Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:31

Cursebreaker fijn weer van je te horen en :(:) ik hoop dat je je weer beter zal gaan voelen. En soms niet oke zijn is ook oké. Dat was vooral mijn les dit jaar... Het is idd moeilijk om geduld te hebben en er voor andere levende wezens te zijn zoals je wilt als je niet oke bent. En ik heb het idee dat jij net zo streng bent voor jezelf als ik ben als ik je posts zo lees. Dat moeten we eigenlijk eens wat minder doen. :) Je hoeft je naar niemand te verantwoorden of te verontschuldigen als ze niet perfect luistert of 100% altijd onder appèl is. :* jullie doen het samen goed zoals het is en leren gaandeweg! Perfect bestaat niet! (Ik hoor het mezelf allemaal zeggen en ik kan het ook zo goed dat veeleisend zijn naar mijzelf..) :+

De meiden zíjn eigenlijk best rustig nog hier dus dat geeft goede moed voor morgen.

Wat een zielig verhaal van dat hondje trouwens ;(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 23:59

Haha dat was ook de reden dat ik met chick toen voor een andere reu koos _O-

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 00:02

Super interessant het verhaal over de tamaskan. Ik ga er eens verder over lezen.

Vandaag voor het eerst mijn pup alleen op de avondwandeling mee genomen. Wat een verademing!! Ook voor mijn oudere hond. Echt zo lekker gelopen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 08:12

Wat spannend Van, prachtige reu heb je gekozen!

Hier loopt Mulan nog niet los maar dat doe ik bewust, hoor te vaak dat herplaatsers weglopen en ik wil er pas aan beginnen na oud&nieuw ivm vuurwerk en als ze het commando bij mij komen goed weet. Niet dat ze ook maar iets van het vuurwerk heeft, ik kan gewoon rustig buitenlopen zonder problemen gelukkig. Al ben ik wel benieuwd hoe het vandaag zal zijn als alles echt los gaat.

Heerlijk Ymor, wat een lekker bekkie ook <3

Hier gaat het geweldig, Mulan blijkt ook Demodex (puppyschurft) te hebben, ze kreeg steeds meer kalere plekjes. Is de kop op komen steken omdat ze natuurlijk met de Giardia zit en net verhuist dus lekker lage weerstand. Heb ontworming gekregen die ook daartegen moet helpen, en hopelijk zijn we snel van de giardia af en knapt ze daarna weer op.

Verder gaat het overigens wel super hoor, ze is super leergierig dus we hebben er al een hele trukendoos in zitten. Heel veel biedt ze zelf aan, dan beloon ik heel uitbundig en dan snapt ze dat ik dat leuk vindt en kan ik het op commando zetten :D

Gister na de dierenarts even naar het meer geweest om even iets leuks te doen erna, het was zo mooi toen <3

Afbeelding

Zand-koekjesmonster xD
Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 08:31

Herplaatser ligt ook weer anders vind ik. Mooie hond!!

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:03

Ik had niet verwacht hier toch zo snel een foto te kunnen plaatsen, maar er kwam een leuke Basset Hound op ons pad en we zijn gisteravond gaan kijken. Op slag verliefd <3
Hij is nu 4 weken oud en we gaan hem begin februari ophalen.
Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:18

Leuk!! Hoe ga je hem noemen?

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:23

Oooh zo cute <3

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:26

Waarschijnlijk iets met Lafayette (net als die uit de Aristokatten) :D
We denken aan Sir Lafayette.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:50

Ohhhh wat een dropje <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 09:57

Gefeliciteerd Marjo! Knappe pup!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:01

Jeetje NorwayFjord, je hebt wel te doen zo met die hond zeg! Enig idee hoe die zo aan alles komt? Het is wel een plaatje om te zien.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:09

xDenies schreef:
Jeetje NorwayFjord, je hebt wel te doen zo met die hond zeg! Enig idee hoe die zo aan alles komt? Het is wel een plaatje om te zien.

Jaaa pff ze heeft me in een maand aan dierenartskosten al meer gekost dan de katten die ik 3 jaar heb :’) Dit is puur omdat ze zo’n lage weerstand heeft nu helaas, maar ik kreeg vorige week puppyfilmpjes en toen zag ik dat ze toen ook al huidproblemen hadden. Op de plek waar ik haar heb opgehaald had ze het niet, maarja nu is ze verhuist en best ziek geweest van de giardia en is het dus weer opgekomen.

Ze is idd wel echt geweldig leuk, als ze het aan dierenartskosten hierbij houdt voorlopig ben ik een zeer gelukkig mens xD Wel leuk want bijna iedereen die ik tegenkom vindt haar enorm leuk en lief. De dierenarts is ook verliefd, de slimmerd ging pootjes geven voor koekjes bij haar want die had ze vorige keer ook gehad :D Wel fijn dat ze zo’n goede associatie houdt bij de dierenarts ipv de minder leuke dingen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:13

Dat is inderdaad zeker fijn! Ze heeft immers al genoeg gezien maar gelukkig geen gigantische heftige onderzoeken denk ik zo. Het is beide vooral vervelend. Heb je de 'instelling' wel op de hoogte gebracht?

Ik ga duimen dat het lekker hier bij blijft!! :D

Er was nog een pupje in het topic met giardia, hoop dat het daar ook al een stuk beter mee gaat :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 10:14

ontworming tegen demodex?
Demodex is best een dingetje in staffords. Als in, daar komt t wel vaker voor. Maar dat word dan behandeld met ectodex. Niet met een ontworming..

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:14

Wat een leukerd 19marjo90!

Ach Gos norwayfjord het zit ook niet mee voor jou & Milan! Wel hele leuke foto's!

Dat verhaal over die tamaskan vond ik heel interessant om te lezen! Zo leer je iedere keer weer wat bij.

Fijn dat je lekker gelopen hebt ymor!

Jip word inderdaad al groot! Van mij mag hij nog even dat kleine, schattige pupje blijven :o

Gisteren was hij totall los. Wij wonen op het moment in het huis van mijn opa en oma, mijn opa woont in een appartement met eventuele verzorging. Hij kwam dus oliebollen bakken, waardoor de hele familie over de vloer kwam. (onze familie bestaat alleen al uit 12 kinderen van opa en oma, in totaal zijn we met 75 man) De woonkamer was behoorlijk warm gestookt, daar kon Jip dus niet liggen om even te slapen. Ik ben maar een grote ronde met hem gaan wandelen om de drukte even te ontvluchten. Die heeft de hele avond liggen slapen.

Afbeelding

Vanmiddag nog uitgebreid naar het strand zodat hij vanavond goed moe is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 10:16

Jip heeft dus een familie vuurdoop gehad :P

Hier hoop ik vanmiddag nog even te kunnen fietsen. Voor vanavond kauwsnacks klaar liggen die ik nog niet geprobeerd heb maar wel stevig lijken (paarden neuzen).

Vrijdag ga ik waarschijnlijk een ''speurles'' doen met Chick. Bij iemand die zelf jaren lang IPO getraind heeft en die de beginselen van speuren wil uitleggen/leren. Ben heel benieuwd.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:19

Paardenneuzen :')

Nee hier liggen de paarden nekspieren voor Mera klaar. De rest moet het sowieso wel redden.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:19

kiwiwitje schreef:
ontworming tegen demodex?
Demodex is best een dingetje in staffords. Als in, daar komt t wel vaker voor. Maar dat word dan behandeld met ectodex. Niet met een ontworming..

Kan ook met bravecto en ik zeg het even uit mn hoofd ook met advocate. Misschien dat die laatste bedoeld word omdat het ook tegen meerdere worm soorten werkt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 10:21

Weer wat geleerd. Ik ken t alleen met Ectodex. Gelukkig zelf geen ervaring mee maar er was toevallig van de week nog een topic over in een van de groepen.

Haha ja Paardenneuzen Denies :P

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:23

Jaa, hij was op een gegeven moment wel behoorlijk overprikkeld. Leuk hoor zo'n grote familie _O-

Das wel tof zo'n speurles kiwiwitje!

Ik lees iets over bravecto, maar was dat niet het spul wat juist afgeraden werd? De hond van mijn tante balanceerde op het randje van de dood door Bravecto.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:27

Over bravecto gaan idd heel veel negatieve verhalen rond. De ervaring bij ons in de praktijk is alleen maar positief maar ieder moet die keuze van wel of niet gebruiken natuurlijk zelf maken.

Overigens is er ook nog nooit door onderzoek vastgesteld dat de gebeurtenissen uit die verhalen door bravecto komen.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:28

Het is inderdaad vooral echt vervelend, maar geen ernstige dingen inderdaad. :) Ik heb de stichting wel op de hoogte gebracht ja, zeker ivm de giardia want Mulan zal echt de enige niet zijn geweest met giardia daar.

Kiwiwitje jup, ze moest ook ontwormt worden en deze werkt ook tegen mijten, vlooien enzo. Simparica heet het.

Ahh Jip vuurdoop in de familie gehad, kan me voorstellen dat hij daarna erg moe was haha!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:29

Simparica is inderdaad het broertje van de bravecto maar werkt volgens mij "maar" een maand.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:30

XxDiandraxX schreef:
Simparica is inderdaad het broertje van de bravecto maar werkt volgens mij "maar" een maand.

Klopt inderdaad, ik heb 3 pillen voor 3 maanden :)