Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 09:52

Wij hebben nu Frolic ( kun je breken) maar die stokjes van Action die je kan breken zijn ook erg in trek.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 09:58

kiwiwitje schreef:
PSvanLot schreef:
Ik wil inderdaad ook trainers die je kleiner kunt maken, de zalmstukjes breek ik in vieren.
Proefzakjes brok is inderdaad ook slim!

Hij is dol op runderlong, maar dat is wel echt gedoe met kleiner maken. Sommige stukken zijn zo enorm.

Je hebt ook van verschillende diersoorten long trainers. :)

Klopt. Maar de prins gaat voor de rundersoort haha

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 10:13

Runderlong trainers kun je vaak bij dierenwinkels in een pot krijgen. :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 10:15

kiwiwitje schreef:
Runderlong trainers kun je vaak bij dierenwinkels in een pot krijgen. :)

Hier helaas alleen maar grote blokken. Maak ze wel kleiner, maar dat wordt een braszooi haha

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 10:20

Hier zal hij wel even mee vooruit kunnen. De Wolf of wildernis maak ik in kleine stukjes.

Overigens is het (geloof) tot de 14e gratis verzenden bij zooplus als je voor 9 euro besteld.

Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 11:04

Die fruitees(fruiteez?) vinden ze hier ook top!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 11:47

Wij wisselen met trainers af; Lijkt ze goed te waarderen, maar ook om het qua kosten leuk te houden aangezien het best aan tikt op momenten dat we wat meer belonen haha.

Ik geef dus een mix van verschillende gedroogde trainers; filet trainers en soft trainers - via kiwi's webshop - en wissel het af met Eden Semi moist brokjes < die zijn qua grootte, geur en zachtheid echt perfect als snelle beloning > en dan hebben we nog bites van Edgard & Cooper + Carnilove koekjes verschillende varianten. Die laatste 2 merken vallen hier ook enormmm goed in de smaak. Als echt Ultieme beloning gebruik ik knakworst of smac worst, maar dat geef ik tegenwoordig niet heel snel meer; op cursus eerder gebruikte ik dat. En als ik alleen ben met wandelen gebruik ik ook d'r balletje als high reward wel eens. Maar heb ik toen ze jonger was dan weer niet gedaan, toen heeft ze maar beperkt met balletjes mogen spelen. Nu is het wel echt een enorm fijne motivator voor d'r soms.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 12:11

Ik heb laatst van die haring trainers gehad die vonden ze geweldig maar wel erg prijzig! Brokjes ben ik geen fan van want ze verslikken zich snel erin en groter moeten ze dan weer een tijd op kauwen. Ik kook tegenwoordig lever voor ze en dat maak ik in porties voor de training avonden. Voor de touch aanleren hoef ik alleen mijn hand in het zakje te steken dan ruiken ze het al.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 15:33

Vandaag was gekke bekken trekken met t duivelsgebroed(aka Envie)
Afbeelding
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 16:02

Te schattig <3 <3

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 18:03

Haha heerlijk bekkie <3

Wij hebben vandaag kennisgemaakt met onze pups en voorkeur aangegeven. Wat is dat ontzettend lastig en ooooh wat zijn ze allemaal ontzettend knap.
We zijn echt helemaal in de wolken. <3

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 18:06

Leuke foto's van Envie! Vrolijk bekkie.

Ah wat leuk Leo *\o/* wanneer weet je welke het wordt en hoe lang moet je nog wachten voor hij mee mag?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 18:20

Duurt helaas nog even, nog 6,5 week :D we hebben een voorkeur kunnen aangeven.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 18:23

Wat een pretbek heeft ze Kim :D

Wij konden ook weer op wandeling na mijn nachtdiensten deze week.
Aan de heupgordel, want ik heb me vertilt aan patiënten afgelopen nachten :+ Bij het water even aan de flexi, want ik vertikte het om ook het water in te gaan.
Het was aanlijngebied namelijk.

Afbeelding

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:09

Heerlijk wandelen met dit weer!

Ik ben trots op mijn hond. Vandaag voor het eerst verjaardag hier in huis. En ze deed het heel goed. Natuurlijk heel verleidelijk al dat eten op tafel. Maar ze luisterde echt goed voor een hond van 4 maanden oud. Ze ging zelfs rustig liggen onder de eettafel terwijl wij in de zithoek zaten, om daar een dutje te doen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:26

Wat heerlijk!!!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:48

Leo schreef:
Duurt helaas nog even, nog 6,5 week :D we hebben een voorkeur kunnen aangeven.

Zijn ze nog zo jong? Wel heel vroeg om een voorkeur aan te geven, ik zou het op die leeftijd echt nog niet weten. Wij konden niet kiezen maar had in het begin ook geen idee, in de loop van de weken begon er een lichte voorkeur te ontstaan omdat Obi op letterlijk alle filmpjes die ze stuurde het meest aan het onderzoeken was. Tijdens de tweede bezichtiging (met 6.5 week) bleek hij ook voorkeur voor ons te hebben :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:56

Wat spannend, nog 6.5 week!

Wij konden ook niet kiezen. Sello was als enige over en was al ruim 10 weken oud toen we hem zagen. Met ruim 11 weken bij ons komen wonen.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 13:48

Hoi hoi,

Ik heb even een tijd onder een steen gezeten. Veel te doen op mijn werk en met de kinderen, corona besmetting in huis gehad en dat is niet zo handig met een echtgenoot met verzwakte gezondheid door de chemotherapie.

@ kiwiwitje: haha leuke foto's van Envie :D

@ Leo: oh puppy's kijken is altijd leuk <3 Ik had dan steeds 6 wildebrassen over mij heen rollen :')
Ik was destijds de 1e die kwam en had nog alle keuze maar Bowie koos mij bij het eerste bezoek al uit en was bij de volgende bezoekjes ook niet meer bij mij weg te slaan <3

Qua zindelijkheidstraining gaat het hier best wel goed. Denk nog maar 1-2 keer per week een foutje in huis. En 's nachts houdt hij het toch al zo'n 6 uur vol maar dan is de nood wel hoog!

Slapen in de bench hebben we al vrij snel laten varen omdat hij nauwelijks wat sloopt als hij alleen is of 's nachts. Hij heeft op 2 plekken in de gang aan het behang zitten trekken maar dat vond ik toch al lelijk geplakt en nu dus nog meer reden dat overnieuw te doen :')
En hij pakt zijn rustmomenten zelf die hoeven wij hem niet 'op te leggen'.

Afgelopen weekend ben ik met mijn zus een weekendje in Düsseldorf geweest en Bowie was ook mee. En hij was zo braaf en stoer/knap! 2 uur in de auto (auto is hij al wel gewend maar niet zo lang), in een hotelkamer slapen, met de lift gaan, draaideuren, in de trein/metro gaan, op een druk treinstation lopen, winkelen (en in iedere winkel het personeel om zijn pootjes wikkelen zodat hij steeds geknuffeld werd) en zijn rust pakken als we op een terrasje zaten of in de trein.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 13:54

Wat enorm leuk dat Bowie mee mocht op reis. Mocht hij overal in alle winkels binnen?

Knap dat hij op dat tapijt in een hotel zindelijk blijft! Dat lijkt me een hele opgave haha.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:31

We hebben wel een paar kleine ongelukjes/drupjes gehad. We zaten op de 3e verdieping en moesten eerst de gang door, met de lift naar beneden en dan naar buiten voordat hij mocht plassen. Dat is 2-3 keer een beetje fout gegaan maar niks ernstigs wat ik niet snel met wat schoonmaakdoekjes kon wegpoetsen :D

En hij mocht in heel veel winkels naar beneden. Warenhuizen, kleding- en schoenenzaken waren allemaal geen probleem. Maar een bakker of een restaurant binnen heb ik natuurlijk niet gedaan. Daar hebben we buiten op het terras gezeten.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:40

Binnen in een restaurant is in Nederland op veel plaatsen geen probleem.
Dan bedoel ik geen chique restaurant, maar een eetcafé, brasserie etc. daar zie ik regelmatig honden binnen. Ze liggen dan wel onder tafel.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:49

Ach het was lekker terrasjesweer dus we hadden niks te klagen in de zon en uit de wind :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:53

flettie schreef:
Ach het was lekker terrasjesweer dus we hadden niks te klagen in de zon en uit de wind :D

Het was er perfect weer voor!

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:25

Wij hebben afgelopen vrijdag Jack opgehaald. Bench training ging heel vlot na 1 dag gaat hij al uit zichzelf in om te slapen.
Eerste nacht maar 1 x eruit om 3 uur en daarna sliep hij de nachten tot nu toe nog door. Valt mij nog erg mee. 90% zindelijk. De ongelukjes zijn vaak onze schuld omdat we dan even bezig zijn met de kinderen en dan letten we niet goed op de signalen. We zijn dan net te laat om snel naar buiten te gaan.
Wij wonen hier vlakbij het bos en Jack heeft al elke dag los gelopen. Leren hem meteen aan om goed te komen maar ook netjes aan de riem te lopen. Dit gaat steeds beter.
Wat leren die border collies toch super snel!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding