Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:44

Bedankt voor alle lieve reacties.

Het was heel heftig.
Voor wie het gemist heeft even een korte samenvatting:

Mijn hond is bevallen van slechts 1 pup.. Mama had genoeg melk dus ik dacht iemand te helpen door haar als pleegmoeder aan te bieden. Zo nam een fokker met 7 ridgeback pups contact met mij op ivm overleden moederhond.
Mijn teefje heeft fantastisch werk geleverd en heeft de pups opgenomen alsof het haar eigen baby's waren. 2,5 week lang heb ik met veel liefde en toewijding voor ze gezorgd.
Opeens ontstond er een conflict over de kosten (waar ik tot dus ver voor had opgedraaid)..
Dit conflict liep dusdanig uit de hand dat ze mij samen met een andere vrouw in mijn eigen huis hebben aangevallen/mishandeld en de pups hebben mee genomen. De kleintjes waren net aan 4 weken oud..
Mijn moederhond en overgebleven pup zijn er echt even ziek van geweest. Mijn teef kreeg last van stuwing (te veel melkproductie) Daardoor raakte mijn eigen pupje aan de kots en schijterij..
Inmiddels is de rust weer terug gekeerd en maken mama en pup het gelukkig heel goed.

Ik heb aangifte gedaan bij de politie van mishandeling, diefstal en vernieling in mijn woning.

fannetje schreef:
Aartje, zag ik jou voorbijkomen op FB in de titergroep?

Dat kan kloppen. Ik ga mijn honden incl. pupje Quita laten titteren 5 februari. Ze is dan 6 weken en 2 dagen. :)

xLaraaj

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:47

Zo Zo vreselijk ! Dan wil je iets goed doen en toon je je warm hart. Al die toewijding en liefde dat er ontstaan is ...
Ben je zelf niet te zwaar gewond ?
Hopelijk doet de politie hun werk goed en worden ze gestraft !

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:49

xLaraaj schreef:
Zo Zo vreselijk ! Dan wil je iets goed doen en toon je je warm hart. Al die toewijding en liefde dat er ontstaan is ...
Ben je zelf niet te zwaar gewond ?
Hopelijk doet de politie hun werk goed en worden ze gestraft !

Ik krijg steun van Slachtofferhulp en heb helaas nog wel last van wat kneuzingen in mijn ribben. Maar ik hoop vanaf maandag weer aan het werk te kunnen. Maar ik heb dus ruim 2 weken 'ziek' thuis gezeten door dit drama... :(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 14:52

Heftig Aartje. En dat alleen omdat je wilde helpen... Wat leven we af en toe toch in een vreemde wereld...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:53

Oh bah. Er zijn toch vreselijke mensen...

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:54

Jeetje Aartje.. Ik had nog meegekregen dat er 1 pup geboren was, maar dit is echt erg zeg. Politie zal er wel weer niks mee doen :n Schrik er echt van.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 15:08

Amanda: ik zie dat pets-place ze heeft, maar anders denk ik wel bijna elke grotere dierenwinkel.
Of gewoon een keer naar een show gaan, daar zullen ze ze vast hebben.

Aartje, je hebt toch zulke rare mensen in de wereld. Hopelijk knap je snel weer helemaal op.
En hopelijk kan de politie nog wat voor je betekenen.
En dacht idd al dat jij het was, aangezien het 1 pupje was en ik dacht een witte herder te zien op je foto bij de reactie.

En Kaus, bijna helemaal klaar dus. En dweil spullen klaarzetten, niet zo negatief hoor ;)

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 17:06

Tess haar temperatuur is nog steeds lekker aan het schommelen en ze verliest steeds meer slijm, we houden haar goed in de gaten.

Afbeelding

Al zou je aan haar figuur niet zeggen dat er 10 pups inzitten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 17:24

Hihi wat een dikkie dik Ennasil!

Fannetje, jouw ervaring positiever met zindelijk maken? Hier alleen twee honden van een half jaar oud zindelijk gemaakt dus zo'n pup wordt even helemaal nieuw. Hopelijk hebben we het allebei snel door. Nadeel is dat we op de achtste verdieping wonen dus pup kan niet even snel buiten gezet worden.

Geven jullie de pup op 9 weken de kennelhoest enting/druppel(?). Met mijn huidige hond doe ik dat niet. Die komt nooit veel in contact met vreemde honden. Maar als een pup kennelhoest krijgt lijkt dat me er nogal in hakken op zo'n kleintje.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 17:56

Ik geef wel alle honden kennelhoest, maar mijn honden komen dan ook 5 dagen in de week op de hondenschool, mijn Daeva komt meermaals per maand op wedstrijden en Kenai minstens 1 keer per maand op show.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 18:06

Was jullie kwijt in mijn lijst.

Kiwi, jammer dat ze toch leeg is...

Aartje, jeetje, denk je iemand te helpen en krijg je dit terug.

Kaus, meen dat de druppels in de neus met 5 weken al gegeven kunnen worden, dus zou voor de druppels kiezen.

En die Aakita klinkt inderdaad niet goed. Zelf wil ik het liefst een hond met langharige nestgenoten ( hebben betere vacht vaak.) en met mijn ras wil ik uiteraard geen zwarte kop. Olivia is voor mij perfect qua witte snuit etc. Helaas wel een witte stip in de nek, dat zie ik dan weer liever niet bij een akita. Snap heel goed dat je bij de AA geen witte stip wilt zien, dat hoort er gewoon niet bij.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 19:32

Ik geef de druppel tegen kennelhoest. Maar mijn vorige pup heeft ondanks dat het tog gehad :(:) zelf na heel voorizchtig te zijn met wie hij in contact kwam. Mijn DA zei ook dat ze het vaak ziet: ze krijgen de inenting en dan krijgen ze het toch

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:02

Ik geef geen kennelhoest. Ondanks dat ze hier mee gaan trainen en in contact komen. Meest nutteloze enting in mijn ogen. Als pup hebben ze hem wel gehad maar niet de neusenting dacht ik. Op een jaar wel tot clubgenoten zeiden hem niet te geven. Hier alleen zieke honden na enting gehad, zonder enting niet.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 11:02

Ik heb zeker wel de intentie om weer voor de kennelhoest te enten(druppel in neus), populatie honden is hier vrij hoog en bovendien komen we veel op club en evenementen, dus wil daar zo min mogelijk risico voor lopen. Wat betreft de DHP ga ik wel een titerbepaling laten doen om op het juiste moment te enten.
Kaus, hier idd positieve ervaring met zindelijk maken, allen bij mijn tjech was dat toen wat lastiger, die was in eerste instantie ook ziek (via mijn toenmalige werk gekregen, omdat de fokker er mee wilde stoppen op 13 weken leeftijd en dacht ik geef haar nog een paar goede dagen, werd uiteindelijk 2,5 jaar ;) ). Maar mijn vorige flat was vanaf dag 1 zindelijk. Meestal is het gewoon een kwestie van goed observeren en regelmatig naar buiten gaan.

De fokker heeft alles maar alvast klaargezet voor de bevalling (werpkist etc), alleen het speelgoed nog even niet, want da gaat haar puber van 6 maanden daarmee aan de haal ;)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 13:37

Ik ben verliefd <3 We zijn nu op de terugweg. Net even heerlijk gejankt van blijdschap :Y)

Meet Dexter!
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-18 13:44

Geniet er van Kaus! kan dat janken wel voorstellen! :P

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 13:58

Geniet er van ! En vergeet ons niet he :D

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 13:59

Lief <3 Staat de dweil al klaar? :P

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 14:24

bah Aartje, dan wil je goed doen en krijg je het deksel op de neus. Zo laf van die "fokkers". Ja erg jammer dat zij hun teef verloren hebben, maar dan een ander met de "last en miserie" opzadelen. Want ja met 4 weken zijn de pups wel uit de moeilijkste fase qua voeding...

ga denk ik dit jaar mijn oudste hondje ook laten titreren en voor de anderen, tja daar moet ik eerst eens voor aan opvragen hoe het juist zit voor geldig paspoort op shows ed... want bv kennelhoestvaccin allemaal goed en wel, eentje heeft het gekregen van haar vaccin en 1x vd anderen. Door de vaccinatie wel maar een milde vorm, maar neemt niet weg dat ik met 3 kuchers zat.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 15:01

Kaus schreef:
Ik ben verliefd <3 We zijn nu op de terugweg. Net even heerlijk gejankt van blijdschap :Y)

Meet Dexter!
[ Afbeelding ]

Oooh heerlijk!! Geniet er van :D
Wat een knapperd ook <3

Ennasil92 schreef:
Tess haar temperatuur is nog steeds lekker aan het schommelen en ze verliest steeds meer slijm, we houden haar goed in de gaten.

[ [url=m/GnCtU2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Al zou je aan haar figuur niet zeggen dat er 10 pups inzitten

[ [url=m/F7qs82.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lirzio.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gADvgc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooh spannend! Wanneer is ze ook al weer uitgerekend?

Aartje, jeetje wat afschuwlijk! Heel veel sterkte
Probeer je ook mensen te helpen... :(

Ik lees braaf alles mee op mn telefoon alleen reageert dat niet zo handig, dus sorry als ik mensen overgeslagen heb.

Wij zijn druk bezig met het huis puppyproof maken, alle kabels wegwerken en een plas plek maken voor haar op het balkon voor in het begin.
Van de week een snuffelmat gemaakt, die wordt nu door haar half zusje even lekker uitgeprobeerd haha.

Vorige week 3 dagen bij de fokker gelogeerd, en kan echt niet wachten tot de volgende keer weer knuffelen met de pups.

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-18 15:13

Agos, wat een schatje!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 15:54

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 16:37

Bedankt voor de lieve reacties. Gelukkig gaat het met onze eenling super goed. Vandaag is ze 5 weken en heeft ze lekker met mama en grote zus in de tuin gespeeld. Ze vond het fantastisch! Heerlijk om haar zo te zien genieten. Ze wordt met 9 weken opgehaald dus kan nog lekker 4 weken van haar genieten <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

<3

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 16:39

Lekker bolletje wol is het.
Nu dan maar nog even goed genieten, want die 4 weken zijn zo voorbij.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-18 16:40

heerlijk bolletje is het! :D