Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 11:26

@maanon de keuze is vooral gemaakt om de gezondheid te verbeteren en om nieuw bloed toe te voegen aan de ODH. De Harzer fuchs is een vrij gezond ‘ras’ (ze worden niet erkend). Wel is de Harzer Fuchs iets feller dan een Oud Duitser, dus ik ben wel benieuwd hoe de karaktertjes gaan zijn. De fokker heeft de reu een week lang in huis gehad en vond hem een heel fijn karakter hebben. De moeder is een hele relaxte, vrij onderdanige hond waardoor deze combi ook makkelijker gemaakt kon worden misschien.

Gister ben ik weer langsgeweest. Er zijn 3 reutjes in het nest en 5 teefjes. Het is tot nu toe een heel relaxed nest en de moeder is ook ontzettend lief. Wij hebben voorkeur voor een reutje, maar het belangrijkste is dat het karakter van de pup ook echt bij ons past dus we laten de fokker ook meedenken over welke pup uiteindelijk bij ons komt.

Deze foto kan ik wel alvast delen <3Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 16:02

Wat een leukerd Larissa!

Hier hebben we uiteindelijk toch een gedragstherapeut ingeschakeld om ons een beetje te helpen. Het is een heftige puber op het moment |o

Therapeut gaf al aan dat dit waarschijnlijk combi is van pubertijd en leren dealen met onzekerheid en haar (heftige) temperament. Maar dat, als we doorzetten en Maize goed begeleiden, het een hele leuke hond wordt later. Of beter gezegd: altijd een leuke hond ipv tussen de puber tantrums in nu :')

Maar soms zou je ze zo achter het behang kunnen plakken zeg, pfoe _O-. Kan niet wachten tot ze 3 is en hopelijk wat droog achter de oren :))

Het is dat ze mooi is om naar te kijken :D ~~}>

Afbeelding

Gaabje

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 16:19

Ik moest denken aan een meme maar die ken je vast al O:)

Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 16:27

Yep, die deelde de fokker ook al _O-.
En dan heeft Maize dus een heftiger temperament in vergelijking met de gemiddelde Aus :)) Yay ons?

Nog 2 jaar en 3,5 maand te gaan

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 16:33

Larissajulia; Ik ken de Harzer Fuchs idd als pittige honden, ze zijn wel heel mooi! Karakter is dan wel heel belangrijk inderdaad, dat moet echt bij je passen. Maar wat een koppie <3

Imandra; Vanaf 3 jaar werd Ivy ook pas... te doen :') Ik vond vooral de eerste 1,5 jaar heel pittig met dr, ik heb iedereen geadviseerd vooral geen ODH te kopen hahah. Uiteindelijk is het echt een fantastische hond geworden! <3

Wat een fantastisch wandelweer is het trouwens, was ik echt aan toe haha. Heerlijk van aan het genieten! *\o/*

Afbeelding

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 16:44

Shaya_: Leuk dat jullie weer met de puppycursus gestart zijn en dat jullie binnenkort bij een fijnere hondenschool kunnen starten.

Maanon_: Ik moest vooral weer even wennen aan dat je constant op moet letten en dus “aan” staat, maar dat komt misschien ook doordat ik Elvis nu helemaal in m’n eentje heb en toen ik Melle kreeg nog thuis woonde. Je merkt dan toch wel dat het best intensief is om allemaal in je eentje op te vangen, maar aan de andere kant zorgt het wel voor veel minder discussies of goedbedoelde adviezen. :')

Larissajulia: Wat een schattig koppie. <3

IMANDRA: De puberteit is een periode waar ik ook niet zo erg naar uit kijk, zeker omdat Melle ook echt een terror-puber was. :') Hopelijk kan de gedragstherapeut jullie goed begeleiden en vliegt de tijd voorbij.

Maanon_: Het is inderdaad heerlijk wandelweer! Ik ben ook even een grote wandeling door het bos gaan doen met Melle, Elvis en de honden van m’n ouders. Voor Elvis heb ik zo’n doggy ride buggy zodat hij toch lekker mee kan en tijdens de wandeling lekker om zich heen kan kijken. :D In het zonnetje was het echt fantastisch. Hopelijk blijft het even zulk lekker weer.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 16:52

Ja daar hadden we het met vrienden over die nu ook een pup hebben. Echt fijn als je met z’n tweeën bent in de opgroeiende fase. Wij hadden dat ook dat je geduld op raakt en de frustratie toeneemt en je dan even tegen de ander zegt neem het alsjeblieft over want ik ben nu even geen goede opvoeder meer.
In je eentje heb je dan denk ik iets meer managementstrategieën nodig.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 17:01

Ja, dat is toch echt wel een verschil. Nu mag ik echt niet klagen met Elvis want hij is echt een enorm makkelijke pup, maar ook daar heb je toch je handen vol aan.

Room_Soesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 18:47

Afbeelding

Afbeelding
Mag ik hier ook meekletsen? Allereerst, gefeliciteerd voor iedereen die een nieuwe pup heeft. Lees vanaf het topic van dit jaar mee en vanaf afgelopen week is er ook hier een "pup" in huis. Nou ja, pup.... 2 jarig teefje die weinig geleerd heeft en absoluut niet alleen kan zijn, kruising duitse herder met labrador (hoewel ik er meer toller in zie dan labrador)?, vanuit het asiel en bij mij in training. Ik zal waarschijnlijk voornamelijk meelezen maar zal mijn best doen om regelmatig te reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 19:49

Prachtige hond wel Manon!
Net als Maize <3

Onze Toller (nu 1,5 jaar) is ook pittig, zo anders dan de vorige Toller. Die was met alles vrij makkelijk, luisterde echt goed, was super snel zindelijk en liep vrijwel altijd los al vanaf jongs af aan.
Deze luistert na anderhalf jaar cursus nog steeds niet.
De hondentrainer en ook de trimmer zeggen ook dat hij nogal hardleers is.
Gelukkig wel super lief, maar wel wat lastiger om op te voeden en nu hebben we er nog een handenbindertje bij.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:26

Gaabje schreef:
Ja daar hadden we het met vrienden over die nu ook een pup hebben. Echt fijn als je met z’n tweeën bent in de opgroeiende fase. Wij hadden dat ook dat je geduld op raakt en de frustratie toeneemt en je dan even tegen de ander zegt neem het alsjeblieft over want ik ben nu even geen goede opvoeder meer.
In je eentje heb je dan denk ik iets meer managementstrategieën nodig.

God ja zo fijn dat m’n partner het soms kan overnemen :))

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:50

Te herkenbaar en ik ben alleen, dus geen partner om de honden even aan over te dragen. :+
Met toentertijd überpuber Mahdu heb ik gebruik gemaakt vd bench, ff een half uurtje tot een uur een time out met een knaagje en een knuffel.
Hij lag dan heerlijk te kluiven en ik had ff ademruimte om te bedenken hoe om te gaan met zijn apestreken en te kijken hoe hij mij niet 3 stappen voor was in zijn ondeugende boevenstreken.
Nou moesten we elkaar nog leren kennen, dat werkte ook niet in mijn voordeel maar die eerste weken... -O- :')
Inmiddels zijn we 5 jaar verder en is hij de leukste hond die ik me kan voorstellen maar dat heeft toch wel ff een half jaar ofzo geduurd voordat we echt op elkaar ingespeeld raakten. _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-23 21:29

Tuurlijk! Welkom room_soesje!

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 22:25

Lugea; Dat is wel pittig in je eentje ja! Wel lekker voor de discussies en goedbedoelde adviezen inderdaad haha! Kan zo'n buggy ook... 'off road'? Klinkt heftiger dan het is, maar hier op de boerderij loop ik vaak op/rond het land en dat lijkt mij met een buggy door de klei toch stevig ploeteren :P Ik zou namelijk ook heel graag de pup meenemen op wandeling, maar ben nog op zoek naar de prettigste manier om dat te doen. Mocht iemand daar nog andere tips voor hebben dan hoor ik die ook graag! :D

Room_Soesje; Welkom! Knappe hond! Is ze dan bij jou in training om daarna herplaatst te kunnen worden?

Room_Soesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 22:54

@maanon_ ze is nu bij mij in training en dan zien we wel of ze blijft of naar een ander huisje gaat. Ze zat al bij een gastgezin omdat ze in het asiel de boel sloopte en die wilden haar heel graag houden maar hadden niet de ervaring om haar "aandachtspuntjes" op te lossen en al 2 andere reactieve honden. Ondertussen kan Bela al 5 minuten alleen thuis blijven en 9/10 keer kan ze honden voorbij lopen zonder te reageren, tenzij ze naar haar uitvallen maar ook dan is haar aandacht snel weer terug te halen.

Wat voor pup heb je ook alweer? Ik had de pups toen ze klein waren met lange wandelingen in een rugtas op mijn buik, werkte altijd prima en dat waren toch flink formaat pups.

Imandra; het komt echt goed en wordt echt beter.... Zeggen ze tenminste :+ :(:)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 23:15

Maanon_ schreef:
Lugea; Dat is wel pittig in je eentje ja! Wel lekker voor de discussies en goedbedoelde adviezen inderdaad haha! Kan zo'n buggy ook... 'off road'? Klinkt heftiger dan het is, maar hier op de boerderij loop ik vaak op/rond het land en dat lijkt mij met een buggy door de klei toch stevig ploeteren :P Ik zou namelijk ook heel graag de pup meenemen op wandeling, maar ben nog op zoek naar de prettigste manier om dat te doen. Mocht iemand daar nog andere tips voor hebben dan hoor ik die ook graag! :D

Room_Soesje; Welkom! Knappe hond! Is ze dan bij jou in training om daarna herplaatst te kunnen worden?

Je hebt buggies met grotere banden, wel luchtbanden maar ze komen een stuk beter mee dan die met de standaard kleine harde wieltjes.
Ik heb zelf de innosport comfort de luxe met regenhoes.
Was een aardige investering maar totaal geen spijt van, allebei mijn honden passen erin plus wat bagage, ideaal voor de grotere boodschappen, zeer goede wegligging en door de grotere wielen zijn drempels, trappen, gootjes etc makkelijk te doen waar ik met mijn vorige constant liep te klooien omdat die wieltjes in de gootjes bpeven steken en de buggy direct naar achteren kiepte als Mahdu een beetje achterin zat. :=
Of de innopet klei aankan durf ik niet te zeggen maar veel ruwer terrein, zand etc heeft hij weinig tot geen moeite mee. :)

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:56

@imandra, goed dat jullie een gedragstherapeut inschakelen dan lijkt me. Het is dan toch fijn om net even de juiste tips te krijgen van hoe je met bepaalde situaties om moet gaan. Knappe hond is het wel zeg!

@maanon_, wat een knappe herder heb jij ook zeg! Ik heb nog steeds een zwak voor Oud Duitsers :D . Een andere reden (wel minder belangrijk) waarom we voor deze kruising zijn gegaan is omdat we bang waren dat als we een volle Oud Duitser namen dat hij ons te veel zou doen denken aan onze vorige hond. Nu hebben we toch iets dat er op lijkt maar wel een die zowel qua karakter als uiterlijk net wat anders is.

@roomsoesje, dat lijkt me ook best pittig om ineens een 2 jarige in huis te nemen. Wel een knappe hond!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:01

Aangezien er massaal gedragstherapeuten worden ingeschakeld, even een gratis tip (zonder bron), zorgen jullie er asjeblieft wel voor dat jullie vragen naar diploma's en de juiste documentatie wat betreft opleidingen en herhalingen. Want gedragstherapeut/ hondencoach/ opvoedkundig therapeutisch holistische hippiehapper mag iedereen zich noemen, het is géén beschermd beroep. En 90% van die zelf benoemde therapeuten of KI's weet net aan de voor en achterkant van de hond benoemen maar kan verder niet echt de juiste handvaten geven zonder de hond (mentaal óf fysiek) stuk te maken en vooral veel geld te rekenen. Want naast dat het heel hip is om tegenwoordig gedragstherapeuten in te schakelen en jezelf te benoemen tot, zijn die ook absoluut niet bang om de hoofdprijs te rekenen die mensen wonderwaardig genoeg ook zonder pardon neertellen.

Een goede gedragstherapeut is niet goedkoop maar zeker ook niet onbetaalbaar en rekent ook niet voor iedere vijf minuten of, ik hoorde hem van de week nog, 'een pakketprijs voor online consulten'. |o

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:21

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En ze is thuis. Kleine Pixy durfde wel tegen Roetsj te zeggen, dat ze haar toch wel groot en spannend vond. Dus Roetsj nam keurig afstand en inmiddels wordt er zelfs een klein beetje uitgedaagd.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:23

Veel plezier & succes! Komt vast goed als er nu al zo goed gereageerd wordt. :j

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:53

Room_Soesje; Wat fijn dat ze dan bij jou in training kan, en dat er al een verbetering is! Bij ons komt een ODH pup, dat lijkt mij ideaal in zo'n rugtas! Dan maakt de ondergrond ook niet uit, dat ga ik zeker proberen :j

Lor1_1984; Die ziet er stevig uit inderdaad! Ik zie mezelf er alleen nog niet mee over het land lopen, maar voor op de weg of in het bos lijkt hij mij wel ideaal! Heb gelukkig nog even om te twijfelen :P

Larissajulia; Dat kan ik ook goed begrijpen! Ik ben heel benieuwd hoe jullie kruising uit gaat groeien, denk dat die ook heel knap worden <3

Fannetje; Fijn dat Pixy thuis is, en dat Roetsj er zo netjes op reageert!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 22:10

Leuk Fannetje! Hier is onze hond ook voorzichtig met de pup!

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 22:20

@fannetje, wat fijn dat ze thuis is en dat er zo goed op gereageerd wordt, geniet ervan!

Ik kreeg net weer een foto toegestuurd, hier smelt je toch van <3 Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 23:06

Larissajulia schreef:
@fannetje, wat fijn dat ze thuis is en dat er zo goed op gereageerd wordt, geniet ervan!

Ik kreeg net weer een foto toegestuurd, hier smelt je toch van <3 [ [url=m/T6lgwQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 23:17

Oh wat snoezig!

Indd goeie tips van KimD