Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:06

Mijn edel hangt ook gerust aan één poot ondersteboven en gaat zich dan uitgebreid poetsen :')

henst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:08

Super om naar te kijken.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:13

Komen jullie weleens bij een vogelarts die je pellets voor schrijft om te voeren?
Steevast iedere vogelarts begint erover. Zelfs bij mijn edelpapegaai waar pellets eigenlijk niet zo goed voor zijn.
En mijn valkparkieten smijten ze gewoon één voor één door het gaas. Die hebben zo'n spuughekel aan hapklare brokken :')

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:13

Goedenmiddag,
Ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag.
Ik ga binnenkort de verzorging van de kinderboerderij op mijn werk op me nemen. Daar zijn op dit moment 2 volières. In de ene zitten een aantal zebra vinken en valkparkieten. In de andere zitten valk parkieten en grasparkieten. Omdat ik twee volières met vogels eigenlijk niet geschikt vind voor de doelgroep op mijn werk wil ik in één van beide volières iets anders verzinnen. Echter zit ik dan met de vogels. Omdat vogels niet mijn sterkste kant zijn hier mijn vraag even stellen: kunnen de vogels qua soorten ook bij elkaar gezet worden?
Ik kan later nog terug komen op formaat van de volières en hoeveelheid dieren. Maar het gaat mij in eerste instantie om de soorten. Als dat al niet kan moet ik sowieso wat anders gaan verzinnen..

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:24

Ik zou grasparkieten niet bij andere vogels zetten. (Hooguit met valkparkieten dan) :)

Zo cute die foto's Lukasje! <3

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:26

Cayenne schreef:
Komen jullie weleens bij een vogelarts die je pellets voor schrijft om te voeren?
Steevast iedere vogelarts begint erover. Zelfs bij mijn edelpapegaai waar pellets eigenlijk niet zo goed voor zijn.
En mijn valkparkieten smijten ze gewoon één voor één door het gaas. Die hebben zo'n spuughekel aan hapklare brokken :')

Nee, nog niet zo opgedrongen gekregen. Zouden ze daar een % op hebben >;) ?

henst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:27

Welke foto,s?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:28

Meliaforever schreef:
Ik zou grasparkieten niet bij andere vogels zetten. (Hooguit met valkparkieten dan) :)

Dankje!

Maar nee, geen grasparkieten bij valkjes. Die laatste gaan het onderspit moeten delven!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:28

Lukasje. Wat een vrijsokjes heb jij zeg! Super schattig!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:30

henst schreef:
Welke foto,s?

Benfan heeft een nieuwe halsbandparkiet en heeft ook wat (speelparadijs dacht ik) gemaakt en dat willen we zien *\o/* !

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:33

JustMe, grasparkieten kun je het beste bij hun eigen soortgenoten houden. Ze zijn erg territoriaal en vroeg of laat loopt dat vaak fout af ten nadele van de andere vogels. Ik heb helaas al een heel aantal keer gezien dat bijvoorbeeld valkparkieten of kanaries een pootje of teentjes misten na een gevecht met grasparkieten.

Lukasje, dat vraag ik me soms ook af. Ze raden ook vaak de pellets aan die ze 'toevallig' zelf verkopen :')

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:35

JustMe8484 schreef:
Goedenmiddag,
Ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag.
Ik ga binnenkort de verzorging van de kinderboerderij op mijn werk op me nemen. Daar zijn op dit moment 2 volières. In de ene zitten een aantal zebra vinken en valkparkieten. In de andere zitten valk parkieten en grasparkieten. Omdat ik twee volières met vogels eigenlijk niet geschikt vind voor de doelgroep op mijn werk wil ik in één van beide volières iets anders verzinnen. Echter zit ik dan met de vogels. Omdat vogels niet mijn sterkste kant zijn hier mijn vraag even stellen: kunnen de vogels qua soorten ook bij elkaar gezet worden?
Ik kan later nog terug komen op formaat van de volières en hoeveelheid dieren. Maar het gaat mij in eerste instantie om de soorten. Als dat al niet kan moet ik sowieso wat anders gaan verzinnen..

Ik had eerst gereageerd op Meliaforever van geen grasparkieten bij valkparkieten te zetten. Toen had ik jouw vraag nog niet gelezen -nu wel dus- en nu pas begrijp ik haar reactie! De grasparkieten zitten al bij de valkparkieten .. Tsja dan ... Maar ik zou de zebravinkjes er toch niet bij durven zetten hoor.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:37

Lukasje schreef:
Meliaforever schreef:

Dankje!

Maar nee, geen grasparkieten bij valkjes. Die laatste gaan het onderspit moeten delven!

Sorry Meliaforever, ik had de oorspronkelijke vraag niet gelezen, kon je reactie niet kaderen maar inmiddels wel: de grasparkieten zitten reeds bij de valkparkieten ..

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:37

blokje schreef:
Lukasje. Wat een vrijsokjes heb jij zeg! Super schattig!

Het is me nogal wat en het zijn 2 mannetjes :=

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:38

Weet je dat heel zeker? :P

henst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:39

Meestal gaat dat goed.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:39

Cayenne schreef:
Lukasje, dat vraag ik me soms ook af. Ze raden ook vaak de pellets aan die ze 'toevallig' zelf verkopen :')

Ze hebben waarschijnlijk net een voordracht van de pellet-producent gekregen ook :roll:

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:40

Cayenne schreef:
Weet je dat heel zeker? :P

Anders had ik inmiddels al een resem kleintjes gehad _/-\o_

henst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:43

Wat ging je er dan mee doen?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:50

henst schreef:
Wat ging je er dan mee doen?

Wat bedoel je precies? Wat ik met de kleintjes zou doen? Of, wat het doel was om bewust 2 mannetjes te kiezen?

henst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:53

Ja als ze nu kleintjes hadden wat zou je er mee doen? Houden of verkopen? Et deze mooie dagen staan jullie vogels ook buiten? Deze van mij wel ze staan onder de luivel
Afbeelding

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:59

Lukasje schreef:
Sorry Meliaforever, ik had de oorspronkelijke vraag niet gelezen, kon je reactie niet kaderen maar inmiddels wel: de grasparkieten zitten reeds bij de valkparkieten ..

Maakt niet uit. :D Maar ik ken ook mensen die valk en grasparkieten samen hebben zitten. Ook bij de kweker waar ik de mijne vandaan heb gehaald. Maar ik zou het zelf ook niet aandurven om grasparkieten bij andere vogels te zetten. Draken zijn het. }:)

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:00

henst schreef:
Ja als ze nu kleintjes hadden wat zou je er mee doen? Houden of verkopen? Et deze mooie dagen staan jullie vogels ook buiten? Deze van mij wel ze staan onder de luivel
[ [url=m/BerqvX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die van mij staan gewoon binnen. Sowieso heel gedoe om de kooi buiten te krijgen en vind het bloedheet buiten hier. Ik zit zelf ook binnen. :+

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:19

henst schreef:
[ [url=m/BerqvX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou ze wel moeten verkopen want mijn kooi is te klein om er nog veel extra te houden. 1 of 2 extra zou ev nog gaan maar vermits ze buiten onder een pergola zitten is hun kooi de enige leef/vliegruimte die ze maar hebben dus wil ik het aantal vogels beperkt houden. Daarom heb ik dus ook 2 mannetjes gekocht. Heb ik dat gedoe met die eitjes niet. Al moet ik zeggen dat ik jonkies ontzettend schattig vind maar ik wil wel praktisch blijven denken.

En de andere vraag is beantwoord :) , ze zitten sowieso buiten, winter en zomer.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:55

Mijn valken wonen al buiten en mijn edelpapegaai staat soms buiten, maar met dit weer is het echt te warm.
Hij staat nu in de serre voor de openslaande deuren (waar horren voor zitten). Op het dak hebben we het zonnedoek omlaag zodat hij geen last heeft van de warmte. Hij gaat ook geregeld mee douchen en de valken hebben badjes en douche ik om de dag.