Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 16:35

Ik weet niet wat precies het karakter van een sphynx is. Ben wel benieuwd kun je daar iets over vertellen?

Ik zag nog een paar blije kittens voorbij komen. Hier laatst ook weer een voerbestelling gekomen. Direct een mooie bevallingsdoos voor Nishi.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:48

Haha dit voer vinden ze heerlijk! Ik had dit keer wat andere soorten gedroogd vlees besteld en dat is ook goedgekeurd. :j Ja de doos is ook heel leuk, die werd na het eten en speelgoed onveilig gemaakt.

Zo leuk om te horen Kanji <3 Snap ik! sphynxen zijn wel een vak apart inderdaad. Ik heb een tijdje op een Cornish rex gepast en die vond ik qua karakter heel erg overeenkomen met de sphynx! Ik was echt gek op dat dier (En als er ooit nog een kat komt, wil ik héél graag nog een cornish rex <3. Maar goed dan praten we over jaren en als de situatie het toe laat. Ik ben nu meer dan gelukkig met deze 2 donders <3)

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:58

Als ik rijk was en de ruimte ervoor had kwam er nog een kat (of 2) bij met haar :+ Hihi. Maar voor nu heb ik nog wel genoeg aan deze 2 <3 Wat een clowns soms... En ze moeten eerst maar kalmer worden voordat ik er een ander ras bij zet... :+
Cornish en devon rex had ik ook nog aan gedacht als maatje voor de sphynx. Maar uiteindelijk toch voor 2 broertjes gegaan :P Rexen zijn zooo zacht!

Dit ras staat voornamelijk bekend als super aanhankelijk willen overal waar jij bent ook zijn. Praten lekker veel. Over het algemeen ook meer energie en spelen ook ruwer:+ (sommige noemen ze ook wel kwart kat, kwart aap, kwart kind en een kwart hond) Je hebt er ook echt wel je handen aan vol hoor... :+

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:28

Klinkt wel als mijn abessijn. Zij doet d’r ras eer aan. Waar ik ben is zij. Kastdeuren open en je draait je om kat in de kast.
Ze praat alleen niet zo veel. Maar dat maakt niet.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:31

Sorry dat ik even snel tussendoor kom vallen... maar iemand ervaring met de pipetjes van de dierenarts waar alles in zit? Dus ontvlooien, tegen teken en ontworming? Ik ben ze aan het overwegen. Zijn wel echt prijzig, maar werken drie maanden. En Muis mag na deze week naar buiten, dus wil wel dat ze goed beschermt is tegen alles.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:48

Zertab schreef:
Sorry dat ik even snel tussendoor kom vallen... maar iemand ervaring met de pipetjes van de dierenarts waar alles in zit? Dus ontvlooien, tegen teken en ontworming? Ik ben ze aan het overwegen. Zijn wel echt prijzig, maar werken drie maanden. En Muis mag na deze week naar buiten, dus wil wel dat ze goed beschermt is tegen alles.

ja, ik gebruikte ze bij mijn stalkatten omdat ik daar geen pillen in kreeg (althans, niet als ik heel wilde blijven). Ik heb nu ook weer zo'n pipet van de dierenarts mee gekregen voor als Pamuk naar het kattenhotel gaat.
Werkt als een speer!

Vulpes_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 12:28

Zertab schreef:

Die van Stronghold bedoel je of? Wij zijn die ook aan het overwegen of in ieder geval iets waarmee je in een keer klaar bent en het liefst pipetjes. Familie had Beaphar anticonceptie en wormgranulaat gekocht maar vooral die laatste was geen succes - liet eten gewoon staan. En vlooien kreeg ze ook steeds meer. Dus ook maar meteen voor de goeie beurt gaan.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 12:41

Zertab schreef:

Ik zorg dat mijn katten deze krijgen als ze naar de DA moeten en echt heel blij mee.
Bij Spotty krijg ik namelijk zelf geen pipetje in zijn nek :+ maar als de DA het doet is er niks aan de hand.
Maar goed. Nog nooit een vlo, teek of worm gezien en ze komen beide buiten.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:00

Bij Muis krijg ik niets door haar keel, dus is een pipetje denk ik handiger. Is 40 euro voor drie maanden, dus dat is nog wel te doen denk ik. Alles los is misschien wel goedkoper, maar van de dierenarts is zeker goed spul. En omdat Muis al zo'n verleden heeft met vlooien en gevoelig daarvoor is..

Vulpes_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:14

Oh 40 euro valt mee inderdaad. Is dat Stronghold of onbekend merk?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:38

Vulpes_96 schreef:
Oh 40 euro valt mee inderdaad. Is dat Stronghold of onbekend merk?

Geen idee. Ik belde de dierenarts en zei: er bestaat een pipetje met dit en dit, hebben jullie dat?

:')

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:47

Stronghold is volgens mij niet voor alle wormen, dat is wel iets om rekening mee te houden :)
Maar ik ontworm sowieso enkel als er daadwerkelijk een besmetting is.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 14:55

Nee die van 3 maanden is geen Stronghold, kan alleen even niet op de naam komen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:00

Zal wel, ik ga bij de dierenarts de combi pipet halen. Want anders heb ik toch geen idee wat ik moet halen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 22:57

Afgelopen weekend even een paar foto's gemaakt van ons prinsesje.
Zien jullie haar buik <3 <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:07

Afbeelding
Op haar verjaardag bij de dierenarts. Ze heeft de hele dag overgegeven en niets gegeten en gedronken. Arm beest

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 23:27

Och jeetje arme schat. Gaat het nu beter?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 09:11

Wat sneu... Wat was er aan de hand?

Dierenarts had de pipetjes niet meer, zijn niet van stronghold trouwens. Heb er maar een besteld en kijk ik over drie maanden weer verder. Ik durf Muis geen pilletje te geven voor het ontwormen, anders had ik alles los gedaan, want 39,50 is echt wel veel geld elke drie maanden.. alles los is natuurlijk goedkoper.

Muis vertoont nogal wat bijtgedrag in spullen. In werkelijk álles. Net een baby. Niet in ons gelukkig! Alleen soms als ze het ergens niet mee eens is, dan krijgen wij ook een waarschuwingsbijt. Vandaar dat ik niet zo goed een pilletje durf te geven, die klapt gewoon haar tanden op elkaar :')

Edit: welk merk gebruiken jullie?
Ik lees reviews dat Frontline niet goed werkt. Advantage maar weinig reviews van...

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 09:18

Gaat het weer beter met Pamuk?

@Zertab - Evita is er ook zo een. Die veranderde ook in een wild beest bij de DA afgelopen maandag. Zij moest - helaas - antibiotica dus ik zit ook aan de pillen. Bij mij lukt het echt super goed met liquid snacks en de pillen verpulveren. Ze likt het hele bakje uit :D

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 09:36

Is Pamuk al wat opgeknapt?

Vond het ontwormen bij Fido laatst ook een uitdaging, maar dat pilletje was ook zo groot voor dat kleine bekkie toen :+
Hij is nu naar de dierenarts, de balletjes gaan eraf. Arme schat haha

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 09:48

Oh spannend. Gelukkig is dat niet een mega heftige operatie. Hopelijk knapt hij snel op!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:15

Ik geef alleen ontworming. Ontvlooi nooit want dat werkt niet preventief. Tenminste de meeste merken niet. Ik heb nog nooit een vlo ontdekt dus vind het niet nodig.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:18

Muis is wel veel buiten straks, en alleen in de nacht binnen. Ik woon in de polder, dus wil haar wel goed beschermen tegen ongedierte. Dus houd het dan toch maar op het spul van de dierenarts...kijken hoe dat bevalt.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-20 10:28

Onvlooien werkt dus juist wel preventief :D dan is je kat zeker 4 weken beschermd tegen vlooien.

Ontwormen werkt dan weer niet preventief.

Hoe gaat het nu Morrie :(:) ? Dat is even schrikken.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 11:00

Pamuk is enorm opgeknapt van de prik tegen misselijkheid: toen ze thuis kwam, ging ze meteen eten!
Helaas moet ze 5 dagen pillen en spul met een spuitje in haar mond tegen maag/darminfectie, dat gaat nog een heel gevecht worden. De pillen verstoppen in iets lekkers wordt hem niet, want de Majesteit lust helemaal niks..... de fokker wenste me veel succes, ze denkt dat ik er 1 dag een pil in krijg en adviseerde om vast genoeg pleisters in huis te halen :')

Nu wachten op een mail van het kattenhotel, want Pamuk is getiterd en er is niet genoeg tijd meer om haar tijdig te laten enten voor kattenziekte. Niesziekte is ze wel voor geënt.