Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:49

Van een vriendin, haar kennelnaam is nog niet goedgekeurd en ik ben bang dat dat ook niet meer gaat gebeuren voordat de pups er zijn, helaaaaaaas. -O- Dat zou wel kunnen betekenen dat de roepnaam ook de stamboomnaam wordt want dat maakt dan toch niks meer uit. :+

We zijn vandaag even naar de pups wezen kijken en hebben naar de hartjes geluisterd. <3
Afbeelding

JesdaJinn

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:01

Ah leuk!
Foto van de moeder had ik gezien. Heb je er ook 1 van papa? :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:03

De lelijkerd in kwestie. :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:10

Haha. Lelijkerd xD
Ben benieuwd of ze mooie babys maken

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:11

Als ze maar teven maken, de rest maakt me niet zoveel uit. :+

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:13

KimD schreef:

Haha. Dat maakt het wel een stuk makkelijker. 2 teven moet lukken toch :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:17

JesdaJinn schreef:
KimD schreef:

Zou je denken maar Kiwi denkt daar vast anders over. _O-

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:18

Haha, Kiwi, wilde jij meer dames met dit nestje? :P

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:20

JesdaJinn schreef:
KimD schreef:

Haha, helaas heb je daarin weinig in te brengen... Vriendin heeft net een nestje van haar oud-duitse teef, zou je denken dat daar best wat pups in zitten... Ze hoopte op één teefje voor zichzelf...
Resultaat: in totaal maar twee pups, en beide zijn reuen... Tja, nu blijft er dus een reu _O-

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:24

Heb ik ook gehad. Ik stond op een nestje dwergpoedels ingeschreven. 4 pups, alles reuen.... toen uiteindelijk voor een ander nestje gegaan.

Ik hoop voor je dat er 2 teven inzitten kim. Zo spannend iedere keer.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-20 19:36

JesdaJinn schreef:
Haha, Kiwi, wilde jij meer dames met dit nestje? :P

Haha ja :')
Heb nu 2x 5 reutjes en 1 teefje gehad..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:01

Hahah. Hier zakte bij jou toch ook even de moed in de schoenen Mariska _O-
Ze was 2e voor een reu.
Pup 1 teef, pup 2 teef, pup 3 teef. Dan pup 4 eindelijk een reu. En Tada pup 5 reu *\o/* en dan nog een laatste teefje er bij _O-

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:35

Zoe_97 schreef:
Hahah. Hier zakte bij jou toch ook even de moed in de schoenen Mariska _O-
Ze was 2e voor een reu.
Pup 1 teef, pup 2 teef, pup 3 teef. Dan pup 4 eindelijk een reu. En Tada pup 5 reu *\o/* en dan nog een laatste teefje er bij _O-

Over die dag gaan we het niet hebben. Bij ons op het werk kunnen ze je gemiddelde van die dag zien. Normaal heb ik 400/450 en toen net geen 200. Ik moest even komen vertellen waarom :P

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 21:22

KimD schreef:
De lelijkerd in kwestie. :+

[ [url=m/i8fOkF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sAzZrg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HAMGzh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi! <3

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:30

Hier zitten we met een (mogelijk) probleem. We hebben het idee dat Beer continue honger heeft op het moment. Hij krijgt 500 gram kvv (verdeeld over 2 momenten) + snacks (kippennekken en andere), wat genoeg zou moeten zijn voor zijn 20 kg.
Maar hij is erg zoekende naar eten de hele tijd. Veel meer dan met brokken. In hoeverre is dat een indicatie dat hij te weinig krijgt? Of is het even afwachten en zijn gewicht in de gaten houden?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-20 23:50

Altijd op het oog voeren. Opletten op de richtlijn maar verder op t oog. Dus opletten wat hij qua gevoel gaat doen op de ribbenkast. Gewicht hoeft niks te zeggen omdat ie in gewicht aan kan komen van spieren. Maar kvv is puur en minder aan vulstoffen dus dat kan ie zeker merken

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 00:11

kiwiwitje schreef:
Altijd op het oog voeren. Opletten op de richtlijn maar verder op t oog. Dus opletten wat hij qua gevoel gaat doen op de ribbenkast. Gewicht hoeft niks te zeggen omdat ie in gewicht aan kan komen van spieren. Maar kvv is puur en minder aan vulstoffen dus dat kan ie zeker merken

Vind het dan wel lastig dat je altijd achterloopt zeg maar. Het voelen betekent dan toch al een tijdje te weinig gehad. Maar in hoeverre is zijn gedrag een indicatie van te weinig krijgen. Bij mijn katten vroeger was dat het zeker niet, maar bij hem weet ik dat niet goed.

Maar we blijven in iedergeval goed voelen :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-20 00:15

Chick zeurt nu ook heel de dag. Maar bij meer voer komt t er van alle kanten uit dus t is niet anders. En ze is niet mager alleen spier kwijt. Je zal goed moeten voelen maar een taille moet je makkelijk kunnen voelen en de achterste rib mag gezien worden. Ik denk dat met de hoeveelheid haar je bij hem net de laatste rib een klein beetje mag voelen om t gewicht goed te hebben. In iedergeval na de ribbenkast toch een duidelijke stap terug naar zn ruggengraat/kont

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 11:47

Inderdaad voeren op het oog. Aan het gedrag van een hond kun je weinig aflezen. Isa hier zou zich doodvreten als je daar naar zou luisteren.
Starten met de richtlijn en dan afwachten wat het doet en of je bij moet voeren of niet.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 11:48

Wij hebben Jip bijv. Alweer omlaag gezet in kvv. Puur omdat hij ervan aankwam van de advies richtlijn :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 12:00

Wij voeren idd ook op het oog. Altijd al gedaan met brok, maar met KVV nu ook - al ging ik wel uit van een bepaalde advies richtlijn. Waar ze 20-30g per kg aanbevolen, heb ik berekend op 25g per kg. Ik heb iets meer gegeven als die richtlijn omdat ze iets mocht bijkomen, maar nu na de sterilisatie ga ik een klein beetje terug en dan even aanzien wat we erna moeten doen. Momenteel beweegt ze ook zeker 2 weken veeeel minder als normaal, dus ze zal dan ook alweer wat bijkomen (nu was ze wel wat smalletjes, dus een paar kilo erbij kon geen kwaad) maar dan moeten we even gaan kijken of we nog iets verder omlaag moeten; waarschijnlijk wel.

Oshaa
Je zou een voerbeurt ook gedeeltelijk of helemaal in een lickimat of slowfeeder kunnen geven, zodat Beer wat langer bezig is en misschien ook weer wat langer 'voldaan' is. En wat meer magere snacks rond leggen om tussendoor op te knagen bv kan ook, dat ie wat heeft om bezig te zijn (zo'n balletje bv waar ie mee kan spelen en er 'snoepjes' uit komen - ik gebruik altijd de sticks uit de shop van kiwi die ik in kleine stukjes breek en erin stop). Kan best dat hij gewoon even moet wennen aan alles. Krijgt hij ook groenten enz erbij? Wij geven dagelijks nog een 50/60g groenten/fruit prutje erbij bv, wat ook alweer wat vult. Soms geef ik de helft van de groenten tussendoor omdat ik ze ingevroren heb en dan krijgt ze zo'n ingevroren blokje waar ze zich mee amuseert.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 12:25

Dank allemaal voor de ervaringen!
Met al zijn haar is het lastig in te schatten, maar zijn achterste rib is relatief makkelijk voelbaar (de andere ribben ook wel), maar die taille is er dan weer niet echt. Zijn gewicht blijft wel constant.

Cursebreaker Hij krijgt vrijwel al zijn vlees uit de Kong of de slang. Een klein beetje gebruik ik voor de Squirrel challenge - al is dat niet altijd handig, dus dan gebruik ik vleestrainers. Hij is er ook een tijdje mee bezig. Het is meer dat hij op het moment erg veel focus heeft op eten. Als de koelkast opengaat staat hij er al. Dit had hij eerst niet. Hij vindt het vlees wel echt extreem lekker, dus misschien is dat het. Hij krijgt ook groente bij idd. En Beer en mijn vriend eten dagelijks samen een appeltje extra. Jij geeft het dus ook ingevroren? Ik durf dat niet, ben bang dat hij er buikpijn van krijgt ofzo... Maar misschien ook maar eens proberen.

Wel fijn om te lezen dat meer honden "onverzadigbaar" lijken maar toch genoeg krijgen :).

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 12:38

Als je van bovenaf kijkt moet je ook met een langhaar normaal wel een taille kunnen zien afhankelijk van hoe de vacht is want bij een newfoundlander zie je dat idd weer een stuk minder goed als bij Arya bv als ze d'r langere wintervacht heeft, maar ik gok dat het bij Beer normaal wel ook te zien moet zijn met die vacht structuur (misschien eens een foto maken van bovenaf, dat is vaak makkelijker te zien dan) en bij de ribben moet je een laagje voelen, maar ze moeten wel goed voelbaar zijn. Dus als ik afga op wat je schrijft, denk dat ik dat ie misschien zelfs nog wat extra erop heeft zitten haha.

En ze krijgt hier af en toe zo'n ingevroren blokje als snack, maar ze reageert er niet op met buikpijn. Maar ze krijgt nu alles op die manier want het zijn meestal wel 4/5 blokjes die ze krijgt omdat m'n malletjes best klein zijn. De rest van die blokjes haal ik een uurtje voor ze eten krijgt uit en leg ik in de voerbak en dan is het wel zo goed als ontdooid tegen de tijd dat ik het vlees in de bak erbij doe - de groenten krijgt ze hier in de avond dan.

Als je echt gaat merken dat hij minder energie gaat krijgen en sneller afvalt zou ik pas echt denken dat hij niet genoeg binnen krijgt bv. maar als hij verder gewoon energiek is zou ik me niet te snel zorgen maken.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 12:54

Ik heb niet het idee dat hij te zwaar is. Zowiezo naar rassenstandaard is hij te licht.
De Friese Stabij is tussen de 23kg - 25kg, de Wetterhoun 25 - 35kg - en hij is wel echt zwaarder gebouwd dan de Stabij. Hij is ook niet kleiner qua schofthoogte. Ook dit zegt natuurlijk niks, elke hond is anders.
Zijn ruggengraat voel je dan weer heel duidelijk, net zoals zijn schouders. Ribben dus ook wel, alleen geen taille.
(Edit foto maken is net al gelukt dus bij deze)

Afbeelding

Hij is op dit moment wat minder energiek (in huis dan vooral). Maar we zitten nog in de overgangsperiode. Buiten is hij dat nog steeds wel, dus heb niet het idee dat hij veel te weinig krijgt.
Ga ook eens de diepvriesblokjes doen. Zal hij vast leuk vinden =D

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 14:16