Het ziet er niet goed uit. Toen ik binnen kwam en ik deed de veren opzij zei Oranje meteen dat het het zogenaamde harris-eczeem is. Er schijnt een eczeem te zijn die bij harrissen veel voorkomt bij de poten. Toen ie onder narcose was en hij het verder bekeek snapte hij waarom ik mij zo'n zorgen maakte. Het eczeem was gaan infecteren en liet de huid afsterven. Toen hij de bovenste laag dode huid losknipte was het eronder groen. Daar had hij een dokter-woord voor, maar in jip en Janneke taal was het een ontsteking die veel voorkwam in de 2e wereldoorlog en nu eigenlijk bijna niet meer. Om dat goed weg te krijgen moet je eroverheen plassen Ik heb een wondspray mee op basis van urine en moet dat er 2x daags opspuiten. Heb stomorgyl mee waar ze er 2x daags 1 pil van moet hebben en orniflox 2x daags 0.8ml in de bek. Hij heeft ook een bacteriologisch onderzoek gedaan / kweek afgenomen van de plek dus is afwachten.. Hij durft niet te zeggen of ie het red. Moet volgende week terug komen. Nu in de bench gezien er zuurstof bij de open wond moet komen en ze niet (teveel) mag bewegen. Hoop dat ze zich rustig houd..
Klinkt als gangreen zoals je het beschrijft ( google die term niet overigens, ik heb gewaarschuwd). Jammer dat mijn optimisme ongegrond bleek, beterschap gewenst voor je vogel.
Oh nee wat erg tessa.... Ik hoop echt heel erg dat het goed komt, we duimen hier allemaal mee! Heel veel sterkte, en niet vergeten ook voor jezelf te zorgen he
Klinkt als gangreen zoals je het beschrijft ( google die term niet overigens, ik heb gewaarschuwd). Jammer dat mijn optimisme ongegrond bleek, beterschap gewenst voor je vogel.
Google dat niet met zwakke maag inderdaad... Ziet er niet lekker uit.
Aai dat is niet best... Sterkte, en veel beterschap voor Sansa.
_Dracarys
Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-17 19:56
De plekken waar de hechtingen zaten zien er helemaal top uit. Wat er vandaag is geconstateerd heeft er niks mee te maken. We gaan een beetje van het een naar het ander
Nat gangreen zou kunnen.. Z'n bovenbeen knispert ook als je erin knijpt. Ik ga Oranje eens mailen met de vraag wat de medische termen allemaal zijn. Niet alles is helder binnengekomen op dat moment.
Ach nee toch. Arme Sansa! Maar de ontsteking hangt wel samen met het ongeluk? Kan begrijpen dat het niet allemaal is aangekomen vandaag. Dit was niet waarop we hoopten.