Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 21:46

__Sannne schreef:
Geurklier kende ik niet, maar na even gegoogled te hebben denk ik niet dat dat het is. De plek zit direct onder zijn oksel zegmaar. Als het lukt zal ik even een foto proberen te maken als ik hem weer zie!

Dat is goed, dat is toch iets makkelijker om een 'oordeel' te geven :) Rondom de oksel is het wel vaker wat kaal, zeker als hamsters ook wat ouder worden.

__Sannne

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:14

Ahh okay, ja naar schatting is Beer ook al bijna weer anderhalf jaar oud natuurlijk. Hopelijk zie ik hem straks nog even en anders morgen in het daglicht.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 22:15

__Sannne schreef:
Ahh okay, ja naar schatting is Beer ook al bijna weer anderhalf jaar oud natuurlijk. Hopelijk zie ik hem straks nog even en anders morgen in het daglicht.

Als je een snel antwoord wilt dan moet je hem hier naar toe sturen :)
https://www.facebook.com/HamsterScapingOfficial

En anders probeer ik er erg in te houden om op bokt te kijken.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 00:08

Hoeft niet perse een supersnel antwoord hoor! Maar ben benieuwd of iemand het herkent:

Afbeelding

Gaat dus om het rodere kale plekje onder zijn linker pootje (voor ons rechts op de foto)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 08:53

Blijft lastig in te schatten op deze manier. Voel je een verdikking of dergelijke? Vind zn geurklier ook erg opvallen, maakt hij die wel goed schoon?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 09:55

Het ziet er niet verdikt uit, ook niet echt als een open wond ofzo. Het is meer een kalere rodere plek. Voelen gaat niet lukken, Beer laat zich niet rustig oppakken.

Hij zit zich erg vaak te wassen. Zie hem regelmatig op zijn kont zitten zijn buik te wassen, dus ik gok dat dat wel goed zit.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 09:57

Je zal toch een poging moeten wagen om iets te kunnen beoordelen. Of jij pakt hem, of de dierenarts :P Anders weet je het nooit wat je kan doen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 18:20

Is de hamster wat te dik? Naar mijn ervaring krijgen dwergen vaak wat kale plekken als ze over- of ondergewicht hebben of als de hormoonhuishouding in de war is. Soms gaat het ook weer over. Maar een kale oksel of nek is niet zo heel vreemd.

Noahh_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:01

Omdat we onze hamster in hebben moeten laten slapen. Zijn we op zoek naar een leuke nieuwe hamster. We hadden vorige week net nieuwe spullen gekocht voor zijn scape.
Weet iemand een adresje?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 14:03

Noahh_h schreef:
Omdat we onze hamster in hebben moeten laten slapen. Zijn we op zoek naar een leuke nieuwe hamster. We hadden vorige week net nieuwe spullen gekocht voor zijn scape.
Weet iemand een adresje?

Sterkte met het verlies! Wat voor soort hamstertje zoek je? :)
Hier vind je een lijst met geschikte fokkers:
https://hamsterscaping.info/fokkers/

Noahh_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:21

xDenies schreef:
Noahh_h schreef:
Weet iemand een adresje?

Sterkte met het verlies! Wat voor soort hamstertje zoek je? :)
Hier vind je een lijst met geschikte fokkers:
https://hamsterscaping.info/fokkers/

Dank je. Maakt niet zoveel uit. Mijn dochter kijkt vooral naar hoe schattig ze zijn :o

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:32

Ik kijk zelf ook wel op marktplaats voor een hamster die een nieuw thuis zoekt, geen fok, maar eentje in een te kleine kooi bvb zodat ik die voor de rest van zijn/haar leventje een goed plekje kan geven.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 14:45

Ik zou in eerste instantie toch meer kijken naar welke ruimte je kan aanbieden. Als je plek hebt voor 80x40 kan een Syr nog zo schattig zijn, maar daar wordt zowel de Syr als jouw dochter uiteindelijk niet gelukkig van. Bovenal de Syr niet.

Ik heb op dit moment een ontzettend lief rusje die een prachtthuis zoekt. Is hier niet geboren maar is als het ware een beetje 'gedumpt' onder het mom dat ie bijt. Maar ze doet geen vlieg kwaad.

Noahh_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:40

xDenies schreef:
Ik zou in eerste instantie toch meer kijken naar welke ruimte je kan aanbieden. Als je plek hebt voor 80x40 kan een Syr nog zo schattig zijn, maar daar wordt zowel de Syr als jouw dochter uiteindelijk niet gelukkig van. Bovenal de Syr niet.

Ik heb op dit moment een ontzettend lief rusje die een prachtthuis zoekt. Is hier niet geboren maar is als het ware een beetje 'gedumpt' onder het mom dat ie bijt. Maar ze doet geen vlieg kwaad.

De bak is 80x40. Wat zou jij dan aanraden?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 16:37

Noahh_h schreef:

Een dwerghamster, bij voorkeur de Russische Dwerghamster. Ik vind dat een Chineesje meer ruimte nodig heeft. Wat betreft Roborovski's of Campbellies zou ik je een fokker adviseren maar dan is je ruimte ook niet heel groot. Een rusje dus, haha.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 17:34

Noahh ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik Zwolle zit Stichting Flappus. Bij deze knaagdierenopvang heb ik mijn Russische dwerghamstertjes opgehaald. Ze hebben regelmatig wat op hun website staan! :)

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 02:18

xDenies schreef:
Noahh_h schreef:

Een dwerghamster, bij voorkeur de Russische Dwerghamster. Ik vind dat een Chineesje meer ruimte nodig heeft. Wat betreft Roborovski's of Campbellies zou ik je een fokker adviseren maar dan is je ruimte ook niet heel groot. Een rusje dus, haha.

Toen ik mijn Campbelli's kocht, adviseerde de fokker mij een niet te groot hok te kopen ivm territorium. Ik heb een 80x50 (omdat kleiner tegen mijn principes in ging) gekocht geloof ik. Maar kleiner had ook gemogen. Dus als je Campbelli's overweegt gewoon contact zoeken met een goede fokker

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 09:39

Maar 80x50 is 4000cm2 en 80x35 is 2800cm2. Daar zit dus wel even een verschil in als je met meer loopwielen moet gaan werken :) Dat is dus wat ik bedoel uit te leggen.

Maar dat is tegelijk ook de reden waarom ik zowel hier als op de website naar fokkers verwijs als het op koppel dieren aan komt. Ze houden er ook allemaal hun eigen kijk op na.

Noahh_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:26

Hebben jullie nog tips voor een jonge hamster. We krijgen er een van 5 weken. Moet ik ergens rekening mee houden?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 14:52

Persoonlijk ben ik van mening dat je niets anders doet. Ik maak ook gewoon volwaardige scapes vooe jonge hamsters. Eerst moet de hamster zich fijn voelen en daarna kunnen wij van ze genieten. Het begint dus bij een goed thuis voor de hamster.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:10

Zijn jonge hamsters extra gevoelig voor spleetjes tussen de houtwilgen bruggetjes?

Noahh_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:22

Dank je. Dan gaan we weer een scape bouwen. We hadden niet nieuw mos en gras gekocht. Het gras moet nog wel eerst in de vensterbank groeien.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:25

Ik vind/denk dat je bij groepshamsters vooral naar de indeling moet kijken. Natuurlijk moet het niet té, maar 100x50 bijvoorbeeld zou bij een normaal (dus stabiel) groepje goed lukken. Het is natuurlijk eigenlijk nog erg weinig. Belangrijkste zijn verstopplekjes en paadjes waar ze elkaar uit de weg kunnen en ruimte hebben.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 17:16

Mizora schreef:
Zijn jonge hamsters extra gevoelig voor spleetjes tussen de houtwilgen bruggetjes?

Ze hebben natuurlijk smallere pootjes maar een brug moet gewoon goed zijn, ongeacht de leeftijd van een hamstertje :) Better safe than sorry: met mos beplakken/of vullen :D

Noahh_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:38

Afbeelding
Misschien een gekke vraag. Maar wat zet je neer qua drinken. Onze vorige hamster had een flesje. Nu pas ik dat je het beter in een vakje kan doen voor een jonge hamster. We hebben een bakje, maar valt hij daar niet in.