodat ze direct de goede bacteriën hebben. Vandaar dat ze er zo snel in kunnen.
En ik heb een tiktok kanaal over garnalen mocht je dat leuk vinden, ik heet shrimplythebest2 daar
Jis_
BKB 2025 winnaar 2D
Geplaatst: Vandaag, 12:23
Skessa_ schreef:
En dan nu het lange wachten
Yep
Shrimplythebest
Skessa_
Geplaatst: Vandaag, 12:53
Wij hebben ons vissen aquarium ook maar 2 weken laten indraaien. En dat is allemaal goed gegaan. Wilde zo snel mogelijk die guppen er uit hebben. We dachten dat dat de oorzaak was dat de garnalen ineens niet meer happy waren. Achteraf, maar daar kwamen we pas veel later achter, had het niks met de guppen te maken.
Mn vriend had verkeerd begrepen of gelezen met de exit kuur. Alles dood
Jis_
BKB 2025 winnaar 2D
Geplaatst: Vandaag, 13:33
Ahhh wat zonde
Desty
Geplaatst: Vandaag, 13:52
Wij hebben het een keer met nieuwe filterwatten gehad. Vergeten voor te spoelen en 5 grote waaierhand garnalen dood. Dure les, maar ik vergeet nooit meer iets af te spoelen voordat het in een garnalen bak gaat. Zak watten meteen weggegooid.
We zijn ook een keer een garnalenbestand kwijt geraakt aan de verstuiving van vlooienspray die we op de plinten in dezelfde kamer hadden gesprayed. Zelfs met deksel op het aquarium lag alles binnen 15 min dood. Ze zijn echt heel gevoelig voor chemicaliën