Tonic heeft alleen wel weer een kale plek erbij en een flinke ook. Heb de kraag maar weer omgedaan. Pfff had hoop. Heeft geen wonden overigens meer. Het is nu dus puur zichzelf kaal likken wil het een week met de kraag aankijken en anders zie ik enkel die cortosteroide als oplossing... het zal waarschijnlijk toch stress zijn van alle kittens. Weinig eigen ruimte om terug te trekken.
Die zei idd ook dat het er uit zag als soort van uiting van stress door de kittens. Tonic is verder ontzettend relaxed maar denk dat het toch te druk is voor hem. Gelukkig uit dit zich niet in blaasgruis nu dan zijn we verder van huis. hij heeft weer zijn kraag om, ik hoop dat het hem toch helpt. Feliway is onderweg, komt morgen als het goed is
Waarom zou je ze wassen als dit niet strikt noodzakelijk is?? gewoon een vraag geen kritiek Let maar op door de stress is de kans dat de blaasgruis zich weer opbouwt groot en dit merk je niet direct helaas ook doet het voer er geen goed aan. Het is lastig hoor ik weet er alles van met mijn kater daarom heb ik nu kittenbrokken in de vreetschuur.
Rennie89
Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-17 21:46
Thor gewassen he, niet tonic ik vind het persoonlijk wel heel belangrijk dat een kitten op z'n minst kennis moet hebben gemaakt met een wasbeurt (in dit geval samen eventjes onder de douche enkel water en niet kopje nat) mocht het ooit nodig zijn dat ze er zo min mogelijk stres bij hebben. Tonic heeft niet zoveel moeite met wassen en is helemaal verzot op kammen. Ginger vind het wassen niet fantastisch maar dat is omdat ze door de giardia vaak gewassen moest worden (kontje) wat ze niet altijd even leuk vond elke keer nadat ze gepoept had. Vandaar dat ik het nu ook bij Thor heb gedaan, was hooguit 1 minuut en hij leek het niet eens erg te vinden hij vind de douche wel leuk.
Betreft tonic, het is heel jammer dat hij ni zoveel stres ervaart. Daarom hoop ik dat de feliway een beetje helpt. Het is vreemd want hij ziet er niet gestrest uit verder. Knuffelt met de kittens, speelt, slaapt, eet goed en is erg actief en knuffelig, ook met kap. Heeft ook mooie flinke plasjes dus gelukkig is dat ook mooi. Toen dierenarts er was ging hij op de bak en was een mooie grote plas zoals het er uit hoort te zijn. Ik hoop dat verhuizen naar grotere woning met tuin een hoop oplost
De kittens zitten hier regelmatig in de douche,wastafel enz en het interesseert ze echt geen ene reet of de kraan nu aan staat of niet je ziet ze dan denken so what ik ben nat tijd om te racen